Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35,171 záznamů.  začátekpředchozí35162 - 35171  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.06 vteřin. 

Sociální a komunitní sítě
Harášek, Luboš ; Nekvasil, Marek (vedoucí práce) ; Chudán, David (oponent)
Cílem bakalářské práce je prozkoumat a porovnat nejvýznamnější světové a české internetové sociální sítě. U těchto sociálních sítí následně jednak popsat přínosy pro společnost a jejich marketingové využití, ale také jejich stinné stránky, které představují pro uživatele různá nebezpečí. Cílů práce je dosaženo průzkumem internetových a knižních zdrojů a jejich vyhodnocením. Dalším zdrojem pro podpoření výsledků výzkumu je internetový dotazník. Bakalářská práce je rozdělena do čtyř hlavních částí, kde je nejprve vysvětlena teorie ohledně sociálních a komunitních sítí, webu 2.0 a sémantického webu. V druhé části jsou popsány jednotlivé sociální sítě a porovnány jejich základní služby. Dále následuje shrnutí trendů v sociálních sítích, přínosy a nebezpečí sociálních sítí. V poslední části jsou prezentovány výsledky internetové ankety a zamyšlení nad ideální sociální sítí. Přínosem práce je vytvoření přehledu o nejpoužívanějších sociálních sítích a upozornění čtenářů na nebezpečí těchto sociálních sítí. V úvaze nad ideální sociální sítí popisuji, jak by tato sociální síť mohla vypadat, co by umožňovala a jak by byla řešena. Anketa mezi internetovými uživateli ukazuje názor respondentů na danou problematiku a jejich chování na sociálních sítích.

Marketing ve sportu
Roubíček, Jan ; Horová, Olga (vedoucí práce) ; Šulák, Jiří (oponent)
Na základě dostupných informací je cílem následující práce aplikovat skutečnosti sportovního odvětví na vybraná marketingové témata. V práci nepůjde pouze o jinou interpretaci již dříve prezentovaných a k účelu práce zjištěných myšlenek, ale také o prezentaci teorií a myšlenek nových, o zjištěná fakta se pouze opírajících. Smyslem práce je v co nejkomplexnějším smyslu představit problematiku sportovního marketingu a demonstrovat jeho aplikaci v praxi, to vše doplněno o úskalí tohoto odvětví a o zamyšlení nad vyhlídkami do budoucnosti.

Cesta ČR do Eurozóny - očekávané efekty
Svatoňová, Petra ; Plchová, Božena (vedoucí práce) ; Müllerová, Františka (oponent)
Práce se zabývá rozborem očekávaných přínosů společné měny euro a porovnává je s možnými náklady a riziky spojenými s jejím zavedením. Základní teoretické východisko rozboru představuje ekonomická teorie optimálních měnových oblastí za použití dostupných empirických analýz provedených na dané téma. Celkem je práce rozčleněna na pět kapitol, úvod a závěr. První kapitola obsahuje stručný popis vývoje procesu evropské měnové integrace s navazujícím zhodnocením postavení eura v rámci světového měnového systému. Druhá kapitola je věnována teorii optimálních měnových oblastí, jejímu vývoji a definování kritérií, jejichž splnění by mělo zajistit převahu očekávaných přínosů nad náklady vyplývající z členství v měnové unii. Dále je uvedena problematika asymetrických šoků a ověřeno plnění kritérií teorie optimálních měnových oblastí na příkladu členských zemích eurozóny. Třetí a čtvrtá kapitola popisuje očekávané ekonomické přínosy a náklady spojené se členstvím České republiky v eurozóně. Závěrečná kapitola je koncipována jako zamyšlení nad způsobem určení časového horizontu vstupu ČR do eurozóny, které se opírá o teorii optimálních měnových oblastí.

