|
Návrh marketingové kampaně pro Knihovnu Jiřího Mahena v Brně
Matějková, Kateřina
Předmětem bakalářské práce je návrh marketingové kampaně ke zvýšení konkurenceschopnosti a návštěvnosti v knihovně Jiřího Mahena v Brně. V práci se popisuje a vysvětluje problematika týkající se neziskových organizací, konkrétně příspěvkových organizací. Teoretická část se dále zaměřuje na způsoby financování neziskových organizací, a na řízení vztahů se zákazníkem. Na základě dostupných informací je vypracována analýza vnitřního a vnějšího prostředí, sestaven rozšířený marketingový mix, rozebrány výsledky marketingového průzkumu a z analýz jsou stanovena doporučení ke zvýšení konkurenceschopnosti.
|
| |
|
Return of marketing investment
Bujdová, Darina ; Karlíček, Miroslav (vedoucí práce) ; Rožek, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá měřením efektivity marketingových investic, a to na reálném příkladu modelu využívaného společností Royal Philips Electronics. Nejprve na základě kvalitativního výzkumu prováděného formou osobních semistrukturovaných rozhovorů s marketingovými manažery společnosti Philips a spoluúčasti na dvou marketingových projektech společnosti určuje výhody, nevýhody a omezující prvky současného modelu. Následně to dává do kontextu teoretických východisek a porovnává s praktikami jiných společností, které jsou jedním z výsledků kvalitativních rozhovorů. Výsledkem je návrh vylepšení současného modelu měření ROI marketingových investic.
|
|
Design and implementation of metrics for campaign management in telecommunications
Rakár, Peter ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Šimáček, Martin (oponent)
Diplomová práce je zaměřená na vyhodnocování marketingových kampaní realizovaných v prostředí telekomunikační společnosti. Cílem práce je identifikace, analýza a návrh ukazatelů a dimenzí, které je možné využít pro potřeby vyhodnocení úspěšnosti marketingových kampaní a pro poskytnutí zpětné vazby v procesu přípravy nových kampaní. Navrhované řešení, které je výstupem práce, poskytuje nástroj pro efektivnější a spolehlivější analýzu marketingových kampaní. Jeho součástí je analýza současného procesu vyhodnocování a návrh změn procesu. V první části práce je vysvětlený vztah marketingu, marketingových kampaní a procesu jejich vyhodnocování. Prozkoumány jsou teoretické poznatky v oblasti vyhodnocování kampaní. Následující kapitola se věnuje charakteristickým rysům telekomunikační společnosti, které mají vliv na způsob vyhodnocování kampaní. V úvodě praktické části práce jsou identifikovány metriky využívané pro vyhodnocování kampaní v praxi. Využité jsou poznatky zaměstnanců konkrétní telekomunikační společnosti. Identifikované metriky jsou v další kapitole analyzovány. Výstupem analýzy je návrh automatizovaného řešení pro generování OLAP kostky a tvorbu reportů za účelem vyhodnocování marketingových kampaní. Funkčnost a účelnost řešení je ověřená na implementaci pilotního řešení, na kterém je názorně představená ukázka reportů vzorové kampaně. Závěr práce je doplněný o analýzu současného procesu vyhodnocování ve vybrané telekomunikační společnosti a o návrh změn v procesech s využitím analytického řešení vytvořeného v rámci diplomové práce.
|
|
Internetový marketing pro značku Vichy
Rusková, Ivana ; Stříteský, Václav (vedoucí práce) ; Shamma, Marvan (oponent)
Cílem práce je na základě provedených analýz identifikovat slabé stránky využívaných nástrojů Internetového marketingu značky Vichy se zaměřením na značku Normaderm a následně navrhnout doporučení z pohledu budoucích kampaní. První část práce začíná obecným představením značky Vichy a značky Normaderm. V druhé části práce jsou popsány jednotlivé nástroje Internetového marketingu, které značka Vichy využívá, následovaná detailní analýzou jednotlivých nástrojů ze dvou posledních kampaní značky Normaderm. Nástroje marketingu jsou hodnoceny jak z pohledu běžného uživatele, tak z pohledu marketéra. Bylo využito interních dat vytěžených z reklamních a měřících systémů společnosti L'Oréal. Ve finální časti práce je rozebrán současný stav internetového marketingu značky Vichy a značky Normaderm a formulována doporučení do budoucna.
|
|
Marketingová kampaň Josého Cury
HUSÁROVÁ, Iva
Bakalářská práce je zaměřena na marketingovou kampaň ke koncertu Josého Cury v rámci 19. ročníku Mezinárodního hudebního festivalu Český Krumlov (MHF Český Krumlov) a kulturní marketing. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce se specializuje na kulturní marketing a vychází z poznatků odborné literatury a informací čerpaných z internetových zdrojů. Praktická část se věnuje tvorbě marketingové kampaně ke koncertu Josého Cury a čerpá data z reálné kampaně, jenž byla tvořena pro 19. ročník Mezinárodního hudebního festivalu Český Krumlov.
|
|
Marketingová kampaň specifického produktu
Vokounová, Barbora ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Ústředním tématem práce je čtenářství u dětí a mládeže jakožto specifický produkt, na který text nahlíží z marketingového hlediska. Vedle rozboru situace knižního průmyslu v České republice z pohledu nabídky i poptávky je identifikován problém čtenářství u dětí a nastíněna důležitost četby pro rozvoj lidských dovedností, z čehož vyplývá potřeba aplikace nástrojů marketingové kampaně na osvětu čtenářství. Příkladem podpory čtení knih je kampaň Rosteme s knihou, jejíž současný stav práce analyzuje a rozpoznává některé nedostatky. Následně je vyvinuta snaha navrhnout pro kampaň doporučení, jak pro její obsahovou náplň, tak i pro propagační část na základě vhodné kombinace marketingového mixu s důrazem na mix komunikační.
|
| |
|
Buzz marketing a jeho využití v praxi
Khodl, Vojtěch ; Zeman, Jiří (vedoucí práce) ; Filipová, Alena (oponent)
Cílem této práce je představit hlavní rysy moderního marketingového přístupu zvaného buzz marketing, identifikovat možnosti i úskalí jeho využití a zjistit, v jaké míře je tento přístup znám a využíván v České Republice. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V té první se věnuji obecnému úvodu do problematiky moderních marketingových kampaní a vysvětlení některých důležitých pojmů. Druhá část zkoumá současné rozšíření buzz marketingu v České republice stejně jako jeho potenciál pro další rozvoj.
|
|
Devices for user behavior analysis on Twitter
Zoričák, Miroslav ; Jandoš, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kafka, Daniel (oponent)
Ľudia zapojení do elektronických sociálnych sietí vykazujú určité vzory vo svojom správaní, ktoré vychádzajú z podobných vzorov, objavujúcich sa v konvenčných sociálnych sieťach. V tejto práci sa pokúsim popísať niektoré druhy tohoto správania, ako sa manifestujú v sieti Twitter a ako je možné ich aplikovať pri skúmaní predchádzajúcom marketingovej kampani v organizácii, ako aj pri analyze dopadov tejto kampane po jej skončení. Z praktického hľadiska sa pokúsim aplikovať tieto poznatky na realistickom príklade kampane na podporu predaja a zvýšenie počtu nasledovníkov.
|