Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 63 záznamů.  začátekpředchozí32 - 41dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Bazální stimulace v ergoterapii
Táborská, Štěpánka ; Rodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Svěcená, Kateřina (oponent)
Jméno: Bc. Štěpánka Táborská Vedoucí práce: Bc. Bc. Zuzana Rodová Oponent práce: Název bakalářské práce: Bazální stimulace v ergoterapii Abstrakt Cíl práce: Cílem mé práce je prostudování stávající literatury a zjistit, zda existuje evidence, která by dokazovala efektivitu bazální stimulace. Metoda: V teoretické části se zaměřuji na hledání a studium literatury, která by hodnotila efektivitu bazální stimulace. V praktické části se soustředím na konkrétní dva pacienty. Informace o pacientech jsem získala metodou pozorování, nahlížením do dokumentace a rozhovorem s rodinou pacienta. Kazuistiky jsem zpracovávala na Klinice anesteziologie, resuscitace a intenzivní medicíny pod vedením ergoterapeutky Bc. M. Dvořákové. Výsledky: Po prostudování literatury jsem zjistila, že výsledkem výzkumu je pozitivní naladění pacientů, ale neexistují důkazy, které by potvrzovaly efektivitu bazální stimulace. Klíčová slova: ergoterapie, bazální stimulace, efektivnost bazální stimulace, terapeutická jednotka, kazuistika
Bazální stimulace u osob s hlubokým mentálním postižením
Soukupová, Tereza ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Daďová, Klára (oponent)
Název práce: Bazální stimulace u osob s hlubokým mentálním postižením. Cíle: Cílem práce je sledovat reakci a účinky metod bazální stimulace u osob s hlubokým mentálním postižením v měsíčním intervalu. Jedná se o metody zaměřené na zlepšení vnímání těla, sociálních vztahů a orientace v okolním prostředí. Metody: Sledovala jsem, jak silná bude reakce devíti klientů s hlubokým mentálním postižením na zvolené metody bazální stimulace v závislosti na druhu a čase. Jedná se o metodu kvalitativní, která vyhodnocuje nejvhodnější druhy použití bazální stimulace u osob s hlubokým mentálním postižením. Ke sběru dat jsem zvolila zúčastněné pozorování reakcí klientů. Před intervencí jsem testovala reakce na dva druhy metod, následovala měsíční intervence, kdy jsem denně pozorovala a zapisovala reakci devíti vytipovaných osob na aplikaci sedmi stimulací, které byly praktikovány odbornými terapeuty, po skončení intervence jsem testovala stejné metody jako před zahájením práce. Projekt se realizoval ve státním zařízení pro klienty s celoroční, týdenní a denní pobytovou službou. Výsledky: Výsledky ukázaly, že u pozorovaných subjektů došlo po měsíční intervenci ke zlepšení verbální a nonverbální komunikace, k pozitivním emočním projevům, k částečnému snížení spasticity. Klíčová slova: bazální stimulace, mentálně...
