Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv televizní reklamy na spotřebitelské chování dospělých
JÍROVÁ, Elizabeth
Diplomová práce se zabývá problematikou vlivu nejen televizní reklamy na dospělé spotřebitele, a to především z pohledu psychologie. V teoretické části práce je zprvu pojednáváno, kromě důležitých charakteristik reklamy a marketingové komunikace, o základních meznících v dějinách reklamy či o jejím propojení s psychologií. Další kapitoly se věnují modelům spotřebitelského chování a na základě hlavních sociokulturních charakteristik jsou zde analyzovány osobnostní charakteristiky spotřebitelů. Pozornost je věnována také důležitým psychologickým pojmům, které s reklamou souvisejí, jako je vnímání, pozornost, paměť, asociace a zapomínání. Část práce se zaměřuje na emocionální reklamní apely a věnuje se tudíž emocím a působení barev, celebrit a humoru v reklamě na konzumenta. Praktická část práce je založena na kvantitativním výzkumném šetření sloužícím k objasnění teoretických východisek. Působení emocí v reklamě je ilustrováno na vybraném televizním reklamním spotu, který je součástí dotazníku, vyplňovaném respondenty z Vysočiny a Jihočeského kraje.
Regulace reklamy pro děti a mladistvé v České republice a Evropské unii
JÍROVÁ, Elizabeth
Tato bakalářská práce se zabývá reklamou cílenou na dětské publikum a její regulací v České republice i v rámci Evropské unie. V úvodní teoretické části je v první řadě přiblížena obecná definice reklamy, její funkce ve společnosti a je zde pojednáno také o procesu reklamní komunikace. Další kapitoly se týkají vymezení historie regulace reklamy v českých zemích, definice ústředních pojmů (děti a mladiství) a mimo jiné charakteristiky druhů reklam, které na děti a mladistvé psychologicky působí. V další části se práce pokouší analyzovat právní a mimoprávní regulaci reklamy a současně také existenci směrnic Evropské unie, které se vztahují k reklamním sdělením a k jejich šíření. V rámci mimoprávní regulace reklamy je pozornost věnována vybraným samoregulačním institucím v České republice i v Evropské unii a jejich etickým kodexům, jejichž působení je ilustrováno na několika uvedených vzorových reklamních kauzách, týkajících se dětí a mladistvých. V závěrečné části práce je krátce zmíněna také didaktická aplikace zvoleného tématu.

Viz též: podobná jména autorů
1 JÍROVÁ, Eva
4 Jírová, Eliška
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.