Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32,452 záznamů.  začátekpředchozí32443 - 32452  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.78 vteřin. 

Výtvarné umění a sport
Černá, Michaela ; Havlásek Tatarová, Lucie (vedoucí práce) ; Synecký, Jakub (oponent)
Název: Výtvarné umění a sport Abstrakt: V bakalářské práci se autor snaží postihnout a porovnat sport a umění, zachytit momenty kdy jsou si podobné, jejich vzestup nebo potlačení. Nedílnou součástí sportu je pohyb, který se stal pro umělce nelehkým úkolem a výzvou, zajímavé je jak výtvarné umění pohyb zpracovávalo. Dále je zde popsán sport nebo rekreace v průřezu historií. Autor zvolil kapitoly z dějin umění, které mají blízko ke sportovní tématice. Začíná již od pravěku a postupně se dostává do moderních uměleckých směrů. Bakalářská práce se zabývá také pedagogickým využitím tělesné a výtvarné výchovy. Od historických faktů se tato část dostává až k současné důležitosti těchto předmětů a jejich využití ve školách. Reálné propojení tělesné a výtvarné výchovy je zde doloženo výtvarným projektem pro 12leté žáky základní školy, který se touto problematikou zabývá. Nedílnou součástí práce je autorova reflexivní část, kde popisuje výtvarný projekt, své pocity a reakce veřejnosti na svou práci.

Multiplikace jako prostředek komunikace
Svoboda, Zdeněk ; Polcar, Miloslav (vedoucí práce) ; Sedlák, Michal (oponent)
Tato práce se zabývá otázkou používání technologií umožňující multiplikaci informací v komunikaci. V první, teoretické části je naznačena historie vývoje technologií a prostředků umožňující multiplikaci informací. Dále se zabývá především otázkou komunikace umělecké v kontextu současného vývoje využití technologií multiplikace informací. V této části je řešena otázka využití v současnosti nejmodernější technologie v podobě internetu jako prostředku uměleckého vyjádření. Druhá část práce je koncipována jako obhajoba praktické části. Podrobněji je zde řešena otázka osobní internetové prezentace umění v podobě portfolia autora. Třetí část je zaměřena na pedagogické využití tématu multiplikace ve školní praxi. V konkrétní podobě je zde vypracován projekt na téma Multiplikace jako prostředek komunikace pro základní a umělecké školy. Základním nástrojem použitým při tvorbě práce jsou především osobní zkušenosti a postoje podložené studiem odborné literatury.

Evropské jazykové portfolio a jeho vliv na vyučovací klima
Kargerová, Lenka ; Prokop, Jiří (vedoucí práce) ; Smetáček, Vladimír (oponent) ; Lašek, Jan (oponent)
Předmětem práce je projekt Evropského jazykového portfolia (EJP) . Cílem bylo ověřit hypotézu, že jeho používání působí pozitivněna vyučovací klima. Empirická část navazuje na dosavadní výzkum klimatu a využívá kvantitativních i kvalitativních metod. Pomocí dotazníkového šetření a pozorování v hodinách bylo zjištěno, že používání EJP ve výuce nejvýrazněji ovlivňuje postoj studentů k učení a vztah mezi učitelem a studenty. Práce přináší poznatky o fungování moderních zahraničních metod v kontextu současného českého školství. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Gene expression profiling after experimental perinatal asphyxia and the effect of complement-derived anaphylatoxin C3a
Šourková, Hana ; Wsól, Vladimír (vedoucí práce) ; Šimůnek, Tomáš (oponent)
Úvod: Komplement se účastní ochrany a reparace mozku po jeho poškození. Pro porozumění molekulárním mechanismům těchto procesů jsme provedli profilování genové exprese s využitím kvantitativní polymerázové řetězové reakce v reálném čase (qPCR), která je jednou z nejpřesnějších moderních strategií pro analýzu genové exprese. Projekt: Projekt byl zaměřen na profilování exprese vybraných genů potenciálně ovlivňujících ztrátu a ochranu neuronální tkáně, a to během tří týdnů po hypoxicko-ischemickém poškození mozku, modelujícím perinatální asphyxii. Nedávné experimenty ukázaly, že exprese C3a pod kontrolou GFAP promotoru (C3a/GFAP) zmenšila poškození hipokampu po ligaci levé karotidy u novorozených myší o 50% ve srovnání s kontrolními myšmi. Projekt rovněž posuzuje jak místní exprese C3a/GFAP transgenu ovlivňuje expresi vybraných genů. Exprese genů byla analyzována na vzorcích z ipsilaterální a kontralaterální části hipokampu a ipsilaterální části mozkové kůry, které byly získány v čase poranění, 6 a 24 hodin; 3, 7 a 21 dní po něm. Výsledky: Výsledky ukázaly, že se regulace genové exprese po hypoxicko-ischemické příhodě liší v čase a intenzitě a může být také odlišná v příslušných oblastech mozku. Zkoumané geny lze zařadit do rodin se vztahem k uvolnění a deaktivaci neurotransmiteru (SYN II, SYN III,...

