Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 41 záznamů.  začátekpředchozí32 - 41  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Poruchy příjmu potravy z genderové perspektivy: nemoc, či součást života?
Kaválková, Kristýna ; Kolářová, Kateřina (vedoucí práce) ; Ezzeddine, Petra (oponent)
Poruchy příjmu potravy z genderové perspektivy: nemoc, či součást života? Bc. Kristýna Kaválková ABSTRAKT Tato práce se zabývá "poruchami příjmu potravy", které jsou v lékařské literatuře, médiích a časopisech vymezeny jako psychické onemocnění, které souvisí s patologickým způsobem zacházení s jídlem, tělem a sebou samým/samou. Ukazuje se, že tato oblast není z genderové perspektivy neutrální, zpravidla jsou poruchy příjmu potravy označovány jako záležitost žen. Na základě polostrukturovaných rozhovorů v rámci kvalitativního výzkumu práce analyzuje názory žen, které mají s touto oblastí zkušenost, a to především jejich prožívání vlastní tělesnosti a každodenního života. Zároveň se zaměřuje na to, jakým způsobem ženy vnímají prezentaci poruch příjmu potravy, oblasti, jež se jich dotýká, tak jak je prezentována v médiích, lékařských publikacích a v rámci společnosti a jak interpretují svůj status jakožto bytostí "léčících se" z tohoto "onemocnění". Výpovědi žen poukazují na skutečnost, že jejich okolí na ně nahlíželo jako na osoby definované skrze jejich "poruchu", osoby, které jsou výlučně spojovány s patologií a stigmatem. Ovšem tento pohled okolí, médií, odborníků/ic opomíjí rozmanitost lidských identit - ukazuje se, že ženy samy mohou své prožitky a zkušenosti interpretovat odlišným způsobem, svou...
Gender a média v éře postmodernity: odkrývání genderových stereotypů v současném českém reklamním diskurzu
Olbertová, Martina ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Cílem této rigorózní práce bylo v prvé řadě se vůbec hlouběji zamyslet nad problematikou povahy zobrazování genderu v současných médiích. Vzájemný vztah genderu a médií v éře postmodernity jsme se snažili demonstrovat na pěti vybraných reklamních komunikátech zastupujících svou povahou odlišné aspekty zobrazování genderu jako stereotypní kategorie v současném českém reklamním diskurzu V úvodní kapitole jsme si nastínili vývoj genderu jako společenské kategorie. řekli jsme si více o jeho historii, tradičních feminních a maskulinních atributech, stejně jako fluiditě genderu jako kategorie v optice postmodernity. Zároveň jsme si vymezili také vývoj feminismu a ustavení feministického paradigmatu. Následně jsme si představili pohled na gender v odlišných typech médií, zabývali jsme se podrobněji jeho vztahem k televizi jako médiu a vztahem genderu a reklamy. Předmětem teoretické části byl nástin vybraných pojmu z terminologie mediálních studií stěžejních pro účely této rigorózní práce. Seznámili jsme se zde s koncepty souvisejícími s problematikou konstrukce reality v mediálních sděleních, zabývali jsme se rovněž feministickým pohledem na distorzi optiky nazírání genderu v mediálních sděleních a nastínili jsme si také základní pojmy z oblastí sémiotiky: diadické a triádické pojetí znaku a tři stupně...
Otcové na rodičovské dovolené v České republice
Čechová, Pavla ; Pavlík, Petr (vedoucí práce) ; Maříková, Hana (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na situaci otců na rodičovské dovolené v České republice. Jejím výzkumným cílem je zjistit, jak otcové rodičovskou dovolenou prožívají, v čem vidí pozitiva a negativa, a jak tuto zkušenost hodnotí. Teoretická část popisuje zákonnou úpravu rodičovské dovolené a rodičovského příspěvku, dále objasňuje koncepty jako je femininita, maskulinita, mateřství a otcovství. Pojednávám dále o genderových stereotypech a situaci na trhu práce, která rozhodnutí o nástupu na rodičovskou dovolenou ovlivňují. Následně formuluji argumenty pro větší zapojení otců do péče o děti. Empirická část práce je zaměřena na kvalitativní výzkum. Výzkum byl uskutečněn formou rozhovorů s celkem 10 otci na rodičovské dovolené a analyzován prostřednictvím kódování. V analýze dávám získaná data do souvislosti s teoretickými východisky popsanými v první části práce. Naznačuji rovněž směr dalších možných výzkumů, mezi které by mohl patřit i výzkum zaměřený na oba rodiče.
Červená Karkulka: kdo je to, ten vlk?
