Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33,067 záznamů.  začátekpředchozí33058 - 33067  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.97 vteřin. 

Strach při nepřevratových skocích v disciplíně přeskok
Podojil, Pavel ; Chalupová, Eva (vedoucí práce) ; Chrudimský, Jan (oponent)
Název: Strach při nepřevratových skocích v disciplíně přeskok Cílem diplomové práce bylo provést výzkum a popsat metody pro zvládnutí strachu při realizaci nepřevratových skoků v disciplíně přeskok. Dále definovat rozdíly mezi postupy dotazovaných trenérů sportovní gymnastiky a učitelů tělesné výchovy. V teoretické části jsem stručně nastínil charakteristiku problematických emocí a pojmů s touto tematikou spojených, což byl určitý "odrazový můstek'' pro provedení výzkumu. Výzkum byl proveden formou poznávacího polostrukturovaného rozhovoru, tzv. interview, se sedmi učiteli tělesné výchovy a sedmi trenéry sportovní gymnastiky a tento byl podroben kvalitativní analýze. V následujících kapitolách jsem se věnoval stručně historii přeskoku a formám výuky spojených s disciplínou přeskoku. Zjištěná data od trenérů a učitelů byla porovnána mezi sebou a následně i s literaturou. Výsledky: Trenéři sportovní gymnastiky a učitelé tělesné výchovy využívají podobné didaktické metody k odstranění strachu při nepřevratových skocích v disciplíně přeskok. Trenéři sportovní gymnastiky mají kladnější postoj k tréninkovým hodinám. U učitelů všeobecně převládají v hodině tělesné výchovy časové nedostatky při výuce přeskoku, následné nedostatky musí řešit žáci vlastní iniciativou, a to doučovacími hodinami. Všichni se...

Praktická příprava studentů vyšších odborných škol sociálních
Brůnová, Daniela ; Havrdová, Zuzana (vedoucí práce) ; Volná, Jana (oponent)
Cílem diplomové práce je zmapovat organizování odborných praxí a supervizí na vyšších odborných školách oboru sociální práce. V úvodní teoretické cásti se krátce zminuji o pojmu sociální práce a podmínkách výkonu této profese jako je odpovídající vzdelání, osobnostní predpoklady a následný celoživotní profesní rozvoj. Poté se venuji definování praktické cásti studia, do které patrí odborný seminár a kasuistický seminár, odborné praxe a supervize. Praktická cást obsahuje výzkum, který je složen z kvantitativní metody (dotazníkové šetrení) a kvalitativních metod (skupinový rozhovor a individuální rozhovory). Výzkum byl proveden u studentu a vyucujících vybraných vyšších odborných škol, jehož cílem bylo získat názory na organizování praktické cásti studia. Záverem práce získané výsledky analyzuji a na základe nich vytvárím metodický plán pro organizování odborných praxí a supervizí ve vyšším profesním školství.

Drop-out kněžské formace.
Krampl, Petr ; Eliáš, Vojtěch (vedoucí práce) ; Mrňávek, Tomáš (oponent)
Resumé Cílem práce Drop-out kn žské formace bylo na základ výzkumu pojmenovat zákonitosti, které provázejí proces odchodu bohoslovc ze seminá e a vytvo it teorii, která by zjišt né poznatky integrovala. Na základ výzkumu byl kvalitativní analýzou stanoven analytický p íb h popsaný na za átku druhé kapitoly, který byl následn v každé podkapitole specifikován a graficky vyjád en schématem. Z n j vyplynulo, že bohoslovec je v procesu povolání motivován vstoupit do procesu formace, kde po ur ité dob dochází k deziluzi, zp sobené nevy ešenými konflikty z období formace i p ed ní. Deziluze graduje až k rozhodnutí odejít. Vyrovnávání se s odchodem, b hem n hož dochází k reinterpretaci povolání ovliv uje následnou op tovnou integraci bývalého bohoslovce do spole nosti a do církve, a ur uje míru jeho spokojenosti i míru jeho zapojení do života církve. Stanovil jsem také t i základní období a jim odpovídající jevy, kterými odcházející bohoslovec prochází. V první ásti výzkumu se zabývám samotným povoláním (tj. procesem jímž prochází adept kn žství p ed nástupem do formace), který chápu jako zkušenost duchovního života, která vyžaduje aktivní reakci lov ka. Povolání rozd luji na základ výpov dí respondent na ty i základní fáze, jsou to: oslovení, rozlišování, potvrzení a rozhodnutí. K tomu, aby mohlo dojít k prvnímu...

