Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36,307 záznamů.  začátekpředchozí36298 - 36307  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.76 vteřin. 

Světové kulturní a přírodní dědictví a jeho právní úprava
Hlávková, Hana ; Stejskal, Vojtěch (vedoucí práce) ; Žákovská, Karolina (oponent)
74 7. Závěr V předcházejících šesti kapitolách jsem se snažila popsat problematiku právní úpravy světového kulturního a přírodního dědictví. Mým úmyslem bylo osvětlit jakými právními prostředky je zajišťována ochrana světového dědictví. Téma je to značně obsáhlé, proto jsem vybrala úmluvy a zákony, které z mého pohledu jsou podstatné a těm jsem se věnovala podrobněji. V páté kapitole jsem se zmínila také o úpravě v rámci Evropských společenství. Považovala jsem to za důležité vzhledem k aktuálnosti tohoto tématu. Světové kulturní a přírodní dědictví je hodnotou, která příznivě ovlivňuje život společnosti. Jeho prostřednictvím se z generace na generaci přenášejí materiální i duchovní hodnoty, vytvořené za celou existenci lidstva, je zdrojem vzdělanosti občanů, napomáhá vytváření jejich sounáležitosti s obcemi, regiony i státem, spoluvytváří pozitivní obraz České republiky v zahraničí. Významně se podílí i na ekonomice České republiky, protože představuje základní podmínku prosperity tzv. turistického průmyslu. Pojetí přírody a kulturních památek jako součásti světového dědictví lidstva a jejich ochrany jako mezinárodního zájmu, a ne pouze zájmu státu, na jehož území se nachází, se dostalo mezinárodního uznání na konferenci OSN ve Stockholmu v roce 1972. Postupné přijetí tohoto pojetí je pokrok s ohledem na...

Mýty severoamerických Indiánů
Paráková, Tereza ; Kornatovský, Jiří (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
Tato práce rámcové mapuje mýty severoamerických indiánů a skrze srovnání mytologického modelu lovců a zemědělců se pokouší poskytnout základní klíč k poučenému zacházení s nimi, využitelný nejen na poli školního vzdělávání. Těžištěm zájmu je poukázat na společné filosofické momenty, které by mohly být pro současného člověka využity jako inspirující a stimulující prvky a upozornit tak na jejich potenciál pro výchovu a výtvarnou edukaci.

Historie a současné pojetí rétoriky
Svobodová, Alena ; Vášová, Lidmila (vedoucí práce) ; Pálka, Peter (oponent)
Diplomová práce "Historie rétoriky a její současné pojetí" pojednává o historickém vývoji umění řečnictví od jeho počátků v antickém Řecku po 20. století a o různých aspektech moderní rétoriky. Zvláštní prostor je věnován pracím a názorům autorit v jednotlivých časových obdobích. Druhá část této práce, která už se věnuje současnému pojetí rétoriky, se zabývá především problematikou veřejných projevů, neverbální komunikace, vztahu rétoriky, politiky a médií a vlivu médií na to, jak mluvíme.

Estetika ve sportu v současné době
Fiřt, Martin ; Jebavá, Jana (vedoucí práce) ; Bednář, Miloš (oponent)
Nazev prace: Estetika ve sportu v soucasne dobe Cil prace: Definovat estetitku ve sportu s ohledem na 21.stoleti, jeji konkretni podobu, podstatu a vyvoj. Vysvetlit pojmy estetika, sport, zazitkova estetika ve sportu, krasa lidskeho tela. Pojem harmonie ve sportu, fecka kalokaghatia a soucasne trendy ve sportovnich disciplinach (krasobrusleni) Metoda: Na zaklade dostupne odborne literatury vytvofit reserse, kompilace a analyzu dostupnych poznatku. V DP byly dale pouzity metody pozorovani, srovnavani a analyzy. Vysledky: DP v teoreticke casti stanovila zakladni pojmy a v prakticke casti byl proveden projekt, ktery se tyka estetiky a umeleckeho projevu v modernich disciplinach sportu (krasobrusleni) Klicova slova: Estetika, krasa, sport, zazitkova estetika, umeni a sport, krasa lidskeho tela, kalokaghatia

Obchodní vztahy České Republiky a Japonska
Hajnová, Marie ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Laschoberová, Libuše (oponent)
Japonsko představuje druhé největší národní hospodářství na světě hned po Spojených státech amerických a řadí se mezi nejvyspělejší státy. Japonská ekonomika se vyznačuje vysokým stupněm modernizace. I celosvětově proslulé japonské značky, kterými jsou například Canon, Fujitsu, Honda, JVC, Minolta, Mitsubischi, Nissan, Panasonic nebo třeba Toyota, zaručují kvalitu s výbornou zahraniční pověstí.Pro Českou republiku je Japonsko jedním z nejvýznamnějších partnerů na asijském kontinentu, a to jak v ekonomické, tak politické sféře. Ve vzájemných vztazích zaujímají tradičně významné postavení silné kulturní vazby. To je pochopitelné vzhledem k oblibě jak české kultury v Japonsku, tak tradičních forem japonského umění v České republice. Dochází rovněž k prohloubení oboustranné snahy zvýšit spolupráci v oblastech vědy, techniky, výzkumu a vývoje.Cílem této bakalářské práce je popsat a analyzovat hospodářské vztahy České republiky a Japonska. Zaměřila jsem se především na vývoj od počátku 21. století. Snažila jsem se zdůraznit též perspektivy možných pokračujících budoucích vztahů, či naopak se zaměřit na bariéry, které vzájemným vztahům nepřispívají a přinášejí komplikace.


