Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32,789 záznamů.  začátekpředchozí32780 - 32789  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.09 vteřin. 

Difficulties of an Adult Student in Learning and Remembering Vocabulary
Šilarová, Lucie ; Dvořák, Bohuslav (vedoucí práce) ; Vít, Radek (oponent)
Tato bakalářská práce má za cíl najít co nejefektivnější postupy a aktivity ve výuce anglické slovní zásoby pro dospělého studenta, který má problémy se studiem a zapamatováním si nových slov. Výzkum je založen na teoretické části práce, ve které se zabýváme všeobecnými otázkami výuky slovní zásoby, paměťovými procesy a různými přístupy, metodami, strategiemi, technikami a aktivitami používanými ve výuce anglické slovní zásoby. Zvláštní důraz je kladen na paměťové techniky. Praktická část této studie vychází z charakteristiky studentova inteligenčního typu a zabývá se jednotlivými aktivitami použitými ve výuce a jejich efektivitou.

Proměny kultu osobnosti: Rudolf Slánský a utváření komunistické diktatury
Chadima, Jan ; Pullmann, Michal (vedoucí práce) ; Rákosník, Jakub (oponent)
Tato práce pojednává o osobě Rudolfa Slánského, a to od roku 1945 až do jeho popravy na základě vykonstruovaného procesu ke konci roku 1952. Rudolf Slánský byl generálním tajemníkem Komunistické strany Československa a tato funkce mu zaručovala pozici druhého nejmocnějšího muže ve straně a později i ve státě. Postava Slánského je analyzována z několika úhlů pohledu. Klíčová je jeho aktivita při budování komunistické strany, kdy tato část práce vychází z toho, jak strana vypadala pod Slánského vedením, jak byla utvářena její organizační struktura a jaký byl vývoj její členské základny. V textu jsou také rozebrány další důležité aktivity Slánského týkající se let 1945-1948, průběhu Února a nakonec jeho podílu na poúnorových represích. Na základě analýzy této jeho politické aktivity jsou prozkoumány jeho postoje, myšlenky a ideje. Cílem tudíž je jeho sebeprezentace, jak Slánský společnosti představoval sám sebe. Dalším pilířem práce je prezentace Slánského. Tato část textu pojednává o tom, jak byl Slánský oficiálně představován společnosti a jak byl na základě toho sám společností vnímán. Cílem zde je analýza prezentace Slánského během jeho padesátých narozenin v kontrastu s tím, jak byl společnosti představován v průběhu svého vlastního procesu. V souvislosti s tím se pak text zaměřuje na rozbor toho,...

Vztah autoimunity a cytokinů ke klinickým aspektům diabetu mellitus 1. typu
Janíčková Žďárská, Denisa ; Kvapil, Milan (vedoucí práce) ; Svačina, Štěpán (oponent) ; Nečas, Emanuel (oponent) ; Rušavý, Zdeněk (oponent)
Diabetes mellitus (DM) představuje skupinu chronických a metabolických chorob, jejichž základním rysem je hyperglykémie (Pelikánová 2003). Podle definice ADA (American Diabetes Association) a doporučení z roku 1997 (Expert Committee 1997) je tato skupina metabolických poruch výsledkem defektu inzulínové sekrece, inzulínové aktivity či kombinací obou abnormalit, které jsou provázeny komplexní poruchou metabolismu cukrů, tuků a bílkovin. V průběhu choroby se postupně rozvíjejí dlouhodobé cévní komplikace postihující řadu orgánů, zejména oko, ledviny, nervy, srdce a cévní řečiště. Klasifikace, diagnostika diabetického syndromu vychází z průkazu hyperglykémie a klinických známek onemocnění. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Zámek Opočno - proměna interiérů
Vrátná, Michaela ; Biegel, Richard (oponent) ; Macek, Petr (vedoucí práce)
Hlavním předmětem bakalářské práce je zámek Opočno ve východních Čechách a vývoj zámeckých interiérů. První kapitola seznamuje čtenáře s historií města, vývojem hradu jako předchůdce zámku a jeho prvními majiteli. Další dvě kapitoly se věnují dvěma nejvýznamnějším rodům v historii zámku, které se zasloužily o jeho dnešní podobu. Zásluhou prvního rodu Trčků z Lípy získal zámek renesanční podobu. Druhý rod Colloredo-Mansfeldů soustředil své aktivity na drobné úpravy stavby a zámeckých interiérů. V chronologickém sledu jsou zde představeni všichni členové těchto rodů, kteří zámek v průběhu několika staletí vlastnili. Pro postihnutí vývoje interiérů je důležité poznání stavebního vývoje zámku, kterému se věnuje další kapitola. Od svého vzniku prošel zámek mnoha zásadními změnami a stavebními úpravami, které se projevily i na utváření jeho vnitřní struktury. Tyto změny jsou zde popsány, jak po sobě v jednotlivých stylových obdobích následovaly. Na tuto kapitolu zvolna navazuje další část práce zabývající se vývojem vnitřního zařízení od panování rodu Trčků z Lípy po současnost. Práce se snaží postihnout jednotlivé proměny interiérů v souladu s vývojem stavby a následně zdokumentovat jejich dnešní podobu, která vychází z poslední úpravy na přelomu 19. a 20. století.

