Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 54 záznamů.  začátekpředchozí33 - 42dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Diagnóza Paranoidní schizofrenie pohledem rodičů diagnostikovaných jedinců
Mašková, Kateřina ; Šivicová, Gabriela (vedoucí práce) ; Onder, Jakub (oponent)
V této bakalářské práci se zabývám zkušenostmi rodičů, jejichž potomkům byla diagnostikována paranoidní schizofrenie. Úvodem teoretické části práce nejprve popisuji několik hledisek, ze kterých je možné nahlížet psychotické stavy: hledisko diagnostické, nediagnostické a antidiagnostické. Následně vymezuji paranoidně-schizofrenní diagnózu, a to jak z medicínského pohledu, skrze její diagnostické projevy, průběhové formy a možnosti léčby, tak i jakožto faktor výrazně ovlivňující kvalitu života. Dále se zaměřuji na postoje, emoce, chování a potřeby rodičů potomků majících diagnózu. Teoretickou část práce zakončuji kapitolou o možnostech psychosociální podpory rodinného systému, jehož jeden ze členů má zkušenost s psychotickou epizodou. V empirické části práce jsem se zaměřila na zkušenosti rodičů, jejichž potomkům byla diagnóza ustanovena po 15. roce věku. Uskutečnila jsem osm hloubkových polostrukturovaných rozhovorů a získaná data podrobila analýze metodou otevřeného kódování. Mezi témata, která rodiče v mém výzkumném souboru opakovaně reflektovali, patří například bagatelizující chování psychiatrů vůči rodičům osob s diagnózou, dále vlastní nedostatečná informovanost ze strany zdravotnického personálu o specifikách potomkovy diagnózy, a také nedostupnost terénních sociálních služeb a služeb...
Sestra a péče o pacienty jiné kultury
MÁLKOVÁ, Lenka
Zvýšená migrace přináší setkání s více kulturami, proto také dochází k častějšímu střetávání s těmito pacienty ve zdravotnictví. Z těchto důvodů by ošetřovatelský personál měl zvolit vhodný přístup a orientovat se na specifické potřeby pacienta. Teoretická část bakalářské práce se věnuje transkulturnímu ošetřovatelství, jeho historii a základním pojmům týkajících se této problematiky. Pozornost je dále věnována přístupu sestry, potřebám pacientů a specifikům jednotlivých kultur. V bakalářské práci byly stanoveny dva cíle, a to zmapování vnímání pacientů jiných kultur ze strany sester, a dále stanovení nejčastějších problémů spojených s praxí. Pro zjištění výsledků bylo využito kvalitativního šetření pomocí polostrukturovaných rozhovorů se sestrami pracujícími v nemocniční lůžkové a ambulantní péči. Formou tužka a papír byly výsledky roztříděny do kategorií a podkategorií. Na základě výzkumného šetření byla zjištěna snaha sester vnímat všechny pacienty stejným způsobem, zároveň si někdy sestry uvědomují občasné předsudky, kterým se snaží vyhýbat. Problematika související s nejčastějšími překážkami byla obsáhlá. Sestry se nejčastěji setkávají s komunikačními obtížemi, jako je vzájemné nepochopení, jazyková bariéra a neuposlechnutí veškerých informací od zdravotnického personálu. Dále byly také zmiňovány potíže ohledně stravování, časté, početné a hlučné návštěvy, agresivita, stud nebo strach z bolesti. U věřících pacientů byly také zaznamenány obtíže ve vztahu k modlitebním rituálům. Výsledky bakalářské práce mohou být využity k prezentaci na odborné konferenci nebo v odborném časopise.
Zkušenosti pacientů léčených akupunkturou III.
Maršálková, Zuzana ; Pokladníková, Jitka (vedoucí práce) ; Marešová, Helena (oponent)
Farmaceutická fakulta v Hradci Králové, Katedra sociální a klinické farmacie, Univerzita Karlova, Česká republika Student: Zuzana Maršálková Vedoucí diplomové práce: PharmDr. Jitka Pokladníková, Ph.D. Název diplomové práce: ZKUŠENOSTI PACIENTŮ LÉČENÝCH AKUPUNKTUROU III Úvod: Léčba akupunkturou začíná být populárnější i v České republice, kde doposud nebyla provedena studie, která by se zabývala názory a zkušenostmi pacientů s touto léčebnou metodou. Cíl: Posouzení zkušeností pacientů s akupunkturou se zaměřením na pacienty očekávaný účinek před začátkem, v průběhu a po ukončení léčby, na případnou změnu očekávání v průběhu léčby a na její možný vliv na léčebné výsledky a zhodnocení skutečně vnímaného léčebného účinku. Metodika: Pomocí semistrukturovaných dotazníků jsme v období od 19. 9. 2015 do 18.5. 2016 vedly rozhovory s vybranými pacienty. Přepsané rozhovory jsme následně kódovaly v programu MAXQDA 12 a vyhodnocovaly metodou obsahové analýzy. Výsledky: Obsahovou analýzou byla identifikována témata související s očekávaným a skutečným účinkem akupunktury. Týkala se symptomů migrény před a po léčbě, víry v léčbu a očekávání před, po a v průběhu léčby, rozpoznání účinku, nežádoucích účinků a přínosu do pacientova života. Pacienti měli od léčby akupunkturou různá očekávání, která byla ve většině...
