Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 40,920 záznamů.  začátekpředchozí40911 - 40920  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.15 vteřin. 

Volný čas žáků 2.stupně ZŠ ve Frýdlantu se zaměřením na dostupnost sportovních zařízení
Šorm, Ladislav ; Hendl, Jan (oponent) ; Slepičková, Irena (vedoucí práce)
Název práce: Volný čas žáků 2. stupně Základní školy ve Frýdlantu se zaměřením na dostupnost sportovních zařízení Cíle práce: Posoudit, jaké místo ve volném čase adolescentů, žáků 2. stupně ZŠ, zaujímá sport. Potřeby dětí ve Frýdlantu, týkající se sportovních zařízení a dostupnost sportovišť. Posouzení rozdílnosti názorů a potřeb žáků 6. a 8. tříd z důvodů rozšíření poznatků o těchto věkových skupinách. Metoda: K získání dat byla aplikována metoda empirického kvantitativního výzkumu za použití dotazníku a rozhovoru. Data byla zpracována pomocí počítačového programu Microsoft Excel. Výsledky: S výsledky diplomové práce seznámit zástupce školy. Získané informace vyhodnotit a poskytnout zastupitelům města Frýdlantu. Závěry práce mohou být poskytnuty též poskytovatelům služeb v tomto městě. Klíčová slova: volný čas, žáci 2. stupně, adolescence, sport, sportovní zařízení, dotazník, Frýdlant 4

Šikana na základních školách
Horyna, Jan ; Mazáčová, Nataša (oponent) ; Arnoldová, Anna (vedoucí práce)
Diplomová práce "Šikana na základních školách" pojednává o šikaně jako sociálně patologickém jevu, zaměřuje se především na její výskyt v prostředí primárního a nižšího sekundárního vzdělávání. První část se věnuje jejímu vymezení, definici a snaze o zlepšení orientace při práci s tímto jevem, zmiňuje pohled společnosti, věnuje se právnímu přístupu a také přístupu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy k problematice šikany na školách. Rozebírá souvislosti, které ke vzniku šikany přispívají, přibližuje její účastníky, jejich typologii a charakteristiku. Zaměřuje se na různorodost projevů a jejich specifikaci, uvádí konkrétní příklady šikanování, připomíná i novodobé formy šikany. Vrací se také k historické úloze tohoto jevu ve společnosti. Připomíná úlohu dospělých v práci s tímto jevem, zaměřuje se také na možnosti prevence a její důležitost. Přikládám také ukázku programů všeobecné primární prevence sociálně patologických jevů, jejich průběh a příklady pozorování z některých z nich. V druhé části se věnuji analýze pohledu dětí ze stupně primárního vzdělávání na šikanu a dále ověřování hypotéz pomocí dotazníkového šetření na nižším stupni sekundárního vzdělávání.

Využití lezeckých stěn na základních a středních školách v Praze
Žampová, Zdeňka ; Vomáčko, Ladislav (vedoucí práce) ; Baláš, Jiří (oponent)
Téma: Využití lezeckých stěn na základních a středních školách v Praze. Cíle práce: Cílem práce bylo zjistit, kolik základních a středních škol v Praze vlastní lezeckou stěnu a kolik stěn z tohoto počtu ji využívá v hodinách tělesné výchovy. Dále nás zajímalo, kolik škol na lezecké stěny v rámci tělesné výchovy dochází. Metoda: Práce je sestavena jako terénní šetření dotazníkovou metodou. Byly sestaveny dva nestandardizované dotazníky s uzavřenými a otevřenými otázkami. První byl sestaven pro školy, které stěnu vlastní a druhý pro školy, které na stěnu dochází. První dotazník je rozdělen do tří částí (obecné informace, technické parametry, výuka na stěně) a obsahuje dvacet otázek. Druhý má pouze jednu část, obsahující šest otázek zaměřených na umělou lezeckou stěnu, kterou navštěvují. Data byla statisticky zpracována procesorem Excel. Výsledky: Práce udává ucelený přehled všech základních a středních škol v Praze, které vlastní umělou lezeckou stěnu a využívají ji při hodinách tělesné výchovy. Výsledky poukazují na to, proč je lezení zařazeno do školních vzdělávacích programů. Klíčová slova: umělá lezecká stěna, psychické zatížení, motivace, prožitek, flow, vzdělávání

