Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 60 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Právní a sociální regulace toxikománie
Branšovská, Andrea ; Munková, Gabriela (vedoucí práce) ; Kotous, Jan (oponent)
Resumé Tématem mé diplomové práce je právní a sociální regulace toxikománie. Fenomén drog je neustále celosvětovým a celospolečenským problémem. O drogovou problematiku jsem se začala zajímat již krátce po revoluci, kdy jsem absolvovala v rámci školní osvěty první přednášku. Záměrem mé práce bylo zmapovat vývoj a současnou situaci drogové problematiky, zejména pak stav drogové scény, národní a evropské protidrogové politiky, rozbor právní úpravy a v neposlední řadě i prevenci, léčbu a následnou resocializaci drogově závislých osob v České republice i ve státech Evropské unie. Česká republika se zavedením nové trestněprávní úpravy přiblížila evropským státům. Nicméně i přes veškeré harmonizační snahy Evropské unie existují v rámci právních úprav i konkrétních postupů v protidrogové oblasti mezi jednotlivými státy rozdíly. Jednotlivé státy mají svá specifika v drogové oblasti, a proto nelze generalizovat jednotné postupy pro všechny státy. Nicméně však dílčí postupy jednotlivých států by mohly být pro Českou republiku v podobných případech inspirací. Diplomová práce se skládá ze čtyř základních kapitol, které se dále dělí na jednotlivé podkapitoly. První kapitola obsahuje definici toxikománie a základní klasifikaci drog, včetně jejich účinků na lidský organismus. Druhá kapitola se zabývá drogovou...
Právní úprava ekologického zemědělství
Mášová, Zuzana ; Žákovská, Karolina (vedoucí práce) ; Damohorský, Milan (oponent)
1 Diplomová práce je zaměřena na právní úpravu ekologického zemědělství v České republice. Práce se snaží shrnout naši vnitrostátní úpravu v souvislosti s úpravou Evropské unie. Práce se skládá z devíti kapitol, každá z nich se zabývá různými aspekty ekologického zemědělství. Jednotlivé celky na sebe logicky navazují, aby tak nakonec vytvořily celistvý souhrn problematiky. V první kapitole se práce věnuje úvodu do problematiky. Celá kapitola je rozčleněna do tří podkapitol, které pojednávají o základních souvislostech ekologického zemědělství a ochrany životního prostředí, historickém vývoji ekologického zemědělství v Čechách i ve světě a o vývoji posledních let prostřednictvím statistických údajů. Druhá kapitola představuje mezinárodní organizace a další aktéry v ekologickém zemědělství. První podkapitola pojednává o mezinárodní mezivládní Organizaci OSN pro výživu a zemědělství, druhá se věnuje ostatním mezinárodním organizacím a třetí podkapitola se zaměřuje na nejdůležitější aktéry ekologického zemědělství v ČR. Třetí kapitola obsahuje právní úpravu, v první podkapitole je nejprve pojednáno o evropské právní úpravě, o jejím vývoji a platné právní úpravě současnosti a v druhé podkapitole se práce věnuje vnitrostátní právní úpravě, analyzuje stěžejní zákon úpravy (zákon č. 242/2000 Sb., o ekologickém...
Právo a marketing
Šebek, Marcel ; Gerloch, Aleš (vedoucí práce) ; Beran, Karel (oponent) ; Švarc, Zbyněk (oponent)
Cílem této práce je zanalyzovat právní úpravu oblasti marketingu a reklamy v České republice i v evropském kontextu a stanovit možnosti aplikace marketingových postupů a nástrojů v oblasti právních služeb s následným bližším rozpracováním pro oblast advokacie, coby "nejtržnější" oblasti na tomto poli. Záměrem je rovněž na základě analýzy klasických nástrojů marketingového mixu vytvořit sestavu marketingových instrumentů, vhodných pro vybranou oblast právních služeb. To vše při zohlednění poměrně výrazných specifik právních služeb jako takových. Teoretická část práce je uvozena kapitolou, pojednávající o problematice marketingu obecně. Definování předmětného odvětví a stanovení jeho základních popisných znaků vytváří terminologickou základnu pro další rozvíjení zpracovávané problematiky. Zvláštní pozornost je následně věnována jednotlivým klíčovým marketingovým komponentám. Na prvním místě strategickému marketingovému řízení a jeho hlavním proměnným, které tvoří: poslání podniku, podnikové cíle, podnikové strategie a příležitosti podniku. Rozpracován je i strategický marketingový proces a jeho etapa plánovací, sestávající z marketingové situační analýzy, stanovení marketingových cílů, formulování marketingových strategií a sestavování marketingového plánu; etapa realizační, složená z vlastní...