Stimulace tělesně postiženého jedince s využitím tance a jeho technik
Hrubcová, Zuzana ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Tato diplomová práce se skládá ze dvou částí - části teoretické a části praktické. Teoretická část se zabývá jedinci s tělesným postižením a omezeními z toho vyplývajícími, charakteristikou vybraných druhů tělesného postižení a tancem jako terapeutickou metodou. Praktická část sestává z možností aplikování tanečních technik pro klienty se somatickým postižením a možnostmi vedení taneční lekce. Následuje výzkumná část, která se zabývá tancem jako stimulačním prostředkem a jeho účinky na lidi s tělesným handicapem. Klíčová slova: tělesné postižení, stimulace, bazální stimulace, tanec, scénický tanec, pohyb
Využití prvků bazální stimulace u dětí s diagnózou ADHD v předškolním věku
Mojžíšová, Veronika ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Název bakalářské práce: Využití prvků bazální stimulace u dětí s diagnózou ADHD v předškolním věku Jméno a příjmení autora: Veronika Mojžíšová Pracoviště: Katedra speciální pedagogiky, Pedagogická fakulta, Karlova univerzita v Praze Vedoucí bakalářské práce: PhDr. Mgr. Pavlína Šumníková, Ph.D. Rok obhajoby bakalářské práce: 2013 Abstrakt: Cílem této bakalářské práce bylo aplikovat a ověřit význam bazální stimulace u dětí v předškolním věku s diagnózou ADHD. V práci bylo využito jednoduchých metod kvalitativního šetření - prostudování anamnestických údajů, metoda řízeného rozhovoru, pozorování. Pomocí sestaveného programu se podařilo prokázat, že prvky bazální stimulace lze využívat i u jedinců s ADHD. Bazální stimulace je pro ně prospěšná. Z výsledků vyplývá, že pomáhá zajišťovat jejich zklidnění. V průběhu aplikace bazální stimulace došlo také ke zkvalitnění vnímání u těchto dětí. Pozitivní vliv má také na jejich schopnost soustředit se. V průběhu aplikace programu se však nepodařilo prokázat, že má vliv na předpokládané prodloužení této schopnosti. Sestavený program, který byl realizován na vzorku čtyř probandů, se osvědčil. Klíčová slova: syndrom ADHD, zásady výchovného vedení dětí s ADHD, bazální stimulace, vnímání, zklidnění, soustředění
Bazální stimulace u předčasně narozených dětí z pohledu ergoterapeuta
Brandová, Petra ; Kryski, Marcela (vedoucí práce) ; Svěcená, Kateřina (oponent)
bakalářské práce: Práce pojednává o informovanosti rodičů o konceptu Bazální stimulace. V teoretické části jsme se zaměřili na předčasně narozené děti, jejich klasifikaci a problémy spojené s nezralostí. V dalších kapitolách jsme se zaměřili na koncept Bazální stimulace a jeho dílčí části. Dále se věnujeme jednotlivým stimulacím, které se používají u předčasně narozených dětí a potvrzujeme tyto stimulace výzkumy prováděnými mimo ČR. V závěru teoretické části vyzdvihujeme význam edukace a zapojení rodičů do péče o dítě. V praktické práci se zaměřujeme na dosažení cíle bakalářské práce a potvrzení či vyvrácená zadaných hypotéz. Snažili jsme se o zjištění informovanosti rodičů ve FN Motol. Zajímali jsme se o povědomí o významu konceptu Bazální stimulace u předčasně narozených dětí, o aplikaci jeho prvků (klokánkování, orofaciální stimulace, poloha mumie, poloha hnízdo) a povědomí o tom, kdo koncept aplikuje.
Využití bazální stimulace v předškolním vzdělávání
Bechová, Veronika ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Diplomová práce "Využití bazální stimulace v předškolním vzdělávání" má za cíl potvrdit kladný vliv konceptu bazální stimulace na výchovu a vzdělávání dětí s kombinovaným postižením v mateřské škole speciální. Teoretická část podává stručnou charakteristiku k tématu kombinovaného postižení a dětské mozkové obrny. Přináší pohled na vývoj dítěte s postižením v období předškolního věku. Stěžejní část se věnuje konceptu Bazální stimulace i s jeho základními a nástavbovými prvky a biografickou anamnézou. Výzkumný projekt předkládá případové studie a ukazuje využití konceptu při konkrétní práci. Hodnotí a potvrzuje kladný vliv stimulace na děti a předkládá doporučení pro pedagogickou praxi. Klíčová slova: kombinované postižení, dítě v předškolním vzdělávání, bazální stimulace
Návrh na vytvoření Snoezelen místnosti v geriatrickém zařízení
Mašindová, Jana ; Náhlá, Jana (vedoucí práce) ; Svěcená, Kateřina (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno a příjmení: Jana Mašindová Vedoucí práce: Mgr. Jana Náhlá Návrh na vytvoření Snoezelen místnosti v geriatrickém zařízení Snoezelen terapie se provádí ve speciálně upravené místnosti. To je místnost vybavena zařízením, které stimuluje všechny lidské smysly. Snoezelen místnost nabízí návštěvníkům příležitost prožít poznání, interakci i relaxaci. Návštěvníky nikdo do činností nenutí, naopak mohou uplatnit svou vlastní vůli a provádět vše, co se jim líbí a je jim příjemné. Bakalářská práce se zabývá využitím Snoezelen místnosti pro geriatrické klienty. V České republice existuje mnoho pracovišť pro dětské klienty, která Snoezelen místnost využívají. Je však jen málo pracovišť, která se zabývají Snoezelenem pro geriatrickou populaci, ačkoli se jedná o metodu užívanou v zahraničí pro tuto klientelu velmi často. Teoretická část této práce shrnuje nejen problematiku Snoezelenu, ale také onemocnění demence, které se ve stáří velmi často vyskytuje. Dále je v této části popsána bazální stimulace, která má na lidi trpící demencí velký účinek, a v neposlední řadě je zde uvedeno i propojení Snoezelen místnosti s bazální stimulací. Praktická část mapuje současný stav a vyhodnocuje odpovědi na otázku: ,,Jak lze v České Republice pořídit a vybavit Snoezelen místnost v geriatrickém zařízení?"...
