Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 634 záznamů.  začátekpředchozí373 - 382dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Profesní kompetence učitele - Komunikace učitele ve smyslu informování, reportování, administrace
Bártová, Ilona ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
NÁZEV: Profesní kompetence učitele. Komunikace učitele ve smyslu informování, reportování, administrace. AUTOR: Ilona Bártová KATEDRA (ÚSTAV) Katedra školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Jan Voda, Ph.D. ABSTRAKT: Bakalářská práce se zabývá kompetencemi učitele, konkrétně komunikací, jak učitelé v profesním kontextu komunikují ve smyslu reportování, informování, administrace. Teoretická část pojednává o kompetencích učitele, o classroom managementu, jaký je vztah classroom managementu a school managementu. Podrobněji se věnuji jedné kompetenci učitele a tou je komunikace ve smyslu informování, reportování, administrace. Ve druhé části se píše o výzkumu. Jakou jsem použila metodu výzkumu, jak je výzkum realizován. Cílem výzkumu je analyzovat, zpřehlednit a popsat, jak učitelé komunikují uvnitř organizace i směrem ven ze školy. S kým nejčastěji, jakým způsobem, jaká jsou úskalí jejich komunikace. Přesněji řečeno, zmapování komunikace učitele ve smyslu informování, reportování a administrace. Výzkum byl deskriptivní, kvalitativní. Oslovila jsem 3 učitelky z mateřské školy a 3 učitelky ze základní školy. Proběhlo interview, kde paní učitelky nejprve sdělily, co si představují pod pojmem informování, reportování a administrace. Dále odpovídaly na otázky, které jsem měla připravené a ty jsem podle potřeby...
Pedagogická činnost ředitele ve vybraných zemích OECD
Ondráková, Helena ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Cílem předkládané bakalářské práce je komparace přímé pedagogické činnosti ředitelů škol základního školství pěti zemí EU: České republiky, Polska, Rakouska, Maďarska a Slovenska. V úvodní části je vymezeno postavení ředitele základní školy v České republice. Praktická část práce se zabývá srovnáním přímé pedagogické činnosti a některých dalších požadavků na ředitele základního školství v Polsku, Maďarsku, Rakousku a na Slovensku.
Vzdělávání manažerů a možnosti inovací v krátkodobých kurzech pro nižší management
Lochmannová, Barbora ; Eger, Ludvík (vedoucí práce) ; Kuchař, Pavel (oponent)
Předkládaná práce se zaměřuje na vzdělávání nižšího managementu v krátkodobých kurzech. V teoretické části se zaměřuje na definici nižšího managementu a jeho specifické postavení v organizační struktuře a na kompetence, které jsou pro ně důležité. Další část teoretické práce je věnována vzdělávání a tvorbě vzdělávací aktivity včetně způsobů hodnocení. V empirické části jsou představeny dva manažerské kurzy pro nejnižší manažery ve společnosti McDonald's ČR a SR. Na základě poznatků z teoretické části práce jsou pro kurzy navrhnuta možná zlepšení a také změna v koncepci kurzů. Součástí empirické části je i vyhodnocení zpětné vazby, kterou účastníci po skončení kurzu vyplňují, ale systematicky se nezpracovává. Klíčová slova: Linioví manažeři, vzdělávání, kompetence, hodnocení vzdělávací aktivity
Informační vzdělávání dětí ve veřejných knihovnách Karlovarského kraje se zaměřením na žáky 2. stupně ZŠ
Rozsypalová, Klára ; Slámová, Hana (vedoucí práce) ; Papík, Richard (oponent)
Bakalářská práce se věnuje problematice informačního vzdělávání dětí ve veřejných knihovnách. Hlavní důraz je kladen na její analytickou část, která poskytuje přehled o současném stavu informačního vzdělávání žáků 2. stupně ZŠ ve veřejných knihovnách Karlovarského kraje a přináší nástin dalšího možného vývoje v této oblasti. Naopak teoretická východiska tvoří pouze rámec pro uvedení do problematiky. Jsou zde prezentovány základní pojmy, jako informační gramotnost a informační vzdělávání. V kontextu je zmíněna role knihoven v celoživotním vzdělávání a učení, s čímž souvisí i kompetence knihovníka v oddělení pro děti. Dále práce předkládá přehled o vzdělávání knihovníků v Karlovarském kraji a popisuje příklad dobré praxe informačního vzdělávání v Městské knihovně Loket.
