Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 60 záznamů.  začátekpředchozí38 - 47dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vybrané měkké dovednosti a jejich hodnocení v práci sestry
Linhartová, Simona ; Tomová, Šárka (vedoucí práce) ; Jirkovský, Daniel (oponent)
Bibliografický záznam LINHARTOVÁ, Simona. Vybrané měkké dovednosti a jejich hodnocení v práci sestry. Praha: Univerzita Karlova, 2. Lékařská fakulta, Ústav ošetřovatelství, 2016. 98 s., přílohy. Vedoucí bakalářské práce PhDr. Šárka Tomová, PhD. Abstrakt V bakalářské práci se budu zabývat vybranými měkkými dovednostmi a jejich hodnocením v práci sestry. Vybrala jsem si takové měkké dovednosti, které jsou dle mého názoru důležité při výkonu povolání zdravotní sestry. Domnívám se totiž, že ne vždy jimi sestry v dostatečné míře disponují, což bych ve své práci ráda zjistila. V teoretické části v úvodu vysvětluji, proč mne dané téma zaujalo. Definuji zde, co je cílem mé práce a stanovené hypotézy. Dále se věnuji vysvětlení pojmu měkké dovednosti, z nichž tři mnou zvolené dovednosti rozeberu podrobněji. Praktická část je zaměřena na kvantitativní průzkum, jež byl proveden formou dotazníkového šetření, které bylo provedeno v Krajské zdravotní nemocnici v Chomutově. Získaná data jsou prezentována v tabelárních a grafických přehledech. Klíčová slova Aktivní naslouchání. Dovednost vysvětlování. Komunikační dovednosti. Měkké dovednosti. Řešení konfliktu
Rozvoj komunikačních dovedností u osob s mentálním postižením
Malinská, Pavlína ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Kopečný, Petr (oponent)
Práce se zabývá možnostmi rozvoje komunikačních dovedností u osob s mentálním postižením. Řešena je především problematika osvojování si slovní zásoby a s tím souvisejících kognitivních procesů. Součástí práce je také návrh praktických činností zlepšujících tyto oblasti, které jsou v souladu s teoretickým základem. Bylo provedeno kvalitativní šetření na vzorku pěti uživatelů domova sociálních služeb. Analýza výsledků ukázala, že náročnost, provedení a zaměření navržených úkolů jsou pro dané klienty vhodné. Prezentován je také doporučený přístup pro práci s jednotlivými klienty. KLÍČOVÁ SLOVA mentální postižení, analýza slovní zásoby, rozvoj slovní zásoby, kognitivní procesy, komunikační dovednosti
Historie a současnost Základní školy Jaroslava Ježka v kontextu výuky českého jazyka
Horáčková, Markéta ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce pod názvem "Historie a současnost Základní školy Jaroslava Ježka v kontextu výuky českého jazyka" se zabývá počátky výchovy a výuky dětí se zrakovým postižením v Soukromém ústavu pro slepé děti a na oči choré. Dále popisuje současná specifika a zásady výuky zrakově postižených dětí na Základní škole Jaroslava Ježka. Diplomová práce je rozdělena do pěti kapitol. První kapitola pojednává o historii výchovy a výuky zrakově postižených dětí v českých zemích. Druhá kapitola shrnuje zásady a specifika výuky a vyzdvihuje důležitost hmatu a kompenzačních pomůcek při výuce. Třetí kapitola sleduje vliv četby a mluveného slova na děti se zrakovým postižením. Čtvrtá kapitola pojednává o současné koncepci výuky českého jazyka. Pátá kapitola se věnuje soutěžím a kulturním akcím, kterých se děti na Základní škole Jaroslava Ježka účastní. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Jak nová média ovlivňují řeč dětí a mladistvých
Lokvencová, Lenka ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Kraus, Jiří (oponent)
Ve své diplomové práci, která nese název Jak nová média ovlivňují řeč dětí a mladistvých, se zaměřuji na měnící se trendy v řeči současné mladé generace. Dnešní děti a mladiství se velmi často ve své řeči uchylují ke zkratkovitosti, dávají přednost cizojazyčným slovům před jejich českými ekvivalenty a pro komunikaci velmi často užívají zprostředkovatele místo přímé mezipersonální interakce. Dle mých hypotéz mohou za tyto změny především nová média či média všeobecně, která doprovázejí současnou generaci již od prvních měsíců jejich života. Dle názorů mnoha odborníků formují média malé děti stejně velkou částí jako rodina a bezprostřední okolí. Pomocí dotazníkového šetření ve vybraných skupinách ve věku od 11 do 15 let se pokusím zjistit, zda k těmto změnám skutečně dochází a do jaké míry jsou do tohoto formování zapojena média, ať již klasická, či tzv. nová média. Dotazník se nebude zaměřovat pouze na jednu oblast šetření, ale pokusí se postihnout všechny oblasti řeči, od slovní zásoby, přes významy slov, užití českých a zahraničních ekvivalentů až po to, jaký způsob komunikace je pro děti a mladistvé primární, ke kterým médiím se uchylují nejčastěji. U změn v řeči dětí a mladistvých se také pokusím najít důvod či specifický prostředek či médium, které může tuto změnu způsobit.
