Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34,641 záznamů.  začátekpředchozí34632 - 34641  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.44 vteřin. 

Golfová turistika v České republice
Dufková, Kateřina ; Vaško, Martin (vedoucí práce) ; Mlejnková, Lena (oponent)
Bakalářská práce "Golfová turistika v České republice" má za cíl zjistit, jestli má Česká republika potenciál stát se vyspělou golfovou destinací a jestli měl titul "Neobjevená golfová destinace roku 2007" vliv na rozvoj české golfové turistiky a na růst počtu přijíždějících golfových turistů. V úvodní části je řečeno, jaké postavení má golfová turistika v rámci cestovního ruchu České republiky a proč je důležité se tímto typem cestovního ruchu zabývat. Poté práce podává stručný přehled historického vývoje golfu v České republice od dob jeho začátku až do současnosti a je také nastíněn základní profil golfového turisty. V další části se zabývá předpoklady pro rozvoj golfové turistiky v ČR. Nejdříve se zaměřuje na selektivní předpoklady, kde se pojednává o politické situaci v zemi, o ekologii a zejména pak o propagaci golfu a golfové turistiky. V rámci lokalizačních předpokladů se práce zabývá přírodními a společenskými podmínkami a atraktivitami. Realizační předpoklady se pak více věnují golfovým hřištím, ubytovacím a stravovacím zařízením, cestovním kancelářím a agenturám zabývající se golfovou turistikou, dopravě a turistickým informačním centrům. Dále jsou také definovány různé golfové balíčky, které se dají v České republice utvořit. V práci jsou také zveřejněny výsledky průzkumu České centrály cestovního ruchu o příjezdovém golfovém cestovním ruchu za roky 2007 a 2008. V těchto průzkumech byl zjištěn profil golfového turisty a přibližný počet zahraničních turistů, kteří přijíždí hrát golf do České republiky. V závěru se práce věnuje perspektivám golfové turistiky, jsou uvedeny výhody a příležitosti české golfové turistiky a problémy, které by mohly zbrzdit její vývoj.

Problematika ekonomického rozvoje afrických zemí
Kocábek, Martin ; Ježek, Tomáš (vedoucí práce) ; Mládek, Josef (oponent)
Tato diplomová práce poukazuje na překážky, které brání zaostalým africkým státům v ekonomickém rozvoji. Hlavní problém spatřuje v nedokonalém institucionálním prostředí těchto chudých států. Na konkrétních případech Rwandy, Botswany a Keni nastiňuje tuto problematiku a naznačuje možná řešení k překonání přetrvávající chudobu. První kapitola se zaměřuje na výklad některých rozvojových teorií a efektivnosti zahraniční pomoci. Další kapitola pohlíží na ekonomický rozvoj z institucionálního hlediska. Rovněž ukazuje teoretický koncept vlastnických práv jakožto hlavní faktor hospodářské prosperity. Poslední teoretická kapitola popisuje úlohu vlády a její vliv a vliv zájmových skupin na ekonomiku země. V analytickém oddílu práce je popsán hospodářsko-politický vývoj konkrétních afrických států. Na závěr práce jsou shrnuty jednotlivé poznatky a také jsou zde nabídnuta určitá řešení, která by měla pomoci překonat velkou chudobu v chudých afrických státech.

Jak vnímají děti na 1. stupni ZŠ spolužáka s ADHD?
Vašátková, Veronika ; Valentová, Lidmila (oponent) ; Kucharská, Anna (vedoucí práce)
V této diplomové práci s názvem Jak vnímají děti na 1. stupni ZŠ spolužáka s ADHD se zaměřuji na konkrétní problémy dětí s ADHD, jejich spolužáky, rodiče a učitele a snažím se zjišťovat, jakým způsobem je možné dětem s tímto postižením co nejvíce usnadnit život. Teoretickou část tvoří obecné informace o ADD/ADHD, bližší charakteristika, příčiny, nejrůznější varianty a nástin psychosociálních vztahů učitel - žák, žák - spolužák. Tyto jsem získávala z naší i zahraniční literatury a shrnují současný přístup k etiologii poruchy a možnostem její diagnostiky. Praktickou částí jsou přípravy, průběh a výsledky pozorování, dále také návrh, použití a vyhodnocení dvou dotazníků v jedné třídě prvního stupně soukromé základní školy, jíž děti s ADD/ADHD navštěvují. Cílem této diplomové práce je zmapovat percepci dětí s ADHD jejich spolužáky a lidmi, kteří s nimi přicházejí dennodenně do styku.