Výuka anglického jazyka na základní škole v kontextu učebních kompetencí
Krausová, Jarmila ; Kasíková, Hana (oponent) ; Krykorková, Hana (vedoucí práce)
Kompetence k ucení je jednou z klícových kompetencí, které jsou vymezeny rámcove vzdelávacími programy, mají nadpredmetovou podobu a lze je získat jako výsledek celkového procesu vzdelávání. Rozvíjení kompetencí k ucení v rámci ucení se cizímu jazyku úzce souvisí s úrovní jazykových kompetencí ucících se jedincu a jejich citem pro jazyk. Celý proces rozvoje žákových kompetencí je spjat s komplexním pohledem na žáka, na rozvoj jeho nejenom kognitivních schopností a dovedností, ale i na rozvoj jeho osobnostních a sociálních postoju. Diplomová práce "Výuka anglického jazyka na základní škole v kontextu ucebních kompetencí" je rozdelena na tri cásti. První vychází z teoretických východisek ucební a jazykové kompetence, druhá popisuje strategie ucení se cizímu jazyku s durazem na strategie metakognitivní a psychodidaktickou aplikaci metakognice ve školním prostredí. Tretí cást prezentuje výsledky výzkumu provádeného na základní škole v hodinách anglického jazyka a zamereného na edukacní aktivity rozvíjející kompetence k ucení.

Marketingově-obchodní analýza webů vybraných retailových obchodníků
Zapletal, Ondřej ; Sedláček, Jiří (vedoucí práce) ; Sajal, Martin (oponent)
Diplomová práce se věnuje analýze webových stránek retailových obchodníků obecně. Autor vychází z vlastních zkušeností správy webů jednoho z předních retailových řetězců působících v České republice. Významnost tohoto tématu je zejména v jeho aktuálnosti, kdy na konci první dekády 21. století roste využívání internetu v mnoha oblastech lidské aktivity a prodej zboží koncovému spotřebiteli je jednou z nich. Cílem práce je zmapovat současné trendy v oblasti využívání webového rozhraní pro komerční účely retailovými obchodníky a na jejich základě doporučit konkrétní nástroje, které zajistí konkurenceschopnost obchodní společnosti v oboru v současnosti i do budoucna.

Marketingová komunikace v internacionálním marketingu
Šíšová, Lenka ; Boučková, Jana (vedoucí práce) ; Vašková, Dana (oponent)
Marketingová komunikace je jedním z nejvíce kulturně podmíněným nástrojem mezinárodního marketingu. Firmy mohou v mezinárodní komunikaci využívat různé strategie. Tyto strategie musí vycházet z celkové mezinárodní strategie firmy, která je následně rozpracována do dílčích strategií pro jednotlivé pobočky i oddělení (marketing, prodej, výroba atd.). V mezinárodní komunikaci rozlišujeme dvě strategie, jejichž extrémy jdou proti sobě -- globalizační strategie se snaží standardizovat veškeré marketingové komunikační aktivity napříč různými zeměmi, kdežto adaptační strategie nutí firmy myslet lokálně a jednat lokálně. Globální společnost Sara Lee operuje téměř na všech trzích světa a po celém světě vlastní cca 80 značek potravin, nápojů, drogerie a péče o domácnost. V České republice vlastní Sara Lee mimo jiné vedoucí značku na trhu čajů -- značku Pickwick. Značka Pickwick je mezinárodní značkou, neboť kromě ČR operuje také na dalších sedmi trzích v Evropě a na trhu ve Spojených státech amerických. Trh čajů v České republice je pro značku Pickwick velice důležitý, neboť je to jeden z nejúspěšnějších trhů ve všech jejích zemích. Specifika tohoto trhu určují jak lokální návyky a preference spotřebitelů, tak působení konkurenčních značek a konečně také působení různých prodejních kanálů, z nichž největší váhu mají mezinárodní řetězce. Mezinárodní komunikace značky Pickwick vychází z celkových marketingových strategií schválených na centrální úrovni. Komunikační strategie, positioning značky a taktické kroky nicméně rozhodují manažeři různých zemí společně. V komunikační strategii značky Pickwick můžeme pozorovat jak standardizační prvky, společné pro všechny země, tak adaptační prvky, díky nimž se komunikace značky Pickwick v různých zemích liší. Takovými příklady jsou například aktivace novinek značky Pickwick v ČR oproti Maďarsku. Obě země zvolily odlišný koncept 360° myšlenky, který rozpracovaly do jednotlivých aktivací. Značka Pickwick se dlouhodobě rozvíjí, a v současnosti je jejím cílem posílení well-being segmentu (zelené, bílé a bylinné čaje), neboť tento segment vykazuje nejvyšší dynamiku. Kromě tohoto segmentu by se značka Pickwick i ve své komunikaci mohla zaměřit na další, menší segmenty. Takovou možností jsou například čaje pro děti. Množství výrobků, které byly původně určeny pro dospělé, a nyní uvádějí i varianty pro děti, v současnosti narůstá a svědčí to o atraktivnosti tohoto segmentu pro firmy. Značka Pickwick má rovněž zkušenosti s rolí dětí v reklamě, proto by pro ni mohl být tento segment zajímavý a značka by mohla jednoduše navázat na svou předchozí komunikaci.

