Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36,052 záznamů.  začátekpředchozí36033 - 36042další  přejít na záznam: Hledání trvalo 2.11 vteřin. 

Italská renesanční kresba z let 1500-1520 ve veřejných sbírkách zemí Koruny české
Benčová, Monika ; Zlatohlávek, Martin (vedoucí práce) ; Kropáček, Jiří (oponent)
Resumé Bakalářská práce se zabývá "Italskou renesanční kresbou z let 1500-1520 ve veřejných sbírkách zemí Koruny české". Tato práce seznamuje se situací prvních dvou desetiletí 16. století. V průběhu těchto let se změnilo postavení jednotlivých měst (škol) pod vlivem politické situace. Benátky, rozvíjející se jako nezávislé a svébytné město, zlepšilo svojí pozici jako kulturního centra. Na krátkou dobu se na vrchol dostalo i město Řím, a to za papeže Julia II., který chtěl vytvořit jedinečný ohromující soubor umělecké tvorby. Takováto ambice vyžadovala přítomnost mnoha významných umělců. V českých sbírkách se k časovému rozmezí mezi lety 1500-1520 nachází 16 kreseb od 13 umělců, kteří náleželi do různých uměleckých škol: z florentské školy Filippino Lippiho a Andrea del Sarto; z cremonské školy Boccaccio Boccaccino, Francesco Casella, a třetí umělec z Cremony Tommaso Aleni; z Benátek Giovanni Bellini a Sebastiano del Piombo; ze severní Itálie (Bologna, Lombardie) Amico Aspertini, Marcantio Raimondi a neznámý autor (zv. Lombardský anonym); poslední je umělecká tvorba v Římě - Raffael a Baldassare Peruzzi. Na konec jsou popsané dvě studie ženských postav, dosud nepublikovaných, od neznámého autora (uváděný jako Kreslíř 1. poloviny 16. století). Hlavní zájem je zejména kladen na studium kreseb, pro kompletní...

Prameny k poznání pravěkého osídlení Levého Hradce
Vávrová, Barbora ; Dobeš, Miroslav (oponent) ; Bláhová, Zuzana (vedoucí práce)
Bakalářská práce shrnuje na základě studia literatury a archivní dokumentace poznatky o vývoji pravěkého osídlení na Levém Hradci od mladší doby kamenné po dobu stěhování národů. Přehledně shrnuje informace o archeologických výzkumech, které zde byly provedeny, a zaměřuje se na jejich přínos pro poznání pravěkého osídlení lokality. Zasazuje Levý Hradec do kontextu osídlení regionu v jednotlivých obdobích.

Česká liturgická hudba po II. vatikánském koncilu
Saláková, Leona ; Eliáš, Vojtěch (vedoucí práce) ; Kotas, Jan (oponent)
ČESKÁ LITURGICKÁ HUDBA PO II. VATIKÁNSKÉM KONCILU PhDr. Leona Saláková, Ph.D. RESUMÉ Pokoncilní období až do současnosti je v naší zemi determinováno výraznou změnou společenských poměrů. Doba komunistické totality církvím nepřála, a proto i liturgická hudba přežívala v obtížných podmínkách. Změna politické situace po roce 1989 přinesla svobodu a s ní i rozmach obecně duchovní, ale i liturgické hudby. Liturgické hudbě se věnuje šestá kapitola dokumentu II. vatikánského koncilu Sacrosanctum Concilium z roku 1963, závěry koncilu konkretizuje Instrukce o hudbě v liturgii zveřejněná roku 1967. Za vlastní zpěv římské církve se nadále považuje gregoriánský chorál, avšak nejsou vyloučeny ani ostatní formy, pokud odpovídají duchu liturgie. Koncil apeluje na aktivní zapojení bohoslužebného shromáždění, a ačkoliv mají být chrámové sbory zachovány, důležité je podporovat a rozvíjet lidový zpěv. Byla zrušena latina jako jediný liturgický jazyk ve prospěch národních jazyků. Vlastním hudebním nástrojem zůstávají varhany, ale nejsou vyloučeny ani žádné další nástroje v souladu s tradicí jednotlivých národů. V období po II. vatikánském koncilu vzniklo v naší zemi nepřeberné množství liturgických děl a teprve čas ukáže, která z nich přežijí svou dobu. Zkoumanou problematiku proto nelze obsáhnout v plné šíři, proto se...

