Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35,799 záznamů.  začátekpředchozí35780 - 35789další  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.06 vteřin. 

Secesní dekor v pražském církevním prostředí
Pospíšilová, Inka ; Otavský, Karel (vedoucí práce) ; Rakušanová, Marie (oponent)
RESUMÉ POSPÍŠILOVÁ, Inka: Secesní dekor v pražském církevním prostředí. Bakalářská práce na Ústavu dějin křesťanského umění Katolické teologické fakulty Univerzity Karlovy. Praha 2009. Vedoucí práce Dr. phil.-hist. Karel Otavský. Bakalářská práce "Secesní dekor v pražském církevním prostředí" si bere za cíl otevření tématu uplatnění secesního užitého umění v římskokatolické církvi a je pomocně vymezena časovým rámcem let 1890-1914. Námětové zúžení na Prahu vyplynulo z faktu, že secesní program se uskutečňoval zejména v metropolitním prostředí První kapitola je zasvěcena přístupu k otázce secese jako fenoménu, stavu bádání a základní literatuře v tématem vymezeném oboru. Z praktických důvodů je dělena na obsažnější část uměleckou pojednávající stručně kulturní předpoklady secese v zahraničí, její vývoj a přijetí jak v cizině, tak v Čechách, a část církevní. Na ní těsně navazuje kapitola druhá, kde je předmětem zájmu samotný pojem "secese", dále otázka, co nového vlastně hnutí přinášelo a to, jak je ji možno ukotvit časově. Další kapitola se soustředí na české, zejména pak pražské prostředí jakožto sídlo institucí, které zde přispívaly k rozvoji užitého umění: Tedy Uměleckoprůmyslová škola, Uměleckoprůmyslové museum, družstvo Artěl, Pražské umělecké díly a Svaz českého díla. Jednotlivými obory užitého umění...

AIDS and polygamy in Sub-Saharan Africa
Pokorný, Jiří ; Verchuša, Kateřina (oponent) ; Chytilová, Julie (vedoucí práce)
Cílem této práce je přispět k pochopení vztahů mezi AIDS, mnohoženstvím a ekonomickou situací dané země či jednotlivce rozborem a diskutováním určitých konkrétních otázek, a přidáním některých nových myšlenek k existujícím teoriím. První část je teoretická, z většiny věnovaná vlivu AIDS na ekonomiku. Druhá část je mikroekonomická statistická analýza, která se snaží najít, jaké jsou charakteristiky polygamních mužů a žen, a jaký je vztah mezi polygamií a AIDS. Ukazuje, že polygamní domácnosti jsou poměrně více bohaté a že motivací mužů k tomu míti více manželek je pravděpodobně touha po velkém množství dětí. Dále bylo zjištěno, že polygamie s sebou nese vyšší riziko nákazy AIDS, a to kvůli tomu, že polygamní muži jsou častěji nevěrní. Závěr je, že rodiny mající nejlepší vyhlídky jsou pravděpodobně ty s polygamním a věrným manželem. Takové rodiny budou bohaté a budou mít hodně dětí.

Žákovská komunikace při skupinovém řešení problémových úloh v matematice
Čmejrková, Kamila ; Sýkora, Václav (vedoucí práce) ; Půlpán, Zdeněk (oponent) ; Roubíček, Filip (oponent)
Cooperative group work presents further tasks for students in addition to solving the assigned problems themselves. The students are forced to formulate their suggestions and approaches and defend, substantiate and explain them to their partners more than when they are working independently. When working cooperatively, the students create and reconstruct their relationships to one another. Cooperation in a group can give the students room to acquire new skills not only in the area of mathematics, but also in the area of interpersonal communication and social relationships. The aim of this thesis is to identify features which are characteristic for communication in the cooperative solving of problems and to determine whether communication in the group influences the process of problemsolving, and if so, how. The basis for the analysis was a corpus of transcripts of conversations between students which took place as part of an experiment. In this experiment, elementary school students of homogeneous ability between the ages of 13 and 15 worked on solving logic problems in small groups. The students' task was to solve an assigned set of problems and to explain their ideas and approaches to each other in such a way that every member of the group could understand the process leading to the achieved solution. In...

eGovernment v ČR - teoretický souhrn současného stavu včetně vybraných služeb, datové schránky v teorii a praxi
Gerlický, Filip ; Doucek, Petr (vedoucí práce) ; Fischer, Roman (oponent)
Práce je pomyslně rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části obecně shrnuje a popisuje eGovernment v širším pojetí v České republice. Zabývá se jeho současným stavem, nastiňuje jeho celkové pojetí a budoucí vývoj a zmiňuje také jeho financování. Dotýká se vztahu a vzájemného vlivu mezi eGovernmentem a informační společností. Obsahuje také obecný popis, využitelnost a možné problémy související s vybranými službami eGovernmentu, současnými i budoucími. Druhá část práce se zaměřuje podrobněji na projekt datových schránek. Jejich popis, funkcionalitu a vysvětluje pojem datová zpráva včetně jejích právních náležitostí. Hodnotí jejich využitelnost, přínosy a zápory pro různé subjekty informační společnosti a veřejnou správu. Zmiňuje některé počáteční a současné problémy datových schránek. Posuzuje datové schránky z pohledu běžného uživatele -- proces jejich zřízení, způsob používání, uživatelské rozhraní a vybrané doplňkové aplikace a služby s nimi související. Neopomíjí také nejzákladnější bezpečnostní zásady, které by uživatelé měli dodržovat při používání datové schránky.

