Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34,667 záznamů.  začátekpředchozí34648 - 34657další  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.70 vteřin. 

Architektonický prostor
Hanuš, Jiří ; Dvořák, Jaroslav (vedoucí práce) ; Bláha, Jaroslav (oponent)
Tato práce pojednává především o východiscích a inspiraci k mé několikaleté současné tvorbě, kterou je architektonický prostor v dvojrozměrném zobrazení. Přibližuji zde ty její aspekty, které jsou pro ni určující, jako je rytmus, světlo, prostor, tvar a konstrukce. Reflektuji tuto problematiku na rozličných podobách architektury minulosti a současnosti, kde mapuji její vývoj během klíčových historických období. Zaměřuji se především na její současné tendence, které kladou mimo jiné důraz na materiál a propojení vnějšího a vnitřního prostoru. Didaktická část se zabývá současnou podobou architektury a jejím přínosem pro výtvarnou výchovu.

Marketing jako způsob zprostředkování ekonomického a kulturně hodnotového řádu
Kleprliková, Lucie ; Bystřický, Jiří (vedoucí práce) ; Poštulka, Filip (oponent)
Diplomová práce "Marketing jako způsob mediace ekonomického a kulturně hodnotového řádu" pojednává o procesech marketingového zvýznamňování reklamovaných produktů na základě teoretických koncepcí médií a zprostředkování, které se odehrávají ve společnosti strukturované ekonomickým a kulturním kapitálem. Východiskem tohoto pohledu na zprostředkování významu v takto komplexních společensko-kulturních jevech bylo rozdělení a abstrahování celého procesu na jednotlivé úrovně mediace, na nichž se mediace odehrává se specifickými aspekty, vstupy a výstupy. Taková abstrakce umožňuje popsat si, jaké kvality spolu přicházejí do kontaktu. Definujeme zprostředkování na úrovni myšlení, technologie a instituce. Práce představila asymetrický vztah jedince společnosti a vlastníka ekonomického a kulturního kapitálu, mytologický systém zvýznamňování reklamovaných produktů a vliv médií a motivaci ekonomického kapitálu na toto zprostředkování.

Klášter v Brou
Žďárská, Zuzana ; Kuthan, Jiří (vedoucí práce) ; Homolka, Jaromír (oponent)
Klášter v Brou Zuzana Ždárská Résumé Tato bakalářská práce pojednává o areálu pozdně gotického kláštera a kostela v burgundském Brou v dnešním regionu Rhône-Alpes ve Francii, založeném v roce 1506 a stavěném do roku 1532. Věnuje se také životním osudům Markéty Rakouské, regentky Nizozemí a dcery císaře Maxmiliána I., která klášter založila jako místo posledního odpočinky pro sebe, svého manžela a jeho matku. Těžiště práce spočívá v podrobném přehledu o průběhu výstavby kláštera i kostela v Boru a jeho stavebního vývoje se všemi jeho příslušnými souvislostmi. Je zde popsána podoba jednotlivých staveb a není opomenuta ani jejich výzdoba. Její ohromné bohatství představuje jednu z typických charakteristik celého komplexu a spojuje fundaci nizozemské regentky Markéty Rakouské se širší skupinou podobných staveb zejména na území současné Belgie a Nizozemí. Pozornost je v této části práce věnována zejména sochařské výzdobě chrámu v Brou, která vrcholí v jeho nejvýznamnější části - na hrobkách Markéty Rakouské, jejího manžela vévody savojského Filiberta Sličného a jeho matky Markéty Bourbonské. Zpracování tématu vychází z velké části z materiálů, které autorka získala přímo v knihovně a archivu muzea v Brou v rámci osobních návštěv lokality s laskavou spoluprací správkyně těchto institucí paní Michèle Duflot....

