Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33,992 záznamů.  začátekpředchozí33983 - 33992  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.92 vteřin. 

Možnosti zkvalitnění hygienické péče o nemocné v nemocničním zařízení
MINÁŘOVÁ, Miroslava
Bakalářská práce je zaměřena na možnosti zkvalitnění hygienické péče o nemocné v nemocničním zařízení. Nemocní při hospitalizaci jsou často odkázáni na pomoc ošetřujícího personálu, který by se měl snažit vyhovět potřebám nemocného i stanoveným kritériím standardní hygienické péče. Cílem této práce bylo zjistit, zda hygienická péče prováděná v nemocničním zařízení odpovídá potřebám nemocných, dále identifikovat faktory vedoucí k neposkytování hygienické péče dle platného standardu a navrhnout možnosti zkvalitnění hygienické péče o nemocné na lůžkovém oddělení. Na základě těchto cílů, byly stanoveny čtyři výzkumné otázky: 1. Odpovídá prováděná hygienická péče v nemocničním zařízení potřebám nemocných? 2. Jsou nemocní spokojeni s prováděnou hygienickou péčí s pomocí zdravotnického personálu? 3. Jaké překážky brání sestrám v poskytnutí kvalitní hygienické péče o nemocné? 4. Je možné zkvalitnit hygienickou péči o nemocné na lůžkovém oddělení? Ke sběru dat byla použita metoda kvalitativního výzkumu. Byla zvolena metoda dotazování, technikou strukturovaného rozhovoru s nemocnými. Rozhovor obsahoval 17 uzavřených otázek. Další použitou metodou byl polostrukturovaný rozhovor se sestrami, který obsahoval 11 otevřených otázek. Další metodou bylo strukturované pozorování nemocných a sester. Výsledky byly zaznamenány a zpracovány do tabulek. Výzkumný soubor tvořili hospitalizovaní nemocní a sestry pracující na neurochirurgickém oddělení Fakultní nemocnice v Plzni. Pomocí výzkumu došlo ke zmapování úrovně hygienické péče, dále k identifikaci překážek k jejímu poskytování dle standardu a k návrhům na zkvalitnění. Cíle výzkumu byly splněny. Na základě analýzy odpovědí v praktické části výzkumu byly stanoveny na 1. a 2. výzkumnou otázku hypotézy. H 1 - Prováděná hygienická péče v nemocničním zařízení odpovídá potřebám nemocných. H 2 - Nemocní jsou spokojeni s pomocí zdravotnického personálu při poskytování hygienické péče. Na základě analýzy odpovědí v praktické části výzkumu byly zformulovány odpovědi na 3. a 4. výzkumnou otázku. Odpověď 1 {--} K zajištění poskytování kvalitní hygienické péče nemocným brání sestrám nedostatek času a nedostatek personálu. Odpověď 2 {--} Možnosti ve zkvalitnění hygienické péče o nemocné na lůžkovém oddělení jsou respektování intimity nemocných, mytí rukou nemocným před jídlem a pořízení zvedacího zařízení pro ležící nemocné. Zjištěné skutečnosti mohou být prospěšné v uvědomění si důležitosti hygienické péče a dále v motivaci udržet stávající dobrou úroveň poskytování péče v nemocničním zařízení.

Terapie hematologických malignit
Baniková, Lucia ; Štaud, František (vedoucí práce) ; Čečková, Martina (oponent)
Univerzita Karlova v Praze Farmaceutická fakulta v Hradci Králové Katedra farmakologie a toxikológie Kandidát: Lucia Baniková Školiteľ: Doc. PharmDr. František Štaud, PhD. Názov diplomovej práce: Terapia hematogénnych malignít Hematologické malignity sú rakoviny krvi, kostnej drene a lymfatických uzlín. Jednotlivé hematologické malignity sú definované a navzájom rozlišované zásadne podľa štyroch parametroch: klinické prejavy, mikroskopická morfológia, imunofenotyp a molekulárne/genetické znaky. Aj napriek pokroku dosiahnutom v poslednom desaťročí v liečbe hematologických malignít, väčšina pacientov má stále neutešenú prognózu. Avšak, lepšie znalosti biológie nádorov otvorili možnosť rozvíjať nové "inteligentné" terapeutické stratégie, tzv. cielené terapie. Tieto prístupy majú za cieľ selektívne zabíjať nádorové bunky, pričom táto selekcia je založená buď na expresii špecifickej molekuly na ich povrchu, alebo sekundárne na aktivácii jednotlivých molekulárnych dráh malígnej transformácie. Rozsiahly výzkum viedol k pochopeniu, že existuje mnoho ďalších podtypov hematologických malignít. Každý z týchto podtypov sa chová vo svojom vlastnom osobitnom spôsobe a vyžaduje vlastnú špeciálnu terapiu. Správna liečba závisí na presnej diagnostike a osobitných vlastností, ako je vek pacienta, celkový zdravotný...

