Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 52 záznamů.  začátekpředchozí33 - 42další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Alternativní koncepce spalovacích motorů
Šťáva, Martin ; Fojtášek, Jan (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce na téma Alternativní koncepce spalovacích motorů je popis vybraných historických i současných alternativ ke konvenčnímu spalovacímu motoru s klikovou hřídelí. Cílem práce je vytvořit rešeršní studii, která se týká prozkoumání historického vývoje alternativních konstrukcí spalovacích motorů. Alternativy jsou popsány z hlediska konstrukce, principu činnosti a vlastností. Z pohledu historického vývoje byla představena celá řada rozličných koncepcí spalovacích motorů. I přes jejich velký počet se většinou tyto alternativy nedokázaly prosadit z důvodu technických problémů, komplikované konstrukce nebo jiných nedostatků.
Active control of the wake behind the cylinder
Broučková, Zuzana ; Flídr, Erik ; Šafařík, P. ; Trávníček, Zdeněk
Active control of the flow around a cylinder using synthetic jet (SJ) array was experimentally investigated. The prevailing method was flow visualization. Modification of the wake was investigated at two values of a dimensionless momentum coefficient (Cμ = 0.21 and 1.02). Various α and Cf parameters were tested (where α is the angle between SJs and the main flow direction and Cf is the frequency ratio). The control moves separation point more downstream. Increasing frequency ratio Cf causes refining of the vortex structure. When SJs are placed at the front or rear stagnation points, wake tends towards the symmetrical pattern.
Píst zážehového motoru na bioethanol
Žilinský, Ondřej ; Ramík, Pavel (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je navrhnout píst pro motor Husqvarna FE 501 přeplňovaný turbodmychadlem pro potřeby soutěže Formula Student používající jako palivo bioethanol. Navržená konstrukce vychází z rešerše konstrukčního provedení současných pístů spalovacích motorů. Pro návrh pístu jsou využity FEM simulace.
Železobetonová válcová nádrž
Chumová, Petra ; Podroužková, Božena (oponent) ; Šulák, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na statické řešení železobetonové válcové nádrže. Zahrnuje dimenzování dna nádrže a jejích stěn na vybrané zatěžovací stavy a zpracování výkresové dokumentace. Výpočet vnitřních sil proběhl pomocí programového systému Scia Engineer. Pro kontrolu výsledků je na zjednodušeném modelu provedeno ověření výsledků vnitřních sil ve stěně nádrže ručním výpočtem pomocí diferenciálních rovnic.
Válce čtyřdobých spalovacích motorů
Vanda, Marek ; Řehák, Kamil (oponent) ; Dlugoš, Jozef (vedoucí práce)
Tématem této bakalářské práce jsou pracovní válce čtyřdobých pístových spalovacích motorů. První část práce obecně popisuje princip čtyřdobého pracovního cyklu, konstrukci zážehových a vznětových motorů. Další části jsou zaměřeny na popis funkcí a požadavků pracovních válců. Uveden je také vliv válců na samotný chod motoru a jeho životnost. Dále je pozornost zaměřena na jednotlivé způsoby konstrukce válců, materiály a jejich použití v minulosti a dnes.
Uniform Marker Field na válci
Kříž, Radim ; Havel, Jiří (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Práce se zabývá rozšířením Uniform marker fields o možnost detekování na válci. V úvodu pojednává obecně o rozšířené realitě se zaměřením na systémy využívající markery. Diskutuje současné state-of-the-art systémy a jejich možnosti. Poté se podrobněji zabývá typem markerů Uniform Marker Field se zaměřením na jejich detekci. Zmiňuje i variantu pracující v odstínech šedi. Dále jsou v práci popsány některé zákonitosti projekce válce v reálném prostoru se zaměřením na vlastnosti, které lze využít k detekci markerů na plášti válce. Následuje návrh a popis konkrétní podoby detekčního algoritmu. Na závěr je implementace detektoru otestována a zhodnocena.
Návrh automatizace linky pro broušení součásti kompresoru
Jirák, David ; Jakoubek, Jaroslav (oponent) ; Kubík, Roman (vedoucí práce)
Téma diplomové práce, bylo zvoleno společností Valeo Compressor Europe, s.r.o. Jedná se o návrh automatizace linky pro broušení součásti kompresoru. Součást je interně označována jako Cylinder a je nedílnou součástí nového typu rotačního kompresoru do klimatizačních jednotek osobních automobilů. Diplomová práce obsahuje kompletní návrh robotizovaného pracoviště od analýzy současného stavu, přes návrh konceptu, technickou specifikaci projektu až po výběr vhodného dodavatele spolu s investičním záměrem a ekonomickým zhodnocením. Potřebná data byla poskytnuta společností Valeo Compressor Europe, s.r.o.
Comparison of analytical and numerical FEM solutions for buckling of laminated composite cylindrical shells
Konečný, Michael ; Obdržálek, Vít (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
This thesis studies the possibilities of determination of the critical buckling force of laminated composite cylindrical shells through analytical as well as through FEM approcah. The analytical solution is presented in detail and a Matlab program is made to allow its calculation. FEM solutions are done using two different solvers of the MSC.Nastran software, the effects of different settings of the solvers are explored as well as the general behaviour of the solvers. All of the approaches are in the end compared and a several conclusions are proposed.
Elektricky krátká mnohopásmová anténa pro radioamatérské použití
Müller, Marek ; Šebesta, Jan (oponent) ; Lukeš, Zbyněk (vedoucí práce)
Účel této práce je seznámit s teorií EH antén, provést simulaci jednoho vybraného modelu EH antény z literatury a tento model zoptimalizovat na požadovaný kmitočet 14 MHz pomocí počítačového programu CST Microwave Studio. Praktická část práce je vybraný model EH antény vyrobit, proměřit jeho vlastnosti a ověřit použití v reálném provozu. EH anténa je elektromagnetická elektricky krátká anténa, která může pracovat jako vysílací nebo přijímací anténa. Hlavním rysem EH antény je rozložené vyzařující elektromagnetické pole, jehož elektrická složka E a magnetická složka H jsou navzájem zkřížené a jsou na sebe kolmé. Výhoda EH antén je, že na kmitočtech v řádu MHz mají výrazně menší velikost ve srovnání s klasickými anténami (např. půlvlnným dipólem). Jejich nevýhody jsou pak složitější konstrukce a naladění antény, které se musí provést znovu vždy při změně umístění antény. Proto EH anténa není příliš vhodná pro přenosné použití.
Realizace 3D modelu spalovacího motoru aditivní metodou Fused Deposition Modeling
Kadlec, Stanislav ; Kolář, Ladislav (oponent) ; Sedlák, Josef (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je návrh a následná výroba 3D modelu části spalovacího motoru s využitím moderní aditivní technologie Rapid Prototyping. Virtuální model byl vytvořen v parametrickém softwaru Autodesk Inventor 2014. Výsledný tisk byl realizován na 3D tiskárně uPrint využívající technologie Fused Deposition Modeling. Závěr práce tvoří diskuzi o vzniklých problémech během tvorby části sestavy modelu spalovacího motoru.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 52 záznamů.   začátekpředchozí33 - 42další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.