Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31,017 záznamů.  začátekpředchozí31008 - 31017  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.52 vteřin. 

Odpovědnost nejvyšších kontrolních institucí vůči parlamentům ve vybraných státech Evropské unie a srovnání s Českou republikou: Studie č. 1.202
Cupalová, Marcela ; Kavěna, Martin
Studie obsahuje srovnávací a ústavněprávní analýzu právní úpravy odpovědnosti nejvyšší kontrolní instituce vůči parlamentu. Materiál srovnává právní úpravu ve vybraných státech EU a v České republice nejen z hlediska uplatňovaných kontrolních mechanismů, ale i z hlediska základního principu konstitucionalismu a souvisejících zásad odpovědnosti a dobré správy. Práce dovozuje, že je-li zvažováno přijetí podrobnější zákonné úpravy v ČR, která by upravovala výkon kontroly NKÚ ze strany Poslanecké sněmovny, není nezbytné vycházet z toho, že tato kontrola musí být i v budoucnu pojata jako výkon veřejné správy v materiálním smyslu (tedy jako kontrola podle zákona č. 552/1991 Sb., o státní kontrole): kontrola NKÚ ze strany Poslanecké sněmovny implicitně plní i jiné neméně důležité cíle (kromě zajištění odborné kontroly hospodaření), které vycházejí ze zásad parlamentního práva a které mohou být lépe zajištěny při užití specifických parlamentních kontrolních mechanismů.
Plný text: Stáhnout plný textPDF

Foundation of a new travel agency
Majtnerová, Katarína ; Petrů, Zdenka (vedoucí práce) ; Bakos, Tomáš (oponent)
Bakalářská práce se zabývá potřebnými právními náležitostmi pro založení nove cestovní kanceláře. Taktéž popisuje poplatky a lhůty čekání s tím související. Díky zjednodušení právních povinností a snížení povinných poplatků byla zvolena nejjednodušší právní forma podnikaní - živnost. Praktická část práce je věnována podrobní analýze organizovaného výjezdového cestovního ruchu, konkurenci a samotnému fiktivnímu založení nové cestovní kanceláře. Poslední kapitola bakalářské práce je věnována kalkulacím předpokládaných celkových nákladů a výnosů.

Koncentrace řízení v civilním procesu
Barták, Adam ; Smolík, Petr (vedoucí práce) ; Zoulík, František (oponent)
Závěr Cílem této práce bylo přispět k odborné diskusi v době, kdy byla přijata novela, jež se svými důsledky pro podobu koncentrace řízení jeví jako zásadní. Snažil jsem se poukázat na některé zásadní otázky navozené současnou právní úpravou, které je nutné mít na zřeteli. Jak se na předcházejících stranách ukázalo, byť se většinou hovoří obecně o principu koncentrace řízení jako o velmi potřebném pro český civilní proces, v hodnocení současné úpravy koncentrace řízení již tato shoda nepanuje. Proti sobě stojí jednak skupina názorů, které současnou podobu koncentrace řízení a zejména institut přípravného jednání považují za velmi nešťastně koncipované. Naproti tomu existují příznivci této úpravy, kteří naopak poslední změny nastalé v civilním procesu hodnotí jako jednoznačný posun k lepšímu. Jaká z těchto protichůdných skupin názorů je blíže pravdě, to se ukáže až po delším fungování změn v praxi. Do té doby tato problematika bude spadat především do oblasti odborných akademických diskuzí. Můžeme doufat, že se zákonodárce během legislativního procesu při přijímání nové právní úpravy vyvaruje nedokonalostí úpravy stávající, jak byly popsány v předchozích pasážích této práce, a že výsledkem legislativního procesu bude taková právní úprava, která umožní efektivní řešení koncentrace řízení, a která poctivým...

Autorskoprávní ochrana v hudebním průmyslu
Kammermayerová, Tereza ; Holcová, Irena (oponent) ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce)
Záv r V rámci mé práci jsem se pokusila provést právní rozbor hudebního díla podle sou asné právní úpravy, kterou je AZ, a to z celkového pohledu. V první ásti jsem podrobn rozebrala autorské dílo, jeho vznik, subjekty, osobnostní a majetková práva a to vše se zam ením na dílo hudební. T žišt práce pak vidím od kapitoly ochrana práv s právem autorským související a kapitoly následující jako je kolektivní správa, užití díla v rámci sít Internetu nebo problematika ve ejných produkcí v etn ob anskoprávních a trestn právních prost edk ochrany. Podrobn ji se zabývám i návrhem sm rnice, kterou se m ní dosavadní doba ochrany z 50 let na 70 let od vydaní takového záznamu a výkonu na n m zaznamenaného. Díky technologickému vývoji a tzv. digital age (digitálními v ku) se ochrana autorského práva stává stále pal iv jším problémem, nebo efektivní a zárove p im ené zabezpe ení ochrany je stále složit jší. Na jedné stran stojí auto i, výkonní um lci a nahrávací spole nosti, kte í investují svoje finan ní prost edky, as a talent a na stran druhé ti, co mají hudbu rádi. Jako v jiných profitujících odv tvích podnikání, je i zde problém s nelegálním obchodem, a to bu v podob tzv. pirátských kopií nebo neoprávn ného užití hudebních nahrávek na Internetu prost ednictvím peer to peer sítí. Uživatel i spot ebitel díky vysokým...

