Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 100 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Využití zvířecí masky v tanečním divadle
Kalivodová, Anežka ; SMOLÍK, Robert (vedoucí práce) ; BAŽANT, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na rituální obřady a tance ve zvířecích maskách. V teoretické části se věnuje vybraným kulturám a popisuje rozdílné přístupy při výrobě masek i v následné manipulaci s nimi. V druhé části by se měl čtenář dozvědět o mém přístupu a postupu práce při tvorbě představení, ve kterém zvířecí maska vystupuje.
Funkce řeči u Husserla a Merleau-Pontyho
Puc, Jan ; Novotný, Karel (vedoucí práce) ; Čapek, Jakub (oponent) ; Janoušek, Hynek (oponent)
Funkce řeči u Husserla a Merleau-Pontyho Tématem práce je proměna intencionální funkce řeči mezi E. Husserlem a M. Merleau-Pontym. Intencionální funkcí řeči máme na mysli proměnu vyjadřovaného smyslu, kterou zapříčiňuje právě jeho vyjádření. U Husserla sledujeme proměnu z pozice Logických zkoumání a první knihy Idejí k čisté fenomenologii a fenomenologické filosofii, v nichž zastává tezi o neproduktivitě zrcadlení jiných druhů intencionality v řeči, na pozici Původu geometrie, v níž rozlišuje podíl řeči na vytváření myšlenkové formy ve dvou ohledech: Řeč dává myšlence její idealitu, která se liší od vztahu rodové podstaty k mnohosti věcí. A řeč dává myšlence její objektivitu, formu předmětu, který vstupuje do dějin a trvá v nich. Ve Fenomenologii vnímání Merleau-Ponty přebírá Husserlovu zralou pozici s několika podstatnými změnami. Východiskem analýzy přestává být jazykový znak, nýbrž se jím stává tělesné gesto, v důsledku čehož zaniká Husserlem zdůrazňovaný rozdíl mezi rodovou a jazykovou idealitou. Vedle objektivační funkce řeči Merleau-Ponty uvažuje také o obsahovém dokončování vyjadřovaného smyslu vyjádřením. Tím, že se řeč stává tvořivou, přestává být prázdným míněním názoru a může se stát stejně původní přítomností světu jako vnímání. V poslední části se zaměřujeme na Merleau-Pontyho pojetí...
Reflexe reklamy v předškolním vzdělávání
Sialini, Kateřina ; Kafková, Helena (vedoucí práce) ; Novotná, Magdalena (oponent)
Bakalářská práce se jmenuje "Reflexe reklamy v předškolním vzdělávání" a zabývá se dětskou reklamou s důrazem na vliv televizní reklamy na dětského spotřebitele a vypracováním závěrů pro učitele v mateřské škole. Teoretická část vychází z odborných didaktických, výtvarně teoretických a psychologických textů, zabývá se vznikem reklamy, její tvorbou a formami reklama. Dále také dětskou reklamou. V praktické části práce zkoumá některé případy účinků televizní reklamy na dětského spotřebitele. Zkoumání je prováděno prostřednictvím výzkumných sond - dotazník, rozhovor a výtvarná řada. Praktická část je rozdělena do dvou částí. Obě části vycházejí z teoretických východisek. Z výsledků šetření a v souladu s teoretickými východisky je sestaven soubor doporučení pro pedagogiky předškolního věku. KLÍČOVÁ SLOVA Předškolní věk, vizuální gramotnost, reklama, výtvarné činnosti, vnímání, tvorba.
Portfolio jako nástroj hodnocení ve speciální výtvarné výchově
Formánková, Iveta ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Čech, Viktor (oponent)
Diplomová práce se zabývá sběrem, tříděním a reflektováním výtvarných projevů konkrétního dítěte během školního období. Teoretická část obsahuje informace získané studiem odborné literatury, které se týkají pojmů výtvarná výchova, vnímání, citlivost, představivost, tvorba, komunikace, portfolio, hodnocení, dětská kresba, ontogeneze, psychiatrická diagnóza, vývojové poruchy. Empirická část byla zaměřena na rozvoj duševních a sociálních schopností v souvislosti s rozvojem kresby, chlapce s psychiatrickou diagnózou. Práce je zpracována metodami kvalitativního výzkumu. Jedná se o případovou studii s následnou analýzou výsledků činnosti, tedy jeho výtvarných projevů.