Prediktory rozvoje posttraumatické stresové poruchy ve vztahu k profesnímu výběru
Klose, Jiří ; Štikar, Jiří (vedoucí práce) ; Machačová, Helena (oponent) ; Kořán, Martin (oponent)
Práce pojednává o vlivu traumatických událostí na zdraví vojáků rozmístěných v rámci vojenských misí do válečných zón v Afghánistánu, Iráku a Kosovu. Cílem je popsat vliv nadměrného působení stresu v jeho intenzitě a chronicitě a detekovat prediktory rozvoje posttraumatické stresové poruchy. PTSD je v současné době jedním z nejrozšířenějších následků bojového stresu, který způsobuje vážné zdravotní komplikace. Tyto komplikace mají vztah ke kvalitě života, postihují také rodiny vojáků, omezují znovuzapojení do pracovního života, zvyšují riziko selhání, snižují bojeschopnost a také ovlivňují možnosti opakovaného vysílání vojáků do dalších misí. Výsledky jsou využitelné pro psychologický výběr vojenského personálu, výcvik, plánování programů prevence, diagnostiky a terapie následků bojového stresu. Mezi základními prediktory PTSD jsou zkoumány věk, pohlaví, inteligence, výkonnost psychických funkcí v zátěži a osobnostní rysy, především osobnostní konstrukty nezdolnosti a sense of koherence. Výsledky vychází ze zkušenosti s českými vojáky rozmístěnými do zahraničních misí, jsou ale porovnávány i se zahraničními zkušenostmi.

Ochrana průmyslového vlastnictví a mezinárodní právo
Hradečný, Michael ; Dobřichovský, Tomáš (vedoucí práce) ; Pítra, Vladimír (oponent)
75 VI. ZÁVĚR Liberalizace světového obchodu s sebou nese jak pozitivní přínos, umožňující přístup na nově se otevírající trhy Asie, Afriky či Jižní Ameriky, kde probíhají proměny ekonomických a právních systémů, tak negativní vlivy, mezi než patří zejména obchod s padělky. Krom faktu, že jsou poškozováni vlastníci a oprávnění držitelé průmyslových práv, má padělané zboží též značně škodlivý vliv jak na světovou ekonomiku, míru mezinárodního obchodu a zahraničních investic, tak i na ochranu zdraví spotřebitelů. Díky novým technologiím, a to zejména internetu, se trhy čím dál tím více propojují a stávají se trhy globálními. Internet a jeho komerční využití je proto nezpochybnitelným přínosem, na druhou stranu však usnadňuje možnost porušování práv k duševnímu vlastnictví a umožňuje získat neoprávněné výhody v hospodářské soutěži, spočívající v nekalosoutěžnímu jednání. Přílišný protekcionismus a nepřiměřená ochrana práv k duševnímu vlastnictví by byly na překážku mezinárodnímu obchodu a ve svém důsledku i v rozporu se svým cílem, kterým je usnadnit mezinárodní obchod. Stejné důsledky by však měla příliš malá či zcela nedostatečná ochrana, která by měla za následek demotivaci ohledně tvůrčí činnosti, eliminaci mezinárodního obchodu a tím pádem i redukci finančních prostředků nutných k další tvůrčí práci....

Klinicko-patologický korelát komplikací intenzivně léčených hemato-onkologických pacientů s cíleným zaměřením na postižení dutiny ústní a případ raritní sekundární neoplázie
Vokurka, Samuel ; Boudová, Ludmila (vedoucí práce) ; Chlumská, Alena (oponent) ; Faber, Edgar (oponent)
Univerzita Karlova v Praze Lékařská fakulta v Plzni Klinicko-patologický korelát komplikací intenzivně léčených hemato-onkologických pacientů s cíleným zaměřením na postižení dutiny ústní a případ raritní sekundární neoplázie MUDr. Samuel Vokurka Autoreferát doktorandské dizertační práce Plzeň 2008 2 Univerzita Karlova v Praze Lékařská fakulta v Plzni Obor: patologie Klinicko-patologický korelát komplikací intenzivně léčených hemato-onkologických pacientů s cíleným zaměřením na postižení dutiny ústní a případ raritní sekundární neoplázie MUDr. Samuel Vokurka (Hematologicko-onkologické odd., Fakultní nemocnice v Plzni) Autoreferát doktorandské dizertační práce Plzeň 2008 Dizertační práce byla vypracována v rámci kombinované formy doktorského studijního programu Šiklova patologicko-anatomického ústavu Lékařské fakulty Univerzity Karlovy v Plzni 3 Uchazeč: MUDr. Samuel Vokurka Hematologicko-onkologické odd., Fakultní nemocnice v Plzni, Alej Svobody 80, Plzeň Školitel: Doc.MUDr.Ludmila Boudová, Ph.D. Šiklův patologicko-anatomický ústav, Lékařská fakulta v Plzni, Univerzita Karlova v Praze Oponenti: Doc. MUDr. Edgar Faber, CSc., Hematologicko-onkologická klinika Lékařské fakulty Univerzity Palackého a Fakultní nemocnice v Olomouci, Fakultní nemocnice, I. P. Pavlova 6, Olomouc. Doc.MUDr.Alena Chlumská, CSc,...

