Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 49 záznamů.  začátekpředchozí39 - 48další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Aplikace pro zpracování CT/MRI snímků s podporou tvorby 3D geometrie
Konečný, Ondřej ; Richter, Miloslav (oponent) ; Horák, Karel (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na zpracování medicínských snímků běžně dostupných v lékařské technice, jejich následnému zpracování základními obrazovými operacemi a zpětné 3D rekonstrukci ve vytvořeném programu.
VYUŽITÍ 3D TECHNOLOGIÍ VE VEŘEJNÉM PROSTORU
Šebánek, Jan ; Medek, Tomáš (oponent) ; Kristek,, Jan (oponent) ; Sobotka, Jiří (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Cílem této disertační práce je definovat dopad technologie Rapid Prototyping z hlediska tvůrčího potenciálu, které používání této technologie představuje zejména pro sochařství a architekturu. Rapid Prototyping je nadřazeným pojem zahrnující celou řadu technologíí - 3D scan, převádějící již reálné prostorové objekty do paměti počítače, parametrické modelování, které vytváří prostorové objekty na základě formotvorných algoritmů, fotogrammetrie metoda sestavující trojrozměrný objekt z fotografií, technologie 3D tisku zhmotňující po jednotlivých vrstvách objekty převedené z paměti počítače. Při zpracování teoretické práce budou prozkoumány a popsány základní možnosti realizování trojrozměrných objektů pomocí 3D technologií. V druhém kroku dojde ke zmapování různých metod přístupu umělců pracujícími s 3D technologiemi. V závěru jsem se pokusil o zhodnocení přínosu těchto technologií do oblasti sochařství a architektury z hlediska tradičních přístupů. Tato práce se snaží popsat možné důsledky a potenciál tohoto progresivního oboru na tak klasické umělecké disciplíny jako je sochařství a architektura, jak z hlediska přínosu, tak i z hlediska eventuálního negativního dopadu s ohledem na stále větší dostupnost této technologie.
Aplikace pro návrh a vizualizaci lezeckých stěn
Náplava, Tomáš ; Polok, Lukáš (oponent) ; Žák, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem a realizací programu pro modelování umělých lezeckých stěn. Aplikace, psaná v programovacím jazyku Python, je nadstavbou profesionálního grafického programu Blender. Umožňuje uživateli vytvořit model stěny v krátkém časovém intervalu, aniž by požadovala rozsáhlé znalosti ovládání Blenderu., tento model otexturovat, rozmístit na něj úchyty a doplnit scénu o další příslušenství. Jádrem programu je space handler skript, vyhodnocující události, přicházející od uživatele.
Skicář 3D modelů
David, Tomáš ; Hulík, Rostislav (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou zpracování a reprezentace polygonálních modelů. Věnuje se metodám tvorby a úpravy 3D modelů, především pak metodě skicování. Popisuje postup při návrhu a implementaci jednoduchého zásuvného modulu do aplikace OpenFlipper. Tento modul umožňuje vytváření 3D modelu objektu pomocí nakreslení uzavřené čáry.
Automatické generování okrajové plochy kraniálního implantátu
Hrdý, Libor ; Bartoň, Radek (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou automatického generování okrajové plochy kraniálního implantátu. Je zde popsán postup tvorby 3D modelu tkání a následně je rozebrána problematika kraniálního implantátu. Dále dokument obsahuje možné pohledy na řešení automatického generování jeho okrajové plochy. Druhá polovina dokumentu se zabývá implementací nástroje pro automatické generování okrajové plochy. V závěru jsou shrnuty výsledky práce s implementovaným nástrojem.
3D modelování v programu Blender
Kubenka, Marek ; Janda, Marcel (oponent) ; Huzlík, Rostislav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá 3D modelováním. Zejména se soustředí na volně dostupný program Blender. Zaobírá se možnostmi importu souborů do této aplikace. Z tohoto důvodu bylo využito programu Autodesk Inventor Professional 2008 k vytvoření trojrozměrného modelu a jeho následnému přenosu do Blenderu. Dále je na tomto modelu z oblasti silnoproudé elektrotechniky ukázána možnost vytvoření animace. V poslední části této práce je rozebírán vytvořený model axiálního diskového motoru z teoretického hlediska.
Modelování parametrů solární elektrárny v GIS
Kučera, Josef ; Čížek, Martin (oponent) ; Rozman, Jiří (vedoucí práce)
Práce se zabývá modelováním parametrů solární elektrárny s využitím geografického informačního systému ArcGIS a problematikou solární energie a jejím využitím ve fotovoltaických elektrárnách. V úvodu práce je uvedena teorie potřebná pro pochopení funkce fotovoltaických článků od úplného počátku až po samotnou konstrukci fotovoltaických panelů. Byly rozebrány podmínky pro umístění fotovoltaických panelů v podmínkách České republiky. Dále práce přibližuje samotný informační systém ArcGIS a jeho možnosti pro 3D modelování. Část práce se zabývá návrhem postupu výběru nejvhodnějších lokalit pro instalování fotovoltaických panelů. Hlavní částí práce je vizualizace vytvořeného 3D modelů zájmových lokalit.
Vytvoření 3D modelu prostředí pomocí senzoru Kinect
Kumpán, Pavel ; Mašek, Petr (oponent) ; Růžička, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce pojednává o užití senzoru Microsoft Kinect pro vytváření trojrozměrného modelu prostředí. V práci je popsána metoda pro snímání prostředí a její implementace ve verzích pro běžný procesor a grafickou kartu. Výstupem práce je aplikace umožňující snímání prostředí a vytvoření modelu ve formě bodového mračna a polygonové sítě.
Využití CAD aplikací pro rapid prototyping
Pešek, Ondřej ; Madaj, Martin (oponent) ; Zemčík, Oskar (vedoucí práce)
Tato práce popisuje a srovnává vlastnosti CAD aplikací s ohledem na použití pro technologii rapid prototyping. První část seznamuje se základními principy a metodami technologie 3D tisku a mapuje současný vývoj v této oblasti. Ve druhé části jsou popsány porovnávané CAD aplikace a jejich možnosti. Závěrečná část je věnována klíčovým vlastnostem CAD systémů. Je provedeno porovnání dostupných variant, zhodnocení a doporučení.
Úloha vizualizace v internetovém obchodě
Komárek, Jakub ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá úlohou vizualizace v internetovém obchodě. Práce je členěna do dvou částí, teoretické, obsahující základní terminologické výrazy a vazby řešené tématiky. Druhá část je část analytická, obsahující vlastní řešení vybraných částí. Cílem práce je vytvoření uceleného materiálu týkajícího se využití vizualizace v internetovém obchodě. Uvedení čtenáře do problému, popsání vývoje a trendů v kontextu dnešní doby, poukázání na psychologickou stránku chování zákazníka. Dále je jejím cílem analyzovat a srovnat současnou situaci využití vizualizace při prezentaci zboží na tuzemském a zahraničním trhu. A za pomoci dotazníkového šetření vyhodnocuje hypotézy týkající se rozšíření vizualizace v elektronickém obchodě. Zároveň se pokusím poukázat na vhodnost využití vizualizace a potenciální problémy s ní spojené. Práce může posloužit majitelům elektronických obchodů jako materiál, díky kterému se rozhodnou, zda je pro ně využití vizualizace vhodné v jejich podnikání.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 49 záznamů.   začátekpředchozí39 - 48další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.