Možnosti a přínos sportovních aktivit pro lidi s mozkovou obrnou v České republice
Jamrichová, Jana ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
Možnosti a přínos sportovních aktivit pro lidi s mozkovou obrnou v České republice Cílem bakalářské práce je zjistit, jaké jsou možnosti a přínos sportovních aktivit pro lidi s mozkovou obrnou v České republice, a to co do výčtu různých druhů sportu, které se lidem s tímto postižením nabízejí, tak také různých sportovních klubů, sdružení a organizací, které tyto aktivity umožňují, také jaká je historie sportu lidí s tělesným handicapem. Součástí bude také výčet legislativních dokumentů, které stojí v pozadí rozvoje sportu u lidí s tělesným postižením. Dále bych chtěla zhodnotit, jaký mohou mít sportovní aktivity na amatérské i profesionální úrovni pro lidi s mozkovou obrnou přínos a jaká jsou úskalí, která souvisí se sportovní činností. To z hlediska nejen fyzického (kde je poměrně sporné, jaké sporty jsou pro lidi s dětskou mozkovou obrnou vhodné vzhledem ke spasticitě jejich svalů a zkracování šlach), ale i z hlediska psychického a sociálního. V praktické části bych pak chtěla prostřednictvím strukturovaných rozhovorů probrat výše uvedená témata s několika sportovci s mozkovou obrnou, s nimiž se pravidelně stýkám v rámci své dlouhodobé praxe ve Sportovním clubu Jedličkova ústavu, abych tak doplnila teoretické informace o konkrétní zkušenosti samotných sportovců. O odborný názor jsem pak požádala...

Investigation into the role of Pedagogical counsellor (výchovný poradce) in the Education of Children with Special Education Needs (SEN) in the Mainstream Primary Schools of Central Prague
Habib, Md. Ahsan ; Novosad, Libor (oponent) ; Wildová, Radka (vedoucí práce)
The movement for inclusive education produces number of innovations. One of this is special services coordinators (SENCOs) in the mainstream schools. When the schools start accepting the children with special education needs it becomes inevitable to take someone with special training and knowledge responsibility of these children in the mainstream schools. In Czech Republic Pedagogical Counsellor (Výchovný Poradce) were given this responsibility of coordination by legislation. The present research attempts to explore the role of Výchovný Poradce in relation to the children with special education needs in legislation as well as in practice. The research also aims to investigate the challenges the Výchovný Poradce face and how they over come the challenges. A total 26 participants including teachers, Výchovný Poradce, special pedagogue (mainstream school), special pedagogue (special centres) and parents were engaged in collecting data through interviews, questionnaire and focused group discussion. As an exploratory research a sequential mixed method research design was applied where initial qualitative data collection and analysis was followed by a quantitative data collection and analysis. The findings show that the role of the Výchovný Poradce is not a one-person coordination concern on Czech schools rather...

Koučování - součást profesního rozvoje
Říhová, Jana ; Bahbouh, Radvan (oponent) ; Wagnerová, Irena (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou koučování jako součástí profesního rozvoje. Její první část se zabývá teoretickými východisky koučování. Jsou zde souhrnně popsány definice, s nimiž se lze v odborné literatuře setkat. Pozornost je věnována i historickým a filozofickým základům koučování. Po prezentaci těchto základních informací práce vymezuje koučování vůči jeho příbuzným oborům jako je poradenství, školení, mentoring nebo psychoterapie. V samostatné kapitole je pojednáno o procesu koučování, jeho principech, etapách a základních modelech. V krátkosti jsou zmíněny dva základní typy koučování. Obsáhlejší kapitola je věnována osobnostním charakteristikám kouče a jeho funkci v závislosti na postavení ve firmě. Závěr první části se zaměřuje na problematiku etiky v procesu koučování. Druhou polovinu práce tvoří část praktická, v níž jsou zpracovány dva výzkumy - kvalitativní a kvantitativní. V rámci kvalitativního výzkumu byly v polostrukturovaných rozhovorech získávány informace a názory o koučování od předních českých koučů. Kvantitativní výzkum se soustřeďuje na analýzu vnímání efektivity metody koučování osobami, kteří ji ve svém profesním životě využily jako klienti.

Španělské kulturní standardy
Broulíková, Věra ; Khelerová, Vladimíra (vedoucí práce) ; Turnerová, Lenka (oponent)
Tyto španělsko-české kulturní standardy by mohly sloužit jako užitečná součást interkulturálních tréninků připravovaných pro české manažery a pracovníky, kteří se připravují na pobyt ve Španělsku nebo na jakýkoliv kontakt se Španěly. První část je teoretická a zabývá se zejména vysvětlováním nejrůznějších pojmů, které je třeba pro správné využívání těchto standardů pochopit. Jde zejména o pojmy sociální interakce, komunikace a interkulturální komunikace. V Praktické část rozebírám základní charakteristiky a údaje o zemi, politický a ekonomický systém, obchodní jednání a diplomatický protokol. Jádrem celé práce je však kapitola Česko-španělské kulturní standardy, kde rozebírám základní odlišnosti těchto dvou kultur, které jsem na základě uskutečněných rozhovorů odhalila.

