Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35,461 záznamů.  začátekpředchozí35452 - 35461  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.96 vteřin. 

Agresivita dětí a mládeže
Kalicovová, Marcela ; Koťa, Jaroslav (oponent) ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou vzniku agresivity u dětí i mládeže, jejím utvářením, podporováním a usměrňováním. Cílem je zmapovat teoreticky i empiricky jevy týkající se agresivity a s tím související šikanování u dětí a mládeže. Jedná se konkrétně o srovnávací studii mezi studenty gymnázia, střední odborné školy a středního odborného učiliště. Práci tvoří dvě stěžejní oblasti. Jedná se o část teoretickou, která pomocí literárních pramenů popisuje poznatky vymezující pojmy agresivita, agrese, jejich klasifikace, dále rozpoznává příčiny a spouštěče agresivního chování. Cílem je porozumět smyslu agresivního jednání, příčinám jeho vzniku, míře jeho ovlivnitelnosti společenským působením. Dále je teoretická část věnována problematice šikanování, jejího řešení i prevenci. Druhá část je empirická a zjišťuje pomocí dotazníků ve vybraných školských institucích existenci šikany a následnou prevenci. Průzkumného šetření se zúčastnilo 70 studentů gymnázia, 70 studentů střední odborné školy a 70 studentů středního odborného učiliště. Jako součást empirické části nalezneme i anamnézu a rozhovor s obětí šikany. Z výsledků sondy je patrné, že se věková hranice agresorů rapidně snižuje a situace v oblasti šikanování je vážnější mezi populací navštěvující střední odborné učiliště. Za největší přínos práce vzhledem...

Češi v Berlíně, politická emigrace 1948-1989. Dobově podmíněné motivy a strategie odchodu v biografii politického emigranta
Herrmann, Richard ; Šatava, Leoš (vedoucí práce) ; Kašpar, Oldřich (oponent)
Tato kvalitativní studie se snaží postihnout emigraci mezi lety 1948-1989 a popsat ji z pozice aktérů emigrace. Zaměřuje se na zkoumání dobově podmíněných motivů a strategií charakterizujících odchod Čechů, kteří dnes žijí v Berlíně, do emigrace. Teoretickými východisky práce jsou teorie kolektivní historické paměti, problematika sekundární a terciální socializace, (mal)adaptace na zátěžové podmínky a biografický přístup ke studiu emigrace. Analýza motivů a strategií emigrace politických emigrantů je zasazena do kontextu dobových (politických a společenských) událostí mezi lety 1946- 1989. Z tohoto hlediska jsou odhalovány motivy a strategie emigrace v jednotlivých historických úsecích - (1) nástup a převzetí moci v Československu komunisty v letech 1946-1948, (2) období politických perzekucí v 50. letech, (3) období uvolnění režimu v 60. letech, (4) období Pražského jara 1968, (5) vpád vojsk zemí Varšavské smlouvy 21. srpna 1968, (6) období konsolidace v letech 1968-1971, (7) masové emigrace z Československa v letech 1968-1970, (8) emigrace v období normalizace v 70. a 80. letech. Paralelně s popisem historických událostí se odvíjí klíčové momenty v biografiích respondentů - historickým událostem odpovídají jejich vyprávění. Jinými slovy: mezi historické údaje - letopočty a data - jsme vložili skutečné...

Alexandrova technika a anti-gymnastika a možnost jejich využití v tělesné výchově na středních školách
Mašková, Linda ; Strnad, Pavel (oponent) ; Parry Martínková, Irena (vedoucí práce)
Název: Alexandrova technika a anti-gymnastika a možnost jejich využití v tělesné výchově na středních školách Cíle: Cílem diplomové práce je teoreticky popsat a shrnout dvě techniky - Alexandrovu techniku a anti-gymnastiku - a zhodnotit možnost jejich využití v rámci hodin středoškolské tělesné výchovy na základě zkušeností s jejich praktikováním na Gymnáziu a sportovním gymnáziu Přípotoční, Praha 10. Metody: Deskripce, analýza, spekulace Klíčová slova: Alexandrova technika, anti-gymnastika, inhibice, postura, flexibilita, koordinace, relaxace Summary Title: The Alexander Technique and anti-gymnastique and using of these techniques in Physical Education at the secondary school Objectives: The aim of the thesis is to describe and summarize in theory two techniques - Alexander technique and anti-gymnastics - and evaluate possibilities of their usage within the framework of Physical Education at a secondary school based on experience of practising at the Grammar school Přípotoční, Prague 10. Methods: descriptive reasoning, analysis, speculative reasoning. Keywords: Alexander's Technique, anti-gymnastique, inhibition, posture, flexibility, co-ordination, relaxation 5