Projektový management v oblasti kultury - mezinárodní výstava
Hořejší, Anna ; Švecová, Lenka (vedoucí práce) ; Knobloch, Iva (oponent)
Hlavním tématem diplomové práce je projektové řízení v kulturních organizacích. Teoretická část popisuje obecné roviny tohoto tématu, analyzuje prostředí současných kulturních institucí, jejich spolupráci a jejich pozici mezi tradičními rolemi a mezi nástroji moderního managementu. Zároveň jsou popsána specifika projektového řízení v případě výstavního projektu. Cílem části praktické je popsat a zhodnotit konkrétní projekt výstavy "Tschechische Fotografie des 20. Jahrhunderts" (Česká fotografie 20. století) v Bonnu (pořádanou v mezinárodní spolupráci dvou odlišných kulturních institucí), analyzovat její průběh, pozitiva i rizika, navrhnout možná doporučení. Klíčovým tématem pro všechny tyto aspekty je koordinace či synchronizace organizátorů a přínosy i komplikace této spolupráce.

Exprese a řád ve výtvarném umění 20. století a jejich využití při interakci s uměleckým dílem ve výtvarné výchově na 1. stupni základní školy
Tothová, Martina ; Bláha, Jaroslav (vedoucí práce) ; Synecký, Jakub (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou estetické interakce s uměleckým dílem ve výtvarné výchově na prvním stupni základní školy a zaměřuje se zejména na výtvarné umění 20. století. Cílem práce bylo najít a metodou akčního výzkumu ověřit možnosti vnímání exprese a řádu v umění 20. století jako východiska pro estetickou interakci s výtvarným dílem. Práce je rozdělena na dvě části. První část mapuje psychologicko - didaktická východiska pro výtvarně - výukový projekt zaměřený na interakci s uměleckým dílem 20. století při výuce výtvarné výchovy na 1. stupni základní školy. Dále tato část obsahuje vymezení pojmu galerijní animace. Druhá část je zaměřena na historii moderního umění ve vztahu k následujícímu výtvarnému projektu. Výtvarný projekt nabízí tři výukové bloky, z nichž jeden je ověřen metodou akčního výzkumu. Výstupy výzkumu směřují do školní praxe jako jedna z cest, jak umožnit žákům interakci s uměleckým dílem.

Projektové vyučování
Baranová, Michaela ; Prokop, Jiří (oponent) ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce)
Diplomová práce - Projektové vyučování - je tvořena dvěma částmi, a to teoretickou a praktickou. Teoretická část shrnuje nejdůležitější aspekty této problematiky počínaje historií, výčtem výhod či nevýhod, přes typologii projektu až po úlohu učitele při tomto způsobu výuky. Praktická část se pak zabývá vytvořením a realizací projektu samotného. Projekt Protidrogový plán je námětem pro osobnostně sociální výchovu, ale dává také dostatek prostoru k práci s informacemi z různých zdrojů. Výstup z projektu je zaměřen na schopnost orientovat se v odvětví, které charakterizuje dnešní dobu - s informatikou, a to především v dovednostech a kompetencích v používání multimediální techniky. Přínosem projektu je rovněž přirozená možnost propojit teoretické poznatky s osobními zkušenostmi žáků. Projekt je vhodné zařadit do výuky v době, kdy se žáci již orientují v základních pojmech a oblastech drogové problematiky i výše zmíněné informatiky.