Technologický vývoj mozaikářského řemesla
Höferová, Jana ; Ottová, Michaela (vedoucí práce) ; Kubík, Viktor (oponent)
Mozaika má v umění napříč tisíciletími svébytné postavení. Od období antiky, kdy ovládla celé středomoří, zůstala i přes náročnost a nákladnost své tvorby aktivním uměleckým projevem až do současnosti, a to nejen v cizině, ale i na našem území. Přečkala tak období útlumu a "degradace" vlastní techniky v souvislosti s rostoucí oblibou malby v období renesance a dočkala se opětovného rozmachu v 19. stol. Diplomová práce zaznamenává geografický rozvoj umění mozaiky od jeho kořenů po moderní dobu a jeho vliv na vývoj techniky. Historická část je obsáhlejší, neboť u nás dosud nebylo toto téma podrobněji zpracováno a zcela jistě si naši pozornost zaslouží. Vždyť se na počátku 20. stol. v naší zemi podařilo díky Viktoru Foersterovi obnovit umění mozaiky, když s pomocí dvou italských pracovníků založil mozaikářskou dílnu. Ta navázala na tradici (započatou koncem 18. stol.) zakládání mozaikářských dílen v dalších státech Evropy mimo Itálii. Ač se smrtí Foerstrovy manželky dílna zanikla, dala prostor pro vznik umění české mozaiky, která u nás přetrvává dodnes. Druhá část popisuje změnu technologie tohoto starodávného uměleckého řemesla napříč staletími. Díky porovnání získaných pramenů, historických traktátů a badatelských poznatků je zde doložen vývoji technologie s důrazem na změnu technických postupů práce a na...

Emil Filla, primitivismus a mimoevropské umění
Winter, Tomáš ; Lahoda, Vojtěch (vedoucí práce)
Uplynulo právě sto let, kdy - jak praví legenda - malíř Maurice de Vlaminck "slídil po uměleckých kuriozitách, obcházel vesnice na březích Seiny a kupoval u vetešníků sošky, masky a fetiše, které vyřezali ze dřeva negerští umělci Francouzské Afriky H. Krátce nato je údajně ukázal André Derainovi, přes nějž se s těmito předměty seznámili Henri Matisse a Pablo Picasso. 1 Ať již prvenství objevu negerské plastiky pro moderní umění po roce 1905 náleží Vlaminckovi a odehrálo se tak, jak ho líčí Guillaume Apollinaire, nebo šlo ve skutečnosti o jiný příběh,2 faktem zůstává, že se etnické obj ekty staly významným zdroj em moderního umění od fauvismu, expresionismu a kubismu, přes dadaismus a surrealismus, až k postavantgardní tvorbě 2. poloviny 20. století. Především díky práci Roberta Goldwatera Primitivism in Modern Pažnting se pro tento j ev vžil v uměleckohistorické literatuře poj em primitivismus. Goldwater tuto tendenci vůbec poprvé rozdělil do několika kategorií, přičemž si uvědomoval, že problém neleží pouze ve formálních asociacích, ale v hlubším chápání primitivnosti jako jednoho z programových směrů moderního umění.

Emil Filla, primitivismus a mimoevropské umění
Winter, Tomáš ; Lahoda, Vojtěch (vedoucí práce) ; Wittlich, Petr (oponent) ; Bydžovská, Lenka (oponent)
Uplynulo právě sto let, kdy - jak praví legenda - malíř Maurice de Vlaminck "slídil po uměleckých kuriozitách, obcházel vesnice na březích Seiny a kupoval u vetešníků sošky, masky a fetiše, které vyřezali ze dřeva negerští umělci Francouzské Afriky H. Krátce nato je údajně ukázal André Derainovi, přes nějž se s těmito předměty seznámili Henri Matisse a Pablo Picasso. 1 Ať již prvenství objevu negerské plastiky pro moderní umění po roce 1905 náleží Vlaminckovi a odehrálo se tak, jak ho líčí Guillaume Apollinaire, nebo šlo ve skutečnosti o jiný příběh,2 faktem zůstává, že se etnické obj ekty staly významným zdroj em moderního umění od fauvismu, expresionismu a kubismu, přes dadaismus a surrealismus, až k postavantgardní tvorbě 2. poloviny 20. století. Především díky práci Roberta Goldwatera Primitivism in Modern Pažnting se pro tento j ev vžil v uměleckohistorické literatuře poj em primitivismus. Goldwater tuto tendenci vůbec poprvé rozdělil do několika kategorií, přičemž si uvědomoval, že problém neleží pouze ve formálních asociacích, ale v hlubším chápání primitivnosti jako jednoho z programových směrů moderního umění.

Historické kořeny minimalistického filmu
Böhm, Michal ; HOLÝ, Zdeněk (vedoucí práce) ; BOUDA, Marek (oponent)
Minimalismus reprezentuje filmový styl, který dosáhl svého vrcholu na počátku 21. století, ale stále převládá jako výrazný styl i v přehlídkách současných artových festivalů. Minimalistický je takový styl, který potlačuje rozmanitost výrazových prostředků a expresivních prvků, a narušuje i typickou vyprávěcí strukturu dramatu. Dále výrazně pracuje s časem v jeho přirozeném trvání a soustředí se na zachycení všednodennosti. Minimalistické filmy stimulují diváka k tomu, aby si vytvářel vlastní interpretace a hypotézy o zobrazované skutečnosti. Cílem této práce je analyzovat historické filmové směry, které jsou příbuzné modernímu minimalistickému stylu. Za hlavní historické kořeny považuji italský neorealismus, spirituální filmy Bressona a Ozua, strukturální film, a dále pak i kinematografický skvost Jean Dielmanová, Obchodní nábřeží 23, 1080 Brusel belgické filmařky Chantal Akermanové a filmy Michelangela Antonioniho s jeho specifickým způsobem výstavby narativu.