Táborská, Lucie ; Kučera, Miloš (vedoucí práce) ; Klusák, Miroslav (oponent)
Český abstrakt: Název práce: Červená Karkulka: kdo je to, ten Vlk? Autorka: Lucie Táborská Katedra: Katedra psychologie Vedoucí bakalářské práce: Doc. Miloš Kučera, CSc. E-mail vedoucího bakalářské práce: Milos.Kucera@seznam.cz Abstrakt: Bakalářská práce "Červená Karkulka - kdo je to, ten Vlk?" se věnuje celosvětově známé pohádce O Červené Karkulce. Práce sestává ze tří základních částí. V úvodní z nich autorka pojednává o historickém pozadí vývoje pohádky. Nejprve jsou zmiňovány původní orální verze známé z celého území Evropy i jiných částí světa (Asie, Afrika). Pro západní kulturu jsou však nejvýznamnější literárně zaznamenané příběhy v podání Charlese Perraulta a bratří Grimmů. Druhá část se zaměřuje na význam a interpretaci postavy Vlka v příběhu. Hlavního antagonistu lze vnímat jakožto maskulinní postavu (typ svůdníka, temná strana otcovské postavy, agresivní mužství), nebo jako postavu femininní (matka, babička, Velká matka). Oba přístupy mají nezanedbatelný počet zástupců, o jejichž stručný přehled se autorka pokouší. Závěrečná sekce práce poskytuje náhled na dva základní přístupy k interpretaci pohádky - přístup vnímající příběh jako "varovný" a druhý, považující ho za příběh "iniciační". Zatímco v prvním případě má pohádka děti varovat před nebezpečenstvím a ukazovat správnou cestu, druhý vnímá v...
Gender a média v éře postmodernity: Odkrývání genderových stereotypů v současném českém reklamním diskurzu
Olbertová, Martina ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Cílem této diplomové práce bylo v prvé řadě se vůbec hlouběji zamyslet nad problematikou povahy zobrazování genderu v současných médiích. Vzájemný vztah genderu a médií v éře postmodernity jsme se snažili demonstrovat na pěti vybraných reklamních komunikátech zastupujících svou povahou odlišné aspekty zobrazování genderu jako stereotypní kategorie v současném českém reklamním diskurzu. V úvodní kapitole jsme si nastínili vývoj genderu jako společenské kategorie, řekli jsme si více o jeho historii, tradičních feminních a maskulinních atributech, stejně jako fluiditě genderu jako kategorie v optice postmodernity. Zároveň jsme si vymezili také vývoj feminismu a ustavení feministického paradigmatu. Následně jsme si představili pohled na gender v odlišných typech médií, zabývali jsme se podrobněji jeho vztahem k televizi jako médiu a vztahem genderu a reklamy. Předmětem teoretické části byl nástin vybraných pojmů z terminologie mediálních studií stěžejních pro účely této diplomové práce. Seznámili jsme se zde s koncepty souvisejícími s problematikou konstrukce reality v mediálních sděleních, zabývali jsme se rovněž feministickým pohledem na distorzi optiky nazírání genderu v mediálních sděleních a nastínili jsme si také základní pojmy z oblasti sémiotiky: diadické a triádické pojetí znaku a tři stupně...
Žena Bible ve spektru civilizací : Role ženy pohledem českých křesťanek
WINSTED, Margareta
Práce se zabývá rolí ženy pohledem vědních disciplín, filozofií a náboženství. Centrální myšlenkou je pak charakteristika biblického pohledu na roli ženy, která vychází zvláště z papežského listu Mulieris dignitatem a současných studií amerických biblistů zabývajících se otázkou biblické role muže a ženy. Praktická část se zabývá kvalitativním výzkumem vedeným mezi křesťankami v České republice. Výzkum se zabývá pohledy křesťanských žen na jejich roli a pozoruje uvádění principů biblického ženství do praxe v rodině, společnosti i církvi. Práce si neklade za cíl hodnotit sporné otázky služby žen v církvi, homosexuality či podobných kontroverzních témat spojených s rolí ženy, ale hledá podobu skutečných žen Bible, jejich starostí i problémů. V neposlední řadě se výzkum snaží najít kořeny pohledů na biblickou roli žen, zdroje, z nichž křesťanské ženy, které v České republice tvoří minoritu, čerpají a kde nacházejí své vzory.
Kognitivní predispozice dané mírou maskulinity a femininity mozku
PIXA, David
Diplomová práce se zabývá problematikou kognitivních predispozic v závislosti na pohlaví a individuální míře maskulinity / femininity. Studie vychází z hypotézy, že ženy a muži [analogicky femininí a maskulinní jedinci], zpracovávají informace různým způsobem a užívají odlišných kognitivních strategií {--} jinak myslí, vnímají, řeší úkoly a rozhodují se.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 41 záznamů.   začátekpředchozí32 - 41  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.