Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 45,843 záznamů.  začátekpředchozí45824 - 45833další  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.18 vteřin. 

Možnosti integrované výchovy dětí se zrakovým postižením v předškolním věku
Denerová, Taťána ; Mrkosová, Eva (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
První kapitola diplomové práce je zaměřena na integrované vzdělávání zdravotně postižených. Popisuje cíle a východiska integrace, její stupně a význam pro všechny zúčastněné. Pojednává o možnostech integrovaného vzdělávání v ČR, podmínkách integrované výchovy, které jsou podstatné pro její zdárnou realizaci. Druhá kapitola je zaměřena na vývoj zdravých dětí v předškolním věku. Třetí kapitola popisuje specifika vývojových oblastí dítěte se ZP v předškolním věku. Čtvrtá kapitola obsahuje cíle, obsah předškolní výchovy, které jsou zpracovány v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání. Pátá kapitola informuje o rozdělení zrakových vad včetně charakteristik osob se zrakovým postižením a možnosti reedukace. Šestá kapitola je zaměřena na teorii výzkumných metod, které budou aplikovány v praktické části. Praktická část popisuje cíle, východiska a průběh průzkumu. Jako metody průzkumu je využit řízený rozhovor a dotazník v písemné formě. Získaná data budou analyzována a shrnuta do závěru.

Internetový marketing v prostředí regionálního školství České republiky
Lávička, Pavel ; Svoboda, Petr (vedoucí práce) ; Kalous, Jaroslav (oponent)
Práce se zabývá možnostmi využití internetového marketingu při řízení škol zapojených v systému českého regionálního školství. Na základě rešerší tuzemské a zahraniční literatury a osobních zkušeností autora objasňuje a hodnotí, jak lze prostředků internetu užít při marketingovém působení a jak lze výsledky takového působení měřit. Práce je doplněna výzkumem, který odpovídá na otázku, jak školy prostředků internetového marketingu v současné době skutečně využívají.

Klavírní dílo Leoše Janáčka a jeho využití v ZUŠ.
Procházková, Lenka ; Gregor, Vít (vedoucí práce) ; Tichá, Libuše (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl seznámit čtenáře s osobností a klavírní tvorbou Leoše Janáčka. Je zaměřena zejména na specifika interpretace Janáčkových klavírních skladeb, což je problematika, s níž se setkávají nejen školení pianisté, ale i učitelé a studenti různých stupňů a typů hudebních škol. Z tohoto důvodu jsem se snažila tuto práci koncipovat tak, aby poznatky v ní obsažené byly co nejvíce využitelné v praxi.

Využití prvků dramatické výchovy pro osvojení písně v mateřské škole
Skipalová, Aneta ; Ferklová, Alžběta (vedoucí práce) ; Holemá, Irena (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na efektivní osvojení hudební a obsahové stránky písně předškolními dětmi. Práce si klade za cíl dokázat, že za pomoci vybraných metod dramatické výchovy, ve spojení s hlasovou a hudební výchovou, lze docílit nejen snadnějšího osvojení písně, ale především přirozeného porozumění jejího významu. V úvodních kapitolách se věnuje stručné charakteristice dítěte předškolního věku, osobnostním a profesionálním předpokladům pedagoga ve vztahu k vedení dramatické a hudební výchovy u dětí předškolního věku. Je zaměřena na hudební schopnosti dětí, dále na význam hlasové výchovy a v neposlední řadě také na metody dramatické výchovy využité v praktické části této bakalářské práce. Poslední kapitola je věnována metodice struktury dramatické lekce zaměřené na osvojení písně v mateřské škole. Praktická část obsahuje příklady využití dramatické výchovy pro osvojení písně ověřené v praxi. Dále je formou dotazníku porovnávána úspěšnost realizovaných lekcí, a to mezi osvojením písně formou dramatické výchovy a nácvikem písně běžným způsobem bez využití dramatické výchovy. V přílohách jsou uvedeny tabulky využité v teoretické části a přiloženy noty a texty písní z dramatických lekcí. Klíčová slova Předškolní výchova, předškolní věk, dramatická výchova, metody a techniky dramatické výchovy,...

Využití her a aktivit v přírodě ve výuce všeobecně vzdělávacích předmětů na základní škole (aplikováno na předmět vlastivěda)
Švach, Jan ; Bartůněk, Dušan (vedoucí práce) ; Šafránek, Jiří (oponent)
Název: Využití her a aktivit v přírodě ve výuce všeobecně vzdělávacích předmětů na základní škole (aplikováno na předmět vlastivěda) Cíle práce: Sestavení sborníku her a cvičení v pHrodě pro výuku vlastivědy ve 4. a 5. ročníku základní školy. Získání zpětné vazby prakticky provedených her a cvičení ze sborníku získané prostřednictvím ankety, která bude předložena učitelům zapojených do výzkumu. Metody: Pro zařazení vhodných her a cvičení do sborníku jsme nastudovali patřičnou literaturu věnující se jak samotným hrám, tak i učivu vlastivědy. Pro získání zpětné vazby od učitelů jsme využili kvalitativních metod - otevřený dotazník neboli anketu a nestandardizovaný rozhovor. Výsledky: Vytvoření aktualizovaného sborníku her a cvičení, kde jsme provedli úpravy na základě doporučení od učitelů, jenž z něj prakticky ověřovali vybrané hry či cvičení se svými žáky ve vyučování. Klíčová slova: vlastivěda, příroda, hra, pohyb, výchova, pedagogika, didaktika

