Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 43,629 záznamů.  začátekpředchozí43620 - 43629  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.30 vteřin. 

Analýza úrazovosti jako součást pojištění odpovědnosti v případě pojištění podnikatelských rizik
Kubíková, Zuzana ; Daňhel, Jaroslav (vedoucí práce) ; Gruber, Petr (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá pojištěním podnikatelských rizik, jehož nedílnou součástí je pojištění odpovědnosti. Pojištění podnikatelských rizik umožňuje vhodnou kombinací jednotlivých druhů pojištění zajistit komplexní pojistnou ochranu jakýchkoli podnikatelských aktivit, od drobných živnostníků až po velké průmyslové korporace. Pojištění odpovědnosti je ve všech oblastech lidského života a jeho konání velmi důležité, protože subjekt nese vinu za to, když je třetí osobě způsobena škoda na zdraví nebo na věci, případně ručí za vzniklou následnou finanční škodu v souvislosti s jakoukoliv činností. Jako podnikatelský subjekt byla zvolena Střední průmyslová škola A, u které byla provedena analýza jejích potřeb na základě zpracování interních dat. Byly vybrány tři silné komerční pojišťovny s širokým portfoliem produktů, letitou tradicí a zkušenostmi. Na základě rozborů a srovnání byly vybrány nejvhodnější produkty kryjící potřeby této střední průmyslové školy.

Získávání cizojazyčných zkušeností prostřednictvím integrace múzických činností u dětí v předškolním věku
Píclová, Olga ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce) ; Váňová, Hana (oponent)
Cílem této práce je vytvořit sytém získávání cizojazyčných zkušeností v anglickém jazyku u dětí 5-6 letých. Systém je založen na prolínání uměleckých činností s anglickými slovy a základními slovními spojeními. Prostřednictvím zpěvu, hry na Orffovy nástroje a pohybu tak dochází k snadnějšímu zapamatování anglických slov a slovních spojení. Elementární umělecké činnosti jsou spojeny s emocionálním prožíváním. Tak se prohlubuje zájem o anglický jazyk. Práce je spojena s výzkumem, který je v závěrečné části vyhodnocen. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Gerontologie
Thorovská, Alena ; Přívratský, Vladimír (oponent) ; Vančata, Václav (oponent)
Předložená rigorózní práce se věnuje problematice gerontologie. V teoretické části vymezím základní pojmy sociální gerontologie. Stručně pojednám o její historii i současných aktivitách. Dále začlením gerontologii do světového kontextu, stručně rozvedu demografickou situaci u nás a ve světě, pojednám o projevech stárnutí a prevenci. Ve výzkumné části provedu dotazníkové šetření na dvou pražských středních školách. Následovat bude vyhodnocení a zpracování výsledků. V praktické části se pokusím navrhnout témata sociální gerontologie, která lze zařadit do Rámcového vzdělávacího programu. Součástí práce je příručka o gerontologii. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Analýza časového spektra v organizaci práce ředitelů mateřských škol
Boubelíková, Ivana ; Hladký, Jaromír (vedoucí práce) ; Černíková, Helena (oponent)
Efektivní využití času a správná organizace práce vedoucích pracovníků v mateřských školách předpokládá zkvalitnění jejich práce směrem k celé organizaci a všech dotčených stran. Metoda time managementu patří k moderním nástrojům práce manažerských pracovníků a její znalost a uvedení do praxe znamená možnost zefektivnění práce v oblasti neziskové sféry. V prostředí zvoleného vzorku, který byl odlišný co se týká velikostí organizací a počtu dětí, jde stále o metodu ne zcela známou a rozšířenou. Nedílnou součástí práce je vyhodnocení šetření, které mapuje jak tuto metodu znají pracovníci školského managementu, do jaké míry používají některé její principy.

