Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 56 záznamů.  začátekpředchozí36 - 45dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Motivační faktory osobních asistentů Klubu Hornomlýnských
Hedlová, Marie ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
U n iv er zita K ar lov a PEDAGOGICKÁ FAKULTA SPECIÁLNÍ PEDAGOGIKA MOTIVAČNÍ FAKTORY OSOBNÍCH ASISTENTŮ KLUBU "HORNOMLÝNSKÁ" Závěrečná bakalářská práce Autor: Marie Hedlová Obor: Speciální pedagogika Forma studia: kombinovaná Vedoucí práce: Doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. Datum odevzdání práce: 30.4.2013 Prohlášení: Prohlašuji, že jsem bakalářskou práci na téma "Motivační faktory osobních asistentů" zpracovala samostatně, za použití uvedené literatury a po odborné konzultaci s Doc. PaedDr. Vandou Hákovou, Ph.D. V Roztokách dne 30.4.2013 ………………………………. Marie Hedlová Poděkování: Úvodem bych touto cestou ráda poděkovala vedoucí mé bakalářské práce Doc. PaedDr. Vandě Hájkové, Ph.D. za odbornou pomoc, konzultace a cenné rady při vypracování této práce. Velké poděkování také patří všem osobním asistentům, kteří poctivě vyplnili dotazník a tím přispěli ke kvalitnímu zpracování praktické části mé bakalářské práce. MOTIVAČNÍ FAKTORY OSOBNÍCH ASISTENTŮ KLUBU "HORNOMLÝNSKÁ" Motivational factors of personal assistants from "Hornomlýnská" club SOUHRN: Bakalářská práce se zabývá motivací osobních asistentů pracujících pro klub "Hornomlýnská". Teoretická část zahrnuje různé teoretické poznatky týkající se motivace, jako je její definice, rozdělení či její zdroje. Dále zde nalezneme několik jednotlivých teorií pracovní...
Supervize pracovníků v sociálních službách v rámci osobní asistence v organizaci Hewer ve středisku Praha 2
Botková, Petra ; Vorlová, Marie (vedoucí práce) ; Mašát, Vladimír (oponent)
Bakalářská práce na téma Supervize pracovníků v sociálních službách v rámci osobní asistence v organizaci Hewer ve středisku Praha 2 si klade za cíl zjistit, zda pracovníci v sociálních službách organizace Hewer pro středisko Praha 2 ví, že existuje supervize. Pokud ano, jak supervizi vnímají, zda ji považují za možnost zvyšování své odbornosti a zda tuto možnost plně využívají. V úvodu práce jsou uvedeny základní informace, které vedly k výběru tématu. Stať práce popisuje, co je to supervize, kdo je supervizor a jaké formy supervize existují. Další část práce popisuje sociální služby, kde je podrobněji představena osobní asistence. Dále jsou to standardy kvality sociálních služeb a popis supervize z pohledu Průvodce pro poskytovatele služeb. Práce dále uvádí informace o organizaci Hewer. Praktická část se zabývá dotazníkovým šetřením. Součástí závěru je vyhodnocení cíle práce.
Přínos osobních asistentů pro klienty s dětskou mozkovou obrnou
Dvořáková, Marie ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Obsahem této práce je zmapovat aktuální potřeby podpory osob s dětskou mozkovou obrnou a nalézt odpověď na otázku "Jaký je přínos osobního asistenta pro lidi s dětskou mozkovou obrnou?". Metodologie zahrnuje studium odborné literatury, dotazníkový výzkum mezi klienty a mezi osobními asistenty, pozorování a rozhovor. Výsledkem praktického výzkumu je zjištění, že osobní asistent je přínosný zejména v oblasti samostatného života, podpory rodiny s členem s dětskou mozkovou obrnou, jakožto odlehčovací služba a jako přítel lidí s dětskou mozkovou obrnou.
