Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 50 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Obsahová analýza lifestylových časopisů pro muže
Slomková, Kristýna ; Buriánek, Jiří (vedoucí práce) ; Sládek, Jan (oponent)
Cílem této studie je prozkoumat obsah lifestylových magazínů pro muže. Autorka použila dva analytické postupy: kvalitativní analýzu pomocí expertní skupiny a kvantitativní obsahovou analýzu výskytu vět ve vybraných článcích pánských magazínů Maxim, Esquire, FHM a jednoho dámského lifestylového časopisu Glanc. Analýza poukázala na odlišnosti ve vnímání obsahu a samotným obsahem. Pokud na čtenáře text působí nějakým dojmem, ještě to neznamená, že po podrobnější analýze vět dospějeme ke stejnému závěru. Působení textů je tedy silně individuální záležitost a v této práci docházíme k závěrům, že ačkoliv lifestylové magazíny pro muže mohou působit kontroverzně, při bližším prozkoumání se nedají jednoznačně označit za šovinistické, cynické, ironické či bulvární. Těmto kategoriím se autorka podrobněji věnuje v kvantitativní části analýzy. Klíčová slova: Maxim, FHM, Esquire, Glanc, časopis, magazín, životní styl, lifestyle, obsahová analýza, téma, rozhovor, reportáž, médium, bulvár, šovinismus, ironie, cynismus
Flannery O'Connor as satirical priest
Petrušová, Gabriela ; Wallace, Clare (vedoucí práce) ; Ulmanová, Hana (oponent)
51 Resumé Aj napriek svojej pomerne krátkej kariére, Flannery O'Connorová svojimi dielami vzbudila nemalý ohlas. Jej zvláštne postavy, ktoré sa aj dnes dajú hodnotiť asi ako najmenej sympatické postavy literárneho sveta vôbec, postavy ignorantov zameraných a sústredených len na svoju vlastnú osobu nám zvláštnym spôsobom ostávajú v pamäti ešte dlho potom, čo ich fiktívne osudy dočítame. Vysvetlenie tohto javu môžeme hľadať aj v skutočnosti, že samotná Flannery O'Connorová s nimi nemala príliš mnoho súcitu. Aj napriek tomu, že sa otvorene hlásila ku svojej katolíckej identite, osudy jej postáv príliš nevyznievajú v súlade s ideami kresťanského humanizmu. Práve naopak, mnoho z nich záverom čelí násilnej smrti, sú okradnutí o svoje umelé končatiny a kedykoľvek, keď je to možné O'Connorová svoje postavy vystavuje ostrej satire a drsnému humoru. Nasledujúca práca sa sústredí práve na tento už zmienený drsný a uštipačný humor, ktorý autorka vo svojich dielach mieša s moralistickým kázaním. Cieľom prvej kapitoly je uviesť samotnú autorku do širšieho kontextu južanskej literatúry a taktiež zaradiť charakter a užitie jej humoru do komplexnejšej tradície humoru v južanskej literatúre. Druhá kapitola bližšie určuje špecifickosť humoru Flannery O'Connorovej a zároveň poukazuje na určitú podobnosť s teóriou humoru vo...
Humour during the French classes
Hanzlíková, Dana ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Machleidtová, Silva (oponent)
česky : Název diplomové práce : Humor při výuce francouzského jazyka Klíčová slova : Komično, ironie, humor, smích, Henri Bergson, Louis Cazamian, gélotologie, géloterapie, smysl pro humor, francouzština jako cizí jazyk, školní třída, slovní hříčka, vtip, hádanka, jazykolam, didaktický list. Abstrakt : Diplomová práce má za cíl podat ucelený popis možností využití humoru při výuce francouzského jazyka. V teoretické části definuje humor jako jednu z forem komična, zabývá se vlivem humoru a smíchu na zdraví člověka a popisuje výhody a úskalí začleňování humoru do školní výuky. V praktické části analyzuje humor v učebnicích francouzštiny, uvádí typologii humoru ve výukových materiálech a následně navrhuje didaktické listy pro výuku francouzštiny na všech jazykových úrovních. Tato cvičení a aktivity se věnují všem řečovým dovednostem i jazykovým prostředkům. Jsou zaměřena na různá témata tak, aby zaujala cílenou věkovou kategoii a splňovala přepoklad, že budou pro žáky zábavná. Práce má být pomůckou a inspirací učiteli, který se rozhodne začlenít humor a smích do výuky francouzského jazyka.
