Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 43,366 záznamů.  začátekpředchozí43357 - 43366  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.01 vteřin. 

Onemocnění způsobená ionizujícím zářením a jejich prevence
Hřib, Zdeněk ; Hrnčíř, Evžen (vedoucí práce)
2 SOUHRN Text shrnuje některé nejnovější znalosti o působení ionizujícího záření na různých úrovních biologických systémů a aktuální doporučení radiační ochrany. První kapitola této diplomové práce podává stručnou definici ionizujícího záření, možné způsoby jeho vzniku, shrnutí jeho interakcí s hmotou a popis používaných dozimetrických jednotek. Kapitola druhá se soustřeďuje na biologické účinky ionizujícího záření. Díky nejnovějším poznatkům daným rozvojem micro-beam technik bylo možné definitivně potvrdit předpoklad, že DNA je hlavní cílovou strukturou při poškození buněk ionizujícím záření. Je zde zkoumána kromě obecně známých stochastických účinků (tedy kancerogenních a těch, které způsobují dědičné a chronické choroby) daných neletálním poškozením buněk a orgánových a tkáňových poškození (dříve nestochastických nebo také deterministických účinků, tedy akutní nemoci z ozáření, akutních lokálních poškození, chronické radiační dermatitidy a zákalu oční čočky) daných letálním poškozením buněčných populací také problematika nízkých dávek, poškození plodu in utero a aktuálních doporučení týkajících se váhových faktorů. Poslední kapitola se věnuje cílům a principům radiační ochrany pacientů, pracovníků v rizikových oblastech i ostatních obyvatel.

Vývoj privátních značek na českém trhu a pohled spotřebitelů na tento trend
Paskerová, Kateřina ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Průša, Přemysl (oponent)
Práce přináší ucelený pohled na problematiku privátních značek. Poukazuje na trendy v oblasti maloobchodních značek ve světě a Evropě, podrobně analyzuje nabídku a vývoj privátních značek na českém trhu. Hodnotí tyto značky z hlediska objemu prodejů, výrobkových kategorií, jakostních a cenových pater, strategií obchodníků a prodejních kanálů s důrazem na diskontní prodejny. Je uveden přehled nabídky privátních značek největších maloobchodních společností působících na českém trhu. Dále se práce věnuje spotřebitelskému chování a pohledu českých zákazníků na privátní značky. Na základě průzkumů zákaznického chování jsou popsány současné postoje, zkušenosti, očekávání a celkový přístup zákazníků k vlastním značkám, jsou zkoumány motivy nákupu a frekvence nákupu, názory na kvalitu, cenu, šíři nabídky, obaly vlastních značek, propagaci apod. V poslední části práce jsou vyhodnocena dvě dotazníková šetření zaměřená na privátní značky provedená v letech 2005 a 2008 v řetězcích Ahold a Tesco.

Model metrik softwarové firmy a jeho implementace v nástroji Business Intelligence
Konvička, Lukáš ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Šprungl, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou strategického měření výkonnosti podniků. Konkrétně je zacílena na měření výkonnosti firmy působící v oblasti softwarového průmyslu. Teoretický základ v oblasti měření výkonnosti podniku tvoří koncept Performance Measurement a z něj vyplývající koncept Balanced Scorecard. Tvořený model metrik vychází z principů technologie Business Intelligence. V první fázi je vytvořen soupis strategických cílů firmy. Jednotlivé cíle jsou setříděny do strategických perspektiv dle konceptu Balanced Scorecard a jsou ohodnoceny vahou dle své důležitosti v rámci každé perspektivy. Následně jsou seskupeny do strategické mapy zobrazující jejich vzájemnou propojenost. V další části práce jsou stanoveny metriky umožňující sledování výše zmíněných cílů. Dle principů Business Intelligence jsou k jednotlivým metrikám přiřazeny ukazatele a stanoveny dimenzionální pohledy na tyto ukazatele. Finální soupis metrik, ukazatelů a dimenzí tvoří ucelený model umožňující měření výkonnosti podniku, resp. plnění stanovených cílů. V poslední části práce následuje ukázka praktického nasazení vytvořeného modelu metrik pomocí technologií Business Intelligence společnosti Microsoft. Diplomová práce má dva hlavní výstupy. Prvním je soupis strategických cílů společnosti a jejich prezentace formou strategické mapy. Druhým je soupis metrik, ukazatelů a dimenzí vytvářející základ pro vybudování řešení BI.

Komunikace USB3.0 čipu s FPGA
Špeťko, Matej ; Viktorin, Jan (oponent) ; Košař, Vlastimil (vedoucí práce)
SEC6NET je zkrácený název pro projekt Moderní prostředky pro boj s kybernetickou kriminalitou na Internetu nové generace. Projekt je zaměřen na výzkum a vývoj prostředků monitorování síťového provozu a analýzu jeho záznamu. V rámci tohoto projektu jsou vyvíjená zařízení - sondy pro monitorování IPv6 sítí. Sondy využívají hardwarovou akceleraci pomocí FPGA. Moje práce spojuje dvě technologie: FPGA a USB. Cílem mojí práce je zabezpečení přenosu dat z FPGA čipu sondy do PC prostřednictvím mikrokontroléru Cypress EZ-USB FX3. V první části řeším přenos dat z FPGA do mikrokontroléru FX3. Druhá část popisuje úpravu firmware mikrokontroléru FX3 pro dosáhnutí maximální propustnosti. Poslední část řeší tvorbu PC aplikace pro operační systém Linux. Aplikace přijímá ze sondy zachycená data přes USB rozhraní a ukládá je na pevný disk ve formátu PCAP.