Osobní asistence u osob s mentálním postižením ve vybraných regionech
Řeháková, Radka ; Dragomirecká, Eva (vedoucí práce) ; Kodymová, Pavla (oponent)
ŘEHÁKOVÁ, Radka. Osobní asistence u osob s mentálním postižením ve vybraných regionech. Praha: Filozofická fakulta Univerzity Karlovy, 2012. 72 s. Diplomová práce. Diplomová práce se věnuje osobní asistenci u lidí s mentálním postižením. Práce je rozdělena na teoretickou a výzkumnou část. Teoretická část práce se zabývá charakteristikou osob s mentálním postižením a komplexně shrnuje problematiku osobní asistence. Dále poskytuje přehled současných služeb a trendů v péči o lidi s mentálním postižením v České republice. Výzkumné šetření se skládá ze dvou částí. První část výzkumu se věnuje zmapování a základní charakteristice organizací, které poskytují osobní asistenci lidem s mentálním postižením v Královéhradeckém kraji a v Praze. Zjištěná data v obou regionech jsou porovnávána. Cílem druhé části výzkumu je zjištění informací a názorů rodičů uživatelů na poskytovanou službu ve vybraných regionech. Klíčová slova: osobní asistence, lidé s mentálním postižením, osobní asistent, organizace poskytující osobní asistenci, rodiče uživatelů osobní asistence
Vliv včasné diagnostiky na rodinu dítěte s PAS
Čižmářová, Eliška ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce) ; Adámková, Jana (oponent)
Diplomová práce Vliv včasné diagnostiky na rodinu dítěte s PAS má za úkol pojednávat o problematice diagnostiky poruch autistického spektra. Zaměřuje se na rodiny s dítětem s PAS, a snaží se u nich zmapovat dobu před touto diagnózou. Jejím hlavním cílem je odhalit, co předcházelo tomu, než byla u těchto dětí některá z poruch autistického spektra diagnostikována, a co pro tyto rodiny následná diagnóza znamenala. Práce se zaměřuje především na psychické dopady, které celá situace na členy rodiny měla, ale také na celou řadu dalších okolností. Pomocí narativních rozhovorů je od rodičů zjišťováno, kdy se u jejich dítěte začaly projevovat první příznaky a jak se snažili problémy s tímto faktem spojené řešit. Dále je zjišťováno, zda navštěvovali lékaře a pokud ano, tak o jaké odborníky se jednalo a s jakými přístupy a následnými diagnózami se setkali. A v neposlední řadě se práce zajímá také o to, kdo rodinu jako prvním informoval o PAS, kdy došlo k samotné diagnostice a jak se jejich život po diagnóze změnil.
Zážitkový kurz jako prostředek rozvoje komunikace mládeže s mentálním postižením
Kroupová, Kateřina ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Bakalářská práce pojednává o možnosti rozvoje sociální komunikace u mládeže s mentálním postižením, která využívá sociální službu osobní asistence. K rozvoji komunikace využívá prostředku zážitkového kurzu. K výzkumnému šetření byl použit dotazník, který prokazuje, že osobní asistence je klienty využívána především ve školním prostředí a při doprovodech. Přes tuto skutečnost je zájem o zážitkový kurz ze strany asistentů značný. Téměř všichni jej považují za možnost, jak svého klienta lépe poznat a zkvalitnit tak poskytovanou sociální službu. Další výzkumné šetření bylo zaměřeno na komparaci individuálních plánů uživatelů sociální služby osobní asistence. V tomto šetření se potvrdila důležitost práce osobních asistentů, kteří mají prokazatelný vliv na rozvoj komunikace a socializaci osob s mentálním postižením. Řízené rozhovory s klienty ukázaly, že společné silné zážitky získané během zážitkového kurzu, přeměněné na zkušenost, mohou vztahy mezi asistentem a klientem pozitivně ovlivňovat. Snadněji pak dosahují cílů zaměřených na rozvoj komunikace, které klientovi usnadňují orientaci ve společnosti. V budoucnu bych všech získaných zkušeností chtěla využít při návrhu a realizaci zážitkového kurzu pro asistenty a jejich klienty v roli lektora zážitkové akce.
Přínos osobních asistentů pro klienty s dětskou mozkovou obrnou
Dvořáková, Marie ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Valešová Malecová, Barbara (oponent)
Obsahem této práce je zmapovat aktuální potřeby podpory osob s dětskou mozkovou obrnou a nalézt odpověď na otázku "Jaký je přínos osobního asistenta pro lidi s dětskou mozkovou obrnou?". Metodologie zahrnuje studium odborné literatury, dotazníkový výzkum mezi klienty a mezi osobními asistenty, pozorování a rozhovor. Výsledkem praktického výzkumu je zjištění, že osobní asistent je přínosný zejména v oblasti samostatného života, podpory rodiny s členem s dětskou mozkovou obrnou, jakožto odlehčovací služba a jako přítel lidí s dětskou mozkovou obrnou.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 56 záznamů.   začátekpředchozí36 - 45dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.