Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 39,525 záznamů.  začátekpředchozí39506 - 39515další  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.51 vteřin. 

Výuka anglického jazyka na základní škole v kontextu učebních kompetencí
Krausová, Jarmila ; Kasíková, Hana (oponent) ; Krykorková, Hana (vedoucí práce)
Kompetence k ucení je jednou z klícových kompetencí, které jsou vymezeny rámcove vzdelávacími programy, mají nadpredmetovou podobu a lze je získat jako výsledek celkového procesu vzdelávání. Rozvíjení kompetencí k ucení v rámci ucení se cizímu jazyku úzce souvisí s úrovní jazykových kompetencí ucících se jedincu a jejich citem pro jazyk. Celý proces rozvoje žákových kompetencí je spjat s komplexním pohledem na žáka, na rozvoj jeho nejenom kognitivních schopností a dovedností, ale i na rozvoj jeho osobnostních a sociálních postoju. Diplomová práce "Výuka anglického jazyka na základní škole v kontextu ucebních kompetencí" je rozdelena na tri cásti. První vychází z teoretických východisek ucební a jazykové kompetence, druhá popisuje strategie ucení se cizímu jazyku s durazem na strategie metakognitivní a psychodidaktickou aplikaci metakognice ve školním prostredí. Tretí cást prezentuje výsledky výzkumu provádeného na základní škole v hodinách anglického jazyka a zamereného na edukacní aktivity rozvíjející kompetence k ucení.

Připravenost dětí přípravných tříd na vstup do 1. třídy ZŠ.
Kejmarová, Linda ; Kropáčková, Jana (oponent) ; Linková, Marie (vedoucí práce)
Diplomová práce s názvem Připravenost dětí přípravných tříd na vstup do 1. třídy ZS si klade za cíl popsat současnou situaci přípravných tříd v České republice a zároveň nabídnout čtenáři pojetí přípravných tříd některých států severní Evropy. Práce se podrobněji zabývá problematikou školní zralosti a připravenosti dětí ve věku před vstupem do povinné školní docházky. Popisuje konkrétní přípravné třídy a interpretuje názory učitelů na připravenost dětí přípravných tříd pro vstup do 1. tříd. Klíčová slova: přípravná třída, školní zralost, školní připravenost, vstup dítěte do školy, prostředí rodiny, asistent pedagoga, nezralost, očekávané výstupy

Úroveň znalosti češtiny žáků-cizinců v českých školách (se specifikací na čtení s porozuměním)
Brumlichová, Zuzana ; Daněk, Jan (oponent) ; Hájková, Eva (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou češtiny jako cizího, popř. druhého jazyka. Teoretická část se věnuje vymezení pojmu žák-cizinec v české škole, legislativnímu rámci problematiky vzdělávání žáků-cizinců, jazykovému vzdělávání na mezinárodní úrovni se specifikací na češtinu jako cizí jazyk a v neposlední řadě pojednává o významu čtenářské gramotnosti a jejím užití v jazykovém vzdělávání. Cílem diplomové práce bylo zjištění úrovně dovednosti čtení s porozuměním žáků-cizinců na druhém stupni základních škol na základě didaktického testu vytvořeného v těsné závislosti na vymezení úrovní znalosti jazyka ve Společném evropském referenčním rámci pro jazyky. Výsledky výzkumu byly analyzovány dle různých kritérií, ovlivňujících začlenění žáka-cizince do výuky češtiny, a dále porovnány s výsledky žáků, kteří jsou rodilými mluvčími češtiny.

Srovnání koordinačních schopností žáků romského a neromského původu na základních školách praktických
Zahrada, Lukáš ; Lejčarová, Alena (vedoucí práce) ; Čichoň, Rostislav (oponent)
Název práce: Srovnání koordinačních schopností žáků romského a neromského původu na základních školách praktických. Confrontation coordinating ability gipsy and no gipsy pupils on primary schools practical. Cíle práce: Cílem práce bylo srovnat úroveň vybraných koordinačních schopností žáků romského a neromského původu na základních školách praktických a vyhodnotit, zda je rozdíl věcně významný. The aim work was compare choice coordinating ability gipsy and no gipsy pupils on primary school practical and evaluate ifthe diference is objectively significant. Metoda: Pomocí vybraných motorických testů (nerytmické bubnování, výdrž ve stoji jednonož na zemi-oči zavřené, přeskoky přes švihadlo, skok na cíl, sestava s tyčí, skok daleký vzad) zjistit úroveň vybraných koordinačních schopností žáků základních škol praktických ve věku 13-15 let. By the help ofchoice motory tests (rhytmless drumbeat, tenacity in stem one legged undeďoot eyes closed, jumps over skipping rope, jump on aim, arrangement with rod, long jump astem) find out level choice coordinating ability pupils primary school practicall3-15 years old. Výsledky: Ve výsledcích výzkumného šetření vybraných motorických testů mezi romskými a neromskými skupinami žáků, není většinou rozdíl věcně významného výkonu větší než 0,5. In results experimental...

