Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 61 záznamů.  začátekpředchozí40 - 49dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozdíly v řízení soukromých mateřských škol ředitelem cizincem a ředitelem české národnosti
Honsová, Lenka ; Svoboda, Petr (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
NÁZEV: Rozdíly v řízení soukromých škol ředitelem cizincem a ředitelem české národnosti. AUTOR: Bc. Lenka Honsová KATEDRA: Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: Doc. Jaroslav Kalous, Ph.D. ABSTRAKT: Diplomová práce se zabývá rozdíly v řízení školy ředitelem cizincem a ředitelem české národnosti. Daná problematika je posuzována s ohledem na stupeň školy a profesní zkušenost a národnost ředitele školy. Hledá také odpovědi na otázky, zda existuje rozdíl v řízení soukromé a státní školy. Autorka se opírá o odbornou literaturu, dokumenty zabývající se vzděláváním v zahraničí, výzkumy z jiných prací a zkušeností z praxe. Zpracovaná studie je podpořena výzkumem, který měl za úkol odpovědět na předem stanovené otázky a potvrdit či vyvrátit stanovené hypotézy. Tato výzkumná část by mohla být přínosem pro ředitele těchto typů škol, kteří se na základě zjištěných poznatků mohou nad danými skutečnostmi zamyslet a použít některé výsledky i pro svou praxi a k zvýšení kvality své práce a své školy. KLÍČOVÁ SLOVA: Ředitel školy, manažer, lídr, kompetence, mateřské školy
Uspokojování potřeb předškolních dětí v předškolních zařízeních
Švihálková, Monika ; Havlová, Jana (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem uspokojování potřeb předškolních dětí v předškolních zařízeních. Teoretická část práce vytváří náhled na situaci kurikulární reformy a proměny pohledu na potřeby dětí. Zmiňuje proměnu hodnot společnosti a současný trend slaďování pracovního a rodinného života, jenž vedl, kromě jiného, ke zřizování firemních mateřských škol. Shrnuje současné podmínky, za kterých je možné zřídit firemní mateřské školy. Dále se zabývá vztahem rámcového vzdělávacího programu k uspokojování potřeb dětí v mateřské škole. Důležitým bodem je přehled různých modelů potřeb a následně možností uspokojování vybraných potřeb v mateřské škole. Praktická část má za cíl zjistit v rámci kvalitativního výzkumného šetření, zdali jsou rozdíly v uspokojování potřeb předškolních dětí mezi firemními a státními mateřskými školami. Z výsledků vyplývá, že mezi oběma typy existují rozdíly ve vytvořených podmínkách pro uspokojování potřeb dětí, ale méně se rozcházejí v přístupech k uspokojování potřeb dětí.
Ženy mezi rodinou a prací. Podmínky pro slaďování práce a rodiny v Praze
Klímová, Šárka ; Kotrusová, Miriam (vedoucí práce) ; Hejzlarová, Eva (oponent)
Diplomová práce "Ženy mezi rodinou a prací. Podmínky pro sla ování práce a rodiny v Praze." je zam ena na aktuální problém, který se eší nejen na národních, ale i nadnárodní úrovni. Cílem je popsat faktory, které ovliv ují sla ování rodinného a profesního života pro matky s d tmi od 2 do 6 let v Praze a zjistit, jestli se promítají do politiky státu, ale i samosprávy. Faktory jsou popsány nejen z pohledu makro roviny, ale zabývají se i individuálními vlivy. Prostor je v nován na jedné stran celostátní politice p edevším z pohledu Ministerstva práce a sociálních v cí, ale také aktivitám Magistrátu hlavního m sta Prahy a vybrané m stská ásti, kterou je Praha 17. Práce se opírá o již zve ejn né výzkumy a studie, které zejména p ibližují názory matek a jednotlivé faktory. Dále byly využity rozhovory experty, tedy p edstaviteli státních a samosprávných institucí s cílem zjistit reálnou situaci v politikách týkající se zkoumané oblasti. áste n se práce v nuje i neziskovému sektoru.
Využití Orffových nástrojů v nehudebních činnostech v mateřských školách
Prokopiusová, Marie ; Hurníková, Kateřina (vedoucí práce) ; Kodejška, Miloš (oponent)
Práce zahrnuje charakteristiku Orffových nástrojů a znázorňuje jejich zapojení do nehudebních činností v mateřských školách. Zabývá se tím, zda se při častějším použití Orffových nástrojů vztah dětí k nim zlepší. Všechny tytočinnosti jsou přizpůsobeny dětem předškolního věku. Součástí práce jsou přílohy k použití pracovních listů nebo obrázků.
