Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34,479 záznamů.  začátekpředchozí34470 - 34479  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.86 vteřin. 

Některé aspekty komunikace s nevidomým pacientem
Šmídová, Lenka ; Mellanová, Alena (vedoucí práce) ; Marková, Eva (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá některými aspekty komunikace s pacienty se zrakovým postižením. Teoretická část je věnována problematice zrakového postižení, obecného vymezení pojmu komunikace a komunikačních zvláštností lidí se zrakovým postižením. Popisuje jednotlivé zrakové vady, psychosociální aspekty zrakového postižení a také se zabývá přípravou všeobecných sester, diplomovaných všeobecných sester a zdravotních asistentů na práci s lidmi se zrakovým postižením. Výzkumná část zjišťuje problémy lidí se zrakovým postižením při návštěvě zdravotnických zařízení a naopak zkušenosti respondentek ze souboru sester s těmito pacienty. výzkumu byly použity dva dotazníky vlastní konstrukce. Jeden dotazník byl vytvořen pro osoby se zrakovým postižením a druhý pro všeobecné sestry. Výzkumné vzorky tvořilo 104 osob se zrakovým postižením a 100 sester, které pracují ambulantní složce. Z výsledků výzkumu je patrné, že komunikovat s pacienty se zrakovým postižením by měly umět sestry pracující na všech pracovištích. Z výzkumu vyplynulo, že v jednání sester s pacienty se zrakovým postižením se objevují nedostatky týkající se snahy řešit situaci s průvodcem, nevhodného doprovodu. Zrakově postižení poukazovali na malou informovanost sester i lékařů o zrakově postižených, špatnou orientaci v budovách zdravotnických...

Prevence AIDS v ČR
Štěpánková, Jana ; Tomanová, Alena (vedoucí práce) ; Marková, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývala problematikou prevence AIDS v České republice a vycházela z potřeby společnosti nejen efektivně vybavit mladé lidi informacemi o AIDS, ale i ovlivnit jejich postoje, dovednosti a chování. Cílem práce bylo zmapovat alternativní vyučovací metody v prevenci AIDS hodící se zejména pro žáky 9. tříd základní školy a 1. a 2. ročníku střední školy. Práci tvořila část teoretická, ve které jsem pomocí literárních pramenů popisovala onemocnění AIDS, sexuální výchovu, aktivizační metody v sexuální výchově, projekt "Hrou proti AIDS, diskuzi s HIV+ člověkem a besedy s mládeží Českého červeného kříže. V praktické části jsem zjišťovala pomocí dotazníku vědomosti a postoje 125 žáků středních škol v problematice AIDS. Výsledky ukazovaly na ne zcela uspokojivé teoretické znalosti žáků o HIV/AIDS, na malé ovlivnění postojů, dovedností a chování žáků. Dále výsledky dotazníkového šetření vyzdvihly význam učitelů v prevenci AIDS a ukázaly nepoužívání alternativních výukových metod. Konkrétní navrhovaná opatření v oblasti prevence AIDS: motivovat učitele používání alternativních vyučovacích metod v hodinách, seznámit učitele s možnými projekty využívající alternativní metody, získat studenty pro aktivní činnost v prevenci HIV/AIDS.

Problémy evropské integrace na přelomu 60. a 70. let
Vojkůvková, Kateřina ; Kovář, Martin (oponent) ; Horčička, Václav (vedoucí práce)
Téma mé diplomové práce se obrací k problematice evropské integrace na přelomu 60. a 70. let, úžeji k otázce spolupráce v oblasti zahraniční politiky a jejího začlenění a křížení s ostatními procesy probíhajícími v rámci Evropských společenství. Časově jsem svou práci vymezila zvolením nového francouzského prezidenta George Pompidoua do úřadu, na druhé straně schválením Davignonovy zprávy Radou ministrů v říjnu 1970 jako základu nově se ustavující Evropské politické spolupráce - EPS. Původně se měla má práce věnovat období let 1969-1973, ale v průběhu zpracování se téma natolik rozšířilo, že po dohodě s vedoucím diplomové práce jsem zpracovala jen problematiku let 1969-1970 se zaměřením na haagský kongres a Evropskou politickou spolupráci. Evropská integrace v 60. letech prošla strmým vývojem. Na počátku tohoto období hospodářský úspěch Evropského hospodářského společenství vyvolával euforii evropských politiků, kteří se povzbuzeni dobrými výsledky v ekonomickém sektoru, snažili rozšířit spolupráci i do jiných oblastí. Politická kooperace navrhovaná de Gaullem však ztroskotala na rozdílnosti národních představ o budoucnosti evropské integrace. Malé země jako Belgie, Nizozemsko, Lucembursko společně s Německem a Itálií směřovaly k federalistickému uspořádání, naopak Francie pod de Gaullovým vedením chtěla...