Analýza efektivity tréninkového programu v bance HSBC
Šperlich, Marek ; Franková, Emilie (vedoucí práce) ; Vondrysová, Michaela (oponent)
Tématem diplomové práce je výzkum a rozbor tréninkového programu banky HSBC, který proběhl v září 2007. Práce je dělena do pěti kapitol. První kapitola se zabývá teorií andragogiky, podnikového vzdělávání, tréninku zaměstnanců a teorií analýzy efektivity. Druhá kapitola je věnována úvodu do empirického výzkumu a je zde představen řešený problém a způsob jeho řešení. Třetí kapitola blíže představuje banku HSBC a její tréninkový program, který byl určený pro nově přijaté pracovníky této banky. Čtvrtá kapitola obsahuje, mimo jiné, tři průzkumy účastníků tohoto tréninku. První - dotazníkový - je zaměřen na samotné zaměstnance (trainees). Druhý průzkum je hodnocen z pohledu školitelů společnosti (trainers), ten byl uskutečněn formou rozhovoru za využití internetu. Poslední průzkum byl realizován formou osobních rozhovorů s částí účastníků tréninku. Na základě výsledků šetření je pak v závěru čtvrté kapitoly práce provedena SWOT analýza tréninku, vyhodnocení efektivity podle Kirkpatrickova schématu. Poslední, pátá kapitola obsahuje návrhy na zefektivnění tréninkového procesu. Tyto návrhy budou předloženy i vedení společnosti pro možné využití v dalším školení.

Profesní kompetence učitelů mateřských škol
Smolíková, Anna ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
Diplomová práce se zabývá profesními kompetencemi učitelů mateřských škol. Teoretická část práce se zaměřuje na současné vzdělávání učitelů mateřských škol i jeho historii u nás s důrazem na profesní kompetence. Kromě toho vymezuje pojem profesní kompetence a jejich různá pojetí. České vzdělávání předškolních pedagogů je porovnáno se situací v Evropě. Hlavním cílem výzkumné části diplomové práce je popsat rozdíly mezi různě vzdělanými pedagogy mateřských škol v rámci pojímání profesních kompetencí. Ve výzkumné části je konkrétně porovnáváno, jak učitelé hodnotí význam profesních kompetencí a dostatečnost jejich rozvoje v přípravném vzdělávání. Výzkumné šetření zahrnuje předvýzkum a vlastní výzkumné šetření. Předvýzkum obsahuje sběr dat dotazníky a strukturovanými rozhovory pro čtyři případové studie s různě vzdělanými předškolními pedagogy. Vlastní výzkumné šetření je realizováno formou dotazníků s učiteli mateřských škol s různorodým dosaženým vzděláním a strukturovanými rozhovory s odborníky v oblasti předškolní pedagogiky. Dále byla realizována analýza vzdělávacích plánů vybraných institucí, které vzdělávají budoucí preprimární pedagogy. Přínosem předvýzkumu je zejména významná revize dotazníků a klíčovým závěrem je zjištění, že mezi participanty s různým stupněm vzdělání jsou rozdíly v pojímání...

Počítačová gramotnost a vzdělávání kladenských bezdomovců
Mikeš, Viktor ; Smékalová, Lucie (vedoucí práce) ; Kateřina, Kateřina (oponent)
Bakalářská práce s názvem Počítačová gramotnost a vzdělávání kladenských bezdomovců zjišťuje vzdělávací potřeby v oblasti počítačové gramotnosti kladenských bezdomovců a navrhuje vzdělávací obsah v podobě vzdělávacího modulu v závislosti na zjištěných skutečnostech na základě rozhovorů s cílovou skupinou. Přehled řešené problematiky objasňuje termíny bezdomovec a bezdomovectví, jejich dělení, příčiny, charakteristiky a možnou eliminaci. Dále se zabývá důležitostí vzdělávání a souvisejícími skutečnostmi. V poslední části přehledu řešené problematiky definuje a upřesňuje počítačovou gramotnost v kontextu příbuzných pojmů. Praktická část práce popisuje metodu a postup, který vedl ke zjištění potřebných dat za účelem vytvoření vzdělávacího obsahu. Data jsou následně vyhodnocena a na jejich základě je navržen vzdělávací obsah v podobě příkladu vzdělávacího modulu.