Methodology of French phonetics applied in Czech contemporary education
Vejvodová, Šárka ; Jančík, Jiří (oponent) ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá postavením didaktiky fonetiky v současném českém vyučování francouzštiny jako cizího jazyka a zkoumá její důležitost. Opírá se jak o zpracování dat z výzkumu na dvou českých gymnázií a o analýzu dotazníků vyplněných Francouzi (nebo cizinci učící se francouzsky); tak o odborné publikace zabývající se metodami korektivní fonetiky a aktuálními didaktickými otázkami. Klade si za cíl motivovat budoucí učitele k rozvíjení svých diagnostických kompetencí a k sebevzdělávání se ve fonetické praxi a nabízí přehled nezbytných fonetických jevů, jež by učitel měl mít během výuky francouzského jazyka na paměti. Nakonec nabízí možný repertoár fonetických cvičení, která mohou být snadno integrována do výuky francouzštiny jako cizího jazyka a jež vedou k osvojování správné francouzské výslovnosti.

Smluvní pokuta a úroky z prodlení podle obchodního zákoníku
Pavlíčková, Jana ; Elek, Štefan (oponent) ; Patěk, Daniel (vedoucí práce)
Závěr: V této práci se zabývám smluvní pokutou a úrokem z prodlení dle Obchodního zákoníku. Práce je rozdělena do osmi kapitol ve kterých se pojednává o vymezením smluvní pokuty a úroků z prodlení, vývojem smluvní pokuty a úroků z prodlení a jejich zahraniční úpravou, ujednáním o sp a úrocích z prodlení, zajišťovanými povinnostmi smluvní pokuty a úroků z prodlení, předmětem povinnosti platit smluvní pokutu a předmětem povinnosti platit úrok z prodlení, vznikem práva na smluvní pokutu a úrok z prodlení a splatností, zánikem povinnosti zaplatit smluvní pokutu a úrok z prodlení a promlčením, vymáháním smluvní pokuty a úroků z prodlení a v poslední části je upraveno porovnání smluvní pokuty, úroků z prodlení s jinými instituty. Výše byla popsána úprava smluvní pokuty a úroků z prodlení v zahraniční úpravě, popsán historický vývoj těchto dvou institutů a úprava v navrhovaném občanském zákoníku. V této práci jsem se zaměřila na porovnání smluvní pokuty a úroků z prodlení mezi sebou, na vytknutí zvláštností jednotlivých institutů a porovnání interpretačních problémů smluvní pokuty a úroků z prodlení dle občanského a obchodního zákoníku. Smluvní pokuta je zajišťovací institut, který lze sjednat pouze v písemné podobě před při i po uzavření smlouvy. Může být součástí smlouvy či sjednána samostatně. Oproti tomu úrok...

Procvičování slovesných tvarů při výuce češtiny pro cizince
Kratochvílová, Marie ; Chejnová, Pavla (oponent) ; Janovec, Ladislav (vedoucí práce)
Práce se věnuje morfologickým cvičením v češtině pro cizince, především pak konjugaci sloves. Mapuje, která cvičení se při výuce češtiny jako cizího jazyka v morfologii užívají, ukazuje, které úlohy je vhodnější zařadit pro začáteční nácvik jazykového jevu, které lze naopak použít při procvičování nebo k zopakování látky. Ve výuce konjugace sloves v češtině nevyužíváme pouze cvičení doplňovací, substituční, navazovací, do výuky lze zařadit množství jazykových her, aktivit, jež se svým charakterem blíží různým přirozeným komunikačním situacím. Na konkrétních cvičeních je zde předvedeno, jak co nelépe procvičit určité jazykové jevy. V teoretické části jsou naznačeny faktory, jež ovlivňují výběr úloh, představeny nej frekventovanější typy cvičení, jichž se ve výuce cizího jazyka využívá. Praktická část se okrajově věnuje substantivům - kategoriím čísla, rodu a životnosti, neboť tyto se ve větší míře dotýkají problematiky slovesných tvarů. V praktické části, členěné do kapitol dle jednotlivých aspektů výuky slovesných tvarů (Prézens, Préteritum, Futurum, Kondicionál, Imperativ), nalezneme množství konkrétních cvičení, s komentářem hodnotícím jejich využití ve výuce češtiny pro cizmce.

