Název:
Využití lezeckých stěn na základních a středních školách v Praze
Překlad názvu:
Utilization of climbing walls on Basic and Secondary schools
Autoři:
Žampová, Zdeňka ; Vomáčko, Ladislav (vedoucí práce) ; Baláš, Jiří (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Téma: Využití lezeckých stěn na základních a středních školách v Praze. Cíle práce: Cílem práce bylo zjistit, kolik základních a středních škol v Praze vlastní lezeckou stěnu a kolik stěn z tohoto počtu ji využívá v hodinách tělesné výchovy. Dále nás zajímalo, kolik škol na lezecké stěny v rámci tělesné výchovy dochází. Metoda: Práce je sestavena jako terénní šetření dotazníkovou metodou. Byly sestaveny dva nestandardizované dotazníky s uzavřenými a otevřenými otázkami. První byl sestaven pro školy, které stěnu vlastní a druhý pro školy, které na stěnu dochází. První dotazník je rozdělen do tří částí (obecné informace, technické parametry, výuka na stěně) a obsahuje dvacet otázek. Druhý má pouze jednu část, obsahující šest otázek zaměřených na umělou lezeckou stěnu, kterou navštěvují. Data byla statisticky zpracována procesorem Excel. Výsledky: Práce udává ucelený přehled všech základních a středních škol v Praze, které vlastní umělou lezeckou stěnu a využívají ji při hodinách tělesné výchovy. Výsledky poukazují na to, proč je lezení zařazeno do školních vzdělávacích programů. Klíčová slova: umělá lezecká stěna, psychické zatížení, motivace, prožitek, flow, vzděláváníTheme: Utilization of climbing walls on Basic and Secondery schools. Objectives: The aim of this thesis was to determine how many elementary and secondary schools in Prague own climbing wall and how much of these walls of this number are used in physical education lessons. Furthermore, we were wondering, how many schools attend the climbing walls in physical education lessons. Method: The thesis is made up as a field survey with questionare. There were prepared two non- standardized questionares with closed questions. First questionare was made up for schools which own climbing wall and second was made up for schools which attend the climbing wall. First questionare is divided into three sections (general information, technical specifications, education on the wall) and contains 20 questions. Second questionare has only one section, containing 6 questions aimed for the artificial climbing wall, which they attend. Data were processed by the procesor Excel. Results: The thesis gives a comprehensive overview of all elementary and secondary schools in Prague, which own an artificial climbing wall and use it in physical education lessons. The results point out why is climbing included in school curricula. Key words: artificial climbing wall, psychical load, motivation, experience, flow, education