Druhy trestných činů
Brennerová, Dita ; Štěpánek, Petr (vedoucí práce) ; Šmerda, Radek (oponent)
Diplomová práce "Druhy trestných činů" se zabývá charakteristikou trestných činů dle Trestního zákona.Cílem diplomové práce je výstižně shrnout jednotlivé trestné činy ustanovené v trestním zákoníku. Dalším cílem je zhodnotit trend vývoje kriminality v České republice v období od roku 2005 do roku 2015. Práce je rozdělena do tří kapitol. První kapitola se zabývá základními pojmy trestního práva, definuje pojem trestný čin a skutkovvou podstatu trestného činu. Druhá kapitola shrnuje jednotlivé trestné činy. Poslední kapitola zobrazuje trend vývoje kriminality v České republice v období od roku 2005 do roku 2015.

The analysis of destination marketing of Visegrad countries
Brestovanská, Michaela ; Herget, Jan (vedoucí práce) ; Pauková, Kristína (oponent)
Práce se zabývá analýzou destinačního marketingu zemí Visegrádské čtyřky, Slovenska, Česka, Polska a Maďarska. Analýza předpokládá nástin problematiky cestovního ruchu s důrazem kladeným na pojmy destinace a destinační management, jakož i marketingová koncepce destinace cestovního ruchu. Praktická část práce obsahuje analýzu současného směřování destinačního marketingu v jednotlivých zemích na národní úrovni. V práci se zabýváme vybranými nástroji marketingové koncepce zemí, přičemž vycházíme z oficiálních marketingových plánů národních centrál cestovního ruchu jednotlivých států. Poslední část práce je věnována společnému projektu zemí pod názvem European Quartet, jehož cílem je propagace zemí na zámořských a vzdálených trzích. Při osobní formě se zaměřujeme na čtyři vybrané cílové trhy, a to USA, Rusko, Japonsko a Čínu, které mají nejvýznamnější vliv na návštěvnost regionu.

The usage of algae in biogas transformation
Paroulkova, P. ; Sukačová, Kateřina ; Murgasová, K. ; Vítěz, T. ; Chovanec, J.
Using of algae in a biogas transformation is still in the beginning. However, the microalgae have large potential from the perspective of growing demands on biogas quality and trend of using,natural resources. First of all, it is their ability to fix carbon dioxide (CO2) using photosynthesis and presumed ability of some algae to metabolize hydrogen sulphide (H2S). Biogas contains not only required methane but also components causing its worse quality such as mentioned CO2 and H2S. Therefore, the algae are potential biological systems for biogas-conditioning. The microalga Chlorella pyrenoidosa Chick (IPPAS C2) was used for fixation of CO2 and H2S in our experiment. The microalgae were cultivated in a medium BG 11. The algal suspension was aerated with the biogas during two weeks. Different values of CO2 concentration measured in the input and output confirmed decrease of CO2 caused by intensive growth of algal culture. Decline of H2S was not confirmed.

Vliv rozvoje technologií na letecký průmysl
Kovaříková, Petra ; Vaško, Martin (vedoucí práce) ; Valentová, Jana (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku moderních informačních technologií a jejich přímého vlivu na letecký přepravní proces. Srovnává situaci v leteckém průmyslu před využíváním technologií a nyní, zaměřuje se na změny v chování spotřebitelů, ale i subjektů letecké dopravy, které přineslo primárně používání internetu a mobilních technologií. Poslední kapitola je věnována předpokládaným trendům v této oblasti v budoucnu.

Analýza stavu CSR v České republice
Čermáková, Lenka ; Palíšková, Marcela (vedoucí práce) ; Legnerová, Kateřina (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl analýzu stavu CSR v České republice. V teoretické části je vymezen koncept CSR s uvedením jeho vývoje, přínosů, způsobů jeho měření a reportování a popisem aktuálních trendů dané oblasti. Součástí praktické části je vlastní výzkum provedený mezi národními a nadnárodními podniky působícími na českém trhu využívající kvantitativní a kvalitativní metody výzkumu. Výsledky vlastního výzkumu odráží rozdíly mezi těmito podniky s ohledem na jednotlivé pilíře CSR a další aspekty. Výstupem je zhodnocení současného stavu CSR v České republice včetně vymezení příčin a doporučení ke zlepšení.

Inbound marketing společnosti Nestlé v oblasti kojenecké výživy
Hnízdilová, Lucie ; Průša, Přemysl (vedoucí práce) ; Postler, Milan (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o inbound marketingu společnosti Nestlé v oblasti kojenecké výživy. Jejím cílem je zjistit, zda je inbound marketing vhodným nástrojem k propagaci kojenecké výživy, jež je silně regulována. Práce je postavena na komplexním rozboru dané oblasti a následné analýze inbound marketingové strategie jedné z dominantních firem na trhu - společnosti Nestlé. Úvodem je pozornost zaměřena na významné milníky ve vývoji náhradní kojenecké výživy a na kauzu, jež způsobila zásadní změny v přístupu k propagaci kojenecké výživy - Nestlé bojkot. Prostor je poté vymezen otázce dohledu a marketingové regulace oblasti kojenecké výživy jak v mezinárodním, tak evropském právu. Závěrečná pasáž teoretické části se zabývá konceptem inbound marketingu. Praktická část je uvedena nastíněním současné situace na globálním a českém trhu kojenecké výživy. Po představení společnosti Nestlé následuje analýza firmou uplatňované inbound marketingové strategie, jež je následně zhodnocena. K tomuto účelu slouží analýza efektivity užívaných nástrojů v závislosti na stanovených strategických cílech.