Umělé neuronové sítě pro učení robotů
Sovka, Michal ; Jirků, Petr (vedoucí práce) ; Berka, Petr (oponent)
Cílem této bakalářské práce je pochopit, popsat a vysvětlit základní principy a elementy využívané v učení robotů s využitím umělých neuronových sítí. Nejdříve se zaměřuji na roboty obecně a jejich základní funkční celky. Posléze je zavádím do teorie učení aplikované do reálného prostředí. Nervová soustava se v této práci stává centrálním zamyšlením nad teorií učení s využitím umělé neuronové sítě. Za velmi důležité pro pochopení umělého neuronu a umělých neuronových sítí jako celek považuji biologický neuron a jeho synapse. Proto se jim věnuji s potřebnou důkladností. Po úvodu do umělých neuronových sítí se věnuji pouze jedné jejich skupině plně využívané v robotice. Na závěr demonstruji funkci Kohonenova typu umělé neuronové sítě využívaného v robotice, a to na aplikaci vyvinuté na jednom zahraničním vysokoškolském pracovišti. Přínos práce vidím ve vytvoření komplexního textu zaměřeného jak na základní elementy robotů, tak i na umělé neuronové sítě a jejich neurobiologický předpoklad. Práci pak mohou využít ke studiu zájemci v širším přístupu k inteligentní robotice.

Místo bible v katechezi dětí školního věku (Perspektiva Slezské církve evangelické a.v.)
Pietak, Martin ; Beneš, Ladislav (vedoucí práce) ; Dřímal, Ludvík (oponent) ; Roskovec, Jan (oponent)
Předložená práce si klade za cíl prozkoumat otázky související s používáním Bible v katechezi dětí, a to v kontextu současných změn teologických, sociologických i nábožensko-pedagogických paradigmat. K řešení těchto otázek přistupuje ze čtveré perspektivy: 1. historické, 2. teologické, 3. empirické a 4. didaktické, a to na pozadí katechetické praxe Slezské církve evangelické a. v. v ČR (SCEAV). V historické části se práce zabývá modely práce s Biblí napříč církevními dějinami i s hlavním důrazem na dějiny a současnost katecheze SCEAV a na německé a americké katechetické a nábožensko- pedagogické koncepty 20. stol. Teologická perspektiva se ptá po místu a pojetí Bible v současné systematice a hermeneutice. Empirická perspektiva vnáší do diskuse výsledky mnoha terénních výzkumů provedených s ohledem na Bibli a katechezi. Didaktická perspektiva usiluje o zhodnocení poznatků předchozích bádání a o zmapování faktorů určujících adekvátní biblické vyučování. Práce rozpracovává předpoklad, že zdařilé propojení teologie a didaktiky včetně jejích pomocných věd tvoří solidní základ dobré biblické katecheze. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Diagnostika v dalším vzdělávání
Míka, Jan ; Večeřa, Ivo (oponent) ; Beneš, Milan (vedoucí práce)
Práce se snaží o nalezení obecného optimalizovaného modelu vzdělávání dospělých. Při přemýšlení vycházíme z definice příjemců na současném trhu se vzděláváním. Poté se na základě komplexního přehledu a následného kritického posouzení známých i méně známých typologických nástrojů (MBTI, Keirsey, Kolb, LS) zamýšlíme nad nejvhodnějším přístupem ke kategorizaci příjemců dalšího vzdělávání. Docházíme k přesvědčení, že existující nástroje, ač pro vzdělávání validní, nejsou pro andragogickou praxi nejvhodnější, a to především kvůli složitosti aplikace. Na závěr navrhujeme zjednodušený přístup vycházející zjungovské teorie osobnosti a nastiňujeme obecný systém výuky, který by se mohl ukázat jako efektivní. Práce může posloužit jako teoretické východisko k empirickému výzkumu, který by ověřil především vhodnost navrhovaného systému výuky jednotlivým empiricko-teoreticky stanoveným skupinám, případně jako návod pro začínající praktiky.

