Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 39,521 záznamů.  začátekpředchozí39512 - 39521  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.93 vteřin. 

Model tvorby motivačních prvků výuky chemie na SOŠ nechemického zaměření
Rusek, Martin ; Beneš, Pavel (oponent) ; Pumpr, Václav (vedoucí práce)
NÁZEV: Model tvorby motivačních prvků výuky chemie na SOŠ nechemického zaměření SOUHRN: V současné době dochází v České republice k reformám v oblasti vzdělávání. Mimo jiné jsou nahrazovány dříve platné standardy vzdělávání novými - rámcovými vzdělávacími programy. Ty začaly od 1. září 2009 platit i pro střední školy. Jednou ze změn je také zařazení vzdělávací oblasti přírodovědného vzdělávání (tedy i chemie) do všech rámcových vzdělávacích programů oborů vzdělání středního odborného vzdělávání. V prvních ročnících středních odborných škol tak došlo oproti předchozím letům k nárůstu počtu žáků, kteří budou vyučováni předmětům z oblasti přírodovědného vzdělávání. Jak bylo potvrzeno sondou provedenou pro účely této práce, výše zmiňovaná skupina tvoří mezi žáky středních škol většinu. Aby bylo možno na středních odborných školách nechemického zaměření podpořit co nejefektivnější využití vyučovacích hodin věnovaných učivu chemické povahy, bylo nejprve zapotřebí zanalyzovat podmínky výuky na těchto školách. K tomu bylo využito několik průzkumů Jasně z nich vyplývá, že podmínky výuky na středních odborných školách a na gymnáziích se dosti odlišují. Výuku učiva chemické povahy na středních odborných školách nechemického zaměření je tedy zapotřebí realizovat odlišným způsobem. Příspěvkem k tomu může být i využívání...

Problematika hodnocení písemného a ústního vyjadřování v cizojazyčné výuce (se zaměřením na výuku ruštiny na středních školách ČR)
Klarová, Šárka ; Folprechtová, Jana (vedoucí práce) ; Vysloužilová, Eva (oponent) ; Liptáková, Zuzana (oponent)
V úvodu práce (viz s.3) jsem formulovala 5 cílů týkajících se problematiky hodnocení produktivních řečových dovedností v cizojazyčné výuce se zaměřením na výuku ruštiny na středních školách. Podrobným studiem všech materiálů týkajících se nového modelu maturitní zkoušky z předmětu cizí jazyk a její komparací s jinými mezinárodními jazykovými zkouškami jsem dospěla názoru, že svou strukturou a požadavky je srovnatelná s ostatními mezinárodními jazykovými zkouškami. Kladným přínosem je především změna jejího charakteru ve zkoušku komplexní, neověřující pouze dovednost ústního projevu, jak tomu je doposud, ale testující všechny řečové dovednosti - čtení a poslech s porozuměním a písemný projev. Kromě toho, že odráží požadavky Rámcových vzdělávacích programů, jsou navíc její dvě úrovně obtížnosti (základní a vyšší) vázány na mezinárodní klasifikaci úrovní ovládání jazyka a odpovídají úrovním B1 a B2 vymezeným Společným evropským referenčním rámcem.

SR a jeho úloha ve výuce ZSV
Bucharová, Radka ; Tichá, Milena (vedoucí práce) ; Havlík, Radomír (oponent)
Zjistila jsem, že téma státní rozpočet je v Rámcovém vzdělávacím programu pro gymnaziální vzdělávání zpracované příliš obecně, proto hlavním cílem této práce bylo navrhnout způsob výuky této problematiky v rámci ZVS. Proto jsem provedla konkretizaci výukových cílů a doplnila mezipředmětové souvislosti a návaznost na další témata, včetně vyhodnocení možných vstupních znalostí ze základní školy podle Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Navrhla jsem využití tématu státní rozpočet rozvoji některých klíčových dovedností žáků středních škol utváření jejich finanční gramotnosti. Znalosť tématu státní rozpočet také žákům umožní lépe se orientovat v této problematice a lépe chápat aktuální dění ve společnosti a pomůže jim vytvářet si vlastní názory. Navrhla jsem i vlastní studijní texty pro žáky gymnázií, protože mi texty v učebnicích ZSV tomuto tématu vzhledem výukovým cílům nepřipadají dostatečné.

Internet jako pomocník učitele
Ptáčková, Jana ; Koťa, Jaroslav (oponent) ; Dvořáková, Markéta (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se věnuje způsobům, jak učitelé využívají internet. Jejím cílem je zmapovat problematiku z teoretického i empirického hlediska. Jsou zde uvedena data týkající se využívání internetu v České republice - ve společnosti i ve školách. Dále se práce věnuje využívání internetu učiteli a možnostem zapojení počítačů a internetu do výuky. Součástí teoretické části jsou také ukázky konkrétních počítačových programů a webových stránek, které mohou učiteli v jeho práci pomoci. V empirické části jsou uvedeny výsledky výzkumné sondy. Jejím cílem bylo zjistit přímo od učitelů, jak informační a komunikační technologie doopravdy využívají.