Diagnostikování verbálních schopností dětí pohledem lingvistiky
Benešová, Andrea ; Saicová Římalová, Lucie (vedoucí práce) ; Šebesta, Karel (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou verbálních subtestů vybraných inteligenčních testů (Analytický inteligenční test, Kaufmanova hodnotící baterie pro děti, Váňův inteligenční test a Wechslerova inteligenční škála pro děti) z hlediska toho, jaké jazykové schopnosti a komunikační dovednosti jsou testy zkoumány a jaké typy úkolů jsou v této oblasti využívány. Práce se soustřeďuje na testy užívané při diagnostikování verbálních schopností česky hovořících dětí do cca 12 let věku. Teoretická část zahrnuje základní pojmy z teorie inteligence a intelektových schopností a základní poznatky o vývoji dítěte. Stěžejní je období tzv. předškolního věku, kdy si dítě osvojuje jazyk a kdy se vyvíjí jeho komunikační schopnosti a dovednosti na úrovni lexikálně-sémantické, morfologicko-syntaktické, foneticko-fonologické a pragmatické, a období tzv. mladšího školního věku, které je spojeno s otázkou školní zralosti / připravenosti. Klíčová slova verbální schopnosti, diagnostické testy, slovní zásoba, dětská řeč, komunikační dovednosti
Manažerská komunikace ve vybrané organizaci
NĚMCOVÁ, Jitka
Předmětem předkládané práce je poukázání na důležitost efektivní manažerské komunikace v každodenním chodu podniku. V literární rešerši je popsán význam manažerské komunikace a její členění na interpersonální komunikaci manažera a interní a externí komunikaci v organizaci. Pro analýzu manažerské komunikace v konkrétní organizaci byla zvolena společnost Produciton Sito s.r.o. se sídlem ve Starém Pelhřimově. Dle informací získaných od jednatele společnosti a provedeného dotazníkového šetření zde bylo provedeno zhodnocení manažerské komunikace na jehož základě bylo vedení společnosti doporučeno několik změn, které by, v případě uvedení do praxe, vylepšili současnou úroveň interní a externí komunikace.
Historie a současnost ZŠ Jaroslava Ježka v kontextu výuky českého jazyka
Horáčková, Markéta ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Prouzová-Květoňová, Regina (oponent)
Bakalářská práce pod názvem "Historie a současnost ZŠ Jaroslava Ježka v kontextu výuky českého jazyka" se zabývá počátky výchovy a výuky zrakově postižených dětí v Soukromém ústavu pro slepé děti a na oči choré a dále popisuje současná specifika a zásady výuky zrakově postižených dětí na ZŠ Jaroslava Ježka. Bakalářská práce je rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola pojednává o historii výchovy a výuky zrakově postižených dětí v Českých zemích. Druhá kapitola shrnuje zásady a specifika výuky a vyzdvihuje důležitost hmatu a kompenzačních pomůcek při výuce. Třetí kapitola sleduje vliv četby a mluveného slova na děti se zrakovým postižením. Čtvrtá kapitola se věnuje průběhu hodiny českého jazyka na ZŠ Jaroslava Ježka, soutěžím a kulturním akcím, kterých se děti účastní.
Žákovská komunikace při skupinovém řešení problémových úloh v matematice
Čmejrková, Kamila ; Sýkora, Václav (vedoucí práce) ; Půlpán, Zdeněk (oponent) ; Roubíček, Filip (oponent)
Cooperative group work presents further tasks for students in addition to solving the assigned problems themselves. The students are forced to formulate their suggestions and approaches and defend, substantiate and explain them to their partners more than when they are working independently. When working cooperatively, the students create and reconstruct their relationships to one another. Cooperation in a group can give the students room to acquire new skills not only in the area of mathematics, but also in the area of interpersonal communication and social relationships. The aim of this thesis is to identify features which are characteristic for communication in the cooperative solving of problems and to determine whether communication in the group influences the process of problemsolving, and if so, how. The basis for the analysis was a corpus of transcripts of conversations between students which took place as part of an experiment. In this experiment, elementary school students of homogeneous ability between the ages of 13 and 15 worked on solving logic problems in small groups. The students' task was to solve an assigned set of problems and to explain their ideas and approaches to each other in such a way that every member of the group could understand the process leading to the achieved solution. In...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 60 záznamů.   začátekpředchozí38 - 47dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.