Autismus - Použití systémů alternativní a augmentativní komunikace u jedinců s poruchou autistického spektra
Vošická, Edita ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Novotný, Josef (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá systémy alternativní a augmentativní komunikace používané u jedinců s poruchou autistického spektra. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje hlavně informace o narušené komunikační schopnosti u jedinců s autismem, o jejich vývoji řeči, diagnostice komunikačních schopností, systémech alternativní a augmentativní komunikace a možnostech pomoci rodinám s dítětem s pervazivní vývojovou poruchou. Část praktická je založena na průzkumu provedeném pomocí dotazníku, který byl rozeslán rodičům nebo zákonným zástupcům dětí s poruchou autistického spektra. Cílem průzkumu je připravit terén pro další rozsáhlejší výzkumy.
Stravovací návyky u osob s kombinovaným postižením
Čadilová, Petra ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
Tématem bakalářské práce je popis základních stravovacích návyků dětí s kombinovaným postižením a zmapování metod, kterými si tyto návyky osvojují. Dále práce popisuje fyziologický způsob příjmu potravy i jednotlivé části trávicí soustavy, které se na něm podílejí. Cílem je na základě soudobé domácí i světové literatury popsat jednotlivé strategie osvojování nejelementárnějších stravovacích návyků, jimiž jsou např. žvýkání či polykání, a tyto teoretické poznatky porovnat s praktickými zkušenostmi nabytými prací osobní asistentky u dětí s kombinovaným postižením v domácím i školském prostředí. Velká pozornost je věnována orofaciální stimulaci ve vztahu k osvojování jednotlivých stravovacích návyků a dále možnosti využití konceptu bazální stimulace k jejich zkvalitnění. Práce se také zabývá alternativními způsoby výživy osob s kombinovaným postižením, resp. perkutánní endoskopickou gastroskopií a nasogastrickou sondou. Práce obsahuje tři kazuistiky dětí s kombinovaným postižením, na nichž je doloženo, jakým způsobem může být pomocí léčebných metod zkvalitněn život osob s kombinovaným postižením, přičemž důraz je kladen především na příjem potravy.
Stimulace těžce postižených osob s využitím terapeutického konceptu bazální stimulace
Kaplanová, Jana ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Strnadová, Iva (oponent)
Bakalářská práce by měla čtenáře seznámit s konceptem bazální stimulace a s problematikou lidí s těžkým postižením. Praktická část práce bude zpracovávat výsledky dotazníkového šetření v Základní škole Sluneční v Hostinném. Toto šetření se bude zaměřovat na odbornou připravenost respondentů pro práci s konceptem bazální stimulace a na aplikaci tohoto konceptu do vzdělávacího procesu lidí s těžkým postižením. Cílem mé práce je představit koncept bazální stimulace jako velice účinnou terapeutickou metodu použitelnou pro práci s lidmi s těžkým postižením a toto ověřit dotazníkovým šetřením.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 63 záznamů.   začátekpředchozí32 - 41dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.