INSTITUCIONÁLNÍ OTÁZKY ZNALECTVÍ
Hanák, Jakub ; Mařík, Miloš (oponent) ; Fiala, Josef (oponent) ; Semela, Marek (oponent) ; Telec, Ivo (vedoucí práce)
Disertační práce analyzuje postavení znalce ve společenských (institucionálních) vztazích, které představují organizační a institucionální zázemí soudního znalectví jako součásti soudního inženýrství. Práce objasňuje používané definice i terminologii, přičemž největší pozornost je věnována rozboru podmínek pro výkon znalecké činnosti z různých úhlů pohledu (především právního a ekonomického). Podrobně je rozebráno zejména postavení znaleckých ústavů, a to ve všech souvislostech: jak z hlediska odbornosti a její garance, tak také z hlediska odpovědnosti zpracovatelů posudku ústavu. Dále je popsána činnost existujících sdružení znalců a predikovány důsledky zavedení profesní samosprávy znalců. Důležitou část práce představuje srovnání podmínek pro výkon znalecké činnosti (výhod a nevýhod) ve vybraných evropských státech: Anglii, Rakousku a Slovensku. Na základě získaných poznatků jsou v závěrečné části navrženy a odůvodněny změny podmínek a pravidel pro výkon znalecké činnosti a dalších souvisejících aspektů.
Strategická změna v organizaci formou fúze nebo akvizice
Smolíková, Lenka ; Rais, Karel (vedoucí práce)
Disertační práce pojednává o problematice fůzí a akvizicí (Merge and Aquisition – dále jen M&A). Důvodem sepsání disertační práce je stále vzrůstající počet ohlášených M&A po celém světě. Provedený výzkum dokazuje, proč jsou M&A významné pro management společností, a proč pro současné manažery představují jednu z největších výzev. V práci je jedna kapitola věnována historií M&A a aktuálnímu stavu M&A, do kterého zasáhla hospodářská krize. Jedním z hlavních úkolů disertační práce je propojení ekonomického a právního pohledu na problematiku M&A. Teoretické poznatky jsou v práci konfrontovány s případy reálných případů M&A. Pro snadnější pochopení problematiky M&A jsou popisovány příklady úspěšných i neúspěšných M&A v různých odvětvích. V práci jsou detailně popsány jednotlivé etapy M&A. Je zde pojednáno o přípravné fázi M&A, due dilligence, realizaci M&A a následné integraci dvou a více spojených společností. V práci je také hodnocen význam jednotlivých etap. Zvláštní pozornost je věnována nejčastějším problémům, které se mohou během celého procesu M&A vyskytnout, a to lidským zdrojům a procesu integrace. Práce také reaguje na změny aktuálního ekonomického prostředí z období boomu počátku tisíciletí do období recese od podzimu roku 2008. Dále poukazuje na další možné vývojové linie v oblasti M&A. Podkladem pro vypracování disertační práce bylo studium existující literatury, primární výzkum ve společnostech se zkušenostmi s M&A a spolupráce se školitelem a jinými odborníky v oblasti M&A. Na základě výsledků studia literatury, primárního výzkumu a diskusí s odborníky vznikl návod na provedení úspěšné M&A. Práce má sloužit pro pedagogické účely ve vzdělávání budoucích vedoucích pracovníků, jako příručka pro management firem při provádění M&A a má být základem pro další výzkumnou a vědeckou práci v oblasti M&A. V závěru práce jsou hodnoceny hypotézy, které byly stanoveny před vypracováním.
