Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 40,489 záznamů.  začátekpředchozí40480 - 40489  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.00 vteřin. 

Nový věk starého já - spiritualita New Age ve světle učení Advaity
Masojídek, Milan ; Matějů, Martin (oponent) ; Czumalo, Vladimír (vedoucí práce)
Práce se zabývá fenoménem hnutí Nového věku a shrnuje jeho stěžejní vize. Tyto vize jsou poté interpretovány v kontextu duchovního učení a praxe advaita védanty. Takto zvolený přístup umožňuje nahlédnout spiritualitu New Age z mezního existenciálního úhlu pohledu a získat představu o jejím postavení nejen v rámci věčně soudobého sebehledačství, ale díky kulturologické perspektivě komplexněji také v rámci specifické situace moderního člověka a jeho kultury. New Age se v rámci takto zvoleného přístupu jeví jako prostředí v němž se dá duchovněji žít a jenž může být - díky důrazu na individuální sebehledačství, svobodu, vnitřní odpovědnost a myšlenku Jednoty - dobrým základem na cestě k realizaci hlubokého duchovní poznání. K tomu je však zdá se nutné vykročit z omezené a pohodlné New Age kategorie - je-li pohodlná hlavně egu a jeho potřebám, hodnotám a kategoriím na něj navázaného omezeného individuálního myšlení. Je to stupeň na cestě poznání, který bude - má-li být poznání plně realizováno - jednou nutné opustit stejně jako "hledání" samotné. Takovýto závěr vybízí k hlubší kulturologické reflexi kategorií, či spíše projevů či stavů jednoho jediného základu vědomého bytí a jejich vztahu ke kultuře.

Historie předškolních institucí v Praze konkretizovaná na vývoji mateřské školy v Praze 6
Hrušková, Andrea ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
Práce se zabývá historií předškolních institucí v Praze a především se zaměřuje na vývoj mateřského školství. Na základě primárních pramenů, popisuje první předškolní instituce a vznik první mateřské školy v Praze. Sleduje snahy o reformu mateřských škol a mapuje jejich postavení v rámci legislativy. Druhá část práce se věnuje historii konkrétní mateřské školy na území Prahy 6. Téma vývoje předškolních institucí je velice rozsáhlé, a proto je práce zaměřena na zlomová období. Všímá si, nakolik byl vývoj těchto institucí ovlivněn společenskými a politickými změnami. Jak se promítaly do legislativy předškolního školství a do názorů na postavení mateřské školy ve společnosti. Ukazuje proměnu mateřské školy, která vykonávala dohled a pečovala o nezaopatřené děti pracujících rodičů, ve výchovnou instituci, která se stala součástí školské soustavy. Pohledem do historie je možné se poučit, pochopit dějinné souvislosti a v jejich kontextu uvažovat o budoucnosti.

Reklama a gender v kulturologické perspektivě
Šilhánová, Julie ; Opletalová, Lenka (oponent) ; Soukup, Václav (vedoucí práce)
Pedmtem této diplomové práce je analýza reklamy jako specifického sociokulturního jevu. Zvlátní pozornost je vnována genderovým rolím en a mu v reklamách. Práci tvoí ti relativn samostatné ásti. První ást je teoretická analýza reklamy jako souásti masové komunikace, piblíení klíových reklamních pojm a exkurz do historie reklamy. Ve druhé ásti se zamuji na objasnní propojenosti reklamy a genderu a zabývám se i samotnou teoretickou analýzou reklamy z hlediska pohledu gender. Snaím se zárove rozebrat nkteré reklamní problémy týkající se etiky, morálky a jazyka pouívaného v reklamních kampaních. Rovn jsem se zamila na samotné zobrazení mu a en v souasné reklamní kultue, jakými stereotypy se nejastji ídí a jaké mohou být pravdpodobné trendy a smry v dalím vývoji. Poslední kapitola je vnována praktické analýze reklamy prezentované na pouliních billboardech a citylightech. Souástí výzkumu jsou rozhovory s pedstaviteli nkolika eských reklamních agentur, kterým jsem poloila sérii otázek. Poslední ást této kapitoly je vnována praktickým ukázkám reklam z konkrétních reklamních kampaní za poslední dv desetiletí. Ústedním motivem této diplomové práce je analýza reklamy jako spolutvrce lidské identity, genderového vnímání vlastní osobnosti, ale i kulturn- sociálních konstrukt, stereotyp a pedsudk. Zvlátní pozornost je...

Komparace imigračních a integračních politik v České republice a v Německu na příkladu vietnamské komunity v Praze a turecké v Berlíně
Latečková, Barbora ; Šlosarčík, Ivo (vedoucí práce) ; Šánová, Lucie (oponent)
Diplomová práce "Komparace imigračních a integračních politik v České republice a Německu na příkladu vietnamské komunity v Praze a turecké v Berlíně" pojednává o imigračních politikách v České republice a v Německu a zaměřuje se na integraci vybraných komunit (turecké a vietnamské) na pracovním trhu. Práce zkoumá víceúrovňového řízení migrace s důrazem na lokální migrační politiky v Praze a v Berlíně. Je zaměřena na nízko kvalifikovanou pracovní migraci a na základě zkušeností z obou zemí se pokouší o reflexi politiky cirkulární migrace na evropské úrovni. Vzhledem k minulým migracím ji shledává minimálně problematickou. Využití teoretického rámce a zároveň interdisciplinárního přístup pro porozumění migračním tokům v obou zemích, ale i na evropské úrovni, se ukázalo jako přínosné a vhodné pro další výzkum.