Vlastní on-line systém pro vedení podvojného účetnictví - e-ucto
Přikryl, Vladimír ; Zouhar, Tomáš (vedoucí práce)
Hlavním tématem této práce je vedení účetnictví prostřednictvím on-line účetního programu. Práce nejprve v teoretické rovině porovnává hlavní výhody a nevýhody tohoto přístupu k vedení účetnictví, snaží se identifikovat hlavní chyby a nedostatky, poté v praktické části popisuje vlastní účetní on-line systém www.online-ucto.cz, na kterém se snaží ilustrovat využití výhod a minimalizaci nevýhod on-line vedení účetnictví.

Vyšší odborné školy v systému vzdělávání v České republice
Slažanský, Tibor ; Rýdl, Karel (vedoucí práce) ; Pol, Milan (oponent) ; Kovařovic, Jan (oponent)
Práce se zabývá problematikou vyššího odborného studia. Cílem práce je posouzení postavení vyššího odborného studia v českém systému vzdělávání na základě analýzy vybraných problémů z jeho realizace. Jako první je posouzena reflexe VOŠ ve veřejných pramenech. Analyzovány byly veřejně přístupné materiály z činnosti představitelů státu - Parlamentu, vlády, prezidenta a Ústavního soudu a dále celý ročník 2005 celostátního deníku Mladá Fronta Dnes a odborného profesního periodika Učitelské noviny. Následuje komparativní analýza legislativního vymezení vyššího odborného studia v kontrastu se studiem středním a vysokoškolským a dále analýza spektra absolvovaného středního vzdělání uchazečů o vyšší odborné studium. V poslední části je posuzována míra samostatnosti vyššího odborného studia, které je realizováno v rámci jednoho školského subjektu společně se středním odborným. Provázanost realizace programů středního a vyššího odborného studia v rámci jednoho subjektu je posuzována na základě porovnání počtů žáků a studentů, rozsahu působení jednotlivých vyučujících a na využívání učeben školy. V uvedených otázkách je vždy posuzován podíl SŠ a VOŠ na jednotlivých školách.

Mostní konstrukce podporovaná kabely
Adler, Filip ; Glovina, Filip (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Predmetom diplomovej práce je návrh lávky pre chodcov podporovanej káblami. Pre zadaný problém boli vytvorené tri varianty štúdie a následne pre najvhodnejší variant bola spracovaná podrobnejšia dokumentácia. Hlavnou náplňou tejto práce je statické riešenie nosnej konštrukcie s výstupom v podobe výkresovej dokumentácie. Model konštrukcie pre výpočet účinkov vybraných zaťažení zahŕňa i vplyv fázovanej výstavby diela a bol vytvorený vo výpočtovom prostredí programu Midas Civil. Posúdenie a dimenzovanie bolo riešené ručným výpočtom, doplnené o niektoré posudky rezov programom IDEA StatiCa. Všetky tieto výpočty sa riadia v súčasnosti platnými normami a zásadami výpočtu podľa medzných stavov.

Charakteristika životního stylu studentů odborného učiliště (studentů se speciálními vzdělávacími potřebami)
HÁKOVÁ, Alena
Práce uvádí výsledky teoreticko empirické studie. Cílem Diplomové práce je primární monitoring životního stylu studentů se speciálními vzdělávacími potřebami, vznik edukačního programu určený pro internát odborného učiliště, vliv programu na kvalitu života. Práce se skládá z několika částí. Teoretická část popisuje zásady zdravého životního stylu (zdravé stravování, pohybovou aktivitu, duševní hygienu), speciální vzdělávací potřeby, věkové období 15-18 let, odborné učiliště a kvalitu života. Praktická část analyzuje životní styl studentů odborného učiliště v Soběslavi. Poukazuje na rozdílné postoje dojíždějících studentů a studentů ubytovaných na internátě. Analýza vychází z dotazníku vlastní tvorby. Výsledky jsou znázorněny v grafech. Pro internát odborného učiliště byl vytvořen edukační program "Rok na intru", který je zaměřen na komplexní pojetí zdraví a zdravého životního stylu. Vliv edukačního procesu na kvalitu života jsme zjišťovali pomocí standardizovaného dotazníku PedsQl. Data jsou vyhodnocena statistickou metodou Anova a Tukeyovou metodou. V závěru práce vyvracíme hypotézu, že dojíždějící studenti mají zdravější životní styl než studenti ubytovaní na internátě. Potvrzujeme pozitivní vliv edukačního programu na kvalitu života internátních studentů statisticky významně u skupiny dívek. Dále potvrzujeme, že efekt programu vydržel tři měsíce.