Ekonomická činnost z pohledu zákona o DPH a judikatury ESD
Bělohradová, Eva ; Svátková, Slavomíra (vedoucí práce) ; Svátková, Slavomíra (oponent)
Práce se zabývá rozborem pojmu ekonomická činnost z pohledu daně z přidané hodnoty a s ním souvisejících pojmů. Vychází z platné právní úpravy a zohledňuje přitom relevantní legislativu Evropského společenství. Práce dále představuje judikaturu Evropského společenství vztahující se k pojmu ekonomické činnosti a na závěr hodnotí přínos poznatků pro praxi.

Microeconomic modelling of the behaviour on the financial markets - trading with derivatives
Koľová, Viera ; Hlaváček, Jiří (vedoucí práce) ; Janda, Karel (oponent)
Finanční trhy představují obrovský komplex, na který má vliv řada faktorů. Důležité pro agenty na finančních trzích je určit způsob predikce budoucí spotové ceny aktiv a rizika, vyplývajícího z jejich pozície.Finančné deriváty jsou instrumenty, jejichž obchodování s očekáváními budoucích cen souvisí a jsou používány buď pro spekulativní účely nebo na zajištění se proti riziku. Black-Scholasová rovnost slouží ke stanovení ceny opce, ovšem vychází z více nereálných predpokladov.Spôsob, jak cenu opce určit a přitom se vyhnout předpokladem u Black-Scholasovej rovnosti, je vycházet ze změny bohatství vypisovatele opcí. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Konstrukce programu Sociální integrace osob ohrožených nezaměstnaností a jejími dopady zpět na trh práce se zřetelem na potřeby sociální okolí nezaměstnaného. (Vytvoření flexibilní služby v návaznosti na poptávku po sociálních službách)
Hofmannová, Šárka ; Koláčková, Jana (vedoucí práce) ; Šťastná, Jaroslava (oponent)
V bakalářské práci jsem hledala odpověď na otázku, zda je region hlavního města Prahy dostatečně zajištěn sociálními službami, které se zabývají nezaměstnaností jako primárním problémem obyvatelstva. Po Praze existuje několik sociálních služeb, které se zabývají nezaměstnaností, jsou to však služby, které se starají pouze o nalezení zaměstnaní nebo pomáhají lidem, kteří mají specifický problém a nezaměstnanost je pouze sekundární. Takové služby jsou primárně zaměřené na jinou cílovou skupinu. Zjistila jsem tedy, že by sociální služba zaměřená na specifické potíže plynoucí z nezaměstnanosti, měla své místo. Porovnáním statistik Asociace občanských poraden a Psychosociální poradny jsem zjistila, že nezaměstnaní lidé sami vyhledávají necílené služby se svými problémy. V další části bakalářské práce jsem navrhovala službu, která v tomto regionu chybí. Tato služba je primárně zaměřená na podporu jedince v jeho snaze znovu se aktivně zapojit do komunitního života. Vychází z předpokladu, že při ztrátě zaměstnání jedinec netrpí pouze hmotným nedostatkem, ale také psychickými a sociálními dopady. Zaměřila jsem se tedy na další aspekty dlouhodobé nezaměstnanosti a službu navrhovala tak, aby vyhovovala velkému množství klientů. Mezi aktivity služby jsem zařadila psychologické poradenství, sociálně právní poradenství,...