Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 118 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Problém kyberšikany z pohledu studentů střední školy
Najmonová, Dominika ; Zvírotský, Michal (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Tato práce se věnuje problematice kyberšikany z pohledu studentů střední odborné školy. Cílem dotazníkového šetření je zaměřit se na problematiku kyberšikany hlavně z pohledu informovanosti žáků ohledně kyberšikany, jejich vztahů k učitelům a rodině. Práce dále zkoumá, zda mají studenti střední školy povědomí o možnostech a způsobech prevence, kam se případně obrátit o pomoc. Dále hledá souvislost mezi prospěchem žáků a zkušenostmi s kyberšikanou a znalostmi, jak jí předcházet či se účinně bránit.
Prevence a řešení kyberšikany učitele na základní škole v Plzeňském kraji
Pavlíčková, Kateřina ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Tato práce je zaměřena na prevenci kyberšikany na školách a řeší téma kyberšikany učitele. Cílem práce je popsat preventivní opatření a postup při výskytu kyberšikany ve škole Plzeňského kraje. Aktuálnost tématu odráží Národní výzkumu kyberšikany učitelů Kopeckého a Szotkowského (2016), ve kterém je uvedeno, že pětina z dotazovaných učitelů se setkala s jednorázovými kybernetickými útoky a 94 z 5 136 pedagogů se stalo obětí kyberšikany. Problém je analyzován v dokumentech školy (školní řád, Minimální preventivní program, Prevence proti šikanování a kyberšikaně, výroční zpráva 2017/2018) a rozhovoru s výchovnou poradkyní. Kódování dokumentů se zaměřuje na to, kdo provádí na škole prevenci rizikového chování, v jakých předmětech a jakou formou. Analyzovány jsou vzdělávací akce pro pedagogy a postup při řešení šikany nebo kyberšikany. KLÍČOVÁ SLOVA kyberšikana, šikana, prevence rizikového chování, žáci, internet, sociální sítě
Bezpečné klima na základních školách v Třebíči se zaměřením na šikanu a kyberšikanu
MEJZLÍKOVÁ, Marie
Tato bakalářská práce se zabývá tématem bezpečného klimatu na základních školách v Třebíči se zaměřením na šikanu a kyberšikanu. Je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části je popsána šikana, kyberšikana a prevence. V praktické části je uveden výzkum a jeho výsledky. Hlavním cílem této bakalářské práce je zmapovat systém prevence na základních školách v Třebíči. Dílčím cílem bylo zjistit, zda se na těchto základních školách šikana a kyberšikana vyskytuje a jak ji zde případně řeší. K dosažení cílů byl použit kvalitativní výzkum. Pro zjištění konkrétních informací byla využita technika polostrukturovaného rozhovoru. Výběrový soubor tvořili školní metodici prevence a pracovníci nízkoprahových zařízení pro děti a mládež. Jejich odpovědi byly následně zpracovány a zároveň byl popsán systém prevence v třebíčských školách. Z výsledků vyplývá, že si základní školy zakládají na bezpečném klimatu, a proto prevenci věnují zvýšenou pozornost. Při prevenci a řešení šikany a kyberšikany postupují podle metodických pokynů Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Bakalářská práce a její výsledky mohou přinést ucelený pohled na prevenci proti šikaně a kyberšikaně na základních školách v Třebíči. Tato práce je přínosná pro rodiče dětí, které nastupují do základní školy. Dále může sloužit jako podklad pro metodiky prevence, sociální pracovníky a ostatní, kteří se zabývají šikanou a kyberšikanou.