Vnímání rychlosti vozidla
Šlapalová, Eva ; Sedlák, Robert (oponent) ; Bilík, Martin (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá vnímáním rychlosti vozidla z pohledu řidiče bez možnosti kontroly tachometru. Teoretická část je věnovaná řidiči jako rizikovému faktoru a rešerši vozidel. Praktická část představuje realizované jízdní zkoušky týkající se subjektivního vnímání řidiče v závislosti na věku, zkušenostech a typu vozidla.
Návrh rozvoje manažera
Prášek, Ondřej ; Remiš, Ivo (oponent) ; Novák, Petr (vedoucí práce)
Cílem mé bakalářské práce je stanovit návrh, jak by se měl manažer rozvíjet, na jaké schopnosti je potřeba klást důraz v různých fázích jeho rozvoje a jaké jsou klíčové stránky správného manažera. Teoretická část práce se zabývá problematikou manažera a jeho rozvoje. Řeší a snaží se odpovědět na otázky, jak nejlépe by se manažer měl rozvíjet a co by pro svůj rozvoj měl dělat. Výstupem mé práce je vlastní návrh a doporučení pro mladého ambiciózního manažera. Toto mé doporučení je vytvořeno na základě kombinace kvalitativního i kvantitativního zkoumání.
Vývoj přístupu zdravotní politiky k homeopatii na počátku 21. století
Rabová, Lenka ; Háva, Petr (vedoucí práce) ; Bodnár, Jan (oponent)
Lenka Rabová, Vývoj přístupu zdravotní politiky k homeopatii na počátku 21. století Abstrakt Výzkumný problém práce je trend odklonu pacientů od vědecké medicíny v České republice. Cílem práce je reflektovat vývoj postavení homeopatie v ČR od roku 1989 po současnost a zjistit příčiny a faktory, kvůli kterým pacienti upřednostňují léčbu pomocí homeopatie namísto praxe vědecké medicíny. K realizaci výzkumu byly použity metody (1) kritické diskurzivní analýzy (3) institucionální analýzy a (3) polostrukturovaného rozhovoru. Zjištění: Homeopatie byla v ČR mezi lety 1991-1996 tolerována Českou lékařskou společností JEP. Celosvětově realizované výzkumy homeopatie vedly postupně v jejich souhrnném hodnocení ke zjištěním neefektivnosti homeopatik. V posledních 5 až 10 letech se setkáváme s výrazně kritickým odborným, a mediálním diskurzem na národní (ČLS JEP, Sisyfos), a na mezinárodní úrovni (NHMRC, FDA). Část pacientů homeopatii a další alternativní způsoby péče využívá z důvodu nedůvěry v současnou praxi vědecké medicíny, která je způsobovaná její komercionalizací, nespokojeností s přístupem lékaře, nespokojeností s metodami a praxí vědecké medicíny, jejími výsledky a absencí celostního přístupu. Kritický postoj k praktickému provozování vědecké medicíny v uvedeném kontextu zastává také část lékařů. Uvedené...
Vybrané aspekty a vzorce užívání lysohlávek a LSD u pacientů v PN v Dobřanech
Strejčková, Vanda ; Šejvl, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kmoch, Vladimír (oponent)
(teze): Východiska: Bývalé Československo bylo známo svými výzkumy halucinogenů a jejich používáním při léčbě v psychiatrické praxi. V posledních několika letech LSD a jiné halucinogeny opět zažívají renesanci. V současné době se vědci znovu vrací k výsledkům tehdejších výzkumů a snaží se na ně navázat. V České republice došlo podle studií mezi roky 2002, 2004 a 2008 k nárůstu celoživotní prevalence u všech drog v obecné populaci. U LSD byl více než 2,5 násobný růst mezi rokem 2002 a 2008 (z 2,2 % na 5,6 %). Stejně vysoký nárůst byl zaznamenán i u halucinogenních hub, které byly sledovány jen v roce 2004 a 2008. Cíle: Cílem výzkumu bylo zmapovat vybrané aspekty a vzorce užívání lysohlávek a LSD u psychiatrických pacientů v PN v Dobřanech, zjistit, jací pacienti mají s těmito psychedelickými látkami zkušenost, jaké vzorce a důvody užívání lysohlávek a LSD je možno sledovat u těchto pacientů, jaké fyzické a psychické problémy mohou u uživatelů lysohlávek a LSD nastat a jak se s nimi vyrovnávají a pokusit se z tohoto výzkumu vyvodit nějaká doporučení, která by mohla být využitelná z hlediska preventivní práce s léčenými pacienty, popřípadě jinými klienty hlavně z řad dospívající mládeže. Metody a soubor: Byl proveden průzkum formou polostrukturovaného interview na souboru 37 pacientů PN v Dobřanech...