Připravenost zdravotníků na možné změny v systému přednemocniční neodkladné péče.
Drnek, Jan ; Eislerová, Iva (vedoucí práce) ; Prošková, Eva (oponent)
Práce se zabývá problematikou tzv. Paramedic systému. Jedná se o systém, kdy je přednemocniční neodkladná péče, zajišťovaná prostřednictvím zdravotnické záchranné služby (dále jen "ZZS"), poskytována bez přítomnosti lékaře. Za cíle práce jsem si určil zjistit teoretickou připravenost zaměstnanců zdravotnických záchranných služeb na přechod k tomuto systému. Dalším cílem mé práce byla snaha zjistit, zdali by samotní pracovníci měli o tento systém zájem. Celou práci jsem rozdělil do dvou částí. V první teoretické části se zabývám kompetencemi nelékařských zdravotnických pracovníků v prostředí zdravotnické záchranné služby a legislativou České republiky (dále jen "ČR), zejména zákony a vyhláškami ovlivňujícími bezprostředně tuto oblast poskytování zdravotnické péče. Dále zde uvádím příklady zemí, ať již evropských či zámořských, kde již "Paramedic systém" funguje řadu let a také jsem se snažil zamyslet i nad ekonomickými faktory. Na závěr jsem si položil otázku: "Byli by tento způsob péče ochotni přijmout čeští občané?" Samozřejmě jsem zde zpracoval i historický vývoj záchranné služby na území České republiky. Druhou část práce věnuji vyhodnocení mnou připraveného dotazníku, který jsem elektronickou formou rozeslal do všech organizací zajišťujících Zdravotnickou záchrannou službu na území České...
Vzdělávání manažerů a možnosti inovací v krátkodobých kurzech pro nižší management
Lochmannová, Barbora ; Eger, Ludvík (vedoucí práce) ; Reichel, Jiří (oponent)
Předkládaná práce se zaměřuje na vzdělávání nižšího managementu v krátkodobých kurzech. V teoretické části se zaměřuje na definici nižšího managementu a jeho specifické postavení v organizační struktuře a na kompetence, které jsou pro ně důležité. Další část teoretické práce je věnována vzdělávání a tvorbě vzdělávací aktivity včetně způsobů hodnocení. V empirické části jsou představeny dva manažerské kurzy pro nejnižší manažery ve společnosti McDonald's ČR a SR. Na základě poznatků z teoretické části práce jsou pro kurzy navrhnuta možná zlepšení a také změna v koncepci kurzů. Součástí empirické části je i vyhodnocení zpětné vazby, kterou účastníci po skončení kurzu vyplňují, ale systematicky se nezpracovává. Klíčová slova: Liniový manažeři, vzdělávání, kompetence, hodnocení vzdělávací aktivity
Diagnostická kompetence učitele
Petříková, Lucie ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Vincejová, Eva (oponent)
Tato bakalářská práce řeší téma diagnostické kompetence učitele jakožto jednu z učitelových kompetencí, zabývá se základní terminologií, uvádí inspirující model efektivního použití diagnostické kompetence a stanovuje specifické situace ve výchovně- vzdělávacím procesu, které jsou hodny diagnostické pozornosti. Ke zpracování tématu byla použita především tematicky zvolená literatura, ze které jsem čerpala informace a na jejich základě vyvozovala závěry. V této bakalářské práci jsem se zabývala základními otázkami pro koncept diagnostické kompetence učitele a zaměřila se na tento doposud nepříliš zpracovaný pojem a na jeho význam, důležitost. Přínosem této bakalářské práce je právě zaměření na tento termín, který se jeví jako doposud ne úplně zpracovaný, uchopený, definovaný. Klíčová slova: pedagogicko-psychologická diagnostika, kompetence, učitel, úkolová situace, procesualita, evidence nedostatků, analýza chybného výkonu.