Proexportní politika ČR
Vacková, Veronika ; Taušer, Josef (vedoucí práce) ; Černá, Iveta (oponent)
Práce charakterizuje proexportní politiku v České republice. Zpočátku je formulován význam exportu v malé otevřené ekonomice, jakou je ČR. V následující části je nastíněn vývoj zahraničně-obchodní politiky ČR a počátky proexportní politiky. Dále je popsána institucionální struktura podpory exportu a jednotlivé nástroje, prostřednictvím kterých je realizována. Závěrečné části práce jsou zaměřeny zejména na současný stav proexportní politiky a zhodnocení plnění cílů, které v této oblasti stanovila vláda. Hodnocení vychází ze skutečných průzkumů a analýz v české podnikatelské sféře a dalších ověřených faktů. Součástí hodnocení jsou návrhy, jak vyřešit problematické aspekty současné proexportní politiky.

Proměny zahraniční politiky Spolkové republiky Německo od roku 1990 do současnosti
Benedová, Hana ; Šauer, Jaroslav (vedoucí práce) ; Matějka, Zdeněk (oponent)
Jistě není třeba podtrhovat důležitost Spolkové republiky Německo pro ostatní země evropského prostoru a pro proces evropské integrace, jež z ní činí velmi zajímavý předmět studia. Díky specifickému vývoji v poválečném období získala její zahraniční politika jisté charakteristické rysy, které se v takové míře neprojevovaly u žádného jiného státu, vyvíjejícího se "normální" cestou. Přelomovým bodem se stalo znovusjednocení, jež postavilo Německo před problematiku hledání a určování své nové pozice v evropském a světovém rámci. Následné proměny zahraniční politiky, vycházející se zmíněných speciálních okolností, jsou tématem této práce. Smyslem je nejen zhodnotit, které rysy a orientace zahraniční politiky uplynulých osmnácti let se vyznačovaly spíše kontinuitou a které prošly změnou, ale také vytvořit obraz o nové roli Německa v mezinárodních vztazích. Prvním krokem je nastínění úlohy aktérů zahraniční politiky v Německu, tedy především spolkové vlády, parlamentu, spolkových zemí a prezidenta, které prozrazuje rozložení moci při tvorbě zahraničně-politických koncepcí a rozhodnutí. Dále je pro posouzení kontinuity či změn nutné alespoň krátce zmínit hlavní směry orientace Německa v onom předcházejícím období, jež je tak velmi ovlivnilo, tedy v době studené války. Výchozím bodem je však znovusjednocení obou německých států, navracející zemi její plnou mezinárodněprávní subjektivitu a předznamenávající zahájení další fáze jejího vývoje. Samotné hodnocení následných událostí probíhá na základě periodizace do tří hlavních celků, a to z hlediska osobnosti stojící v čele vlády - spolkového kancléře. Práce je tak s ohledem na splnění cíle členěna chronologicky a nejprve popisuje zahraniční politiku vlády Helmuta Kohla od sjednocení do roku 1998, navazuje politikou vlády Gerharda Schrödera od roku 1998 do roku 2005 a v poslední kapitole zmiňuje zahraničně-politickou činnost vlády Angely Merkelové od roku 2005 až do současnosti. Z důvodu komplexnosti cíle se práce soustředí pouze na vybraná témata zahraniční politiky a jiná zmiňuje jen okrajově. Důraz klade především na tradiční pilíře německé politiky - na evropskou integraci, v rámci ní mimo jiné na vztahy s Francií, a na transatlantickou spolupráci. Zabývá se též oblastí střední a východní Evropy, zde především Ruskou federací. Konečná část každé ze tří hlavních kapitol je vždy věnována aktuálním konfliktům, sleduje reakci zahraniční politiky na ně a snaží se tak doplnit celkovou představu o proměnách zahraniční politiky Spolkové republiky Německo od roku 1990 do současnosti.

