Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31,232 záznamů.  začátekpředchozí31223 - 31232  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.72 vteřin. 

Money Laundering
Polakovič, Martin ; Zetek, Pavel (vedoucí práce)
Praní špinavých peněz je proces, při kterém se zločinecké organizace snaží vzbudit dojem legálního původu peněz. Protože se však jedná o příjmy z nelegálních činností, je i samotný proces nelegální, i když je postup organizací jakkoliv rafinovaný a promyšlený. V mé práci se tuto problematiku snažím přiblížit, vysvětlit a poukázat na možné indikátory či znaky takového procesu. Rozebírám nejčastější a nejpoužívanější způsoby vždy s příklady nejslabších míst, díky kterým je obdobný proces možné odhalit a tak mu zabránit. Tato problematika se objevila v nedávné minulosti a souvisela s globalizací trhu a ulehčením přesunu (nelegálního) zboží, a stejným způsobem i peněz. Nejedná se o soubor zažitých pravidel a postupů, ale naopak o živý proces, který se stále přizpůsobuje novým poznatkům a situacím

Generační rozdíly a jejich dopad na hodnotovou orientaci a postoje k práci
Šebestová, Veronika ; Mudd, Dana (vedoucí práce) ; Duffková, Jana (oponent)
Tato práce se zabývá dopadem generačních rozdílů na postoje k práci a hodnotovou orientaci a zároveň zkoumá, do jaké míry jsou postoje k práci a hodnoty lidí vykonávajících stejnou profesi ovlivněny generačním původem a do jaké míry jinými sociálními nebo individuálními předpoklady. V teoretické části práce je nejprve definován význam, původ a funkce klíčových pojmů. Zároveň je zde zdůrazněna skutečnost, že charakter hodnotových orientací a postojů k práci souvisí s generačním původem jedinců, ale i s dalšími sociálními znaky a individuálními vlastnostmi. Teoretická část práce rovněž zahrnuje pasáž věnující se metodám výzkumu hodnot a postojů a dvěma v současnosti pravděpodobně nejvýznamnějším mezinárodním výzkumům v této oblasti, Světovému výzkumu hodnot a Evropskému výzkumu hodnot. Cílem empirické sondy soustřeďující se čistě na profesi učitele je odpovědět na otázku, do jaké míry jsou postoje k práci a hodnotové orientace učitelů podmíněny generační původem a do jaké míry jinými vlivy. Výsledky šetření přitom nepotvrzují významný vliv generačních předpokladů. Naopak poukazují na skutečnost, že učitelé všech definovaných generací mají víceméně shodná hodnotová a postojová stanoviska, jejichž původ pravděpodobně souvisí s některými individuálními vlastnostmi obecně charakteristickými pro tento druh...

Problematika přípravy mládeže ve věku 16-18 let
Smejkal, Jaroslav ; Buzek, Mario (vedoucí práce) ; Bošanský, Jiří (oponent)
NÁZEV Problematika přípravv mládeže ve věku 16 - 18 let NÁZEV V ANGLIČTINĚ Preparation issues ofteen-agers between the ages of 16 - 18 years CÍL PRÁCE Cílem práce bylo nastínit, jak vypadá tréninkový model v České republice dále pozorování komplexnťho výkonu hráčů FC Viktoria Plzeň. Zjistit nedostatky v hernťch činnostech v průběhu utkání a navrhnout tréninková opatření, která pomohou odstranit zjištěné nedostatky. METODA Výzkum byl proveden metodou nepřímého pozorování pomocí DVD záznamů z utkání 1. ČPP ligy st. dorostu za použití kvalitativní a kvantitativní analýzy herních činností. VÝSLEDKY Analýza by měla odhalit některé nové skutečnosti. Výsledky by měli definovat požadavky na zdokonalování technické a taktické vyspělosti v herních činnostech jednotlivce. KLÍČOVÁ SLOVA Herní výkon, kvalitativní a kvantitativní analýza, řešení "chybnosti" 2