Koncepce terénní výuky na příkladu Českobudějovicka
Záleský, Jiří ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Řezníčková, Dana (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou terénní výuky geografie na českých školách. Jejím hlavním cílem je navrhnout koncepci terénní výuky pro gymnázia v Českých Budějovicích, která by však byla použitelná i pro další školy. Diplomová práce se skládá ze tří částí. V první, teoretické, části jsou na základě rozboru literatury definovány základní pojmy a diskutovány vzdělávací cíle, přínosy, problémy a cíle terénní výuky geografie a její pojetí v platných kurikulárních dokumentech. Ve druhé, aplikační, části, jsou stanoveny principy tvorby úkolů pro terénní výuku na Českobudějovicku a vhodné metody jejich hodnocení. Na základě geografické charakteristiky sledovaného území jsou k jednotlivým tématům školní geografie přiřazeny vhodné vzdělávací cíle a lokality pro výuku. Třetí část obsahuje pět pracovních listů a metodických listů pro vyučující, které rozpracovávají rozdílná témata do podoby použitelné při terénní výuce. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Využití e-learningových technologií ve výuce na školách středního stupně vzdělávání
Šejtka, Ondřej ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Žid, Norbert (oponent)
Tato práce se zabývá oblastí elektronického vzdělávání tzv. e-learningem a jeho zaměřením na školy středního stupně vzdělávání. Teoretická část práce definuje e-learning z různých úhlů pohledů, popisuje historický vývoj e-learningu, vhodné formy a prostředky e-learningové výuky pro střední školy. Představuje také několik konkrétních prostředků pro e-learningovou výuku na středních školách. Praktická část práce hodnotí stav využití e-learningových technologií při výuce na školách středního stupně vzdělání v ČR. Výzkum probíhal oslovením většího počtu středních škol dotazníkovou metodou a následné výsledky jsou graficky znázorněny v závěru práce.

Zdraví člověka z hlediska integrální antropologie
Zvírotský, Michal ; Přívratský, Vladimír (oponent) ; Vančata, Václav (oponent)
The presented thesis, Human Health from the Perspective of Integral Anthropology, comprises six chapters. The introductory chapter is focused on theoretical questions of health and illness. Special focus is given to subject matter in the context of biological as well as social anthropology. These two disciplines are established in Europe as Integral Anthropology. Chapter further contains selected definitions of health. Next chapter is focused on health in relation to quality of life and meaningfulness of life. This chapter refers to the measurement of quality of life, cues and life targets, intrinsic faith and V. E. Frankl's logo therapy. The topic of the third chapter is illness of human life. This chapter discusses the concept of illness, disease and sickness, as well as bio-psychosocial and spiritual model of illness and civilization diseases. Chapter four makes up fundamental part of the work. This chapter's main focus is on primary, secondary and tertiary plane of health prevention. Furthermore various strategies for improvement of health are discussed in this chapter. Fifth chapter is dedicated to application of theory of human health in everyday school life. The issues of pathogenesis and salutogenesis as well as psycho- neuro-immunology are covered. Focus is given to practical questions of mental...