Dynamický Loewensteinský ergoterapeutický kognitivní test u osob se získaným poškozením mozku v produktivním věku
Křelinová, Michaela ; Uhlířová, Jaromíra (vedoucí práce) ; Sládková, Petra (oponent)
Diplomová práce Dynamický Loewensteinský ergoterapeutický kognitivní test u osob se získaným poškozením mozku v produktivním věku se zabývá porovnáním úrovně kognitivních funkcí zdravé populace a osob se získaným poškozením mozku pomocí baterie dynamický Loewensteinský ergoterapeutický kognitivní test (DLOTCA). Teoretická část práce se zaměřuje na problematiku získaného poškození mozku, popis kognitivních oblastí a zároveň jejich patologie vlivem tohoto poškození. Dále je zde popsána testová baterie DLOTCA, která byla využita pro testování k diplomové práci, obecně je zde popsána diagnostika kognitivních poruch a stručně také ergoterapeutická intervence. Praktická část práce je zaměřena na testování kognitivních funkcí pomocí dynamického Loewensteinského ergoterapeutického testu. Hlavním předmětem výzkumu práce je využitelnost pracovní verze překladu dynamického Loewensteinského ergoterapeutického testu kognitivních funkcí (DLOTCA). Pomocí tohoto testu bylo otestováno 70 probandů rozdělených do 3 skupin. Zdravé osoby (n=50), osoby se získaným poškozením mozku vlivem cévní mozkové příhody (n=10) a osoby se získaným poškozením mozku vlivem traumatického poškození (n=10). Výsledky testování nepotvrdily všechny stanovené hypotézy, protože nebyly splněny předpoklady celkového hodnocení. Předpokládaly...

Technologie pro virtuální spolupráci
Mrowiecová, Tereza ; Klas, Jan (vedoucí práce) ; Blatný, Richard (oponent)
Efektivní komunikace mezi spolupracovníky je předpokladem úspěšného fungování společnosti. Technologie pro virtuální spolupráci umožňují pracovníkům spolu komunikovat, sdílet informace a spolupracovat na velké vzdálenosti. Cílem této práce je charakterizovat technologie dostupné na trhu. Práce se zabývá klasickou telefonií, mobilní telefonií, emailovou komunikací, Instant Messagingem, Videokonferencemi, technologií VoIP, IP telefonií, WiFi telefonií, VPN a Unified Communication. První část práce charakterizuje jednotlivé technologie z technické stránky, jaká zařízení využívají, jakými standardy se řídí, jaké mají vlastnosti. V druhé části jsou uvedeny přínosy jednotlivých technologií, jejich využití v praxi, jaké mají výhody, nevýhody a kolik přibližně stojí zavedení a provoz konkrétní technologie. Třetí část uvádí trendy, které panují ve využívání ICT, které technologie ustupují do pozadí a které naopak expandují, a kterými směry by se mohl další vývoj technologií pro virtuální spolupráci ubírat.

Komplexní edukační program Rodinného centra pro děti s různými typy postižení
Matoušková, Kateřina ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá vznikem nového typu zařízení, tzv. Rodinného centra. Jeho cílem je přispět k integraci postižených do společnosti. Rodinné centrum bude otevřené zařízení, kde se mohou setkávat rodiny s dětmi intaktními i handicapovanými, zejména v předškolním věku. Myšlenka integrace bude naplňována prostřednictvím kavárny s dětskou hernou, která bude přizpůsobena potřebám dětí s postižením. Pro děti s různými typy postižení zde bude zajištěna odborná speciálně pedagogická péče. Práce dále rozpracovává jednotlivé části programu, který bude Rodinné centrum svým klientům nabízet.

Smysl utrpení ve světle křesťanské víry a mužská a ženská tvář Božího milosrdenství
Lukavská, Jana ; Pospíšil, Ctirad Václav (vedoucí práce) ; Kohut, Pavel Vojtěch (oponent)
Resumé Smysl utrpení ve světle křesťanské víry a mužská a ženská tvář Božího milosrdenství V této diplomové práci jsem si stanovila za cíl pokusit se více porozumět smyslu lidského utrpení a hlouběji nahlédnout smysl lidského strádání. Chtěla jsem si ujasnit, jaký pohled na tajemství utrpení poskytuje Zjevení, ale také jeho následná teologická reflexe. Druhým motivem volby tématu byla skutečnost, že systematická i dogmatická teologie dnes usilují o zřetelnější propojení svých závěrů s každodenní praxí křesťanského života. V prvé řadě jsem se pokusila zkoumat rozdíly mezi mužskou a ženskou podobou utrpení ve Starém i Novém zákoně. Hlubší vhled do tajemství utrpení jsem hledala i v některých mimobiblických textech, které nabízí Magisterium katolické církve, a z této perspektivy jsem se také pokusila zkoumat a srovnat dva velké světce současné doby, jejichž život se vyznačoval dokonale zpracovaným utrpením. V závěru jsem se pokusila o zhodnocení toho, jak se teoretické výpovědi na rovině dogmatické teologie spojují s tím, co ve svém působení v sociální oblasti dennodenně zakouším. Věřím, že konkrétní pohled na trpící lidi může vrhnout nové světlo do oblasti dogmatické teologie, a jsem přesvědčena že pochopení utrpení, které teologie a víra nabízejí, může být naopak velkou pomocí konkrétním lidem. Domnívám se,...

