Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31,114 záznamů.  začátekpředchozí31095 - 31104další  přejít na záznam: Hledání trvalo 2.29 vteřin. 

Poruchy přijmu potravy u tanečníků
Mikysková, Barbara ; JANEČEK, Václav (vedoucí práce) ; ČÍŽKOVÁ, Klára (oponent)
Předkládaná práce zpracovává problematiku psychosomatického onemocnění poruchy příjmu potravy v tanečním prostředí. Zaměřuje se na specifické faktory, které působí v tanečním prostředí a zvyšují riziko vzniku a častost výskytu onemocnění. Práce se kromě studia odborné literatury (teoretická část) opírá také o výzkum, který byl v rámci práce proveden. Cílem práce je popsat rizikové faktory a navrhnout možnosti optimalizace stávající. Výsledkem práce jsou proto dva texty určené pedagogům- skupině, která byla v práci označena jako samostatný rizikový faktor, který ale navíc zesiluje působení ostatních faktorů. První manuál pro pedagogy popisuje jak rozpoznat a jak reagovat při podezření na poruchu příjmu potravy u studenta. Druhý text shrnuje konkrétní preventivní opatření proti vzniku dalších případů poruchy příjmu potravy u tanečníků.

Postoje k diváckým projevům v AC SPARTA Praha
Martan, Václav ; Veselý, Kamil (oponent) ; Janák, Vladimír (vedoucí práce)
Název: Postoje k diváckým projevům u AC Sparta Praha Cíl práce: Porovnat rozdíly v projevech a postojích diváků, kteří navštěvují fotbalová utkání týmu AC Sparta Praha. Metody: Sběr dat - tisk, internet, fanziny, film (zmapování historie). Písemné dotazování - dotazníky (postoje k problému - náhodných diváků, ultras/hooligans, Elektronické dotazování skupin - ultras, hooligans, Rozbor literárních pramenů. Anotace: Zmapování historie, současné situace a analýzy budoucího vývoje diváckých projevů Výsledky: Navrhnout možné řešení vedoucí k odstranění negativních diváckých projevů. Klíčová slova: AC Sparta Praha, ultras, hooligans, fotbal, divácké projevy a postoje, sportovní diváctví 2

Poruchy hybného systému pacientů v dlouhodobé remisi nádorových onemocnění vzniklých v dětském věku /NEFROBLASTOM/
Šafářová, Marcela ; Kolář, Pavel (vedoucí práce) ; Véle, František (oponent) ; Eckschlager, Tomáš (oponent)
SOUHRN Cílem práce bylo popsat a strukturovat pozdní následky na pohybovém aparátu u pacientů, kteří byli v dětství léčeni pro nefroblastom (NFB). Pacienti podstoupili terapii, skloženou ze tří typů léčby: chemoterapie, radioterapie a chirurgická léčba. Dílčí cíle: Na relativně homogenní skupině pacientů (s jediným typem základního onemocnění léčených v akutní fázi) popsat typické posturální poruchy hybného systému rozvinuté během pěti a více let odstupu od ukončení kombinované léčby (chirurgické, chemo- a radioterapie). V návaznosti na tato zjištění navrhnout pro pacienty bezprostředně po léčbě i po delší časové prodlevě systém prevence poruch hybného systému vznikajících jako sekundární následky léčby primární diagnózy. Porovnat funkční poruchy hybného systému a funkční poruchy plicních funkcí u pacientů s/bez radioterapie. Posoudit dopad poruch hybného systému na tělesnou zdatnost jedince. Práce je klinickou průřezovou studií s retrospektivním dohledáním dat pacientů léčených pro NFB v letech v době od 1.1.1980 do 31.12.2004 na Klinice dětské onkologie (dnes Klinice dětské hematologie a onkologie UK-2.LF a FN Motol). Studie probíhala po dobu tří let 2005-2008 ve Fakultní nemocnici v Motole v Praze. Soubor a metody: Celkem bylo vyšetřeno 151 pacientů. Pacienti byli v době studie občané ČR, nejméně 5 let...