Hodnocení ve vzdělávacím programu Začít spolu
Raffayová, Petra ; Kasíková, Hana (oponent) ; Dvořáková, Markéta (vedoucí práce)
Diplomová práce Hodnocení ve vzdělávacím programu Začít spolu popisuje a analyzuje metody hodnocení a sebehodnocení žáků, které se v programu používají. Zaměřuje se především na sebehodnocení žáků a jeho vývoj v první až třetí třídě základní školy s programem Začít spolu. Práce obsahuje základní charakteristiku programu Začít spolu, vymezuje pojem hodnocení a sebehodnocení a popisuje jejich vliv na osobnost žáka. Podrobně se věnuje i zdravému sebepojetí a sebeúctě u žáků. Součástí diplomové práce je empirický výzkum užívaných metod hodnocení a sebehodnocení žáků ve škole s programem Začít spolu (rozhovor s vyučující, pozorování dětí při sebehodnotících činnostech a analýza dětských prací). K diplomové práci jsou přiloženy přílohy - ukázky různých metod sebehodnocení žáků.

Kagjüpa - škola Tibetského buddhismu
Peleška, Čeněk ; Berounský, Daniel (vedoucí práce) ; Vokurková, Zuzana (oponent)
Tato práce se zaměřuje na jednu z hlavních škol tibetského buddhismu, na školu Kagjüpa. A to hlavně na tu její linii, která pochází od Marpy, a které se proto někdy říká Marpa Kagjü nebo Dagpo Kagjü. Druhá její hlavní linie, Šangpa Kagjü, zde bude zmíněna pouze ve zkratce a nebude jí věnováno tolik místa. Cílem této práce je popsat původ školy a prameny, ze kterých vzešla, stejně jako její rozličné větve a podškoly, na které se v průběhu času dělila. Všímat si bude také nejdůležitějších postav této školy, které stály u zrodu různých větví a odnoží, zakladatelů důležitých klášterů a také zajímavých postav této školy.

Výchova a vzdělávání v Baťových závodech v meziválečném Československu
Bušková, Tereza ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Kopecký, Martin (oponent)
Hlavním tématem bakalářské práce je výchovně-vzdělávací systém firmy Baťa v meziválečném Československu. Cílem mé práce je podat ucelený obraz výchovně- vzdělávací soustavy v Baťových závodech meziválečném Československu a zároveň provést analýzu hlavních prvků této výchovně-vzdělávací soustavy, v kontextu personální politiky a sociální politiky v Baťových závodech v meziválečném Československu a v kontextu historických souvislostí vývoje Baťových závodů. Práce charakterizuje baťovské školy v meziválečném Československu. Klíčová slova: Baťovy závody, baťovský výchovně-vzdělávací systém, Tomáš Baťa, Jan Antonín Baťa, Baťova škola práce, vzdělávání dospělých, podnikové vzdělávání.

Lyžařské kurzy po zavedení ŠVP na ZŠ ve Středočeském kraji
Křikavová, Markéta ; Finková, Dana (oponent) ; Matošková, Petra (vedoucí práce)
Název práce: Lyžařské kurzy po zavedení školních vzdělávacích programů na základních školách ve Středočeském kraji Cíle práce: Cílem této bakalářské práce je zjištění stavu lyžařských kurzů na základních školách ve Středočeském kraji po zavedení školních vzdělávacích programů. Metoda: Veškeré údaje byly získány pomocí anketního šetření. Anketa obsahovala otázky uzavřené, škálové, popřípadě ještě doplněné vlastní odpovědí. Tato anketa byla rozeslána mezi učitele tělesné výchovy ve Středočeském kraji. Výsledky: Z výsledků vyplývá, že prakticky ve všech školách našly lyžařské kurzy své místo ve školních vzdělávacích programech a jsou pravidelně realizovány. V organizaci kurzů nadále přetrvává tradiční způsob, kdy kurz o všech stránkách zajišťuje pořádající škola. Stále větší důraz je kladen na personální zabezpečení lyžařského výcviku, na bezpečnost účastníků a zajištění zdravotnického dozoru. Nadále slabým místem zůstává zabezpečení dozoru nad žáky v době mimo lyžařský výcvik. Klíčová slova: lyžování, lyžařský kurz, tělesná výchova, rámcové a školní vzdělávací programy

Sociální vývoj v období adolescence
MANKOVÁ, Zuzana
Diplomová práce {\clqq}Sociální vývoj v období adolescence`` má teoreticko-empirický charakter. V teoretické části se práce zabývá termíny dospívání, adolescence, sociální vývoj, emocionalita, identita a socializace. Dále popisuje jednotlivé fáze adolescence. Pozornost je věnovaná i sociálním a psychologickým charakteristikám adolescentů. Dále nás stručně seznamuje s charakteristikou středních škol. Praktická část se zabývá dotazníky a testy osobnosti, které byly vyplněny studenty prvního, druhého a třetího ročníku víceletého gymnázia. Cílem praktické části je objasnit vztahy adolescentů ke studiu, k sobě samému, k autoritám a vrstevníkům. Praktická část zjišťuje i kognitivní a emoční vyspělost a žebříčky hodnot dotazovaných adolescentů. Navíc měla ukázat případné rozdíly ve vývoji a vyspělosti chlapců a dívek.