Významy tvorby v životě výtvarných umělců
Botková, Mariana ; Chrz, Vladimír (vedoucí práce) ; Mudrák, Jiří (oponent)
Stěžejní problematikou předložené diplomové práce je umělecká tvorba a její významy v životě výtvarných umělců. Toto téma zkoumá ve dvou rovinách - teoretické a výzkumné. První část práce přibližuje významy umělecké tvorby tak, jak byly popsány sedmi předními psychologickými směry. Druhá část práce mapuje otázku významů tvorby realizací a zpracováním kvalitativních polostrukturovaných rozhovorů se třemi výtvarnými umělci. Jako doplňující zdroje informací jsou použity textové a obrazové dokumenty. Prvotním výsledkem analýzy a interpretace dat jsou tři tzv. vnitřní příběhy tvorby jako souhrn subjektivně důležitých témat vztahujících se k tvorbě jednotlivých malířů. Konečným výsledkem je komparace těchto příběhů s vybranými psychologickými přístupy, srovnání příběhů navzájem a integrace odlišných psychologických pojetí v rámci existujícího modelu sedmi významů umělecké tvorby (De Botton, Armstrong, 2014). Klíčová slova: význam, tvorba, umění, smysl, hodnota
Porovnání tvůrčích přístupů při tvorbě taneční kompozice
Antošová, Aneta ; Novotná, Viléma (vedoucí práce) ; Fričová, Marie (oponent)
Název: Porovnání tvůrčích přístupů při tvorbě taneční kompozice. Cíl: Cílem diplomové práce je najít shody a rozdíly v tvůrčích přístupech vybraných zahraničních a českých autorů tanečních choreografií. Metody: Pro diplomovou práci byl zvolen kvalitativní výzkum a jako hlavní výzkumná metoda kazuistika, konkrétně komparativní studie, která společně s dotazovaným šetřením formou polostrukturovaného (hloubkového) rozhovoru, prováděného s vybranými odborníky z oboru choreografie, porovnávala dva případy mezi sebou - české choreografy se zahraničními reformátory. Výsledky: Ve výzkumné části práce jsou na základě rešerše literatury a provedeného šetření nalezeny shody a odlišnosti v tvůrčích přístupech na úrovni českých choreografů a zahraničních reformátorů. Výstupem výzkumu je srovnávací tabulka sledující život a práci choreografů ve třech oblastech: vstupní podmínky, proces tvorby a výstupy tvorby. Výzkum zjistil možné funkční přístupy pro taneční praxi. Klíčová slova: Umění, tanec, choreografie, tvorba, komparace.
Ovlivňují halucinogeny uměleckou tvorbu? Kvalitativní studie
Strolená, Kristýna ; Radimecký, Josef (vedoucí práce) ; Vacek, Jaroslav (oponent)
Problematika užívání halucinogenů je v současné době velmi aktuální a dle Výroční zprávy o stavu ve věcech drog v České republice z roku 2015 je celoživotní prevalence užívání LSD v populaci 3,1 % a halucinogenních hub 5,4 %, avšak je vyšší mezi mladými dospělými (5,7 % a 9,2 %) (Mravčík et al., 2016). Uživateli halucinogenů bývají mnohdy lidé věnující se nejrůznějším formám umělecké činnosti, a právě na ně se diplomová práce zaměřuje. Cílem diplomové práce je prostřednictvím metody nestrukturovaného rozhovoru zjistit, zda, a případně jak, ovlivňuje užívání vybraných halucinogenních drog uměleckou produkci z pohledu uživatelů. Dále se snažím zjistit, zda má prožitá zkušenost změněného stavu vědomí po užití halucinogenu vliv na následující tvorbu i po odeznění jejich psychoaktivního účinku, a zdali lze v užívání halucinogenů umělci vystopovat a případně popsat určité opakující se vzorce působení či chování. Práce je strukturována jako kvalitativní studie sestávající z metodické části, teoretického rozboru problému zaměřujícího se na teoretické vymezení umění, umělecké tvorby a kreativity, dále se věnuje teoretickému rozboru problematiky halucinogenů a umění ovlivněného halucinogeny včetně umění rituálního. Finální část je zaměřena na praktickou aplikaci a vychází zejména z výzkumného šetření...
Technologická podpora metodiky vyprávění příběhů ve výuce
Bouchner, Jan ; Brdička, Bořivoj (vedoucí práce) ; Fialová, Irena (oponent)
NÁZEV: Technologická podpora metodiky vyprávění příběhů ve výuce AUTOR: Jan Bouchner KATEDRA: Katedra informačních technologií a technické výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Ing. Bořivoj Brdička, Ph.D. ABSTRAKT: Předmětem této diplomové práce je využití digitálních technologií pro podporu vyprávění příběhů ve výuce. Práce si klade za cíl představit vyprávění příběhů jakožto inovativní metodu vycházející z principů moderní pedagogiky, především sociálního konstruktivismu, a vymezit postavení této metodiky v současném kurikulu. Dalším cílem je poskytnout ucelený přehled metod a aktivit digitálního vyprávění příběhů a také předložit příklady hardwarových a softwarových nástrojů, jejichž hodnota pro praktické využití v digitálním vyprávění byla v rámci této práce také ověřena. V teoretické části bylo využito analýzy odborné literatury. Práce dále obsahuje návrh modelové implementace metody a popis její realizace. V závěru jsou formulována doporučení pro další využití digitálního vyprávění příběhů v praxi. KLÍČOVÁ SLOVA: vyprávění příběhů, metodika, konstruktivismus, tvorba, vzdělávací technologie
Čas, prostor a materie: Procesuálně založené umění
Madar, David ; Hůla, Zdenek (vedoucí práce) ; Velíšek, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá výzkumem procesuálního umění. Teoretická část je změřena především na teorii procesuálního umění, jeho předchůdce, vznik a vývoj s vyústěním na současné umění, vlivu galerijního prostředí a uměleckého trhu a sporných poloh procesuálního umění. Dále se pak zabývá teorií procesu při tvorbě, v díle či při recepci díla. Pedagogická část se zaměřuje na teoretické podloží procesu ve výtvarné výchově, návrh a dokumentaci pedagogického projektu, založeného na teoretické práci. Praktická část, vlastní projekt, pojednává o praktickém vyústění teoretické práce ve vlastní projekt a jeho obhajobu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 100 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.