Cyklus Pod klášterní révou Elina Pelina a jeho souvislosti se Studní svaté Kláry Anatola France
Obůrková, Tereza ; Čolobova, Žoržeta (oponent) ; Grigorov, Dobromir (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo na základě rozporuplných tvrzení bulharské literární kritiky o shodných rysech knih Pod manastirskata loza Elina Pelina a Le Puits de Sainte Claire Anatola France tato dvě díla porovnat a určit jejich vzájemný vztah. Podrobná žánrová analýza obou knih ukázala, že se tato díla liší. Elin Pelin ve svých legendárních povídkách představuje svůj ideální model světa (potažmo svět představ prosté víry bulharského člověka). Bulharský spisovatel své příběhy staví na ději, pomocí něj čtenáři demonstruje svou pravdu, o které je přesvědčen. Kniha Le Puits de Sante Claire je nehomogenní, příběhy lze rozdělit do dvou skupin - první z nich je poznamenána Franceovými parnasistními počátky, příběhy v ní obsažené jsou efektně zpracovaná podání přitažlivých námětů, ve kterých se odráží tehdejší čistě estetický postoj autora k tvorbě (který je v rozporu s pOjetím Elina Pelina), povídky druhé části jsoLJ už plné filozofických úvah a monologů, ve kterých Anatole France zaujímá angažovaný postoj, charakteristický pro jeho vrcholná díla. Staví se ostře nejen proti fanatickým a dogmatickým projevům náboženství jako Elin Pelin, ale proti víře jako takové. Čtenáře však Anatole France přímo nepoučuje, tak jak to činí bulharský spisovatel v závěru svých povídek, pouze mu demonstruje, jak je jakákOliV "pravda"...

Srovnání vybraných supermarketů v rámci ČR
Pelcová, Jana ; Khelerová, Vladimíra (vedoucí práce) ; Turnerová, Lenka (oponent)
Cílem této bakalářské práce je porovnat z daných hledisek vybrané supermarkety v rámci České republiky. Snahou je vytyčit určitá pro a proti jednotlivých řetězců a vzájemně srovnat jejich působení a vliv na český trh. Zaměřuje se na celkovou historii a vývoj maloobchodních řetězců od první světové války po současnost. Dále charakterizuje vybrané - Tesco, Kaufland, Billu a ESO MARKET a v poslední části srovnává čtyři konkrétní obchody těchto společností.

Role informačního centra v marketingu destinace cestovního ruchu
Hrychová, Tereza ; Johnova, Radka (vedoucí práce) ; Šušáková, Zdeňka (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou vybraného turistického informačního centra a jeho rolí v marketingu destinace cestovního ruchu. Hlavním cílem je určit, jak uživatelé informační centrum a jeho služby vnímají, a navrhnout možná zlepšující opatření. Teoretická část vysvětluje základní pojmy a definice jako např. cestovní ruch, informační služby, marketing destinace a turistické informační centrum a jeho činnosti. Dále stručně popisuje aktivity Asociace turistických informačních center České republiky. Další kapitola se zabývá CzechTourism, příspěvkovou organizaci Ministerstva pro místní rozvoj, jejímž cílem je vytvářet a propagovat pozitivní obraz České republiky jako země vhodné pro cestovní ruch. Praktická část je zaměřena na vybrané informační centrum CzechTourism a popisuje ho z hlediska poskytovaných služeb, personálu a vybavení. Poté jsou představeny výsledky dotazníkového šetření mezi uživateli informačního centra. Poslední kapitola obsahuje závěrečné zhodnocení informačního centra a navrhuje několik doporučení, která by mohla vést k větší spokojenosti uživatelů. [Autorský abstrakt]