Programovací jazyk Objective C a účelnost jeho zařazení do výuky
Demčák, Marek ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Pavlíčková, Jarmila (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá popisem programovacího jazyka Objective-C, který je primárním programovacím jazykem pro operační systém Mac OS X, a posouzením účelnosti jeho zařazení do výuky. Cílem první části je poskytnout čtenáři základní výklad syntaxe jazyka tak, aby byl schopen porozumět napsanému programovému kódu a zjistit, zda by jej programování v tomto jazyku bavilo. Práce si neklade za cíl naučit čtenáře v jazyku Objective-C vytvářet vlastní aplikace, a to zejména kvůli velmi omezenému popisu knihoven tříd (Cocoa, Cocoa Touch), jejichž znalost je pro vytváření aplikací nezbytná. Všem zájemcům o programování v Objective-C však poskytne vhodný "odrazový můstek" a odkáže je na další související zdroje. Ve druhé části je jazyk postupně posuzován na základě 10 zvolených kritérií, které mají vliv na účelnost zařazení jazyka do výuky. Cílem této části práce je poskytnou čtenáři dostatek argumentů pro rozhodnutí, zda má smysl pořádat výukový kurz Objective-C či nikoli. Součástí práce je např. základní srovnání jazyku Objective-C s ostatními jazyky (zejména Java a C#), posouzení souladu jazyka s principy objektově orientovaného programování, recenze vývojového prostředí Xcode, analýza poptávky po programátorech Objective-C v České republice a analýza zájmu studentů VŠE o kurz Objective-C. V závěru práce jsou shrnuty nejpodstatnější vlastnosti jazyka, jeho největší přínosy a nedostatky. Uveden je též profil "typického" programátora v Objective-C, který je sestaven na základě vyhodnocení kritérií ve druhé části práce.

Tělesné trestání dětí rodiči.
Gilarová, Bronislava ; Vorlová, Marie (vedoucí práce) ; Macnerová, Jana (oponent)
V mé bakalářské práci se zabývám tématem Tělesné trestání dětí rodiči. Cílem mé práce je zjistit názory a postoje studentů oboru Pastorační a sociální práce Evangelicko-teologické fakulty Karlovy univerzity v Praze na problematiku tělesných trestů. Domnívám se, že názor mezi laickou a odbornou veřejností na toto téma je nejednotný a že je zapotřebí více diskuzí. Studenty jsem si zvolila proto, že tato skupina lidí je mi blízká věkem i zaměřením. Názory zkoumám z pohledu denních a dálkových studentů, protože mě zajímá, jak vnímají problematiku tělesných trestů moji vrstevníci a naopak, jak studenti dálkového studia, kteří mohou být podstatně starší a mít tak daleko více zkušeností i s výchovou dětí. Také jsem záměrně rozdělila respondenty na muže a ženy, jelikož si myslím, že je zajímavé vědět, jaký pohled mají na tělesné tresty ženy jako potencionální matky dětí a muži jako potencionální otcové. Svého cíle se snažím dosáhnout pomocí kvantitativního výzkumu formou dotazníku. Stanovila jsem si také předpoklad: "Nepovažuji za správné a nutné zakázat všechny formy tělesných trestů a myslím si, že studenti oboru Pastorační a sociální práce budou mít stejný názor jako já." Má práce obsahuje i názory odborné veřejnosti na zákaz tělesných trestů, tedy sociálních pracovníků a psychologů. Zde už však používám jiné...

NAFTA: vybrané problémy a perspektivy integrace
Bednaříková, Veronika ; Stuchlíková, Zuzana (vedoucí práce) ; Vondrušková, Barbora (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na oblast integračního seskupení NAFTA v Severní Americe. První část práce se zaměřuje na postavení NAFTA ve světě, kde tato americká integrace je porovnávána s Evropskou unií a asijskou integrací ASEAN. V druhé části jsou popisovány obchodní vztahy NAFTA. A to jak vnitřní obchodní vztahy, tak i vnější. Poslední kapitola je stěžejní částí práce. Ta je zaměřena na aktuální problémy NAFTA. Nejprve je popisována situace ohledně maquiladoras na americko-mexických hranicích. Dále otázka vytvoření celoamerické zóny volného obchodu, úvaha vytvoření severoamerické měnové unie a ekonomické plány nového amerického prezidenta, Baracka Obamy. Text je zpestřen grafy a tabulkami.