Steps towards the development of an in vitro assay of early endosome fusion
Švédová, Lucie ; Kučerová, Marta (vedoucí práce) ; Čečková, Martina (oponent)
7. SHRNUTÍ Tato diplomová práce byla zpracována pod záštitou programu SOCRATES/ ERASMUS na Welsh School of Pharmacy v Cardiffu. Cílem mé práce bylo modifikovat již vyvinutou metodu (Wessling-Resnick M. et al., January 1990) a přizpůsobit ji podmínkám tamní laboratoře. Předmětem studia byla subpopulace tzv. časných endosomů, které vznikají těsně při povrchu plasmatické membrány po rozpadu klatrinového pláště. Jednou z jejich vlastností je schopnost spojovat se, fúzovat, čímž vzniká nadbytečná membrána potřebná pro další osud těchto organel. Ve svých experimentech jsem pracovala se dvěma komplementárními markery. Jedním z nich byl avidin navázaný na enzym -galaktosidasu, která štěpí kromě laktosy také syntetické substráty za vzniku příslušných produktů. V této studii byl produktem specifické hydrolýzy methylumbeliferylgalaktosidu intenzivně fluoreskující methylumbeliferon. Druhým markerem byl biotinylovaný transferin. Podstatou komplementarity markerů je vysoká afinita avidinu k biotinu. Dvě skupiny buněk byly inkubovány se zmíněnými markery a po jejich akumulaci v endosomech následovala mechanická destrukce buněk za uvolnění organel. Oba typy endosomů byly smíchány v prostředí podporujícím jejich fúzi. Spojením dvou endosomů nesoucích různé markery došlo k jejich rychlé kombinaci za vzniku komplexu...

Proměny v obsahu magisterského vzdělávání archivářů na vysokých školách knihovnicko-informačního zaměření v Severní Americe
Lichnovská, Marie ; Bratková, Eva (vedoucí práce) ; Pálka, Peter (oponent)
Novodobá role archiváře jako vysokoškolsky vzdělaného informačního specialisty vyvolává potřebu kvalitativních změn v obsahu vysokoškolského vzdělávání. Cílem diplomové práce je přispět k identifikaci aktuálních vzdělávacích potřeb archivních specialistů v návaznosti na rozšiřování jejich profesních kompetencí. Po úvodním stručném vymezení pojmu "archivní věda" je pozornost věnována aspektům informační společnosti, které ovlivňují výkon archivního povolání a vzdělávání archivářů. Jádrem práce jsou případové studie tří severoamerických vysokých škol s odlišným přístupem k tvorbě obsahu archivního studijního programu. Důraz je kladen na přímé prameny reprezentující studijní programy archivního studia (osnovy, anotace, sylaby). Texty vybraných kapitol jsou doplněny výsledky zahraničních výzkumných projektů, jejichž předmětem byly změny ve vzdělávání archivních specialistů. V závěru jsou shrnuty a vyhodnoceny získané poznatky a jejich možný přínos pro české archivní vzdělávání.


Vliv zdravotní tělesné výchovy na vadné držení těla u dětí mladšího školního věku.
Marešová, Marta ; Hošková, Blanka (vedoucí práce) ; Prajerová, Květa (oponent)
Název: Vliv zdravotní tělesné výchoyy na vadné držení těla u dětí mladšího školního věku The effect ofhealth physical training on juniors' body attitude Cíle práce: Posoudit vliv zdravotní tělesné výchovy a vhodných pohybových aktivit na zlepšení držení těla u dětí mladšího školního věku s vadným držením těla a tím přispět k dalšímu rozvoji a poznání v nápravě držení těla. Metoda: Výzkum byl koncipován jako vnitroskupinový longitudinální experiment s důrazem na sledování změn v držení těla u deseti dětí mladšího školního věku s vadným držením těla. Průměrný věk respondentů byl 8,7 let. Vzhledem k velikosti souboru činí tento výzkum kasuistiku sledovanýchjedinců. Metoda průzkumu byla provedena formou písemné ankety (doplněná rozhovorem s dítětem a jeho rodičem), metodou pozorování a testování při vstupním a výstupním vyšetření. Rozbor získaných dat byl proveden obsahovou (kvalitativní) analýzou. Výsledky: Osvětlují použití navržených metod pozorování a testování v nápravě vadného držení těla a přispěly k sestavení návrhu pohybového programu vedoucího k nápravě držení těla. Klíčová slova: Vadné držení těla, zdravotní tělesná výchova, pohybové aktivity, plavání, prevence.

Hodnocení držení těla u dětí druhého stupně základní školy
Bajerová, Marta ; Strnad, Pavel (vedoucí práce) ; Prajerová, Květa (oponent)
Název práce: Hodnocení držení těla u dětí 2. stupně základní školy Title of thesis: The evaluation of children's carriage of body at the 2nd level of elementary school Cíl práce: Cílem diplomové práce je zjistit kvalitu aktuálního stavu držení těla u chlapců a dívek ve věku 12- 15 let na vybrané základní škole v Kroměříži. V kontextu uvedeného cíle práce je zjistit procentuelní zastoupení počtu žáků se zdravotním oslabením na vybrané škole. Metoda: V diplomové práci je použita Matthiasova metoda, která je jednou z možností pro posuzování chyb a poruch v držení těla u dětí školního věku. Dále byly použity vybrané testy pro ty skupiny svalů, které se svou funkcí podílejí na správném držení těla. Výsledky: Na základě v práci uvedeného výzkumu a rozboru výsledkyů jsem došla k závěrům, že oslabených dětí je na škole opravdu mnoho a tudíž doporučuji zařadit zdravotní tělesnou výchovu do nově vznikajícího školního vzdělávacího programu jako součást tělesné výchovy a výchovy ke zdraví. Klíčová slova: zdravotní tělesná výqhova, III. zdravotní skupina, zdravotní oslabení, poruchy pohybového systému