Proměny románu formování: La tía Julia y el escribidor a La Habana para un infante difunto
Kučerová, Markéta ; Fousek, Michal (oponent) ; Vydrová, Hedvika (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce bylo rozebrat a porovnat romány Havana pro zesnulého Infanta a Tetička Julie a zneuznaný génius a zjistit, do jaké míry se v nich uplatňuje román formování. Zároveň jsme se zaměřili i na nové aspekty, které doplňují tradiční schéma tohoto žánru. Jak jsme mohli vidět, romány ve svých základních rysech skutečně sledují syžet klasického románu formování. Hlavními hrdiny obou románů jsou mladíci, jejichž mládí je ještě potvrzeno jménem: Infant, Chlapec, a Maroušek neboli Vargásek, jméno, které je zdrobnělinou autorových jmen Mario Vargas. Žijí ve velkém městě, dokonce v hlavním městě země, kam přišli z venkova, a postupně dospívají a seznamují se s pozitivními i negativními stránkami života dospělých. Procházejí životními zkouškami, které je posouvají na cestě za dospělostí. Oba hlavní hrdinové najdou lásku svého života, o kterou musí bojovat. Zároveň ale získávají i pracovní zkušenosti a rozvíjejí se tak na rovině profesionální. Ačkoli na to není kladen velký důraz, oba hrdinové rovněž rozvíjejí své společenské vztahy a zařazují se tak do společnosti. Současně s tím se také postupně přerušují jejich pouta k rodině. U Infanta dojde k tomuto vývoji nenásilně, jednoduše tím, jak dospívá. Se svou matkou ale vazby nikdy zcela nepřeruší. Maroušek se postaví proti celé své rodině, protože...

Finanční optimalizace
Mynařík, Petr ; Kuncová, Martina (vedoucí práce) ; Blažek, Radovan (oponent)
Diplomová práce se věnuje hledání lepšího řešení otázky financí. První část se týká vícekriteriálního hodnocení variant. Aplikoval jsem metody vícekriteriálního hodnocení na různé možnosti, jak lze řešit otázku důchodů. Cílem je porovnat různé alternativy a nabídnout možné řešení. Druhá část je o lineárním programování. Hlavním cílem diplomové práce je navrhnout a vytvořit matematický model, který dokážu využít i v praxi. Tento matematický model nám navrhne řešení, které nám ukáže, jak lze lépe nákladat s našimi penězi.

Analýza personální práce
Šoltová, Olga ; Šikýř, Martin (vedoucí práce) ; Stříteský, Marek (oponent)
Cílem bakalářské práce je provést analýzu nejdůležitějších personálních činností ve společnosti ČEZ, která je jednou z nejvýznamnějších českých společností na energetickém trhu, porovnat zjištěné výsledky s teoretickými znalostmi a případně navrhnout řešení, doporučení či změny stávajícího systému v souladu s nejnovějšími poznatky a trendy. Mezi nejdůležitější personální činnosti v organizaci patří - plánování a analýza personálních míst, získávání a výběr zaměstnanců, přijímání a adaptace zaměstnanců, hodnocení zaměstnanců, vzdělávání a rozvoj zaměstnanců, odměňování zaměstnanců a péče o zaměstnance. Informace pro zpracování praktické části práce byly získány při pohovoru s vedoucí personalistkou podniku a z poskytnutých interních materiálů.

Praktické formy výuky v přípravném vzdělávání učitelů přírodopisu a biologie: (se zaměřením na mikrobiologii)
Pavlasová, Lenka ; Dostál, Petr (vedoucí práce) ; Vašutová, Jaroslava (oponent) ; Čížková, Věra (oponent)
Předložená práce se zabývá praktickými formami výuky v přípravném vzdělávání učitelů přírodopisu a biologie. Řešen je především problém reflexe výuky v tomto přípravném vzdělávání, zejména v jeho praktických složkách. Konkrétně se jedná o problém výuky jednoho odborného předmětu - mikrobiologie. Cílem předložené práce bylo navrhnout inovovaný obsah praktické části kurzu Mikrobiologie, který by měl sloužit k výuce studentů oboru Učitelství biologie pro ZŠ a SŠ na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy v Praze, resp. k výuce jeho bakalářské části v připravovaném strukturovaném studiu. K dosažení cíle bylo v první fázi potřeba analyzovat stávající stav výuky mikrobiologických témat na školách v rámci předmětu přírodopis a biologie a v přípravném vzdělávání učitelů přírodopisu a biologie. Protože ve výuce českého učitele hraje podstatnou roli používaná učebnice, byla jednotlivá mikrobiologická témata analyzována i v dostupných učebnicích.