Děsy a běsy v české literatuře 20. a 30. let 20. století
Frnochová, Anna ; Činátlová, Blanka (vedoucí práce) ; Hrdlička, Josef (oponent)
Bakalářská práce analyzuje zacházení s triviální literaturou ve dvacátých a třicátých letech dvacátého století. Součástí je pojednání o triviální literatuře jako o teoretickém východisku společně s vymezením hlavních pojmů. Převažující analyticko-interpretační část věnuje pozornost variování žánrů triviální literatury u Josefa Váchala a Ladislava Klímy. Interpretační část postihuje využívání a proměnu triviálních žánrů krvavého a gotického románu v dílech Krvavý román a Utrpení knížete Sternenhocha. Oba autoři vycházejí ve svých dílech z jednoho ze žánrů paraliteratury, který osobitým způsobem proměňují. Na základě provedené analýzy je možné konstatovat, že hlavní prostředky, které autoři k experimentování s těmito žánry využívají, jsou ironičnost a velká míra stylizace. Klíčová slova triviální literatura, krvavý román, gotický román, metatext, stylizace, ironie
Fenomén camp
Černá, Lucie ; Paulíček, Miroslav (vedoucí práce) ; Holeček, Tomáš (oponent)
V této bakalářské práci se věnujeme zejména širšímu představení fenoménu, který je nazýván camp. Popisujeme zde základní rysy campu, jakými jsou například přehnaná snaha o efekt, zaujatost pro nepovedené umění a jeho vážnost, která selhává. Rozebíráme pohled campu na okolní svět, pro který je velmi typická ironie, a poukazujeme rovněž na současnou podobu tohoto fenoménu. Snažíme se ukázat historický vývoj campu, přičemž klademe důraz zejména na modernitu, neboť právě z té jeho vnímavost vychází. Prostor je zde věnován rovněž vývoji zaznamenatelnému v dílech různých autorů, kteří se tématem campu zabývají. Soustředíme se též na zvláštní redefinici "dobrého" a "špatného" umění a neopomíjíme ani vztah mezi campem a kýčem, jelikož nezřídka dochází k chybnému zaměňování těchto dvou fenoménů. Velká část práce je věnována rovněž vkusu, jelikož camp se sociologicky relevantním tématem stává právě ve spojení s ním. Zde se zaměřujeme zejména na rozdílný pohled jak na vkus "vyšší třídy", tak na vyšší třídu samotnou. Ukazujeme i spojení campu s teorií amerických autorů Kerna a Petersona o tvz. kulturních omnivorech. Zároveň se snažíme naznačit, kde v sociologickém pohlížení na vkus vzniká místo právě pro camp, a že tento fenomén má svůj smysl jakožto sociologická kategorie.
Proměny vypravěče v próze Jaromíra Johna
Kleňha, Petr ; Mravcová, Marie (vedoucí práce) ; Holý, Jiří (oponent)
Proměny vypravěče v próze Jaromíra Johna Tato diplomová práce se zaměřuje na funkci vypravěče a jeho různé podoby v Johnově beletristickém díle. Věnuje se problematice konstruování fikčního světa vypravěčem a tomu, jak právě vypravěč ovlivňuje čtenářovo chápání zobrazených událostí. Nejdříve se snažíme porovnat hlavní soudobé koncepty vypravěče jako naratologické kategorie - především pojetí Shlomith Rimmon- Kenanové, Franze Stanzela a Lubomíra Doležela, z nichž práce terminologicky vychází. Teoretické uchopení vypravěče je východiskem pro naratologickou analýzu Johnova prozaického díla z hlediska uplatněných vypravěčských typů na vzorku vybraných autorových děl: výbor povídek s válečnou tematikou Večery na slamníku, romány Moudrý Engelbert, Výbušný zlotvor, Pampovánek, Honda Cibulků; okrajově Estét a další díla. Současně se práce zaměřuje na popsání stavebních postupů, které jsou pro Johnův autorský styl typické - je to zejména využití ironie, principu koláže a dokumentárních prvků. Ukazuje se, že autorova tvorba náležela ve své době k experimentálnímu proudu české prózy. Rovněž si všímáme vztahu autorovy prozaické tvorby a jeho estetického konceptu. Doufáme, že se alespoň částečně podařilo doplnit literaturu o Jaromíru Johnovi, jehož význam a přínos nebyl prozatím úplně doceněn. klíčová slova:...