Novinář a jeho pracovní prostředí : (na příkladu vydavatelského domu Mafra)
Macků, Lucie ; Sekera, Martin (oponent) ; Jirák, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce "Novinář a jeho pracovní prostředí (na příkladu vydavatelského domu Mafra)" pojednává o tom, jak novináře ovlivňuje jejich pracovní prostředí a jaká je mezi nimi spolupráce a rivalita. Ve své práci se zároveň věnuji tématu mediální konvergence, neboť Mafra jako první v České republice zavedla integrovaný newsroom pro printovou a internetovou verzi deníku. Výzkum vychází z rozhovorů s 19 redaktory a moderátory pracujícími pro mediální dům Mafra (MF DNES, iDNES.cz, Lidové noviny, Metro, Expresradio, Classic FM, Óčko). Novináři své pracovní prostředí téměř nevnímají. Ke svému zaměstnavateli nemají silný vztah a vnímají především vlastní rubriku/pořad a kolegy ze stejné sekce. Ostatní rubriky, ale i další tituly pod Mafrou, jsou novinářům prakticky lhostejné. Jako změny, které se v redakci za dobu jejich působení staly, nejčastěji uváděli nový layout či délku své rubriky. S výjimkou zpravodajství iDNES.cz a MF DNES spolu ostatní tituly Mafry téměř vůbec nespolupracují a pokud zde nějaká spolupráce probíhá, tak pouze na marketingové, nikoliv redakční bázi. Rivalita v Mafře existuje pouze mezi printovou verzí Lidových novin a MF DNES, v redakcích pak mezi zpravodajskou a magazínovou sekcí a mezi editory a autory článků. Novináři si uvědomují rostoucí vliv internetu na výslednou podobu své práce -...

Rodina sedláka Víta v represích režimu jedné strany
Světlík, Pavel ; Pokorný, Jiří (oponent) ; Míšková, Alena (vedoucí práce)
Akce "Teror Náchod". Pod tímto označením nalezneme v archivních pramenech Státní bezpečnosti dokumenty politickým procesům s tzv. skupinami Karel Rudolf a spol. a Karel Vondráček a spol. Z případu skupiny soukromých sedláků z východočeské vesnice Litoboř a okolí se vyvinul nejvétší politický proces se soukromými zemědělci v bývalém Východočeském kraji, který proběhl po částech ve dnech 26. - 27. ledna a 25. - 26. června 1952. Státní soud v něm za velezradu a další trestné činy odsoudil 18 lidí. Vyslovil čtyři rozsudky smrti, z nichž tři byly později vykonány a jeden změněn na doživotí. Většině zbývajících odsouzených soud přiřkl tresty odnětí svobody od 14 do 20 let. Režimní propagandou náležitě zneužité veřejné soudní procesy ve svém výsledku s konečnou platností zlomily houževnatý odpor soukromých sedláků v širokém okolí proti zakládání jednotných zemědělských družstev.

Proměny románové hrdinky od romantismu k modernismu: María, Lucía Jerez, Ídolos rotos
Lněničková, Jana ; Sánchez Fernández, Juan Antonio (oponent) ; Vydrová, Hedvika (vedoucí práce)
V naší práci jsme si kladli za cíl popsat vývoj ženské postavy od romantismu k modernismu v hispanoamerické literatuře. Na hlavních ženských postavách tří románů jsme si ukázali hlavní charakteristiky romantické a modernistické hrdinky. V úvodní části jsme uvedli některé charakteristické rysy obou směrů a dále jsme práci rozdělili do tří částí. Každá z nich se věnuje jednomu románu. Kromě ženských postav jsme se zaměřili i na hlavní mužské protagonisty. I u nich samozřejmě dochází k jistému vývoji a navíc jsou považováni za hrdiny těchto děl. Jako první jsme vybrali Maríi ze stejnojmenného románu. Označili jsme ji za představitelku romantismu, k čemuž nás vedlo několik důvodů. Prvním z nich je její krása. María je hlavním hrdinou popisována jako nesmírně krásná, čistá a nevinná. Stejná je i její láska k Efraínovi, hlavnímu mužskému protagonistovi. Idylický obraz naruší zjištění, že María trpí dědičnou nemocí. Sny o společném životě Efraína s Maríí zničí smrt mladé dívky. Zároveň její předčasný skon zajistí neposkvrněnost jejího obrazu v Efraínově srdci. María je po celou dobu viděna očima Efraína, který celý příběh vypráví. Čtenář téměř nemá možnost setkat se přímo s jejími názory a city. Jedinou výjimku tvoří dopisy posílané milému do Londýna. Na příkladu básně Havran Edgara Allana Poea a především jeho...

Předpoklady rozvoje cestovního ruchu v Peci pod Sněžkou
Štěpánová, Martina ; Valentová, Jana (vedoucí práce) ; Vaško, Martin (oponent)
V první části práce jsou vymezeny předpoklady pro rozvoj cestovního ruchu v destinaci včetně marketingu. Druhá část představí Pec pod Sněžkou z historického i současného pohledu. Jmenuje i projekty, na jejichž realizaci město požádalo o podporu z ERDF. Další kapitola kriticky hodnotí konkrétní předpoklady Pece pod Sněžkou pro rozvoj cestovního ruchu a předposlední část práce uvádí návrhy, co by se v Peci mohlo/mělo do budoucna změnit, aby se mohlo dále rozvíjet. Poslední kapitola uvádí doplňující informace k proběhlému dotazníkovému šetření.

