Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38,684 záznamů.  začátekpředchozí38675 - 38684  přejít na záznam: Hledání trvalo 2.24 vteřin. 

Analýza marketingové komunikace značky Poděbradka v letech 2006-2008
Čížková, Lucie ; Köppl, Daniel (oponent) ; Kopecký, Ladislav (vedoucí práce)
Bakalářská práce s názvem "Analýza marketingové komunikace značky Poděbradka v letech 2006-2008" popisuje a hodnotí marketingovou komunikaci jedné z nejprodávanějších značek na trhu s minerálními vodami. Na úvodních stránkách je zmíněna stručná historie samotné minerální vody a společnosti Poděbradka. V této části je také definován trh s nealkoholickými nápoji a popsána pozice značky Poděbradka na tomto trhu vůči její konkurenci. Ústřední část je věnována analýze marketingového a komunikačního mixu značky na základě sekundárních dat, které byly čerpány především z internetu a časopisů společnosti Poděbradka. Především na základě těchto analýz je v závěru práce shrnuta a celkově vyhodnocena marketingová komunikace a její konzistence. Díky tomuto vyhodnocení bylo možné navrhnout několik změn v komunikačním mixu této značky, které by mohly přispět k její efektivnější komunikaci a odlišení se od konkurence.

Fyziologie metabolismu karotenoidů a její vliv na ornamentální signalisaci živočichů
Gabrielová, Barbora ; Albrecht, Tomáš (vedoucí práce) ; Černý, Ondřej (oponent)
Předmětem této bakalářské práce je význam a využití karotenoidů v signální ornamentaci především u ptáků. Karotenoidy zastávají několik významných funkcí v těle, přičemž čestnost signální role ornamentů založených na karotenoidních barvivech, byla tradičně přisuzována antioxidační funkci karotenoidů. V poslední době se však objevují názory, že příjem nadměrného množství karotenoidů pro vytvoření nejbarevnějšího ornamentu může organismu spíše uškodit. Deposice karotenoidů do ornamentu není ovládána jen příjmem z potravy, ale i fyziologickými faktory uvnitř organismu. Důležité je, že za neoptimálních podmínek vnitřního prostředí organismu (zvýšený oxidativní stres), tak mohou karotenoidy vytvářet nebarevné deriváty, které jsou velmi reaktivní a pro organismus toxické, karotenoidní barviva v těle pak mohou fungovat jako klasický handicap a signalizovat stav organismu. Cílem této práce je shrnout poznatky o fyziologických funkcích karotenoidů v různých podmínkách prostředí a jejich vliv na expresi ornamentu. Práce je členěna do tří kapitol. První kapitola se věnuje základnímu popisu karotenoidů, jejich klasifikaci a vlastnostem, které vycházejí ze struktury těchto molekul. Druhá kapitola se zabývá fyziologickými aspekty, které vedou k příjmu, metabolizaci a vystavení karotenoidů do ornamentů a dále hypotézami...

Mládež, vrstevnické skupiny a delikvence: sekundární analýza výzkumu ISRD-2
Imríšková, Romana ; Vinopal, Jiří (oponent) ; Podaná, Zuzana (vedoucí práce)
Tématem této bakalářské práce je problematika vrstevnických skupin a kamarádů jedince v souvislosti s delikvencí, přičemž jsou použita data z mezinárodního self-reportového výzkumu ISRD-2. Důraz je kladen na empirické zpracování vybraných faktorů, které naznačují souvislost ne/delikvence jedince a jeho kamarádů. Těmito faktory jsou: existence delikventních kamarádů a jejich počet, způsob trávení volného času, velikost vrstevnické skupiny a věk jedince v porovnání s věkem jeho skupiny přátel. Práce se věnuje spojení mezi jednotlivými indikátory a delikvencí.