Memory, narrative and politics
Reichelová, Tereza ; Slačálek, Ondřej (vedoucí práce) ; Barša, Pavel (oponent)
(česky) V této práci analyzuji současné politiky paměti na základě jejich časové orientace vůči konceptu konce dějin. K této analýze využiji teorie vnímání času a sociální dimenze identity Henriho Bergsona a Jean-Paul Sartra, kterou aplikuji na práci Pierra Nory. Na druhé straně se pokusím spojit tyto filosofické koncepty s narativním přístupem Ricouera a MacIntyra. Tato teoretická část práce mi následně umožní zaměřit se na otázku politické temporality, orientované k nad-světské věčnosti, k budoucnosti či minulosti a konfrontovat tyto s hypotézou o konci dějin Francise Fukuyamy. Politiky paměti se zde dostává zvláštního postavení. V jednom případě se mohou orientovat na minulost a konec dějin zcela odmítnout; ve druhém mohou mít ambici společnost z dějin, bolestivě přítomných v živé paměti, vyléčit, a napomoci tak konsolidaci post-historické reality. Paradoxně ovšem oba dva přístupy politik paměti umožňují dějinám práh jejich konce překročit.

Zobecnění objektově orientovaného paradigmatu zavedením morfologie objektů
Šlajchrt, Zbyněk ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Merunka, Vojtěch (oponent) ; Virius, Miroslav (oponent)
Modelování objektů, které mohou měnit svoji strukturu a chování dynamicky s ohledem na změny v prostředí, je v tradičních objektově orientovaných jazycích velmi obtížné. Podle autora tkví problém v konceptuálním rámci, který je základem objektově orientovaného paradigmatu. Navrhované paradigma nazvané morfologie objektů (MO) je výrazně ovliv-něno teorií prototypů z oblasti kognitivní psychologie. MO opouští pojem třída a navrhuje, aby se abstrakce proměnlivých objektů vytvářely sestavováním tzv. modelů proměnlivosti, které popisují možné formy modelovaných objektů. Práce definuje teoretické základy pa-radigmatu, které jsou použity pro následnou specifikaci metodiky analýzy a návrhu aplika-cí. Součástí práce je také referenční implementace rámce vybudovaného nad zmíněným paradigmatem v jazyce Scala.

Analýza možností zvýšení atraktivity absolventů VŠE v Praze na trhu práce
Pospěchová, Michaela ; Jarošová, Eva (vedoucí práce) ; Motlová, Veronika (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na analýzu možností zvyšování atraktivity absolventů Vysoké školy ekonomické na trhu práce. Mapuje příležitosti pro rozšíření znalostí a kvalifikace nad rámec běžné výuky. Teoretická část mimo jiné obsahuje přehled historického vývoje počtu absolventů VŠ a jejich zaměstnatelnosti u odlišných oborů. Dále se zaměřuje na výklad vybraných teorií řízení pracovní kariéry, tematiku rozvoje kariéry, dovedností pro řízení kariéry, tzv. nové kariéry a nové psychologické smlouvy (vše ve vztahu k absolventům VŠ). Empirická část obsahuje analýzu možných aktivit studenta, které mohou hrát roli při jeho vstupu na trh práce. Je provedeno empirické šetření, zaměřené na očekávání zaměstnavatelů ve vztahu k absolventům a na to, do jaké míry zohledňují při výběru absolventů jejich předchozí aktivity pro získání znalostí a dovedností nad rámec studia. Vyústěním práce jsou praktická doporučení pro studenty/absolventy VŠE, odůvodněná na základě provedené analýzy.

Vietnamská komunita v České republice se zaměřením na Ústecký a Karlovarský kraj
Hrabětová, Jana ; Grosz, Jan (vedoucí práce) ; Milan, Milan (oponent)
Cílem diplomové práce je analyzovat demografický i socioekonomický vývoj Vietnamců v České republice se zaměřením na Ústecký a Karlovarský kraj na základě dostupných dat. Práce je složena ze dvou základních částí, teoretické a analytické. V první teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy, teoretická východiska, historie vietnamské imigrace, změny migrační motivace, legislativa týkající se cizinců. Stručně také popisuje legislativní změny, které měly vliv na zdroje dat a jejich konzistenci. Druhá praktická část je tvořena převážně demografickou analýzou, srovnáním populačního vývoje cizinců se sledovanou skupinou, Vietnamci. Na základě výsledků analýz je v některých případech pomocí trendové funkce zpracován i předpokládaný vývoj. Práce se pokouší zhodnotit možnost aplikace některé z migračních teorií na migraci Vietnamců. V neposlední řadě je zde také stručně charakterizována i socioekonomická činnost vietnamské komunity v Ústeckém a Karlovarském kraji.