Rómové a jejich vzdělávání v českých zemích a na Slovensku
Ištvánová, Jana ; Kremličková, Marta (oponent) ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce)
Tato diplomová práce porovnává Českou republiku a Slovensko v přístupu k romskému etniku. Je zde popsán jejich příchod do srovnávaných států, postoje obyvatel a vládní politika, která byla vůči Romům v určitých historických obdobích uplatňována. Další část diplomové práce je změřena na způsoby vzdělávání romských dětí, které tyto státy v současnosti aplikují v praxi. Způsob, jakým budou Česká republika i Slovensko přistupovat ke vzdělávání romské populace v následujících letech je uveden v koncepcích MŠMT ČR "Strategie pro zlepšení vzdělávání romských dětí" a MŠ SR "Koncepcia integrovaného vzdelávania rómských detí a mládeže vrátane rozvoja stredoškolského a vysokoškolského vzdelávania".

Paradigma integrovaného komunikačního modelu
Sládeček, Peter ; Mucha, Ivan (vedoucí práce) ; Trampota, Tomáš (oponent)
Práce se pokusí dokázat, že média existují jako autopoietický systém ve funkci katalyzátoru který s rostoucí mírou entropie komunikačních vazeb a subsystémů podněcuje přiblížení se meznímu stavu z něhož může vzejít nová struktura integrované komunikace. Cílem práce je vytvoření synergie dosud existujících komunikačních teorií, teorií sociální komunikace, paradigmatu dynamické teorie systému a teorií popisujících vztah vědomí k realitě. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)


Integrace průřezového učiva Člověk a svět práce do systému výuky v ekonomických oborech vzdělání
Klečková, Tereza ; Krpálek, Pavel (vedoucí práce) ; Králová, Alena (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na průřezové učivo Člověk a svět práce v ekonomických oborech vzdělávání a jeho integraci do systému výuky. Teoretická část práce je věnována informacím o rámcovém a školních vzdělávacích programech, o průřezovém učivu Člověk a svět práce, jeho historii a zařazení do školních vzdělávacích programů a výuky. Praktická část je zaměřená na analýzu získaných vyplněných didaktických testů a dotazníků studenty obchodních akademií a interpretaci výsledků s následnými vlastními návrhy k integraci průřezového učiva Člověk a svět práce do systému výuky v ekonomických oborech vzdělávání.

Využití moderních technologií v ekonomickém vzdělávání
Krejčík, Jan ; Krpálková Krelová, Katarína (vedoucí práce) ; Krpálek, Pavel (oponent)
Bakalářská práce ,Využití moderních technologií do ekonomického vzdělávání, se zaměřuje na problematikou začlenění technologií (chytrých telefonů, tabletu a dalších) do běžné výuky ekonomických předmětů na středních školách. První, technická část, popisuje jednotlivá zařízení po technické stránce spolu s druhy operačních systémů, které využívají. Druhá část popisuje výsledky již uskutečněných výzkumů z podobné problematiky. Třetí, didaktická část, je zaměřena na didaktickou techniku, e-learning, m-learning a nové teorie ve vzdělávání. Čtvrtou část tvoří samotný výzkum využití moderních technologií žáky a učiteli na středních školách a analýza zjištěných informací. Závěrečná část dává praktická doporučení pro pedagogickou praxi ve výuce ekonomických předmětů.

Postoj Islandu k evropské integraci
Metličková, Jitka ; Jakš, Jaroslav (vedoucí práce) ; Konečný, Čestmír (oponent)
Island je jednou z mála zemí, která neustále zůstává vně Evropské unie. Cílem práce je zmapovat členství Islandu v hlavních evropských integračních seskupeních druhé poloviny 20. století, se zaměřením na jeho specifický vztah k EU. První část je věnována komplexnímu pohledu na postavení Islandu v rámci integrující se Evropy v minulosti i v současnosti. Následují kapitoly, které analyzují faktory vysvětlující zdrženlivý přístup k evropské integraci a stanoviska politických elit a veřejnosti. Závěr je zaměřen na zhodnocení současného uspořádání vztahů mezi Islandem a EU a potenciálních přínosů islandského členství v EU.