Essays on Managerial Pay Structure
Antal, Juraj ; Roland, Gérard (vedoucí práce) ; Libich, Jan (oponent) ; Fidrmuc, Jarko (oponent)
Three essays on regime change∗ Juraj Antal CERGE-EI† and ČNB‡ June 2008 Abstrakt v češtine - dokument nenalezen

Univerzitní repozitáře ve Skandinávii: současný stav a perspektivy jejich rozvoje
Žvátorová, Veronika ; Bratková, Eva (vedoucí práce) ; Vlasák, Rudolf (oponent)
Obhajovaná rigorózní práce popisuje teoretickým i praktickým způsobem současný stav univerzitních institucionálních repozitářů volně dostupných na Internetu. Jádro práce je zaměřeno na tento typ elektronických archivů ve Skandinávii. Rigorózní práce je rozdělena na hlavní dvě části, které přinášejí poznatky o provozu univerzitních repozitářů. Teoretický úvod shrnuje nejdůležitější otázky z oblasti budování a rozvoje institucionálních repozitářů obecně. Tato část není omezena geograficky a osvětluje základní pojmy nutné pro pochopení fungování institucionálních repozitářů v celosvětovém záběru. Nedílnou součástí jsou otázky otevřeného přístupu, autorskoprávní problematiky a vhodného software pro praktický provoz repozitářů. Druhá rozsáhlejší část rigorózní práce je tvořena především praktickou analýzou osmi severských repozitářů. Jsou to: dánský Digitální archiv Roskildské univerzity (Roskilde University Digital Archive, http://rudar.ruc.dk/), finský archiv Elektronické akademické disertace TKK (Teknillisen korkeakoulun elektroniset väitöskirjat, angl. TKK electronic academic dissertations, http://lib.tkk.fi/Diss/), islandské archivy Výzkumný archiv Zemské univerzitní nemocnice Hirsla (Landspítali University Hospital research archive, http://lsh.openrepository.com/lsh/sfh) a repozitář Univerzity v Akureyri a...

Srovnání přípravy vedoucích v dětských organizacích a pedagogů volného času
Chlumská, Lucie ; Krištofová, Zuzana (oponent) ; Šerák, Michal (vedoucí práce)
Cílem této bakalárské práce je zmapování a srovnání soucasného stavu odborné prípravy vedoucích v detských organizacích a pedagogu volného casu na vysokých školách. Nejprve se zabývá problematikou celoživotního ucení, formálního a neformálního vzdelávání. Dále popisuje odbornou prípravu vedoucích jakožto príklad neformálního vzdelávání. Sleduje legislativní aspekty této prípravy, soucasnou vzdelávací nabídku a popisuje tuto nabídku z hlediska obsahu, forem a metod. Poukazuje na skutecnost, že príprava vedoucích není stále právne zakotvená a liší se v jednotlivých organizacích. Na druhou stranu, vzdelávací nabídka je pomerne široká, vedoucí i organizace, v nichž pusobí, mají potrebu odbornou prípravu dále rozvíjet. Poté nahlíží na soucasný stav vysokoškolské prípravy pedagogu volného casu s durazem na vzdelávací nabídku a obsah vzdelávání jakožto príkladu formálního vzdelávání. Vzdelávání pedagogu volného casu se odehrává zejména v bakalárských studijních programech, navazující magisterské studium tohoto oboru je spíše výjimecné. Na záver tato práce oba typy odborné prípravy porovnává a predkládá návrhy na prekonání jejich slabin. Ze srovnání mj. vyplynulo, že pedagogové volného casu mají díky príprave širší možnosti uplatnení, vedoucí jsou naopak pripravováni na míru dané organizaci.

Přípravné práce před stěhováním knihovny Ústavu vědeckých informací 1. lékařské fakulty Univerzity Karlovy v Praze a Všeobecné fakultní nemocnice v Praze
Šlapáková, Ivana ; Stöcklová, Anna (vedoucí práce) ; Římanová, Radka (oponent)
Tématem bakalářské práce je popsání přípravných prací před stěhováním knihovny Ústavu vědeckých informací 1. lékařské fakulty Univerzity Karlovy v Praze a Všeobecné fakultní nemocnice v Praze. Úvodní kapitola je věnována teorii stěhování knihoven. Zaměřuje se hlavně na popis jednotlivých etap stěhování. Další kapitola se zabývá dekompozicí knihovny Ústavu vědeckých informací. Závěrečná kapitola se skládá z přehledu, které z fází stěhování, navržených v úvodní kapitole, už knihovna Ústavu vědeckých informací stihla udělat.