Gynekologické problémy u děvčátek a dospívajících dívek
Umlaufová, Ilona ; Mellanová, Alena (vedoucí práce) ; Marková, Eva (oponent)
V této diplomové práci jsme se zabývali gynekologickými problémy u děvčátek a dospívajících dívek. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou, ve které jsme se snažili upozornit na rozdíly, které se týkají dětského organismu. Je nutné si uvědomit, že malá pacientka není dospělá pacientka. V této části jsou dále popsány nejčastější gynekologická onemocnění dětského věku, základní vyšetřovací metody používané v dětské gynekologii. Závěr teoretické části jsme věnovali psychosociálním aspektům v jednotlivých věkových obdobích a rodinné výchově na základních školách a malých gymnáziích. Empirickou část tvoří výzkum. Výzkum byl proveden na základních školách a víceletém gymnáziu. Výzkumem jsme chtěli získat informace o sexuální výchově. Výzkum potvrdil, že znalosti dívek z oblasti sexuální výchovy jsou na celkem dobré úrovni.

Jak učit etickou výchovu ve starším školním věku.
Pekárková, Anna ; Mazáčová, Nataša (oponent) ; Vágnerová, Marie (vedoucí práce)
Práce pojednává o etické výchově žáků staršího školního věku, která je v naší republice v současné době vyučována samostatně i v rámci jiných předmětů. Teoretická část obsahuje definici etické výchovy, základní charakteristiku staršího školního věku a vymezuje nosné body tohoto vývojového období pro etickou výchovu. Dále zahrnuje hlavní teoretická východiska etické výchovy, vysvětluje pojem reflexe. Upozorňuje na rámcové vzdělávací programy s důrazem na průřezové téma osobnostní a sociální výchova a jeho úzký vztah k etické výchově. Praktická část přináší informace o způsobu výuky etické výchovy ve vybraných českých školách. Uvádí základní zobecnitelné poznatky o výuce. Na srovnání čtyř konkrétních programů výuky se snaží hlouběji porozumět dané problematice. Výzkum se zaměřuje hlavně na oblast cílů a metod.

Lidský a sociální kapitál v základním školství
KOKŠTEIN, Jiří
Obsahem diplomové práce je náhled do teoretických studií, které se problematikou lidského a sociálního kapitálu zabývají z různých pohledů, zabývají se jejich vývojem v čase, jejich měřitelností, zkoumají je a doplňují o další poznatky.Tato část práce obsahuje i vztah lidského a sociálního kapitálu v návaznosti na stárnutí lidské populace a zaměřuje se na lidský kapitál starších pracovníků. Teoretické studie končí náhledem do problematiky základního školství, role učitele a snaží se poskytnout informace o již provedených průzkumech v této oblasti školství, které v aplikační části poslouží k porovnání s mnou získanými daty z dotazníkového šetření. Aplikační část práce je zaměřena na pedagogické pracovníky základních škol. Vzdělávání v dnešním globalizovaném světě mění nejen svůj obsah, ale i metody a formy práce. Nezastupitelnou roli v tomto procesu sehrávají pedagogové. Aby vyhověli všem na ně kladeným požadavkům, je nezbytné, aby i oni věnovali zvýšenou pozornost svému dalšímu vzdělávání a sdílení nabytého vzdělání, což je nezbytné k růstu lidského i sociálního kapitálu, poněvadž jsou ve vzájemné interakci. Práce zkoumá vybraný vzorek pedagogů a přistupuje k této problematice zjišťováním toho, co je ke vzdělávání motivuje, zda jsou spokojeni s přínosem vzdělávacích akcí, jakému typu vzdělávání dávají přednost atd. Práce zjištěné skutečnosti dále analyzuje a hledá vztahy mezi věkem a pohlavím pedagogů dle stanovených hypotéz. Pedagog je člověk, který je v neustálém kontaktu s ostatními lidmi. To samozřejmě dále formuje jeho životní postoje a zkušenosti. Jako lidská bytost vnímá názory společnosti a utváří si na ní vlastní názory, které ho následné mohou ovlivňovat při výkonu jeho profese. Proto je v této části práce věnován prostor i zkoumání přemosťovacího sociálního kapitálu, který určuje velikost okruhu lidí, s kterými se pedagogové obecně stýkají a vzájemně ovlivňují. Posledním výzkumem, který je v práci možno nalézt, je vnímání společenského postavení pedagogů jimi samotnými.