Faktory důvěry a důvěryhodnosti v elektronickém podnikání
Prejzková, Helena ; Klas, Jan (vedoucí práce) ; Doucek, Petr (oponent)
Obchod se stává každodenní součástí našeho života. S příchodem informačních technologií a sítí, především internetu, se komunikace s obchodníkem podstatným způsobem změnila. Zákazník již není v přímém kontaktu s prodejcem, proto zůstává otázkou důvěry, zda se transakce uskuteční. Na tom se rovněž zakládá má práce, jež si klade za cíl především identifikovat jednotlivé faktory důvěry a důvěryhodnosti v elektronické podnikání. Mezi její další cíle patří vytvoření postupu, který hodnotí využití zjištěných faktorů v praxi. Takto vytvořená technika byla aplikována na existující obchod a také vedla k sestavení jakési příručky pro vytvoření elektronického obchodu, jenž v zákazníkovi vzbudí co největší důvěru. Práce je rozdělena do třech částí. První z nich, tedy teoretická, popisuje zejména výsledky zahraničních studií uskutečněných v souvislosti s důvěrou na internetu. Ve druhé části je nastíněn stručný pohled na český trh prostřednictvím dostupných podkladů a dotazníkového šetření. Poslední část je praktická, zabývá se využitím jednotlivých faktorů důvěry na existujícím e-shopu a také postupem pro vytvoření nového elektronického obchodu za podpory získaných poznatků. Diplomová práce může v praxi sloužit zákazníkům, kterým pomůže při zjišťování důvěryhodnosti obchodníka. Zároveň v ní mohou začínající obchodníci najít takové skutečnosti, jež jim poskytnou cenné rady k vytvoření a provozu důvěryhodného elektronického obchodu.

Gramatické kategorie "jmen" v učebnicích pro cizince - k metodologii výuky češtiny jako cizího jazyka
Zajíčková, Hana ; Saicová Římalová, Lucie (vedoucí práce) ; Šebesta, Karel (oponent)
V současné době se výuka čeština pro cizince stále více rozšiřuje z akademického prostředí vysokých škol a univerzit jak domácích, tak zahraničních, (podrobně viz Hrdlička, 2000,111-112) na nichž má velmi dlouhou tradici, do sféry vzdělávacích institucí soukromých, které reagují na stále se zvyšující poptávku po výuce. Kromě zahraničních studentů českých univerzit a členů mezinárodních diplomatických sborů potřebují aktivní znalost češtiny také "šéfové" nadnárodních společností, kteří vedou místní pobočky a jejich týmy, i obyčejní imigranti, kteří přicházejí za pracovními příležitostmi a lepšími životními podmínkami. Tato stále rostoucí poptávka po češtině pro cizince upozorňuje na to, že didaktika češtiny jako cizího jazyka je rozpracována pouze v nezřetelných obrysech. Koncepce češtiny jako cizího jazyka je rozpracovaná v podstatě pouze z praktického hlediska, a to v četných učebnicích češtiny pro cizince, které se nejrůznějšími způsoby snaží dosáhnout cílů, jichž si jejich autoři stanovili. Didaktika cizích jazyků je v českém prostředí postulována a zkoumána jako svébytná vědecká disciplína, nicméně se domníváme, že vypracování oborové didaktika češtiny jako cizího jazyka je podmínkou pro ucelení didaktiky cizích jazyků jako teoretické discipliny v českém vědeckém prostředí. K teoretickým východiskům...