Sociální tématika v Českém konceptuálním umění 90. let 20. století
Beranová, Hana ; Rakušanová, Marie (vedoucí práce) ; Bydžovská, Lenka (oponent)
v českém jazyce Sociální tématika v českém konceptuálním umění devadesátých let dvacátého století Má práce se věnuje období devadesátých let dvacátého století v Čechách. Snažím se poukázat na fakt, že pro české umění devadesátých let (nejmladší generace) byl konceptualismus velice rozšířené médium. Konceptualismus se stal aktuálním médiem pro všechny umělecké obory. Sociální tématika začala být po revoluci častým námětem (ne jediným), který byl nejvíce zpracováván právě mladými konceptualisty. Vybrala jsem nejtypičtější zástupce tohoto žánru, kteří se sociální tématikou pracují, ale každý z nich se na tuto sociální problematiku dívá odlišným pohledem. Jsou jimi: skupina Pondělí, Milena Dopitová, Jiří Černický, Krištof Kintera. Rozebírám tvorbu těchto autorů, kterou rozděluji do několika tématických skupin. Na závěr stručně zmiňuji dílo Kateřiny Šedé, jedné z nejmladších umělkyň současného českého umění, zabývající se touto problematikou. Na začátku práce stručně nastiňuji situaci odehrávající se v devadesátých letech na české umělecké scéně: okolnosti kolem změn na pražské AVU, nejmladší nastupující generace umělců, stav galerií, výstava CZ99. Následně se zmiňuji o konceptualismu jako o fenoménu pro generaci českých umělců devadesátých let a poukazuji na instalaci jako na nejčastěji používaný...

Respekt k předem vysloveným přáním pacienta - etické souvislosti
PLVANOVÁ, Veronika
Bakalářská práce Respekt k předem vysloveným přáním pacienta je rozdělena na část obsahující teoretická východiska a praktickou část. V teoretické části je postupováno od základních principů etiky přes potřeby a přání pacientů, jejich práva, až k samotné otázce předem vyslovených přání. Oblast předem vyslovených přání vychází z principu autonomie pacienta a je zakotvena v Úmluvě o lidských právech a biomedicíně. Situace v naší republice je znesnadněná tím, že tato oblast zatím není vřazena v zákonech a nemá v českém prostředí tradici. V praktické části byla použita metoda kvalitativního výzkumu, polořízený rozhovor. Nejdříve jsem vytvořila krátké kazuistiky vybraných pacientů a poté s nimi hovořila o jednotlivých tématech. Předem jsem zvolila 11 základních otázek, které usměrňovaly běh rozhovoru. Respondenty byli pacienti hospitalizovaní na onkologických odděleních či docházející na ambulanci chemoterapie Nemocnice Jihlava. Hovořila jsem s 10 pacienty. Cílem bylo zjistit informovanost pacientů o jejich právech, jaké mají možnosti vyslovit přání v nemocniční péči. Také, o čem by si pacienti přáli rozhodovat a koho by chtěli pověřit rozhodováním v případě vlastní neschopnosti vyslovit svá přání. K dosažení jednotlivých cílů pak pomáhaly výzkumné otázky a rozdělení rámcových otázek do 3 oblastí. První oblastí byla práva pacientů, která znala většina respondentů. Za nejdůležitější byly považovány: sdělování pravdy o nemoci a léčbě, možnost zvolit a ukončit léčbu, znalost zdravotnického personálu. Další část se zabývala přáními. Většina z pacientů doufala, že dobrý přístup zdravotnického personálu odhalí jejich přání, a tak je nebudou muset sdělovat. Žádný z vybraných respondentů se otázkou předem vyslovených přání v minulosti nezabýval. Závěrečný blok uzavíraly otázky, týkající se možnosti zvolit zástupnou osobu v rozhodování. Pacienti nejčastěji vybírali rodinné příslušníky (partnery, děti). V praxi by bylo možné využít poznatky získané výzkumem k publikaci v odborné literatuře a vytvoření edukačního materiálu pro pacienty i zdravotnické pracovníky.

Inovace a regionální rozvoj
Johannisová, Lucie ; Krbová, Jana (vedoucí práce) ; Musil, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá dopady inovací na regionální rozvoj. Teoretická část vysvětluje základní pojmy z oblasti inovací a regionálního rozvoje a popisuje význam inovací pro regionální rozvoj. V praktické části jsou tyto poznatky aplikovány na Středočeský kraj. Nejprve jsou charakterizováni jednotliví aktéři středočeského inovačního systému a je nastíněn jejich vliv na rozvoj regionu. Následně je zhodnocen vliv podpory Evropské unie prostřednictvím operačních programů na rozvoj kraje. Protože inovace představují nositele udržitelného ekonomického růstu a konkurenceschopnosti regionu, poslední kapitola se věnuje inovační výkonnosti Středočeského kraje a jednotlivé kraje jsou nakonec porovnány podle úrovně své konkurenceschopnosti.