Dítě se sluchovým postižením hospitalizované v nemocnici
Králová, Kateřina ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Cílem této diplomové práce je popsání reality péče o nemocné děti se sluchovým postižením, jež jsou hospitalizovány v zařízeních nemocničního typu v České republice. Zvláštní pozornost bych ráda věnovala komunikaci mezi jednotlivými zainteresovanými složkami, která hraje v adaptaci dítěte na nastalou situaci a v samotném procesu léčby významnou roli. V teoretické části bych vedle odborné literatury ráda pracovala s příručkami a internetovými stránkami určenými pro zdravotnické pracovníky, rodiče i laickou veřejnost, které často obsahují velké množství praktických a ověřených zkušeností. Součástí praktické části by měla být publikace určená dětem nastupujícím do nemocnice, se zvláštním zřetelem na děti sluchově postižené. V ní by se děti i jejich rodiče měly přiměřeným způsobem seznámit s nejběžnějšími vyšetřeními, jež by je mohly v nemocnici potkat. Dále by publikace měla obsahovat hry, úkoly, hlavolamy a jiné výtvarné činnosti, které dětským pacientům pomohou překlenout například čas při čekání na vyšetření či zákrok. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Mateřská škola
Hlavinková, Veronika ; Klímek, Karel (oponent) ; Čuprová, Danuše (vedoucí práce)
Předmětem mé diplomové práce je vypracování projektové dokumentace mateřské školy v katastrálním území obce Litovel. Jedná se o dvoupodlažní samostatně stojící dům, který svým dispozičním řešením odpovídá podmínkám provozu budovy, tedy podmínkám pro výchovu dětí ve věku od tří do šesti let. V prvním nadzemním podlaží se nachází prostory třídy pro děti ve věku od tří do čtyř let a technické zázemí pro školu. V druhém nadzemním podlaží jsou dvě třídy, jedna třída pro děti ve věku od čtyř do pěti a druhá třída pro předškolní děti a děti s odloženou školní docházkou. Každé oddělení má samostatný vstup, který se nachází na severní straně. Konstrukční systém objektu je navržen ze systému POROTHERM. Svislé obvodové nosné konstrukce 1.NP a 2.NP jsou vyzděny z Porotherm 44 T Profi rozměru 248x440x249 mm. Vnitřní nosné stěny jsou z Porotherm 30 Profi, stěna mezi denní místností a přípravnou jídla je z Porotherm 30 Aku Z Profi rozměru 247x300x249 mm a nenosné vnitřní zdivo Porotherm 11,5 Profi rozměru 497x115x249 mm. V objektu jsou použity SDK předstěny a podhledy Rigips tl. 150 mm. Konstrukce stropu tvoří keramobetonový systém Porotherm (nosníky Pot a vložky Miako) tl. 290 mm. Výše uvedené svislé konstrukce jsou opatřeny z vnitřní i vnější strany omítkou. Střecha je řešena jako plochá vegetační. Okna a vchodové dveře jsou navrženy plastové v barvě mahagon. Podlahové krytiny jsou navrženy s přihlédnutím k využití resp. provozu jednotlivých místností, a to keramická dlažba resp. vinylová podlaha. Provoz školy v 1. a 2. NP je propojen monolitickým schodištěm. Vnější povrchové vrstvy jsou opatřeny minerálním probarveným nátěrem. Hlavním cílem mé práce bylo vyřešení dispozice pro daný účel, tj. návrh vhodné konstrukční soustavy, nosného systému a vypracování výkresové dokumentace včetně textové části. Diplomová práce je zpracována ve formě projektové dokumentace ve stupni pro provedení stavby.

Porovnání rekonstrukce žst. Březová nad Svitavou s výstavbou nové zastávky
Jelínková, Markéta ; Hoza, Miroslav (oponent) ; Hruzíková, Miroslava (vedoucí práce)
Úkolem diplomové práce je navrhnout úpravy žst. Březová nad Svitavou s ohledem na zavedení dálkového ovládání zabezpečovacího zařízení a prověřit možnost vybudování nové zastávky, která by byla situována blíže k centru města. Cílem práce je vzájemné porovnání vypracovaných variant. Práce obsahuje návrh nových nástupišť splňující podmínky bezpečného přístupu osob s omezenou schopností pohybu a orientace, dále úpravu geometrických parametrů koleje, železničního svršku a spodku včetně systému odvodnění stanice.