Město Liberec v kulturologické perspektivě
Čejka, Michael ; Matějů, Martin (oponent) ; Czumalo, Vladimír (vedoucí práce)
Tato práce vznikla z potřeby hlouběji pochopit změny, které se v současné době v Liberci odehrávají. Kromě nezbytného základu v podobě přiblížení historického vývoje města obsahuje reflexe několika moderních urbanistických teorií a úvah na téma současné architektury. Pomocí nich se potom pokouší vysvětlit překotný stavební rozvoj Liberce posledních let, pojmenovat jeho největší negativa a nebezpečí a nakonec také načrtnout v obrysech některá konkrétní řešení.

Smluvní volnost versus ochrana zaměstnance
Kotula, Tomáš ; Hůrka, Petr (vedoucí práce) ; Lang, Roman (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou smluvní volnosti a ochrany zaměstnance v pracovněprávních vztazích a konceptem flexicurity, který usiluje o nalezení rovnováhy mezi těmito dvěma protichůdnými pojmy. Jejím hlavním cílem je zhodnocení české právní úpravy vzniku a skončení pracovního poměru z pohledu flexicurity, včetně navržení případných změn právních institutů v rámci úvah de lege ferenda. Tato práce se skládá ze čtyř základních částí. První část se zabývá charakteristikou současné české pracovněprávní úpravy a vymezením konceptu flexicurity a jejím promítnutím v zákoníku práce. Tato část je zakončena představením úspěšných modelů flexicurity. Následující část analyzuje vývoj a pojetí flexicurity na evropské úrovni se zaměřením na dopady strategie EU pro jednotlivé členské státy. Stěžejní součásti této práce je část třetí a čtvrtá, které se zabývají právní úpravou vzniku a skončení pracovního poměru v České republice. V těchto částech jsou nejprve vymezeny příslušné právní instituty, které jsou následně zhodnoceny z hlediska jejich flexibility a ochrany zaměstnance. Část třetí vymezuje průběh vzniku pracovního poměru, především pak na základě pracovní smlouvy jako nejčastějšího způsobu jejího vzniku. V této souvislosti jsou rozebrány podstatné náležitosti pracovní smlouvy a podmínky jejího...

Polemika o negativní a pozitivní svobodě v současné politické filozofii
Smelík, Vít ; Znoj, Milan (vedoucí práce) ; Bíba, Jan (oponent)
Práce se zaměřuje na polemiku o negativní a pozitivní svobodě, kterou vyvolal esej Isaiah Berlina, jenž tento koncept považoval za poznávací znamení liberální politické teorie. Vychází z textu "Dva pojmy svobody" Isaiah Berlina, který doplňuje reflexemi dalších třech autorů - Geralda MacCalluma, Jr., Charlese Taylora a Philipa Pettita, jež reagovali ať už přímo, nebo nepřímo na Berlinův esej. Cílem práce je konfrontace jejich závěrů s původními Berlinovými východisky a předvedení vlastního uchopení politické svobody.

Erotika v animovaném loutkovém filmu
Žák, Vojtěch ; DĚCKÁ, Eliška (vedoucí práce) ; Vaněček, Matěj (oponent)
Erotika a pornografie v animovaném loutkovém filmu je okrajový žánr. Přesto si zaslouží pozornost díky svým jedinečným výrazovým prostředkům. Předmětem práce je zamyšlení nad vztahem tělesnosti a loutky ve filmu. Její součástí je rovněž autorský výběr a analýza konkrétních nezávislých filmů, ve kterých je převažujícím námětem sexuální chování nebo které obsahují scény s erotickým obsahem. Loutka funguje jako zobrazení lidského těla, v kontextu této práce pak konkrétně těla v erotických situacích. Tělo loutky se tak stává obrazem našeho těla. S nástupem nových technologií se i my můžeme stát obrazem loutky, která se tak stává loutkářem, animátorem. Pro pochopení funkce loutky ve filmu je důležitý i princip identifikace s hrdinou jako jeden z klíčových nástrojů pro interpretaci role loutky ve filmu. Zvolené téma doprovází definice klíčových pojmů a krátký přehled legislativy, která se dotýká pornografického animovaného filmu.

Obraz čečenské války v českém dokumentárním filmu
Chaloupka, Zdeněk ; Kratochvíl, Jaroslav (vedoucí práce) ; ŘEZNÍČEK, Martin (oponent)
Bakalářská práce se zabývá obrazem čečenského konfliktu v českém dokumentárním filmu devadesátých let a snaží se postihnout, v jakém prostředí tento obraz vznikal. Značná část práce je věnována společenskému a politickému kontextu tehdejší doby. Jedná se především o porevoluční vznik institucí, jako byly Člověk v tísni a agentura Epicentrum, které se významně podílely na mediální interpretaci celého konfliktu. Práce dále analyzuje televizní dokumentární filmy reflektující čečenskou válku z hlediska obsahu a vyznění. Závěrem se dostává k úvaze, do jaké míry bylo vyznění dokumentárních filmů ovlivněno ideovými postoji tvůrců a společenskou objednávkou. Cílem práce je zjistit, jaké faktory ovlivnily výslednou podobu filmů a na základě čeho bylo straněno jedné ze stran konfliktu.

Audiovizuálne dielo ako tréningový program našej mysle
Gojdičová, Alexandra ; Mišíková, Katarína (vedoucí práce) ; DORUŠKA, Tomáš (oponent)
Východiskom tejto práce je téza, že audiovizuálne umenie je tréningovým programom našej mysle, slúžiacim na jej vlastné zdokonalenie a extenziu. Táto potreba mysle využívať stimuly vo svoj prospech sa tak odráža vo forme aj obsahu audiovizuálnych diel a predurčuje ich podobu. Ak chceme porozumieť kognícii audiovizuálneho vnímania, musíme porozumieť jej zrodu. Sprievodcom práce mi bude dvojročné dieťa a jeho prvé dotyky s pohyblivým obrazom.