Marketing a reklama v rámci social software
Veselský, Štěpán ; Pavlíček, Antonín (vedoucí práce) ; Bouška, Jan (oponent)
Marketingového potenciálu celosvětové sítě internet si jeho uživatelé všimli záhy po jeho vzniku. Z počátku byly kopírovány postupy a nástroje klasických médií. Hlavním způsobem marketingové komunikace tak byly -- zpočátku statické a často jen textové-- reklamní bannery, které se umisťovali na různé webové prezentace dle svého zaměření a tiskové zprávy umisťované na novinkové servery všeho druhu. Ten pravý rozvoj internetového marketingu nastal s počátkem vzniku interaktivních webů - již ne jen statických "webových prezentací" - jejichž obsah tvoří z převážné většiny jejich uživatelé, přihlašují se na ně pod svými jmény, tvoří své profily a dohromady tak utvářejí sociální sítě. Tzn. webů, které jsou označovány jako Web 2.0. Postupem času se vyvinulo velké množství marketingových nástrojů, které nejen propagují jednotlivé produkty, ale také se snaží udržovat se zákazníky vřelé vztahy, upevňovat mezi nimi citové pouto a nabízet jim obsah šitý na míru. Social software projekty shromažďují na jedno místo ohromné množství lidí, kteří se chtějí podělit o to, kdo jsou, co rádi jedí, dělají či poslouchají za hudbu -- a jako takové jsou naprosto dokonalým místem pro cílenou reklamu. V této práci je nejprve definován Social software v rámci Webu 2.0, dále prezentovány nástroje internetového marketingu a v poslední části jsou tyto aktivity ukázány na konkrétních případech.

Úloha sbormistra v muzikálovém žánru
Balašová Trčková, Jana ; Valášek, Marek (oponent) ; Veverková, Jana (vedoucí práce)
Cílem mé práce je představit muzikál jako formu hudebního divadla a přiblížit práci muzikálového sbormistra, která bývá velice často podceňována, stejně jako žánr samotný. Bohužel musím konstatovat, že některými jedinci je vnímán jako určitá forma nic neříkajícího "bulvárního" divadla. Většinou tyto "definice" pramení z neznalosti a nedostatku informací. Díky totalitnímu režimu, který v naší republice vládl po dobu čtyřiceti let, byl muzikál vnímán jako pokleslé umění kapitalistického světa. Za první "muzikálový" počin v Čechách se dá považovat předválečná Vest Pocket Revue Jiřího Voskovce a Jana Wericha. Premiéra se konala 19. 4. 1927 ve dvoraně Umělecké besedy na Malé Straně pod patronátem absolventského klubu dijonského lycea, které navštěvoval Jiří Voskovec v letech 1921-24. Premiéra měla být zároveň i derniérou, jenomže pro úspěch u publika a části kritiky se těch představení uskutečnilo celkem 208 (některé prameny uvádějí až 245 repríz). Pod hlavičkou Osvobozeného divadla se revue hrála poprvé 28. 5. 1927. Devatenáct obrazů revue se střídavě odehrává na scéně a na předscéně, aby se mezitím mohly vyměnit kulisy. Tady je počátek pověstných forbín, které se pak v představeních V+W objevovaly pravidelně. Jednotlivé obrazy tvořily uzavřené celky, které mohly obstát i samostatně. Navzájem je spojovala pouze...

Právní úprava vlastnictví družstevních bytů
Maisner, Václav ; Horáček, Vít (oponent) ; Oehm, Jaroslav (vedoucí práce)
Závěr Na samém počátku práce jsou rozebrány pojmy vlastnictví k bytu a družstevnictví. Jejich základní vymezení a objasnění jejich obsahu je pro další výklad esenciální. Analýzu těchto pojmů provádím v nezbytné míře tak, abych zodpověděl pouze otázky, které vzhledem k obsahu a rozsahu práce nejsou zcela redundantní a zbytečné, a zároveň nevynechal momenty, které jsou pro tuto práci podstatné. Ústřední pojmy jsou zasazovány do obecného rámce, aby bylo patrné jejich zařazení v rámci systematiky našeho právního řádu. Stran bytových družstev by bylo chybou odhlédnout od historie jejich vzniku, neboť právě tato doba je z hlediska jejich typizace a výběru právních norem, pod něž jsou jednotlivé typy subsumovány, určující. Bytové družstvo je sice na straně jedné výlučným vlastníkem domu, dokud nepřevede své vlastnické právo k jednotkám a s nimi i společných částí domu na jinou osobu, avšak je třeba brát zřetel na to, že je pouze subjektem, jehož účelem je usnadnit řešení bytových potřeb svých členům, ježto za tímto účelem také bylo založeno. Jednotliví členové jsou s družstvem spojeni vztahem vyjádřeným v pojmu členství a v mezích zákona ovlivňují jeho vnitřní poměry i vnější vystupování v míře, kterou jim umožňuje jejich podíl. Bytové jednotky v jejich vlastnictví nejsou, ale svým chováním mohou ovlivnit, jak s...