Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kyberšikana jako sociální problém pohledem žáků druhého stupně základní školy
SOLDÁN, Ladislav
Cílem této diplomové práce bylo zjistit, jakým rizikům při problematickém užívání internetu jsou vystaveni žáci druhého stupně základní školy. Důsledkem takového jednání bývá kyberšikana, která může být v budoucím životě (jak v soukromém, tak profesním) velkým sociálním problémem. Dalším cílem této diplomové práce bylo vytvořit manuál, který bude základním nosičem informací pro učitele a školní metodiky prevence při řešení kyberšikany na základních školách. Práce je složena z teoretické a praktické části. Teoretická část je rozdělena do čtyř hlavních kapitol. První kapitola se zabývá kyberšikanou, se kterou mají žáci druhého stupně základních škol velmi časté a osobní zkušenosti. Ve druhé kapitole se věnuji sociálním sítím, které jsou u teenagerů velmi často navštěvované. Žáci na sociálních sítích tráví abnormální množství času a dochází zde ke kybernetickým útokům. Ve třetí kapitole popisuji netolismus (závislost na internetu). Závislost na internetu, která v dnešní době vzniká velmi často a rychle. Ve čtvrté kapitole se zaměřuji na prevenci kyberšikany na základních školách, která je v tomto směru nesmírně důležitá. Praktická část diplomové práce se zaměřuje na rizika internetu, zdravé či patologické užívání internetu u žáků na druhém stupni základních škol v Jihočeském kraji. Stanovené hypotézy se týkaly ověření rozdílů dle pohlaví žáků a věku žáků. Výsledky diplomové práce byly získány metodou dotazníkového šetření, jsou statisticky vyhodnoceny v programu IBM SPSS Statistics a také znázorněny pomocí grafů. Výsledky ukázaly, že problematické užívání internetu souvisí s věkem a ročníkem žáků, ve kterém se právě nacházejí. Výsledky také prokázaly, že 44 % žáků druhého stupně základních škol mají internet na jednom z prvních třech míst ve svém hodnotovém žebříčku. Bylo zjištěno, že 33 % žáků tráví na internetu stále větší množství času, a to z jiných než školních povinností. Avšak 30 % žáků se snažilo omezit čas, který na internetu tráví, ale nepovedlo se jim to. Výsledky také ukázaly, že 19 % žáků skrývá svůj internetový život před ostatními. Na základě výsledků byl zpracován manuál s názvem "KYBERŠIKANA", který slouží všem, kteří se problematikou kyberšikany zabývají, tj. pedagogičtí i nepedagogičtí pracovníci na základních školách, školní metodici prevence, lektoři programů primární prevence, sociální pracovníci a v neposlední řadě také rodiče žáků. Prvním krokem k úspěchu je totiž právě začít internetovou šikanu řešit a hledat správná východiska, která vedou k pomoci.
Prevence kyberšikany u žáků druhého stupně základní školy
SOLDÁN, Ladislav
Tato práce se zabývá prevencí kyberšikany na vybrané základní škole XY. V práci byly stanoveny čtyři cíle, z nichž první zní "Seznámit žáky s rizikem kyberšikany a její prevencí", druhý "Zmapovat u žáků jejich názor na kyberšikanu a uvést informace na pravou míru této problematiky". Třetí cíl "Zjistit, zda mají sami žáci zkušenosti s kyberšikanou, předat žákům informace o správném řešení této problematiky" čtvrtý a zároveň poslední "Ověřit, zda žáci nejsou vystaveni kyberšikaně pomocí internetu nebo mobilního telefonu". Práce je složena z teoretické a výzkumné části. Teoretická část je rozdělena do 4 kapitol. První kapitola se zabývá současným pohledem odborníků na možnou prevenci rizikového chování. Ve druhé kapitole nastiňuji kyberšikanu, kterou charakterizuji ve smyslu rizikových faktorů, projevů, typů kyberagresorů, způsobů a typů útoku, dělení sociálních sítí, dopadů a správného zachování se při setkání s kyberšikanou. Ve třetí kapitole popisuji specifiku kyberšikany ve školním prostředí. Čtvrtá kapitola se zaobírá možností uplatnění preventivního výukového programu v oblasti kyberšikany. Empirická část se věnuje již samotnému seznámení žáků s rizikem kyberšikany včetně její prevence a zmapování jejich názoru včetně uvedení informací na pravou míru. Hlavní výzkumné otázky znějí: "Znají žáci, co jeto kyberšikana a jaké jsou její projevy?", "Mají žáci představu o tom, jak se sami na internetu ohrožují?", "Vědí žáci, jak se správně zachovat při kyberšikaně?" a "Byl některý žák ohrožen kyberagresorem?". Výsledky výzkumu poukázaly na nutnost vzdělávání jak v povinné přípravě nutné k výkonu povolání, tak i k dalšímu povinnému vzdělávání. Pozornost by měla být věnována také oblasti duševní hygieny. Výsledky práce byly zpracovány do vytvoření preventivního výukového programu "Kyberšikana", jež byl využit v rámci primární prevence na základní škole XY. Výsledky zapracované do preventivního programu mohou vést k akreditaci vzdělávací akce v rámci Systému dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků s cílem vést k osvojení znalostí a dovedností k provádění primární prevence v rámci výuky.
Dílo a osobnost Olega Suse v některých souvislostech evropských
Soldán, Ladislav
Příspěvek ve sborníku z mezinárodní konference.
Časopis nový život (1896-1907) trochu romanticky?
Soldán, Ladislav
Příspěvek ve sborníku z konference věnovaný časopisu Nový život.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
20 Soldán, Ladislav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.