Začínající učitel - analýza jeho osobnosti, působení a nejčastějších problémů v jeho práci
Nikodem, Michal ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Vincejová, Eva (oponent)
Diplomová práce "Začínající učitel - analýza jeho osobnosti, působení a nejčastějších problémů v jeho práci" pojednává o osobnosti začínajícího učitele, uvádí nejčastější problémy v jeho práci a snaží se nalézt podněty pro zlepšení jeho situace. Analyzuje přitom vybrané složky jeho osobnosti, kterým nebývá, především v rámci přípravy budoucích pedagogů, věnována dostatečná pozornost a u kterých nebývají nastíněny důležité souvislosti. Zaměřuje se především na profesní kompetence učitele, ve vztahu ke klíčovým kompetencím žáka i v jiných kontextech. Zabývá se také rolí začínajícího učitele v kontextu transformace českého školství a v souvislosti s Lisabonským procesem. Probíhá zde i analýza klíčových dokumentů. Velká pozornost je věnována i zamyšlení nad jednotlivými problematickými oblastmi v práci začínajícího učitele. V této souvislosti se autor blíže zaměřil na oblast autority a stylů výchovy. Velká pozornost je v této práci také věnována specifické a nelehké situaci začínajícího učitele na prvním stupni základní školy. Autor práce čerpal poznatky a podněty kromě odborné literatury také z výzkumné sondy, která měla formu rozhovorů, dotazníků a pozorování. V závěru jsou zformulována doporučení pro zlepšení situace začínajících pedagogů i s ohledem na analýzu současné vysokoškolské přípravy budoucích...
Vzdělávání romských žen jako nástroj sociální změny
Horváthová, Martina ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Záškodná, Helena (oponent)
Práce představuje romské ženy jako vhodnou cílovou skupinu celoživotního učení a zdůrazňuje roli vzdělávání žen při snahách o iniciaci sociální změny v romských komunitách. Vzdělávání romských žen může být efektivní a mít významný dopad na celou romskou komunitu v případě, že je realizováno poučeně a s respektem k jejich pozici v komunitě, socioekonomické situaci a etnicitě. Práce se zaměřuje na současné postavení romské národnostní menšiny a především romských žen v České republice. Předkládá obraz romské ženy, vykresluje kontext jejího života i koncept vícenásobného znevýhodnění, kterému čelí. Zamýšlí se nad úlohou vzdělávání při snaze o sociální začleňování i zmocňování žen a uvádí příklady úspěšných iniciativ z několika zemí světa. V poslední kapitole práce přináší rady pro jakékoli budoucí vzdělavatele této specifické cílové skupiny, jak vzdělání plánovat a realizovat.
Klíčové kompetence pracovníků svobodných organizací a jejich rozvoj
Fialová, Zuzana ; Háša, Stanislav (vedoucí práce) ; Frič, Pavol (oponent)
2 Abstrakt Diplomová práce "Klíčové kompetence pracovníků svobodných organizací a jejich rozvoj" se zabývá tématem tzv. svobodných organizací a jejich požadavky na potenciální zaměstnance. Sleduje charakteristiky konceptu svobodných organizací a jeho kontext z pohledu řízení organizací. V rámci výzkumné části porovnává pomocí analýzy náborových inzerátů vyhledávané měkké kompetence těchto organizací s požadavky ostatních organizací a identifikuje ty oblasti kompetencí, které jsou významně více zastoupeny u svobodných organizací. V návaznosti na to se zabývá také tím, jak se rozvíjet dle kompetencí, například za účelem přípravy na potenciální zaměstnání ve svobodné organizaci. Klíčová slova svoboda v práci, organizace, kompetence, práce, rozvoj

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 634 záznamů.   začátekpředchozí373 - 382dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.