Projevy rané deprivace u dětí v pěstounské péči
SMRŽOVÁ, Miroslava
Bakalářská práce se zabývá projevy rané deprivace u dětí v pěstounské péči. Práce sleduje projevy deprivace a subdeprivace v jejich osobnostech a vývoj těchto projevů během deseti let pěstounské péče. V teoretické části je představena teorie attachmentu a důležitost jisté citové vazby k pečující osobě, obecné projevy deprivace a subdeprivace. Vysvětlena jsou specifika náhradní rodinné péče, zejména pěstounství. Zmíněna je práce institucí spolupracujících s pěstounskými rodinami. Empirická část metodou autobiografického designu představuje vlastní zkušenosti s výchovou dvou chlapců v pěstounské péči. Ze zjištěného vyplývají jednak různé projevy deprivace a také náročnost a dlouhodobost léčby těchto projevů. Jako významný pozitivní vliv je spatřována úzká a jednotná spolupráce náhradní rodiny se školou a s institucemi, které mohou napomáhat (Střed z. ú., a SVP). Práce obsahuje také náhled těchto zainteresovaných osob a dále grafické znázornění četnosti jednotlivých projevů v průběhu času.

Podnikatelský záměr na založení školky
Neubauerová, Mirka ; Němec, Jiří (oponent) ; Bartoš, Vojtěch (vedoucí práce)
Nově vznikající společnost se bude zaměřovat na kompletní dlouhodobé služby v hlídání dětí především předškolního věku, aby se rodiče mohli věnovat pracovním záležitostem, společenským nebo kulturním aktivitám. Jako doplňující služby by dále poskytovala krátkodobé hlídání dětí včetně služeb zahrnujících doprovod dětí do zájmových kroužků nebo výuky cizích jazyků. Kvalita služeb bude zajištěna pomocí odborného personálu a studentů Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity Brno. Cenová strategie agentury vychází z kvality a komplexnosti služeb a je dána především přidanou hodnotou v množství odborného personálu. Přístup firmy je založen na výrazné podnikatelské kultuře a inovativním přístupu. Společnost bude vyhledávat spolupracovníky s novými přístupy a ideami a spoléhá v intenzivní spolupráci s Pedagogickou fakultou.

Studenti sobě - Studentské centrum Poříčí
Rotreklová, Jana ; Katovská, Kateřina (oponent) ; Havliš, Karel (vedoucí práce)
Tématem bakalářské práce byl návrh domu na nárožní parcele na břehu řeky Svratky na pomezí Starého Brna a městské části Štýřice. Pozemek se nachází v těsné blízkosti dvou vysokých škol, z čehož vychází stavební program. V novostavbně jsem navrhla studentské koleje, kde bude moci být ubytováno 201 studentů. V parteru je navíc situována menza, která zatím v okolí úplně chybí, malý sushi bar a obchodní prostory. V podzemí jsou dvě patra pro parkování a technické zázemí budovy. Hmotové řešení vychází z polohy a tvaru parcely, budova je navržena ve tvaru písmene L, v nároží mírně ustupuje a zvětšuje plochu chodníku. Koncept budovy vychází z kontrastu soukromých a společných prostor v ubytovací části objektu, která zabírá druhé až sedmé nadzemní podlaží. Soukromé prostory s jednotlivými pokoji jsou kompaktnější a uzavřenější, jako čtyři hmoty vybíhají do ulice. Mezi nimi stoupají po celé výšce fasády tři prosklená atria s komunikačními prostory a společenskými místnostmi. Poslední podlaží ustupuje z ulice a nabízí krásné výhledy z rozlehlé terasy. Součástí práce byl i hmotový návrh budovy na vedlejší parcelu v ulici Vídeňské. Na ni jsem umístila jsem šestipatrový bytový dům, který se měřítkem přibližuje nárožnímu domu ukončujícímu celý blok.