Least Cost Routing pro vytáčené připojení k Internetu
Sameš, Ondřej ; Děcký, Martin (oponent) ; Peterka, Jiří (vedoucí práce)
Předkládaná práce se zabývá analýzou problému hledání nejvýhodnějšího směrování hovorů v oblasti internetové telefonie. Nejprve je popsáno prostředí telefonie s ohledem na současně používané technologie a situaci na trhu, která určuje výchozí podmímky pro úlohu; pro každý odchozí hovor můžeme využít služeb různých poskytovatelů, jejichž výhodnost závisí na kvalitě služby, účtování hovoru a jeho délce. Práce obsahuje rozbor a řešení této úlohy a ukazuje způsoby, jak se vypořádat s variabilní délkou hovoru. Dalším jejim těžištěm je problém zařazení cílové adresy do skupin, dle nichž poskytovatel hlasových služeb určuje cenu hovoru. V další části se práce zabýva konkrétní implementací programu řešícího úlohu. Výsledkem je modul vybírající nejvýhodnější spojení a popis jeho integrace v softwarové telefonní ústředně Asterisk, která byla vybrána pro svou univerzálost, otevřenost a rozšíření, čímž se zvýšila použitelnost řešení. Výsledný modul je na Asterisku nezavislý a mohl by být implementován například do webowého rozhraní nebo použit jako samostatný program. V závěru je provedeno srovnání s obdobnými řešeními a je nastíněna možnost dalšího rozšíření a vývoje.

Vysoké školy v regionech
Hrabánková, Petra ; Krbová, Jana (vedoucí práce) ; Čejp, Vlastimil (oponent)
(význam vysokých škol pro rozvoj regionů, možné přínosy a rizika) V rámci práce bude v úvodní kapitole popsán současný stav českého vysokého školství. Po určení metodiky výzkumu bude analyzován vztah vysokých škol k regionům a popsány možné formy spolupráce. V rámci šetření bude posouzena úroveň spolupráce vysokých škol a podniků v Královéhradeckém kraji, na základě získaných výsledků budou definovány problematické oblasti spolupráce a navržena opatření pro další efektivní spolupráci.

Metodika zavádění komponent IS na veřejných vysokých školách v ČR
Krákora, Jan ; Čermák, Igor (vedoucí práce)
Diplomová práce analyzuje postupy aplikované na veřejných vysokých školách při zavádění komponent informačního systému. Data byla získána s pomocí rozsáhlého dotazníku a doplněna osobními pohovory na vybraných vysokých školách. Analýza postupu při zavádění je rozdělena do několika oblastí, jako je architektura IS, spolupráce komponent, počáteční analýza, výběr dodavatele, smluvní zajištění, použitá metodika, záležitosti týkající se řízení a organizace projektu, projektový harmonogram a rozpočet, dále pak provedení globální analýzy, kontroly čistoty dat, testování, školení, dokumentace a akceptace celého díla. Ze získaných informací jsou v šesté kapitole práce a jejím závěru sestavena obecná doporučení pro proces zavádění nové komponenty do informačního systému na vysoké škole.

Autoevaluace mateřské školy z pohledu řízení
Čmolíková, Václava ; Fantová, Věra (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
NÁZEV: Autoevaluace mateřské školy z pohledu řízení AUTOR: Václava Čmolíková KATEDRA (ÚSTAV) Pedagogická fakulta Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Věra Fantová ABSTRAKT: Cílem této práce bylo podat přehled o přístupu mateřských škol k autoevaluaci z pohledu řízení, porovnat realitu v mateřských školách a sloučených celků základních a mateřských škol jak v oblasti realizace autoevaluace, tak i přijímaných opatření, která vycházejí ze zprávy vlastního hodnocení. V teoretické části jsou zaznamenány některé základní termíny týkající se autoevaluace, řízení školy a legislativního rámce. Předmětem výzkumného šetření bylo zmapovat, jakým způsobem vedoucí pracovníci samostatných mateřských škol a sloučených celků základních a mateřských škol, oblast řízení vyhodnocují. Výsledkem je sumarizace přístupu škol k autoevaluaci řízení, která poukazuje na přetrvávající problémy v procesu hodnocení řízení mateřských škol a pootevírá cestu k poznání a zefektivnění autoevaluace v oblasti řízení mateřské školy. Klíčová slova: Evaluace, autoevaluace, řízení školy, styly řízení, ředitel