Model tvorby indikátorového systému pro ověřování občanské kompetence žáků ve výuce chemie v základním vzdělávání
Janoušková, Svatava ; Beneš, Pavel (vedoucí práce) ; Vašutová, Jaroslava (oponent) ; Švarcová, Iva (oponent)
Jedním z aktuálních témat současného pedagogického výzkumu v České republice i v zahraničí se stává problematika rozvíjení klíčových kompetencí žáků ve výuce a jejich hodnocení. Disertační práce tuto potřebu reflektuje a zabývá se proto problematikou tvorby indikátorů pro hodnocení kompetencí žáků v základním vzdělávání, konkrétně hodnocením občanské kompetence žáků ve výuce chemie v základním vzdělávání. Práce představuje komplexní výzkumný problém, který se snaží dospět od vytyčení významu základních pojmů a zásad tvorby indikátorového systému k vlastnímu modelu indikátorového systému pro hodnocení občanské kompetence žáků ve výuce chemie v základním vzdělávání. Účelem práce je vymezit, na základě obsáhlé analýzy různých českých i zahraničních informačních pramenů, význam základních pojmů, jakými jsou indikátor, indikátorová hypotéza, systém indikátorů a indikátory kvality vzdělávání. Tato analýza má za úkol vytvořit zejména takový pojmový systém, jež je ve studované oblasti kompatibilní se zeměmi, jež indikátory, resp. jejich systémy ve svých vzdělávacích systémech již využívají nebo se k tomu bezprostředně chystají. Dále se práce zabývá způsoby tvorby indikátorů kvality vzdělávání a jejich začleněním do systému hodnocení různých aspektů vzdělávacího systému na mezinárodní, národní a školní úrovni....

The noise of death: Raul Brandão's Humus and the problems of its translation into Slovak
Štubner, Juraj ; Voldřichová - Beránková, Eva (vedoucí práce) ; Grauová, Šárka (oponent) ; Dufková, Vlasta (oponent)
Humus Raula Branda je nepochybne jedným z najdôležitejších prozaických diel portugalskej literatúry začiatku dvadsiateho storočia a z ideového i formálneho hľadiska prináša niekoľko zásadných inovácií, ktoré z tejto knihy robia dielo kladúce pri preklade veľmi špecifické problémy. Práca tieto problémy na základe filologického rozboru diela identifikuje a hľadá ich konkrétne riešenia, pričom prináša preklad vybraných častí diela do slovenčiny. Je rozdelená na tri časti. Prvá v krátkosti charakterizuje autora a objasňuje jeho postavenie v kontexte portugalskej a európskej literatúry. V druhej časti analyzujem dielo so zvláštnym dôrazom na aspekty rozhodujúce pre dostatočné porozumenie dielu, ktoré je pre akýkoľvek pokus o predklad rozhodujúce. V tretej časti je stanovená všeobecná koncepcia prekladu a jej východiská vrátane odôvodnenia výberu konkrétnej časti textu, identifikujem tu predpokladané problémy a načrtávam návrhy ich riešení. Následne je prezentovaný preklad vybranej časti diela. Nakoniec vybrané špecifické problémy prekladu diela do slovenčiny analyzujem a zvolené riešenia týchto problémov zdôvodňujem. V závere na základe rozboru diela a analýzy špecifických problémov definujem hierarchiu aspektov dôležitých pre preklad diela do slovenčiny a zamýšľam sa nad možnosťou aplikácie svojich záverov na...

Marketingová komunikace TŠ Astra Praha
Pastorková, Jana ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Toman, Miloš (oponent)
Diplomová práce se zabývá marketingovou komunikací TŠ Astra Praha. Jejím hlavním cílem bylo vytvoření komunikačního mixu, který by napomohl ke stabilizaci a dalšímu rozvoji analyzované společnosti. Mezi dílčí cíle patřilo zmapování teoretických podkladů se zaměřením na marketing služeb, analýza trhu pražských tanečních kurzů, analýza TŠ Astra Praha a analýza jednotlivých nástrojů komunikačního mixu, které společnost v současnosti využívá. Při zpracování práce jsem se opírala o dlouholeté zkušenosti, které mi umožnily detailněji analyzovat spotřebitelské chování a procesy v TŠ Astra. Marketingovou komunikaci jako předmět práce jsem zvolila na základě toho, že je nejslabším článkem společnosti a ohrožuje její další vývoj.V průběhu zpracování jsem měla možnost nastudované teoretické poznatky zkoumat jak v TŠ Astra, tak u konkurenčních společností. To mi umožnilo lépe pochopit silné a slabé stránky TŠ Astra a její situaci na trhu. Protože v TŠ Astra nebyla data archivována v elektronické podobě, bylo nutné začít vytvářet databázový systém. Některé doporučení uvedené v závěru práce bylo možné začít realizovat již před jejím dokončením. Nejdůležitějším přínosem, kromě doporučení k odstranění nedostatků a návrhu komunikačního mixu, je, dle mého názoru, změna pohledu majitele školy na způsob řízení.