Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 47 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Wing design of competition aircraft
Jurda, Martin ; Navrátil, Jan (oponent) ; Katrňák, Tomáš (vedoucí práce)
This bachelor thesis deals with wing design of the new competition aircraft for the SAE Aero Design East 2020 competition. Introduction of the thesis is focused on explanation and analysis of the rules taking into account wing design with the following analysis of the scoring equation. Following chapter deals with a research study on the concept of wing and the design of conceptual wing possibilities. Thesis continues with computational chapters containing calculations of the characteristics of designed wing and flight envelope load together with the wing load. The last part is a chapter including structural design of the wing and attachment of the wing to the aircraft.
Hmotnostní optimalizace dolního integrálního panelu křídla velkého dopravního letounu dle předpisu CS-25
Bohýl, Tomáš ; Katrňák, Tomáš (oponent) ; Vlček, Dalibor (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá optimalizací vyztuženého integrálního panelu křídla letounu L-610 vzhledem k jeho únavové životnosti. Analýza byla provedena pomocí MKP, programu AFGROW a jazyka PYTHON.
Konstrukční uspořádání křídla soutěžního letounu
Mahdal, Vít ; Hájek, Tomáš (oponent) ; Katrňák, Tomáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá konstrukčním uspořádáním křídla soutěžního letounu. Práce se skládá z pěti hlavních částí. První část popisuje soutěž Air Cargo Challenge, pro kterou je daný letoun navrhován. Dále je proveden výpočet letových obálek a zatížení, které působí na letadlo. V navazující kapitole je provedena pevnostní kontrola stávajícího modelu FabricK. Následující část bakalářské práce je věnována návrhu nového uspořádání nosníků. Poslední část porovnává výhody a nevýhody se starší verzí.
Konstrukční návrh a pevnostní kontrola podvozku s lyžemi pro letoun s krátkým vzletem a přistáním
Hostinský, Vladimír ; Vaněk, František (oponent) ; Katrňák, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je návrh podvozku s lyžemi pro letoun STOL Cruiser a pevnostní kontrola tohoto podvozku s přihlédnutím k předpisům UL-2 a CS-LSA. První část práce sleduje postup návrhu od konceptu po konstrukční návrh. Jsou v ní rozvedena rozhodnutí a důvody, které vedly k finální podobě návrhu. V druhé části je určeno zatížení podvozku vyplývající z předpisů a provedena kontrola zatížení kritických bodů konstrukce. Detailněji je popsána analýza zatížení těla lyže pomocí MKP a následné úpravy skladby kompozitu.
Koncepční návrh hornokřídlého letounu s využitím konstrukčních prvků předchozího typu
Koudelka, Jaroslav ; Katrňák, Tomáš (oponent) ; Jebáček, Ivo (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je návrh nového hornoplošného letounu pro firmu TL ultralight s využitím konstrukčních prvků jejich předchozích typů. Návrh je tvořen s důrazem na komfort posádky a ergonomii kabiny. První část práce se zaměřuje na popis základních požadavků kladených na navrhovaný letoun a jeho zařazení v rámci leteckých předpisů. Dále obsahuje rešeršní část konkurenčních typů a aktuálně vyráběného typu, jenž by měl navrhovaný letoun v portfoliu firmy nahradit. Následuje charakteristika jednotlivých částí draku, specifikace částí, jenž budou využity z předchozích typů, a návrh zcela nových částí. Velký důraz je dále kladen na uspořádání interiéru a jeho designovou a ergonomickou podobu. Na navrhovaném letounu jsou poté provedeny teoretické výpočty základních výkonů a vlastností a předběžný hmotnostní rozbor. V závěru jsou vyhodnoceny přínosy nově navrhovaného letoun s ohledem na konkurenci.
Návrh podvozku s lyžemi pro letoun s krátkým vzletem a přistáním
Hostinský, Vladimír ; Dubnický, Lukáš (oponent) ; Katrňák, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je výběr nejvhodnějšího typu podvozku s lyžemi pro daný letoun kategorie STOL a návrh instalace tohoto podvozku na letoun při dodržení platných předpisů a parametrů požadovaných výrobcem letounu. První část práce je čistě teoretická a probírá používaná uspořádání a konstrukční řešení podvozků s lyžemi. Praktičtější druhá část se zabývá průzkumem současného trhu, jehož výsledkem je sestavení přehledu dostupných podvozků vhodných pro daný letoun. Dalším postupem v této části práce je redukce dostupných možností, která vyúsťuje ve výběr nejvhodnějšího typu. Závěrem je poté návrh instalace vybraného typu podvozku na letoun.
Návrh podvozku malého dvoumístného letounu
Trojánek, Tomáš ; Katrňák, Tomáš (oponent) ; Vaněk, František (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá úpravou podvozku letounu za splnění podmínek předpisu CS-23, neboť stávající přistávací zařízení není možno v souladu s tímto předpisem certifikovat. V prvé řadě řeší, jaký typ podvozku je pro toto zadání optimální s ohledem na technickou a eko-nomickou náročnost. Následně po vybrání vhodného typu podvozku s tlumičem se zabývá jeho návrhem a výpočtem zatížení. Poslední část řeší pevnostní kontrolu a následné úpravy vycháze-jící právě z této kontroly.
Analýza stability kovových výztužných profilů při tlakovém zatížení pomocí metody konečných prvků
Hála, Aleš ; Horák, Marek (oponent) ; Katrňák, Tomáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá ztrátou stability kovového výztužného profilu. První část zahrnuje rešerši vybraných analytických metod. Další část se zabývá numerickým řešení, včetně tvorby vhodného výpočtového modelu a nelineárních výpočtů v programu MSC Patran/Nastran. Závěrečná část srovnává teoretické hodnoty analytického a numerického řešení s výsledky experimentálního měření.
Instalace plováků pro letoun M-4 Irbis
Heczko, Nikodem ; Katrňák, Tomáš (oponent) ; Palička, Radek (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem instalace plováků pro letoun M-4 Irbis a jeho modifikací s cílem umožnit přistání na vodní hladině. Součástí práce je volba geometrie plováků, hmotnostní rozbor modifikované verze a pevnostní kontrola konstrukčních uzlů. Snahou bylo provedení konverze na plovákový letoun, která povede k minimálnímu zásahu do draku letounu a splnění požadavků předpisu ASTM F2245 a CS-VLA. V závěru práce je stanovení hydrodynamických a aerodynamických vlastností letounu spolu s letovými výkony. Poslední část je věnována návrhu směrového řízení kormidla plováků.
Optimal modelling of rivet joints using finite element method
Giorgobiani, Ioseb ; Katrňák, Tomáš (oponent) ; Bartoněk, Jaroslav (vedoucí práce)
The thesis in focused on finding optimal model for three different configuration rivets in MSC Nastran/Patran software. With the outcome of this findings it will be possible to virtually check engineers understanding of rivet joints behavior under some load, in order to take another step which is the case of real static tests. By inserting Finite Element Analysis step in products certification protocol, time and budget consuming static test can be reduced to the minimum. If an engineer could better understand structure’s behavior, there would be much less chance of it to collapse earlier than expected load.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 47 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.