Název:
Spolupráce mateřských škol integrujících děti se zdravotním postižením se speciálněpedagogickými centry
Překlad názvu:
Cooperation kindergartens integrating children with disabilities with special educational centres.
Autoři:
Strouhalová, Dana ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Ptáčková, Klára (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] NÁZEV: Spolupráce mate!sk"ch #kol integrujících d$ti se zdravotním posti%ením se speciáln$ pedagogick"mi centry AUTOR: Bc. Dana Strouhalová KATEDRA: Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Lenka Felcmanová ABSTRAKT: Cílem diplomové práce s názvem "Spolupráce mate!sk%ch "kol integrujících d#ti se zdravotním posti$ením se speciáln# pedagogick%mi centry" je poukázat na danou problematiku a zji"t#né poznatky o integra'ním procesu v b#$n%ch mate!sk%ch "kolách. První 'ást se zab%vá teoretick%mi poznatky dané problematiky, vysv#tluje odborné pojmy ze speciální pedagogiky, p!ed"kolního vzd#lávání a zab%vá se legislativním rámcem aktuáln# platn%m v (eské republice vztahující se k integraci v mate!sk%ch "kolách. Druhá 'ást se zab%vá v%zkumem, kter% byl realizován mezi pedagogy v p!ed"kolních za!ízeních. Hlavním cílem bylo zjistit, jak se da!í realizovat integraci v praxi a o hlub"í pohled samotn%ch u'itelek, které pracují s d#tmi se zdravotním posti$ením. Záv#r práce poukazuje na smysluplnost a důležitost integrace d#tí se zdravotním posti$ením v mate!sk%ch "kolách. KLÍČOVÁ SLOVA: integrace, inkluze, dít# se zdravotním posti$ením, mate!ské "koly, speciáln# pedagogická centra.TITTLE: Cooperation kindergartens integrating children with disabilities with special educational centers. AUTHOR: Bc. Dana Strouhalová DEPARTMENT: Department of special education SUPERVISOR: Mgr. Lenka Felcmanová ABSTRACT: The goal of my diploma thesis named "Cooperation between special learning centers and kindergartens that integrate children with disabilities" is to point out issues of integration process in common kindergartens.The first part deals with theoretical knowledge in the field and explains technical terms of special and preschool education. Then it focuses on a current legislative framework in Czech Republic which covers integration of children with disabilities into kindergartens. The second part of the thesis is research realized among teachers in preschool educational facilities. Its main purpose was to find how the integration process works and what are experiences of teachers who teach classes where are children with disabilities. The conclusion displays the meaning and how important it is to integrate children with disabilities in kindergartens. KEYWORDS: integration, inclusion, children with disabilities, kindergarten, special education centers.
Klíčová slova:
dítě se zdravotním postižením; inkluze; integrace; mateřské školy; speciálně pedagogická centra; children with disabilities; inclusion; integration; kindergarten; special education centers