|
Vyhodnocení a návrh finanční strategie společnosti Profil Nábytek, a.s.
Bártlová, Markéta ; Špička, Jindřich (vedoucí práce) ; Kouklík, Michal (oponent)
Cílem této bakalářské práce je na základě strategické a finanční analýzy vyhodnotit dosavadní finanční řízení společnosti Profil Nábytek, a. s. v letech 2008-2013, identifikovat silné a slabé stránky finančního hospodaření s ohledem na konkurenci, určit předpoklady budoucího vývoje a navrhnout doporučení pro budoucí finanční řízení. Práce je složena ze dvou částí. První teoretická část práce je věnována popisu použitých metod, teorií i poznatků z oblasti strategické i finanční analýzy. Obsahem druhé praktické části je aplikace teoretických metod a poznatků na konkrétní analyzovaný podnik, včetně grafického znázornění dosažených výsledků a příslušných komentářů. V závěrné části dochází ke shrnutí výsledků analýzy a identifikaci silných a slabých stránek podniku, podle kterých společnost obstála v dosavadním těžkém období, její situace se stabilizovala a je připravena na očekávaný vzestup celého odvětví výroby nábytku.
|
|
Využití metod Competitive Intelligence v neziskových organizacích
Dufek, Josef ; Molnár, Zdeněk (vedoucí práce) ; Boukal, Petr (oponent)
Diplomová práce Využití metod Competitive Intelligence v neziskových organizacích analyzuje možnost využití Competitive Intelligence v neziskových organizacích a navrhuje způsob realizace Competitive Intelligence v konkrétní neziskové organizaci. V teoretické části popisuji neziskový sektor v České republice a vybraných zemích EU a v krátkosti popisuji i termín Competitive Intelligence. V praktické části nejprve pomocí dotazníkového šetření analyzuji možnosti využití Competitive Intelligence v neziskovém sektoru a následně, na příkladu konkrétní neziskové organizace, provádím analýzu mikro a makro okolí a navrhuji způsob realizace Competitive Intelligence. V závěru pomocí metody vícekriteriálního hodnocení vybírám konkrétní variantu pro nasazení v analyzované neziskové organizaci.
|
|
Strategy for the company BAT-KLIMA spol s r.o.
Kališová, Lenka
Táto práca je spracovaná na tému Stratégia pre firmu BAT-KLIMA spol. s r.o. a hodnotí ako vnútorné prostredie, tak aj vonkajšie prostredie firmy. Ana-lyzovaním podporných aktivít v Hodnotovom reťazci sa dospelo k tomu, že firma potrebuje zamestnať nových zamestnancov, pretože traja súčasný zamestnanci idú do penzie a ďalší traja dávajú výpoveď. Všetci títo traja zamestnanci musia byť nahradení novými, aby sa zachovala efektivita produkcie. IFE Matrix poskytuje informácie o silných a slabých stránkach firmy a je použitý na zhrnutie vnútorného prostredia firmy. Z výsledku je jasné, že firma má silné vnútorné prostredie a nepotrebuje zásadné zmeny okrem zlepšenia marketingu, čo sa týka ich webovej stránky. Preto by BAT-KLIMA spol. s r.o. mala zaplatiť firme, ktorá tvorí webové stránky, aby firme vytvorila novú, pretože marketing je veľmi dôležitá časť, keď firma chce konkurovať iným firmám a takisto reprezentuje imidž firmy. Vonkajšie prostredie v praktickej časti uzatvára EFE Matrix. Výsledok je nepatrne nad priemerom, čo znamená, že firma nemusí vykonávať zmeny v ich prostredí na to, aby predišla chybám.
|
|
Free movement of services in EU market: Case study of mystery shopping in Poland
Malátková, Monika
Tato diplomová práce analyzuje volný pohyb služeb a svobodu usazování v zemích EU. Hlavním cílem je najít vhodnou strategii pro české marketingové společnosti v oblasti mystery shoppingu při poskytování služby pro klienty v Polsku. Cíl je dosažený prostřednictvím analýzy trendů vnitřního pohybu služeb v EU, pomocí určení příležitostí a překážek při poskytování služeb mystery shopping se zaměřením na Polsko. Mystery shopping si buduje svou pozici v zemích střední, východní a jižní Evropy. Podle předvýzkumu bylo Polsko vybrané jako nejvhodnější cílová země pro expanzi českých firem. PESTEL analýza politických, ekonomických, společensko-kulturních, technologických, ekologických a právních faktorů v Polsku prokázala, že tato země má dobré makroekonomické prostředí pro rozšiřování služeb českých agentur. Práce je také postavena na analýze odvětví mystery shoppingu v Polsku a výsledky jsou shrnuty a posouzeny v matici externích faktorů. Největší hrozbu poskytování služeb představuje stávající konkurence a sílá zákazníků v určování cen. Příležitosti jsou především v možnosti rozvoje podnikatelských aktivit do dalších sousedícíh zemí Polska a získání vice potencionálních zákazníků. Přeshraniční poskytování služeb je vhodná forma volného poskytování služeb dokud má česká firma v průměru 3 projekty v Polsku. Společnosti by měly využívat především vysílání vlastních pracovníků, ale po hlubší spolupráci s polskými zákazníky a po dodhonutí alespoň 3 projektů je doporučeno založení dceřinné společnosti k dosažení vyšší konkurenceschopnosti na polském trhu, vyššího zisku a stabilního hospodářského růstu. V průběhu expanze do Polska je doporučena diferenciační strategie, která umožňuje přilákat více marketignových segmentů trhu se zaměřením na místní podmínky.