Proměna prezentace mužů v časopisech pro ženy během let 1998-2008
Tůmová, Kateřina ; Osvaldová, Barbora (oponent) ; Jirák, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce "Proměna prezentace mužů v časopisech pro ženy během let 1998-2008" pojednává o způsobu prezentace muže a mužského světa v časopisech Cosmopolitan a Žena a život. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se práce zabývá teoretickými východisky souvisejícími s tématem - konstrukcí sociální a mediální reality, reprezentacemi, genderem a genderovými stereotypy, ideologií patriarchátu, tradičními rolemi ženy a muže ve společnosti a také charakteristikou časopisů pro muže a ženy. V praktické části se bakalářská práce pomocí kvantitativní analýzy snaží zjistit, v souvislosti s jakými tématy je muž v časopisech pro ženy zobrazován, jak se chová a jak vypadá. Soustředí se na to, zda došlo během let 1998-2008 k proměně prezentace muže v těchto časopisech.

Analýza prime time programové skladby ČT1 v letech 2003-2008
Hlavicová, Lenka ; Trampota, Tomáš (oponent) ; Jirák, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce " Analýza prime time programové skladby ČT 1 v letech 2003 - 2008" pojednává o veřejnoprávní České televizi a analyzuje programovou skladbu jejího prvního programu v prime timu za období šesti let. V teoretické části jsou uvedena fakta o historickém kontextu televizního vysílání zaměřeném zejména na subjekty poskytující tak zvanou veřejnou službu, což v případě České republiky znamená právě ČT 1. Dalším velkým teoretickým oddílem je typologie programové skladby. V této části definuji typy pořadů, které jsou dále předmětem analýzy. Vymezuji pojem prime time jako základní časovou veličinu v analýze. V praktické části jsou analyzována statistická data vypovídající o četnosti výskytu jednotlivých programových typů ve zvoleném období a jsou řazena do přehledných tabulek a grafů. Současně s těmito daty je vyhodnocována také sledovanost jednotlivých pořadů a tyto jsou vzájemně porovnány a seřazeny. Výsledkem práce je zjištění, že v průběhu zvoleného období došlo ke změně programové skladby. Jsou hledány důvody, které by vedly k případné změně a jaký vliv mohou tyto změny mít na sledovanost jednotlivých pořadů.

Základní formáty agenturních zpráv : (komparace ČTK/Reuters)
Ljašková, Lucie ; Švec, Štefan (oponent) ; Trunečková, Ludmila (vedoucí práce)
Bakalářská práce "Základní formáty agenturních zpráv (komparace ČTK / Reuters)" pojednává o rozdílech a podobnostech textového zpravodajství, které je produkováno zpravodajskými agenturami ČTK a Reuters. Autorka práce se v úvodní části věnuje historii vybraných zpravodajských agentur a jejich produkci zpráv obecně. Uvádí také typologii a kategorizaci zpravodajských agentur, stejně jako definici základního pojmu - zpravodajské agentury. Předmětem zájmu výzkumné části práce je definování dalšího důležitého pojmu, textové zprávy. Práce se zabývá její stavbou, strukturou a tím, jak vybrané agentury využívají tzv. metadata. Práce dále komparativní analýzou zkoumá, jaké znaky převažují ve vydávání textových zpráv a jak se u dvou vybraných agentur liší. U vybraných typů zpráv jsou uvedeny konkrétní příklady, které ve zkrácené formě ilustrují charakteristické rysy jednotlivých zpráv. V příloze jsou pak tyto zprávy uvedeny v jejich celém znění.