Humna - rozhraní mezi civilizací a přírodou / tradice a globální svět
Šprinclová, Jana ; Špirk, Ivan (vedoucí práce) ; Havlásek Tatarová, Lucie (oponent)
Práce se zabývá vztahem hodnot tradičního světa a současnosti, proměnami vztahu člověka k rodině, práci a krajině. Didaktický projekt je zaměřen na téma podzimních svátků, zvyků a obyčejů. Ve své práci jsem nahlédla do různých oborů společenských věd - filosofie, sociologie, antropologie, psychologie či historie, ale jako pedagog výtvarné výchovy budu spíše zohledňovat pedagogické hledisko než polemiky současných vědeckých teorií.

Námět projektové výuky zaměřené na fenologická pozorování a její využití v přírodovědném semináři základních škol
Malá, Jaroslava ; Skýbová, Jana (vedoucí práce) ; Řezníček, Jan (oponent)
Tato práce se zabývá projektovou výukou na základních školách. Za svůj hlavní cíl si klade vytvoření námětu projektu fenologického pozorování, který by se dal úspěšně realizovat ve výuce přírodovědného semináře základních škol. Součástí práce je podrobná teoretická část, jež charakterizuje metodu projektové výuky jako specifickou moderní vzdělávací strategii v současném školství. Zevrubně jsou popsány jednotlivé fáze projektu od jeho přípravy, přes realizaci až po vyhodnocení. V práci není vynechána ani kapitola věnovaná fenologii, ekologickému odvětví, na níž je tento projekt orientován. Praktickou část zahajuje orientační dotazníkové šetření, které u vybraných pedagogů základních škol zjišťuje využívání projektové výuky a zařazení fenologie v jimi vedených přírodovědných seminářích. Samotné ověření navrženého projektu "Roční proměny přírody" v praxi je podstatou praktické části diplomové práce. Jedná se o dlouhodobý projekt sledující proměny přírody v období jednoho roku na úseku vyměřeném čtvercovou sítí. Podrobně je charakterizováno místo fenologického pozorování, popsáno využití čtvercové sítě a navrženy pracovní listy pro jednotlivá roční období. V diskusi je poté analyzován samotný průběh relizovaného projektu, jeho hlavní přínosy pro žáky a splnění výukových cílu. Na druhou stranu jsou však...

Přístupy k inovacím podnikových informačních systémů
Dvořák, Zdeněk ; Basl, Josef (vedoucí práce) ; Novotný, Ota (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku strategického řízení inovace IS/ICT v podniku v prostředí České republiky a participuje na řešení tříletého výzkumného projektu GA201/08/663 -- Inovace informačních systémů podporující konkurenceschopnost podniku, který je realizován za podpory Grantové agentury České republiky na Fakultě informatiky a statistiky Vysoké školy ekonomické v Praze od 1. ledna 2008. Návaznost práce na projekt spočívá v naplnění dílčích priorit formulovaných pro 1. rok výzkumu. Tato skutečnost přirozeně představuje určující hledisko pro formulaci hlavních cílů diplomové práce. Za prvé, provést výzkum za účelem zjištění současného stavu úrovně informačních systémů v českých podnicích s důrazem na inovaci IS/ICT. Za druhé, vytvořit podkladový materiál pro prezentaci průběžných výsledků za úvodní etapu projektu formou vystoupení na odborných konferencích, prostřednictvím článků v odborných časopisech a uveřejněním poznatků na webových stránkách České společnosti pro systémovou integraci. Způsob naplnění cílů determinuje strukturu diplomové práce, která je tvořena teoretickou a praktickou částí. Teoretická část představuje uvedení do problematiky -- zahrnuje identifikaci klíčových faktorů, které ovlivňují inovaci IS/ICT v moderní, znalostní ekonomice, klasifikaci inovace IS/ICT a specifikaci procesu řízení IS/ICT inovace, která vychází obecně z metod strategického řízení. Praktická část navazuje na uvedení do problematiky a je věnována dotazníkovému šetření -- struktuře dotazníku, metodice výzkumu a vyhodnocení výsledků šetření. Přínos práce, kromě naplnění dílčích cílů výzkumného projektu GA201/08/663 -- Inovace informačních systémů podporující konkurenceschopnost podniku, spočívá v multidimenzionálním pohledu na zvolenou problematiku. Na inovaci IS/ICT je nahlíženo nejen z pozice informatiky v podniku, ale i z pohledu jako celku, kdy je zohledněno i ekonomické hledisko. Tím je zdůrazněna podpůrná úloha informatiky, kdy IS/ICT přispívají k naplnění cílů podniku.