Podněty a podoby expresionismu
Ziebikerová, Alena ; Stejskalová, Anna (oponent) ; Hrabáková, Jaroslava (vedoucí práce)
RESUMÉ Práce Podněty a podoby expresionismu se dělí na dvě hlavní části. První část přináší pokus o vymezení pojmu expresionismus v souvislostech modemy a avantgardy, dále následuje všeobecný infonnativní přehled o umění expresio- nismu, jak se projevil v uměleckých druzích v celoevropském kontextu vždy s přihlédnutím k dění na domácí české umělecké scéně. V této partii textu je dů­ raz kladen na popis nových vyjadřovacích prostředků, které expresionismus jako jeden z nově nastupujících moderních, popř. avantgardních, směrů přináší. Na konec této obecné kapitoly jsou zahrnuty také základní infonnace o expresi- onismu v českém literárním kontextu, které mají funkci úvodních poznámek k autorským kapitolám. První část jako celek je teoretickým a infonnačně ori- entačním východiskem pro části následující. Druhá část práce zahrnuje dvě kapitoly, které jsou věnované vybraným lite- rárním textům českých autorů, dávaným do souvislosti s expresionismem. Jde o pokus představit vybraná díla české literatury jako různé typy či reprezentanty projevu expresionismu v prozaickém textu. Kapitola o LeUovi Josefa Čapka při­ náší v souhrnu přehled vědeckých reflexí zkoumaného textu, porovnává různé přístupy badatelů k problému jeho směrové přináležitosti. Kapitola věnovaná knihám Tanec smrti a Hrad smrti Jakuba Demla se...

Aktivizující metody ve výuce psychologie
Pilousová, Alena ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Šírová, Eva (oponent)
Cílem rigorózní práce je vytvořit didaktický materiál zaměřený na přehled a využití aktivizujících metod pro výuku psychologie a pilotně ověřit, jaký mají aktivizující metody vliv na žáka střední odborné školy při výuce v oblasti kognitivní, sociální, osobně rozvojové a didaktické. Pilotní testování probíhalo v 1.ročníku střední odborné školy oboru sociální péče. V teoretické části práce je zpracována aktuální problematika obecné didaktiky, charakteristika vyučovacího předmětu psychologie, přehled výukových metod s akcentem na aktivizující metody a jejich užití ve výuce psychologie, pedagogickopsychologická charakteristika žáka střední školy a osobnost učitele. Na základě teoretických poznatků byly vytvořeny didaktické listy pro výuku psychologie. Podle těchto didaktických listů byla psychologie vyučována. O každé hodině byl veden záznam z pohledu učitele - terénní poznámky z hodin a jednotlivé výukové celky byly prostřednictvím dotazníků s názvem "Zpětná vazba z hodiny" žáky evaluovány. Výsledkem je podrobný doklad o tom, jak byly aktivizující metody při výuce psychologie vnímány žáky i učitelem a jaký měly dopad v oblasti kognitivní, rozvojové, didaktické a sociální. Poznatky byly kvalitativně analyzovány. Závěrem je uvedeno, že pilotní testování ukázalo, že aktivizující metody ve výuce psychologie...

Podnikatelské prostředí, obchodní a kulturní zvláštnosti Bosny a Hercegoviny
Duljković, Zenon ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Klosová, Anna (oponent)
Cílem bakalářské práce je analyzovat podnikatelské prostředí Bosny a Hercegoviny, přiblížení ekonomické a politické situaci země, dále analyzovat obchodní jednání s bosenskými partnery a poukázat na kulturní a jiné odlišnosti, na které může český podnikatelský subjekt narazit. První kapitola obsahuje základní charakteristiku země, stručnou historii a informace o obyvatelstvu. Druhá kapitola pojednává o podnikatelském prostředí, o ekonomické a politické situaci země a zahraničních investicích. Třetí kapitola se zabývá kulturními a sociálními zvláštnostmi. Poslední čtvrtá kapitola analyzuje obchodní jednání bosenských subjektů pomocí dotazníkového šetření mezi českými a bosenskými podnikatelskými partnery.

Faktory ovlivňující reprodukci včely medonosné (Apis mellifera)
POLÍČEK, Blahoslav
Obsahem této bakalářské práce je přehled hlavních i vedlejších faktorů působících na výsledky reprodukce včely medonosné (Apis mellifera). Je zaměřena především na porovnání teplotních a vlhkostních poměrů ve včelstvu a jejich vliv na reprodukci včel, případně na produkci medu jako jejich hlavního produktu. Jelikož je reprodukce včel ovlivněna celou řadou dalších faktorů i tyto faktory byly v práci popsány. Bylo provedeno měření vnitřní a vnější teploty a vlhkosti v úlu v jednotlivých fenofázích včelařského roku a porovnání se skutečností a pozorováním na kontrolním stanovišti.