Genista tinctoria L. in vitro - ovlivnění produkce sekundárních látek
Fiedlerová, Gabriela ; Tůmová, Lenka (vedoucí práce) ; Martin, Jan (oponent)
Genista tinctoria L. in vitro - ovlivnění produkce sekundárních látek Mgr. Gabriela Fiedlerová Souhrn Cílem této práce bylo studium vlivu abiotického elicitoru − ultrazvuku působícího v různých časových intervalech na produkci sekundárních metabolitů − isoflavonoidů v suspenzní kultuře Genista tinctoria L. Kultura byla kultivována v živném Schenk−Hildebrandtovu médiu s přídavkem růstových regulátorů (kys. 2,4−dichlorfenoxyoctová v koncentraci 0,5 mg/l a kinetin v koncentraci 0,1 mg/l) při teplotě 25 řC a světelné periodě 16 hodin světlo/8 hodin tma. Jako elicitor byl použit ultrazvuk (o hustotě výkonu 0,1 W/cm3 a stálé frekvenci 35 kHz) po dobu 1, 2, 3, 4 a 5 minut. Vzorky byly odebírány ihned a dále pak po 6, 12, 24, 48, 72 a 168 hodinách po expozici ultrazvukem. Obsah isoflavonoidů (genistinu, daidzeinu, genisteinu, formononetinu a biochaninu A) byl stanoven pomocí HPLC. Z výsledků je zřejmé, že ultrazvuk jako elicitor zvyšoval produkci genistinu a daidzeinu u suspenzní kultury Genista tinctoria L.. Nejvyšší obsah genistinu (0,08 %) byl zaznamenán při elicitaci ultrazvukem po dobu 3 minut a odběru po 72 hodinách po expozici ultrazvuku a stejné hodnoty bylo dosaženo při elicitaci po dobu 4 minut a odběru po 12 hodinách po expozici ultrazvuku. Největší zvýšení produkce daidzeinu, o 400 % oproti kontrole,...

Vliv indikátorů na dosažené skóre v testu z anglického jazyka MANA 2005
Protivínský, Tomáš ; Zvára, Karel (oponent) ; Omelka, Marek (vedoucí práce)
N5zev prace: VHv indikatoru na dosa^ene skore v testu z anglickeho jazyka MANA2005 Autor: Tomas" Protivinsky Katedra: Katedra pravdepodobnosti a matematicke statistiky Vedouci bakalarske prace: Ing. Marek Omelka E-mail vedouciho: omelka@karlin.mff.cuni.cz Abstrakt: Prace analyzuje data ziskana testy Maturita naneffsto 2005. Zabyva se vlivem jednotlivych faktoru na dosazene skore z anglickeho jazyka, hodnoti je z hlcdiska jejich vyznamnosti a snazi se odhalit vztahy mezi nimi. Nejdfive uvazuji jednoduche modely s jednim vysve-tlujicim faktorem. Zde jsem se zamčfil pf edevgim na typ Skoly (gymnazium, SOS, SOU) a jeji polohu (die pfislugnosti ke kraji) a pohlavi zaka. V praci take kratce diskutuji mozn6 pficlny pozorovanych rozdilu. Tyto dilcl vysledky pak na zdv^r porovnavam s celkovou analyzou, ktera do modelu zahr- nuje vSechny sledovane faktory. Zahrnul jsem i strucny popis zamgfeni a organizace testu Maturitananecisto. Klicova slova: Linearni regrese, analyza rozptylu Title: Effect of indicators on adjusted score in Englishlanguage test MANA 2005 Author: TomaS Protivinsky Department: Department of Probability and Mathematical Statistics Supervisor: Ing. Marek Omelka Supervisor's e-mail address: omelka@karlin.inff.cuni.cz Abstract:The thesis analyzes a data acquired in the test Maturita naneclsto 2005. It...

Úspěšnost reintrodukcí a suplementací vázaná na pobyt v zajetí u primátů a ptáků.
Janovcová, Markéta ; Landová, Eva (vedoucí práce) ; Kůs, Evžen (oponent)
Cílem bakalářské práce je shrnout a kriticky zhodnotit dostupné informace o reintrodukcích, případně o posilování přírodních populací (suplementace) u ptáků a primátů. Práce kriticky hodnotí, které faktory jsou pro úspěšnost těchto programů u daných skupin zásadní. Jedním z důležitých faktorů je i chov divokých zvířat v zajetí. Je otázkou, zda chov v zajetí nějakým způsobem divoká zvířata mění a zda a jak ovlivňuje jejich vypouštění do volné přírody. Úspěšnost návratů do volné přírody byla hodnocena z hlediska velikosti zakladatelské populace a následného počtu přeživších jedinců, či podle parametrů značících populační růst. Sledovány byly vybrané vlastnosti reintrodukovaných zvířat, zejména zda byla použita zvířata odchovaná v zajetí nebo odchycená v přírodě. Pobyt v zajetí byl posuzován vzhledem k délce života, dále vzhledem k podmínkám chovu (umělé vs. polopřírodní chovy) a byly vyhledávány jakékoliv změny (behaviorální, morfologické) doprovázející chov v zajetí. Práce je zaměřena právě na změny chování a morfologie způsobené pobytem v lidské péči ve srovnání s populacemi žijícími v přírodních podmínkách. Hlavním cílem práce je posoudit vliv změn způsobených pobytem v zajetí či použitím odchovaných jedinců na úspěšnost či neúspěšnost reintrodukčních programů. Zároveň byla sledována i geografická...