|
|
Evaluation of the level of the organic brewing industry in selected countries of the European union
Fidrová, Veronika
V této diplomové práci se zabývám tématem "Zhodnocení úrovně organického pivovarnictví ve vybraných zemích Evropské unie". V práci je popsána současná situace organického zemědělství se zaměřením na organické pěstování chmele a organické pivovarnictví ve dvou vybraných zemích Evropské unie, kterými jsou Česká republika a Spolková republika Německo. Současný stav je popsán za pomoci PESTEL analýzy a Porterova diamant, dvou analýz externího prostředí. Na základě vytvořených analýz je provedeno zhodnocení a srovnání obou zemích. Nakonec jsou uvedena doporučení pro české producenty organického chmele, jak efektivně vstoupit na německý trh a kterou exportní strategii je nejvhodnější si vybrat, což je i cílem této diplomové práce.
|
|
Podnikatelský plán soukromé mateřské školy
Hora, Lukáš ; Špička, Jindřich (vedoucí práce) ; Krause, Josef (oponent)
Tento dokument se zabývá oblastí soukromého podnikání v oboru předškolního vzdělávání a péče o děti. Shrnuje různé možnosti a formy těchto zařízení, které je možné aktuálně v České republice nalézt, rozebírá jejich atributy. Cílem práce je upozornit na důležitá fakta a úskalí související se založením a provozu soukromé mateřské školy, jež má být zařazena do rejstříku škol a školských zařízení. Práce obsahuje interní analýzu silných a slabých stránek a zrovna tak externí analýzu mikro /makroprostředí politického, environmentálního, sociálně-demografického, ekonomického a legislativního rámce. Kalkulace pesimistického, reálného a optimistického scénáře vývoje podnikatelské činnosti rozhodují pomocí stanovení bodu zvratu, vyčíslení výše hospodářského výsledku vlastní realizovatelnost celého projektu založení Soukromé mateřské školy Amálka.
|
|
Komparativní analýza konkurenčních dodavatelů elektrické energie domácnostem
Hančl, Matyáš ; Kovář, František (vedoucí práce) ; Pavlas, Luboš (oponent)
V teoretické části této diplomové práce vysvětlím základní pojmy klíčové pro pochopení celé práce. Rád bych zde vysvětlil teorii související s trhem elektrické energie v České republice a strategickou analýzou vnějšího prostředí. Zároveň zde budou nastíněny a uvedeny základní energetické pojmy, složení ceny elektrické energie, historie otevírání trhu s elektrickou energií, působnost Energetického regulačního úřadu a detaily cenového kalkulátoru. Dále se zaměřím na popsání jednotlivých nástrojů strategické analýzy vnějšího prostředí. V praktické části charakterizuji celé odvětví, provedu externí strategickou analýzu a srovnám konkrétní dodavatele elektrické energie domácnostem.
|
|
Analýza sortimentu kosmetické firmy
Čekan, Viktor ; Vávra, Oldřich (vedoucí práce) ; Stříteský, Václav (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou sortimentu společnosti Cedro sole s.r.o., která působí na českém trhu nehtové kosmetiky. Teoretická část definuje základní pojmy a přináší podklady důležité pro praktickou část. V praktické části se nejprve zabývám představením společnosti Cedro sole, jejími zákazníky a trhem, na kterém působí. Následuje analýza okolí podniku, která blíže popisuje situaci na trhu nehtové kosmetiky. Analýza marketingového mixu přibližuje způsoby stanovení ceny, organizací distribučních cest a komunikačními nástroji a následná analýza sortimentu společnosti se zabývá prodejností výrobků během zkoumaných let spolu s analýzou jejich tržeb a marží. Na základě těchto analýz jsou v závěru vytvořena doporučení na zvýšení prodejnosti a tím i vylepšení pozice na trhu.
|
|
Zpracování podnikatelského záměru
Ondrák, Jan ; Dvořák, Jiří (vedoucí práce) ; Pirožek, Petr (oponent)
Předkládaná práce si klade za vytvoření projektu fotovoltaické elektrárny o výkonu 1 MWp v katastrálním území obce Lipnice nad Sázavou. Dále se zaměřuje na zjištění podmínek pro podnikání v energetice a s obnovitelnými zdroji energie. Podrobně však popisuje pouze obor fotovoltaiky. Součástí práce je hodnocení realizovatelnosti, finanční a administrativní náročnosti, včetně popisu jednotlivých dokumentů nutných pro realizaci projektu. Nezbytnou součástí práce je PESTEL analýza podnikatelského prostředí. Ta popisuje všechny aspekty, které je nutné zohlednit při podnikání v tomto oboru. Zároveň je nedílnou součástí práce ekonomická analýza s kalkulací předpokládaného ekonomického vývoje po dobu zákonné garance výkupních cen, tj. 20 let. Vzhledem k očekávaným výrazným změnám výkupních cen tato práce zohledňuje i tuto skutečnost a hodnotí ziskovost projektu i po této změně.
|
|
Současné podnikatelské prostředí JAR a rozšíření obchodní spolupráce s ČR
Kuchová, Iveta ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Klosová, Anna (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá současným podnikatelským prostředím Jihoafrické republiky, které zkoumá pomocí PESTEL analýzy. Podrobně se tedy věnuje politickému, ekonomickému, sociálnímu, technologickému, environmentálnímu a legislativnímu prostředí JAR. Tato analýza je proložena praktickými zkušenostmi oslovených podnikatelů. Zároveň je v práci věnován prostor obchodní spolupráci této země s Českou republikou. V závěru jsou určeny možnosti dalšího rozšíření spolupráce ČR s Jihoafričany.
|