Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 53 záznamů.  začátekpředchozí33 - 42dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Obraz vybraných somatismů v českém jazyce
Škanderová, Adéla ; Janovec, Ladislav (vedoucí práce) ; Chejnová, Pavla (oponent)
RESUMÉ Bakalářská práce pojednává o jazykovém obraze světa vybraných somatismů v českém jazyce, konkrétně o komponentech trávicí soustavy (žaludek, žluč, žlučník, žáha, střevo). Teoretická část se zabývá termínem kognice, kognitivní vědou, posléze i lingvistikou. Dále objasňuje procesy v naší mysli, které jsou pro koncept jazykového obrazu světa klíčové, tj. konceptualizace, kategorizace, metafora, antropocenstrismus apod. Praktická část pak pracuje s konkrétním výskytem somatismů v různých jazykových kontextech, a to především v podobě kolokací nebo frazeologie a idiomatiky. Analýza probíhá na základě teorie profilu a jeho představových schémat. Znalosti z oblasti lingvistiky jsou doplněny o poznatky z psychosomatiky, neboť právě psychosomatika byla shledána jako (vhodný) doplňující či pomocný zdroj pro objasňování spojitostí mezi výskytem somatismů v jazyce a mimojazykovou realitou.
Analýza stability kovových výztužných profilů při tlakovém zatížení pomocí metody konečných prvků
Hála, Aleš ; Horák, Marek (oponent) ; Katrňák, Tomáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá ztrátou stability kovového výztužného profilu. První část zahrnuje rešerši vybraných analytických metod. Další část se zabývá numerickým řešení, včetně tvorby vhodného výpočtového modelu a nelineárních výpočtů v programu MSC Patran/Nastran. Závěrečná část srovnává teoretické hodnoty analytického a numerického řešení s výsledky experimentálního měření.
Model přepravníku beden
Sodomka, Petr ; Jirgl, Miroslav (oponent) ; Štohl, Radek (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se v první části věnuje návrhu modelu pásového dopravníku beden. Následující část obsahuje soupis všech komponent použitých pro stavbu modelu. Vlastní realizace modelu po mechanické i elektrické stránce je popsána v samostatné části. Následuje seznámení s PLC od firmy Rockwell Automation. Poslední část práce je věnována tvorbě vzorové laboratorní úlohy ve vývojovém prostředí RSLogix 5000, oživení a odzkoušení vytvořeného modelu.
Válcování profilů
Sigmund, Lukáš ; Peterková, Eva (oponent) ; Podaný, Kamil (vedoucí práce)
Práce se zabývá popisem technologie výroby profilů válcováním za tepla. Definuje podmínky, které se musí při válcování splnit, aby se samotný proces uskutečnil. Dále je popsán postup výroby konkrétního speciálního profilu, který slouží jako polotovar ke zhotovení závěsu dveří aut. Je z konstrukční oceli S355J2. Výrobcem je společnost VÚHŽ a.s., jež k válcování používá reverzní duo stolici se speciálními pracovními válci. Práce také hodnotí využitelnost, výhody a nevýhody této technologie a základní mechanické vlastnosti dosažené po válcování za tepla.
Aerodynamická optimalizace vysokovýkonného padákového kluzáku
Grim, Robert ; Navrátil, Jan (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na aerodynamickou analýzu závodního paraglidingového vrchlíku. Odpory jednotlivých částí jsou rozděleny do kapitol. Cílem bylo vytvoření představy o velikosti podílu odporů jednotlivých komponent vůči kompletní sestavě. Nejprve byl zanalyzován 2D profil a následně celá konfigurace 3D vrchlíku. Po vyhodnocení byly zjištěny výkonové rezervy v profilu. Došlo tedy k optimalizaci jeho tvaru. Po optimalizaci jednotlivých prvků došlo opět k CFD výpočtu. Na závěr byly zhodnoceny změny geometrie.
Síťová komunikace J2ME/J2SE
Přerovský, Petr ; Herout, Adam (oponent) ; Láník, Aleš (vedoucí práce)
V první části se práce zabývá popisem platformy Java Micro Edition s cílem vyzdvihnout její hlavní rysy. Druhá část uvádí možnosti implementace siťové komunikace v prostředí mobilních telefonů a síťové možnosti platformy Java 2 Standard Edition se zaměřením na multiplexní, neblokující server. Třetí část je zaměřena na návrh a implementaci demonstrační aplikace společně s testy výsledného řešení.
Konstrukční návrh válcovací tratě ohebných jednokomorových trubek
Maštera, Lukáš ; Tůma, Jiří (oponent) ; Blecha, Radim (vedoucí práce)
Práce je dílem studenta bakalářského studia Strojního inženýrství Vysokého učení technického v Brně a obecně pojednává o základních problematikách spojených s konstrukčním návrhem tvářecího stroje pro výrobu ohebných jednokomorových trubek. Práce obsahuje náhled na výrobu trubek tvářením a uvedení do problematiky navrhování stroje, obzvláště pak návrhu tvářecích kol.
Technologie ohýbání ocelového profilu
Kameník, Tomáš ; Žák, Ladislav (oponent) ; Dvořák, Milan (vedoucí práce)
KAMENÍK Tomáš: Technologie ohýbání ocelového profilu Projekt vypracovaný v rámci magisterského studia oboru M-STG Strojírenské technologie předkládá návrh technologie ohýbání ocelového profilu z materiálu S235JRG2. Ohyb je zhotovený pomocí zakružování a lisovacího nástroje. Na základě literární studie technologie ohýbání byl navržen lis a zakružovačka profilu. Vzhledem k vypočtené ohýbací síle a rozměru profilu bude profil vyroben na hydraulickém lisu CYS 320 (výrobce ŠMERAL Brno a.s.). Závěrem jsou provedeny výpočty k technologicko-ekonomickému zhodnocení pro lis a zakružovačku.
Prodloužení životnosti letounů ZLIN Z 126 a 226
Jančář, Milan ; Juračka, Jaroslav (oponent) ; Augustin, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o možnostech prodloužení životnosti letounů ZLIN Z 126 a 226, které jsou i přes své stáří a dávno ukončenou výrobu stále oblíbené a rozšířené nejen v České republice. Se stářím těchto strojů souvisí také fakt, že některé letouny se již nezadržitelně blíží své hranici životnosti a sílí tak zájem po jejich co nejdelší době letuschopnosti, jak po technické, tak legislativní stránce. Jak již bylo zmíněno v mé bakalářské práci, v průběhu existence této modelové řady nebyla zjištěna žádná zásadní provozní poškození s výjimkou sporadické vrstevnaté koroze pásnic křídla. Praxe s údržbou těchto letounu tak poukazuje na jisté podhodnocení současného limitu až 5500 letových hodin a je tedy nasnadě navrhnout možný postup pro zvýšení současného limitu. V diplomové práci je tedy v této souvislosti uvažována možnost výroby nových pásnic křídel z jiného materiálu, provedený únavový výpočet pro křídlo s vyměněnými pásnicemi a navržen technologický postup této výměny tak, aby letouny ZLIN Z 126 a 226 mohly být bezpečně provozovány i nadále.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 53 záznamů.   začátekpředchozí33 - 42dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.