Spisovnost a její modifikace v českém mediálním diskurzu
Tesařová, Kristýna ; Röhrich, Alex (oponent) ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce)
Bakalářská práce pojednává o problematice spisovnosti v médiích, navazuje na jazykové plánování Pražského lingvistického kroužku a vychází z tradičního chápání jazyka médií v podobě publicistického funkčního stylu a mediálního diskurzu. V kontinuitě jazykového plánování a chápání spisovnosti byla na základě úrovně jazykové kultivace v České republice vyjádřena potřeba jednotného jazykového plánu, který by zahrnoval všechny oblasti veřejné komunikace, včetně komunikace v médiích. Na spisovnost se práce zaměřuje v rámci české jazykové situace (sociolingvistických proměnných) i jednotlivých typů médií, která uplatňují specifický přístup k formě mediální produkce. Mediální jazyk by měl být analyzován na všech jazykových rovinách, nejen kritikou formální reprezentace jazyka v písmu a řeči. Obě části jazykového plánování - statusové i korpusové - by měly být vyvážené, důležité není pouze sledování jazykových variet, ale i dalších jazyků vstupujících do veřejného prostoru. Jako vhodná metoda popisu a regulace jazyka v médiích byla zvolena teorie jazykového managementu B. Jernudda a J. Neústupného, která se zakládá na analýze jazykové mikrodimenze a řešení jazykových problémů. Tento teoretický přístup umožňuje aplikovat závěry získané z analýzy jednotlivých promluv na celém mediálním diskurzu. Tato bakalářská práce...

Sportovní areál Třeboň - příprava a organizace výstavby
Hánová, Kristýna ; Řihák, Pavel (oponent) ; Šlanhof, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o přípravě a organizaci výstavby sportovního areálu v Třeboni. Hlavním předmětem řešení je stavební úprava stávajícího fotbalového hřiště s výstavbou kryté tribuny. Diplomová práce obsahuje technickou zprávu ke stavebně technologickému projektu, koordinační situaci stavby se širšími vztahy dopravních tras, časový a finanční plán stavby, studii realizace hlavních technologických etap, zařízení staveniště, návrh hlavních stavebních strojů a mechanismů, časový plán, plán zajištění materiálových zdrojů, technologický předpis pro provedení ocelové konstrukce střechy, kontrolní a zkušební plán, rizika a návrh opatření, průvodní a technická zpráva pro vydání stavebního povolení a položkový rozpočet.

Vliv umístění stavby na cenu a náklady stavebního objektu
Petr, Lubomír ; Výskala, Miloslav (oponent) ; Aigel, Petr (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je vliv umístění stavby na cenu a náklady stavebního objektu. V první teoretické části pojednává o brownfieldech, sanacích horninového prostředí a o stavebním odpadu. V této pasáži jsou vysvětleny jednotlivé pojmy, jejich rozdělení, legislativní stránka věci a všeobecně jejich problematika. Druhá část práce je praktická, v ní jsou analyzovány náklady spojené s revitalizací opuštěných objektů pro možnost opětovného využití pozemků. Pro tyto účely je vytvořen reprezentativní brownfield, který je zasazen do různých prostředí. V závěru práce jsou pak shrnuty všechny důležité poznatky.

Anamorfovaná mapa světa optikou deníků MF DNES a SME
Špirko, Michal ; Trampota, Tomáš (oponent) ; Končelík, Jakub (vedoucí práce)
Diplomová práce "Anamorfovaná mapa světa optikou deníků MF DNES a SME" pojednává o způsobech, jakým informují nejčtenější noviny v České a Slovenské republice o světových událostech. Metodou kvantitativní obsahové analýzy je zde zkoumáno zahraniční zpravodajství deníků Mladá fronta Dnes a SME a to zejména podle toho, "jak" a "proč" věnují některým státům velkou pozornost a jiné naopak opomíjí. Otázka "jak" je rozvinuta v části metodologické, která stanovuje postupy, jakými lze poznatků dosáhnout a faktory, které mohou být pro posuzování nerovnoměrné pozornosti vůči jednotlivým státům klíčové. Otázka "proč" se odkazuje na teoretickou část práce, která nastiňuje jak poznatky mediálních studií o konstrukci mediální reality, tak charakteristické prvky mediálních organizací a tvorby zpravodajských obsahů. Pozornost je také zaměřena na deskripci kontextů analyzovaných mediálních organizací a problematiku zdrojů. Cílem celé práce je posléze sestavení několika anamorfovaných map světa podle vybraných kritérií, které odrážejí obraz světa tak, jak je prezentován optikou zmíněných zpravodajských listů.