Spolupráce mateřských škol integrujících děti se zdravotním postižením se speciálněpedagogickými centry
Strouhalová, Dana ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Ptáčková, Klára (oponent)
NÁZEV: Spolupráce mate!sk"ch #kol integrujících d$ti se zdravotním posti%ením se speciáln$ pedagogick"mi centry AUTOR: Bc. Dana Strouhalová KATEDRA: Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Lenka Felcmanová ABSTRAKT: Cílem diplomové práce s názvem "Spolupráce mate!sk%ch "kol integrujících d#ti se zdravotním posti$ením se speciáln# pedagogick%mi centry" je poukázat na danou problematiku a zji"t#né poznatky o integra'ním procesu v b#$n%ch mate!sk%ch "kolách. První 'ást se zab%vá teoretick%mi poznatky dané problematiky, vysv#tluje odborné pojmy ze speciální pedagogiky, p!ed"kolního vzd#lávání a zab%vá se legislativním rámcem aktuáln# platn%m v (eské republice vztahující se k integraci v mate!sk%ch "kolách. Druhá 'ást se zab%vá v%zkumem, kter% byl realizován mezi pedagogy v p!ed"kolních za!ízeních. Hlavním cílem bylo zjistit, jak se da!í realizovat integraci v praxi a o hlub"í pohled samotn%ch u'itelek, které pracují s d#tmi se zdravotním posti$ením. Záv#r práce poukazuje na smysluplnost a důležitost integrace d#tí se zdravotním posti$ením v mate!sk%ch "kolách. KLÍČOVÁ SLOVA: integrace, inkluze, dít# se zdravotním posti$ením, mate!ské "koly, speciáln# pedagogická centra.
Dostupnost mateřských škol pro mladé rodiny
Fléglová, Nicola ; Polišenský, Miroslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá dostupností mateřských škol pro mladé rodiny. Hodnotí jejich funkci ve vzdělávání předškolních dětí. Posuzuje jaké jsou podmínky pro vstup dítěte do mateřské školy, jak je daná škola vybavena a jaké jsou možnosti dalšího odpoledního vyžití. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část s vlastním výzkumem.
Dramatická výchova v lesní mateřské škole
Jančová, Petra ; MARUŠÁK, Radek (vedoucí práce) ; MACHKOVÁ, Eva (oponent)
V diplomové práci - Dramatická výchova v lesní mateřské škole, popisuji prostředí lesních mateřských škol, jejich filozofii a provoz v České republice. Zaměřuji se na specifika prostředí lesních mateřských škol vzhledem k využívání dramatické výchovy. Největším specifikem je přírodní prostor, kde se často dramatické aktivity odehrávají. Práce obsahuje rozbor z hospitace dramatických aktivit ve třech lesních školách a ukázky projektů vlastní dramaticko výchovné práce v Lesním klubu Pramínek (projekt Ptačí sněm, příprava divadelního představení - Džiró a čtyři posvátné svitky a seminář Dramatická výchova pro pedagogy lesních mateřských škol).
Prognóza návštěvnosti škol města Šternberk pomocí časových řad
Steklá, Iva ; Kameníčková, Jana (oponent) ; Kropáč, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje jednak na analýzu demografických údajů a jednak na analýzu mateřských a základních škol ve městě Šternberk. Hlavním cílem je stanovení prognózy počtu dětí v těchto školských zařízeních v závislosti na počtu narozených dětí. Tato prognóza je porovnána se současným stavem ve školkách a školách. K dosažení cílů jsou použity statistické metody využitím časových řad.
Marketingový výzkum nového trhu pro společnost RYTMIK s.r.o.
Geyerová, Vladimíra ; Vaňková, Šárka (oponent) ; Chlebovský, Vít (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá marketingovým výzkumem pro společnost XXX s.r.o.. Tato společnost poskytuje zájmové kroužky pro děti do mateřských škol. Konkrétně je tato práce zaměřena na marketingový výzkum nového trhu Hodonínsko. Tato diplomová práce obsahuje analýzy vnějšího a vnitřního okolí, srovnání plánu se skutečností a návrhy ke zlepšení chodu společnosti.
Inkluze v oblasti předškolního vzdělávání v ČR v roce 2015
Zběhlíková, Anna ; Barák, Vladimír (vedoucí práce) ; Hřebík, Tomáš (oponent)
Bakalářská práce se zabývá inkluzí v oblasti předškolního vzdělávání v České republice a jejími dopady jak na děti se speciálními vzdělávacími potřebami, tak na děti bez speciálních vzdělávacích potřeb. Teoretická část je zaměřena na vývoj speciální pedagogiky, vymezení pojmů integrace a inkluze, názor odborníků na inkluzi a legislativní a finanční podporu inkluze ze strany státu. V této části jsou také popsány možnosti integrace dětí s handicapem. V praktické části je provedena analýza dotazníkového šetření, která vede k závěru, že inkluze má na děti v předškolním vzdělávání spíše pozitivní dopady, pokud jsou podmínky pro inkluzi vhodně vytvořeny. V současné době stále existuje zájem o služby speciálních mateřských škol navzdory převážně kladnému postoji k trendu inkluzivního vzdělávání.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 61 záznamů.   začátekpředchozí40 - 49dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.