Analýza hedgeových fondů se zaměřením na právní úpravu
Dirhan, Martin ; Srch, David (oponent) ; Sojka, Zdeněk (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je analýza hedgeových fondů se zaměřením na jejich právní úpravu. Hedgeové fondy nejsou zatím u nás příliš známé, jedná se o specifický druh investičních fondů. V našem právním prostředí je pro ně nejbližší pojem fondy kvalifikovaných investorů. V první části práce se zaměřím především na obecný popis hedgeových fondů, na jejich historii a specifika. V druhé části práce se pak budu věnovat strategii, právní úpravě a některým dalším aspektům hedgeových fondů.
Metrologický systém ve výrobě vibrolisovaných betonových výrobků pro kryty z dlažeb a zdivo
Procházková, Lenka ; Hubáček, Adam (oponent) ; Brožovský, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá zpracováním požadavků na metrologický systém při výrobě vibrolisovaných výrobků pro kryty z dlažeb a zdivo. Práce představuje rešerši právních předpisů a norem. V rámci práce jsou identifikovány sledované metrologické veličiny při procesu výroby a kontrolní činnosti. Cílem práce je vytvoření přehledu měřidel a návrhu jejich periodicity justování.
Právní aspekty azylové politiky ve Francii
Sharavina, Anna ; Grmelová, Nicole (vedoucí práce) ; Valenta, Petr (oponent)
Předmětem bakalářské práce Právní aspekty azylové politiky ve Francii je vymezení právní úpravy zkoumané problematiky, zhodnocení aktuálních problémů realizace azylové politiky ve Francii, analýza judikatury francouzských soudů a Soudního dvora Evropské Unie v dané oblasti.
Právní regulace online inzerce v České republice
Sládek, Ondřej ; Žák, Květoslav (vedoucí práce) ; Grmelová, Nicole (oponent)
Práce se zabývá aktuálním tématem právní úpravy reklamy na internetu. Cílem diplomové práce je zhodnocení současného stavu a pozice veřejnoprávní úpravy internetové reklamy jak obecně, tak na příkladu inzertní sítě Google. Práce směřuje k cíli tak, že je nejprve vytvořen teoretický přehled právní úpravy reklamy s důrazem na reklamu online, dále navazuje případová studie zachycující praktické fungování pravidel internetové reklamy v síti Google AdWords a v závěrečné části jsou výzkumné otázky podrobeny zkoumání prostřednictvím kvalitativního výzkumu, jehož se účastní relevantní zástupci trhu online reklamy. Závěrem je posouzení fungování pravidel online reklamy a v souvislosti s tím zhodnocení úlohy pravidel právních.
Regulace reklamy pro děti a mladistvé v České republice a Evropské unii
JÍROVÁ, Elizabeth
Tato bakalářská práce se zabývá reklamou cílenou na dětské publikum a její regulací v České republice i v rámci Evropské unie. V úvodní teoretické části je v první řadě přiblížena obecná definice reklamy, její funkce ve společnosti a je zde pojednáno také o procesu reklamní komunikace. Další kapitoly se týkají vymezení historie regulace reklamy v českých zemích, definice ústředních pojmů (děti a mladiství) a mimo jiné charakteristiky druhů reklam, které na děti a mladistvé psychologicky působí. V další části se práce pokouší analyzovat právní a mimoprávní regulaci reklamy a současně také existenci směrnic Evropské unie, které se vztahují k reklamním sdělením a k jejich šíření. V rámci mimoprávní regulace reklamy je pozornost věnována vybraným samoregulačním institucím v České republice i v Evropské unii a jejich etickým kodexům, jejichž působení je ilustrováno na několika uvedených vzorových reklamních kauzách, týkajících se dětí a mladistvých. V závěrečné části práce je krátce zmíněna také didaktická aplikace zvoleného tématu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 60 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.