Event marketing a jeho využití v komunikačním mixu
Vinterová, Petra ; Janda, Martin (oponent) ; Žák, Josef (vedoucí práce)
Ve své diplomové práci jsem přiblížila event marketing jako nástroj, který pracuje s lidskými emocemi a jejich prostřednictvím formuje společenské hodnoty, postoje a chování. Jako takový má u nás event marketing poměrně krátké dějiny. Protože pátrání po historii event marketingu v odborné literatuře je poměrně tvrdým oříškem, přiblížila jsem jeho vývoj alespoň v hrubých obrysech. V současnosti nabývá event marketing podstatného významu v komunikačním mixu a pro znásobení efektu kampaní bývá integrován do ostatních komunikačních nástrojů. Podrobně jsem ukázala faktory, jež podstatným způsobem determinují obecné společenské a kulturní hodnoty a spotřebitelské chování, které do značné míry předurčují úspěch event marketingových kampaní a je nutné je tedy při plánování eventu vzít na zřetel. Zároveň jsem přiblížila, jak široká je škála jednotlivých uměle zinscenovaných událostí, které je možné zahrnout pod pojem event marketing, a podrobně jsem rozvedla jejich jednotlivé charakteristiky. Aplikace a produkční zpracování konkrétních typů eventů v nekomerčním sektoru se zásadně liší od typu eventů využívaných v sektoru komerčním, což je zapříčiněno již samotnou oblastí působnosti těchto subjektů a jejich cíli.

Analýza světového trhu elektronické zábavy
Lebduška, Martin ; Zamykalová, Miroslava (vedoucí práce) ; Gullová, Soňa (oponent)
Cílem této práce je seznámit odbornou ekonomickou veřejnost s trhem videoher, zejména pak domácích konzolí, a jeho specifiky. Sekundárním cílem bylo odhalit nejúčinnější marketingovou strategii, zmapovat současné trendy a predikovat budoucí. Pro seznámení s problematikou byla vypracována zevrubná historie trhu, mapující jej od jeho počátků v zábavním průmyslu devatenáctého století do současnosti. Pro odhalení efektivních marketingových strategií jsem zvolil komparační analýzu marketingových mixů třech největších hráčů konzolového trhu: firem Sony, Microsoft a Nintendo. Z analýzy vyplynuly jako nejdůležitější faktory úspěchu důraz na technickou vyspělost produktu, důsledná komunikace se zákazníky a včasná reakce na současné spotřebitelské trendy, mezi kterými vyčnívá zejména social gaming, tedy propojení hraní se sociálními sítěmi a reálnými lidmi, přáteli. Přínosem této práce kromě funkce příručky pro úvod do problematiky je tedy také insight pro začínající firmy, které z ní mohou čerpat při tvorbě strategie.

Předinvestiční hodnocení IS/ICT projektů - Cost-Benefit analýza
Uchytil, Jakub ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Derfler, Václav (oponent)
Práce analyzuje problémy spojené s předinvestičním hodnocením IS/ICT projektů, zejména v oblasti veřejné správy. Stručně představuje co CBA je a k čemu se používá, spolu s možností jejího využití v IS/ICT oblasti. Nabízí postup zpracování CBA projektu veřejného informačního systému, její obsah a nejdůležitější součásti včetně analýzy rizik, spolu s výslednými ukazateli a jejich vyhodnocením. Prezentuje některé nástroje pro odhad nákladů a přínosů budoucí investice, a hodnotí jejich užitečnost a vhodnost využití. Popisuje hlavní důvody proč by zpracování CBA mohlo být užitečné z pohledu jak dodavatele, tak zákazníka v projektu informačního systému. Stanovuje kritické faktory úspěchu při zpracování analýzy.

Strategie podniku v kontextu současného vývoje
Krause, Josef ; Kohoutová, Helena (vedoucí práce) ; Dedouchová, Marcela (oponent) ; Bartes, František (oponent)
Určení základní strategické orientace podniku je v dnešní době nesmírně obtížné. Svět se významným způsobem mění a objevují se nové faktory, na které podniky nejsou často připraveny. Cílem práce je provést srovnání a zhodnocení různých přístupů ke strategiím a ke zdrojům konkurenční výhody, identifikovat základní trendy, které v současné době v podnikovém okolí probíhají. Dalším cílem je identifikovat hlavní problémy, které podniky v České republice musí řešit při tvorbě a realizaci strategie. Součástí práce je rovněž vyhodnocení dopadu vybraných faktorů na tvorbu hodnoty podniků.