Prevence kyberšikany u žáků druhého stupně základní školy
SOLDÁN, Ladislav
Tato práce se zabývá prevencí kyberšikany na vybrané základní škole XY. V práci byly stanoveny čtyři cíle, z nichž první zní "Seznámit žáky s rizikem kyberšikany a její prevencí", druhý "Zmapovat u žáků jejich názor na kyberšikanu a uvést informace na pravou míru této problematiky". Třetí cíl "Zjistit, zda mají sami žáci zkušenosti s kyberšikanou, předat žákům informace o správném řešení této problematiky" čtvrtý a zároveň poslední "Ověřit, zda žáci nejsou vystaveni kyberšikaně pomocí internetu nebo mobilního telefonu". Práce je složena z teoretické a výzkumné části. Teoretická část je rozdělena do 4 kapitol. První kapitola se zabývá současným pohledem odborníků na možnou prevenci rizikového chování. Ve druhé kapitole nastiňuji kyberšikanu, kterou charakterizuji ve smyslu rizikových faktorů, projevů, typů kyberagresorů, způsobů a typů útoku, dělení sociálních sítí, dopadů a správného zachování se při setkání s kyberšikanou. Ve třetí kapitole popisuji specifiku kyberšikany ve školním prostředí. Čtvrtá kapitola se zaobírá možností uplatnění preventivního výukového programu v oblasti kyberšikany. Empirická část se věnuje již samotnému seznámení žáků s rizikem kyberšikany včetně její prevence a zmapování jejich názoru včetně uvedení informací na pravou míru. Hlavní výzkumné otázky znějí: "Znají žáci, co jeto kyberšikana a jaké jsou její projevy?", "Mají žáci představu o tom, jak se sami na internetu ohrožují?", "Vědí žáci, jak se správně zachovat při kyberšikaně?" a "Byl některý žák ohrožen kyberagresorem?". Výsledky výzkumu poukázaly na nutnost vzdělávání jak v povinné přípravě nutné k výkonu povolání, tak i k dalšímu povinnému vzdělávání. Pozornost by měla být věnována také oblasti duševní hygieny. Výsledky práce byly zpracovány do vytvoření preventivního výukového programu "Kyberšikana", jež byl využit v rámci primární prevence na základní škole XY. Výsledky zapracované do preventivního programu mohou vést k akreditaci vzdělávací akce v rámci Systému dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků s cílem vést k osvojení znalostí a dovedností k provádění primární prevence v rámci výuky.
Kyberšikana u dětí a mládeže a možná preventivní opatření
OPLETALOVÁ, Veronika
Bakalářská práce se zabývá kyberšikanou u dětí a mládeže a možnými preventivními opatřeními. Teoretická část pojednává o pojmu kyberšikana, popisuje účastníky kyberšikany a kyberprostor. Zabývá se preventivními opatřeními z pohledu školy, rodičů a popisuje bezpečná pravidla internetu a netiketu. Cílem bakalářské práce je zmapovat zkušenosti odborné veřejnosti s realizovanými preventivními opatřeními proti kyberšikaně. Pro naplnění cíle bylo využito polostrukturovaného rozhovoru a jejich vyhodnocení pomocí metody trsování. Výzkum poukazuje na využívané efektivní preventivní opatření, nedostatečnou spolupráci odborníků s rodiči a důležitost role preventistů vzhledem k rozvoji informační technologie.
Ochrana osobnosti v kybernetickém prostoru
Sivák, Jakub ; Frinta, Ondřej (oponent)
Ochrana osobnosti v kybernetickém prostoru Abstrakt Téma ochrana osobnosti v kybernetickém prostoru jsem si vybral z několika důvodů. Jednak je mi jakékoliv téma ochrany osobnosti blízké (zabýval jsem se jím ve vědeckých článcích, v diplomové práci a s ochranou osobnosti je spojeno i téma mé disertační práce na zdejší univerzitě). Za druhé se jedná o téma velmi aktuální a doposud nevyčerpané. Cílem práce je tedy přijít s novými myšlenkami a pohledy na danou problematiku. Úvod práce se věnuje významným milníkům ochrany osobnosti. Mezi nimi lze zmínit alespoň Chamurappiho zákoník, Aristotelovu Ústavu athénskou, zákon 12 desek, Edikt milánský, Velkou listinu svobod ("Magna charta libertatum"), Prohlášení nezávislosti, Deklaraci práv člověka a občana, Pakt společnosti národů a na území Českých zemí pak například ABGB nebo tiskový zákon. Navazující části práce dále v teoretické rovině vymezují pojem osobnost člověka, ochrana osobnosti a kybernetický prostor. Část předkládané rigorózní práce, rovněž v rovině teorie, potom rozvádí jednotlivé složky osobnosti člověka, které mohou být kybernetickým útokem zasaženy. Na to bezprostředně navazuje kapitola zabývající se možnými zásahy do osobnosti člověka prostřednictvím kybernetického prostoru. Práce zde vychází z konkrétních příkladů a popisuje jednotlivé typy...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 118 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.