Básnická tvorba Ludvíka Kundery
Hubená, Ester ; Bílek, Petr (vedoucí práce) ; Wiendl, Jan (oponent)
Předmětem této diplomové práce je básnická tvorba Ludvíka Kundery. Práce sleduje chronologii vzniku děl a představuje autorovu tvorbu v dobovém literárně-historickém kontextu. Analýza a interpretace raných básní často odkazuje k válečné době. Autorova další tvorba se vztahuje především k jazyku, jeho možnostem. Kunderova poetika je charakterizována v souvislosti s avantgardními směry moderní poezie: surrealismem, dadaismem a expresionismem. V práci je též zkoumán vliv Brechtovy poetiky na Kunderovo dílo. Představena je i osobnost umělce, který významně spoluutvářel český literární život druhé poloviny dvacátého století. Kunderova poezie vyrůstá z blízkých kontaktů s českými i zahraničními umělci a jejich díly. Jeho básně jsou založeny na intertextuálním přístupu, ale čerpají také ze všedních příležitostí. K poetice Ludvíka Kundery neodmyslitelně patří experimentování, jazyková hra, lyrický humor a ironie.
Ape Boards
Kvardová, Kateřina ; Kloss, Jan (oponent) ; Houf, Václav (vedoucí práce)
Ape Boards je moje vlastní nově vznikající značka, zabývající se výrobou snowboardů a kiteboardů. Pro tuto věc jsem navrhla výrazný logotyp, který má fungovat jako sjednocující prvek celé značky a jednotlivých designů desek. Webové stránky (www.apeboards.com). A první kolekci snowboardů a kiteboardů, ze kterých jsem 7 kusů nechala vyrobit pro diplomovou práci. Designy neodpovídají 'masovému' chtíči, protože cílem není velká produkce ani propagace, ale vycházejí z toho, co je mi milé. Od minimalismu přes barevné geometrie až po gorily, podle nichž se celá značka jmenuje.
Pohádky - nepohádky (Ironie a satira v díle I. Daňkové a O. Friedrichové)
VEJŠICKÁ, Martina
Předmětem této bakalářské práce s názvem Pohádky - nepohádky (Ironie a satira v dílech I. Daňkové a O. Friedrichové) je odhalení pohádkových motivů využitých v knihách určených dospělým. Hlavním úkolem bylo rozebrat dvě díla těchto autorek a porovnat je. V teoretické části bakalářské práce jsem se zabývala žánrem pohádka obecně, její historií, dělením na lidovou a autorskou pohádku včetně podtypů těchto dvou základních druhů. Další kapitoly jsou věnovány právě Jihočeskému kraji, ze kterého obě spisovatelky pocházejí a čerpaly z něho svou inspiraci. V neposlední řadě se zabývám pohádkovou tvorbou určenou dospělým čtenářům, poté definicí ironie a satiry, a v úplném závěru teoretické části se věnuji životu a tvorbě těchto dvou autorek. Praktická část je postavena na rozboru dvou zvolených knih, tedy Máchorek od Ilony Daňkové a Večerníčků s hvězdičkou od Olgy Friedrichové. Mým úkolem bylo přiblížit v krátkosti děj všech povídek, dále charakterizovat hlavní postavy, nalézt pohádkové motivy a nakonec vyzdvihnout prvky ironické a satirické. Na úplný závěr shrnu obě díla, porovnám je po stránce jazykové a zhodnotím, která z dvou autorek se svého úkolu zhostila lépe.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 50 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.