Formy spolupráce rodiny a školy na počátku školní docházky
Těšínská, Magda ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce se soustředí na formy spolupráce mezi rodinou a školou na počátku školní docházky. Teoretická část definuje rodinu a školu jako výchovně - vzdělávací instituce. Mapuje kořeny vývoje spolupráce těchto institucí. Ukazuje současné trendy ve spolupráci mezi rodinou a školou s využitím prvků a strategie z inovativního pedagogického programu Začít spolu a projektu Rodiče vítáni. Poukazuje na prvky ovlivňující problematiku vzájemných vztahů. V úvodu empirické části je nejprve rozepsána metodologie kvalitativního výzkumu. Hlavní technikou realizační fáze bylo zúčastněné pozorování, dotazování a polostrukturované rozhovory s pedagogickými pracovníky a s rodiči žáků ve dvou školách, v běžné základní škole a ve škole hlásící se k programu Začít spolu, která obdržela certifikát Rodiče vítáni. Partnerská realita byla analyzována na základě splňování kritérií uvedených v dokumentu Kompetentní učitel 21. století: Mezinárodní profesní rámec kvality ISSA. Na základě výzkumného šetření došlo k identifikování skutečného stavu na obou školách, jeho pozitivních stránek i nedostatků. Klíčová slova rodina, škola, žák, učitel, komunikace, spolupráce rodiny a školy, první stupeň základní školy, zkušenosti, inovativní programy, Začít spolu, Rodiče vítáni
Společná ústavní léčba patologického hráčství a syndromu závislosti: potřeby, zkušenosti a postoje pacientů
Solfronková, Radka ; Vacek, Jaroslav (vedoucí práce) ; Mravčík, Viktor (oponent)
Patologické hráčství způsobuje závažné dopady na jedince, jeho okolí i na celou společnost v oblasti ekonomické i duševního, tělesného a sociálního zdraví. V České republice je patologickým hráčstvím ohroženo přibližně 40 - 80 000 dospělých osob, zastoupení v léčbě je však pouze 2,5 - 5 % jejich odhadovaného počtu ročně. Faktorem může být skutečnost, že v ČR probíhá ve většině zařízení léčba patologických hráčů společně s léčbou nelátkových závislostí. V úvodu teoretické části práce je vysvětlen pojem patologické hráčství, je zde uvedena prevalence a počet léčených pacientů s diagnózou patologické hráčství a dostupnost elektronických hracích zařízení v České republice i v zahraničí, dále jsou zmíněny etiologické souvislosti, patogeneze a některé diagnostické aspekty patologického hráčství, provedeno srovnání patologického hráčství s látkovou závislostí a představeny způsoby léčby patologického hráčství a jiných závislostí. V závěru teoretické části je popsán systém péče o patologické hráče v České republice i v zahraničí. Cílem výzkumné části studie bylo zjistit a popsat společné a rozdílné znaky pacientů s diagnózou patologické hráčství a pacientů s diagnostikovanou jinou závislostí z hlediska klinického obrazu, potřeb, pojetí a způsobu léčby, zjistit názory, postoje a zkušenosti se společnou...
Podpora začínajícího učitele na ZŠ Kunratice
Bartůňková, Eliška ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce s názvem Podpora začínajícího učitele na ZŠ Kunratice zjišťuje, jak na vybrané základní škole podporují začínající učitele v oblasti profesního rozvoje. Jaké možnosti je škola schopna začínajícím učitelům nabídnout. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část popisuje profesi začínajícího učitele, způsoby podpory začínajících učitelů, jako je mentoring, párová výuka, profesní portfolio, plán osobního pedagogického rozvoje. Způsoby podpory začínajících učitelů jsou popsány obecně, poté se zaměřením na to, jak je taková podpora realizovaná na ZŠ Kunratice. Praktická část zjišťuje přínos jednotlivých možností podpory začínajících učitelů na vybrané škole formou kvalitativního výzkumu, analýzou dokumentů školy. Součástí praktické části je i vlastní zkušenost autora práce k dané problematice. Klíčová slova podpora, začínající učitel, ZŠ Kunratice, mentoring, párová výuka, pedagogické portfolio, plán osobního pedagogického rozvoje

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 54 záznamů.   začátekpředchozí33 - 42dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.