Působení kognitivních stylů na rozhodování jedince
Poláková, Lucia ; Höschlová, Eva (vedoucí práce) ; Stehlík, Luděk (oponent)
Cílem diplomové práce bylo prozkoumat vliv kognitivních stylů na rozhodování. Z hlediska struktury se práce dělí na dvě části. V úvodní teoretické části se zaměřujeme na rozhodování, předkládáme jeho definici a teorie, dále pojednáváme o struktuře a faktorech, které rozhodování ovlivňují, jakožto i na rozhodovací pravidla a poruchy rozhodování. Zároveň se v teoretické části zaměřujeme na kognitivní styly. Ty definujeme a čtenáři předkládáme možnosti jejich klasifikace, přičemž se blíže zaměřujeme na několik vybraných. Dále pak pojednáváme o vztahu kognitivních stylů a rozhodování. V závěru teoretické části se zaměřujeme na období adolescence, popisujeme specifika kognitivního a emočního vývoje, jakožto i rozhodování adolescentů. V empirické části práce bylo cílem zjistit, zda a v jaké míře se objevují chyby v rozhodování mezi staršími adolescenty a jak je ovlivňují intervenující proměnné - kognitivní styl, pohlaví a navštěvovaná střední škola Výzkumný soubor tvořilo 184 maturantů ze třech středních škol ve městě Senica. K exploraci kognitivních stylů bylo využito testu TE-NA-ZO, zároveň jsme ve dvou experimentálních situacích zkoumaly postupně efekt zarámování a efekt ukotvení a přizpůsobení. Potvrdily jsme přítomnost obou chyb v rozhodování u našeho výzkumného vzorku celkově i u dílčích skupin...

Rozvoj sociálních dovedností žáků středních škol v předmětu ekonomika
Urbášková, Kateřina ; Krejčová, Kristýna (vedoucí práce) ; Langer, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou rozvoje sociálních dovedností žáků středních škol v předmětu ekonomika. V teoretických základech práce je vymezen pojem sociální dovednosti a vysvětlen jejich význam pro společnost. Podstatná část teorie je zde také věnována sociálním dovednostem v souvislosti s Rámcovým vzdělávacím programem. V rámci empirické části je provedena analýza Rámcového vzdělávacího programu pro OA, jejímž prostřednictvím je zkoumáno, jakým způsobem se zaměřuje na rozvíjení sociálních dovedností žáků. Dále je pomocí dotazníkového šetření zjišťován současný stav osvojených sociálních dovedností u vybraných žáků z prvních ročníků na OA a jejich pohled na tuto problematiku. Práce je zaměřena také na to, zda učitelé v předmětu ekonomika vytvářejí dostatečně vhodné prostředí, které by žákům umožňovalo jejich sociální dovednosti rozvíjet. Konečným cílem je navrhnout konkrétní hry a činnosti, které by studentům pomohly rozvíjet tyto dovednosti v předmětu ekonomika.

Developing career paths with emphasis on technical professionals of the selected company
Málková, Markéta ; Pauknerová, Daniela (vedoucí práce) ; Králová, Tereza (oponent)
Hlavním cílem této práce je vysvětlit a obhájit problematiku karierních cest a vytvořit rámec pro karierní cesty technických profesionálů vybrané firmy. Práce má další dílčí cíle. Diplomová práce je rozdělena do dvou částí. První část se zaměřuje na teorii karierních cest, vysvětluje jejich účel a formuje strukturu pro vytvoření rámce karierních cest. Druhá, praktická část, se zaměřuje na vybranou firmu, která zůstává pro tuto práci anonymní. Na základě teoretické části a rozhovoru s experty dané firmy je vytvořen rámec pro karierní cesty technických profesionálů. Pro zaručení praktičnosti a užitečnosti práce je získána zpětná vazba na vytvořený rámec, která je následně implementována do navrženého rámce.

Optimalizace nástrojů marketingové komunikace společnosti SKF CZ, a.s.
Zastoupilová, Cecílie ; Vávra, Oldřich (vedoucí práce) ; Hloušek, Miloslav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá nástroji marketingové komunikace v B2B, které využívá strojírenská společnost SKF CZ, a.s. na českém trhu. Práce obsahuje teoretický úvod do problematiky B2B marketingu, hodnocení nástrojů marketingové komunikace, situační analýzy a marketingového výzkumu. Praktická část obsahuje situační analýzu společnosti SKF CZ, a.s. metodou 5C, popis využívaných komunikačních nástrojů a hodnocení jejich efektivity na základě primárních i sekundárních dat. Dále se praktická část věnuje vhodné alokaci zdrojů na jednotlivé komunikační nástroje v marketingovém rozpočtu na základě tohoto hodnocení a nastavení marketingového dashboardu pro průběžné hodnocení efektivity komunikačních nástrojů společnosti SKF CZ, a.s.