Vývoj institutu státního občanství v československých ústavních dějinách
Volf, Zdeněk ; Hřebejk, Jiří (vedoucí práce) ; Suchánek, Radovan (oponent)
Touto diplomovou prací jsem se snažil popsat vývoj institutu státního občanství v československém ústavním systému. Československé státní občanství vzniklo současně se vznikem československého státu. Ústavní Listinou z roku 1920 bylo koncipováno jako jediné a jednotné. Hlavním pramenem státoobčanského práva meziválečného Československa byly recipované rakousko-uherské právní předpisy. V těchto předpisech byla úprava státního občanství úzce provázána s institutem domovského práva. Dalším charakteristickým rysem právní úpravy státního občanství v tomto období bylo uplatňování principu jednotného státoobčanského statusu rodiny. V této koncepci se projevovalo nerovnoprávné postavení žen, neboť státní občanství členů rodiny bylo odvozeno od státní příslušnosti manžela resp. otce. V dalším vývoji dochází k prosazování principů individuálního nabývání a pozbývání státního občanství. Sňatek nebo změna státní příslušnosti manžela za trvání manželství postupně přestávají tvořit samostatnou právní skutečnost, na základě které by docházelo ke změně státoobčanského statusu ženy. Po II. světové válce se ve státoobčanském zákonodárství projevuje zřetelná tendence směřující k vytvoření národního státu Čechů a Slováků. Ústavním dekretem prezidenta republiky č. 33/1945 Sb. byly ze státního svazku propuštěny osoby německé a...

Právní úprava včelařství
Kadlec, Jiří ; Franková, Martina (oponent) ; Damohorský, Milan (vedoucí práce)
59 14. Závěr Ačkoliv není právní úprava včelařství v České republice zahrnuta v žádném speciálním zákoně, lze konstatovat, že celá problematika je všemi dotčenými právními předpisy upravena komplexně a zákonodárce nevynechal žádnou významnou oblast. Legislativní rámec, upravující oblast rostlinolékařské péče vylučuje možnost poškození necílových organismů včetně včel. Současná právní úprava veterinární péče o zdraví včel dává záruku kvalitních včelařských produktů bez reziduí farmak, pokud chovatelé dodrží předepsané postupy léčby. Díky kvalitní organizaci ČSV, který sdružuje naprostou většinu všech chovatelů včel v České republice a jednotnému postupu při léčbě nebezpečných nákaz včel, bylo v celorepublikovém měřítku dosaženo výborných léčebných výsledků v boji proti varroáze. Podzimní a zimní úhyny v sezóně 2007/2008 nenabyly rozsahu úhynů, které postihly jiné členské státy EU. V České republice rovněž nebyla zaznamenána rezistence roztoče VD v takové míře jako u západních sousedů. Důvod je spatřován opět v jednotném postupu při léčbě varroázy a v poměrně přísných podmínkách pro samostatné získání léčiv, které jsou vydávány pouze na veterinární předpis. Dalším problémem je mor včelího plodu, který decimuje včelstva na mnoha místech země. K potírání této nákazy je třeba přistupovat co nejdůsledněji, avšak...

Kolektivní investování a jeho právní úprava
Lvová, Radka ; Dřevínek, Karel (oponent) ; Kotáb, Petr (vedoucí práce)
67 ZÁVĚR Kolektivní investování je alternativou investování, která nabízí drobným i profesionálním investorům možnosti zhodnocení svých volných peněžních prostředků investicemi do široké nabídky investičních produktů prostřednictvím fondů kolektivního investování, které peněžní prostředky investují do investičních nástrojů různých emitentů na principu omezení a rozložení rizika, při dodržení pravidel profesionální správy a odborné péče. Nezbytným předpokladem pro fungování kolektivního investování je vytvoření právního rámce, který na jedné straně bude chránit zájmy a majetek investorů a na druhé straně bude zajišťovat efektivní fungování kolektivního investování. Právní úprava kolektivního investování přesahuje, zejména na evropské úrovni, hranice jednotlivých států. Kolektivní investování jako významný segment jednotného evropského trhu je předmětem harmonizace na úrovni EU. Přijetím směrnice o SKIPCP a především pozdějšími novelizacemi v roce 2001 vznikla možnost na základě tzv. jednotného evropského pasu distribuovat fondy kolektivního investování, tzv. SKIPCP fondy, v rámci členských států. Díky vysokým požadavkům směrnice o SKIPCP na ochranu investorů přesahuje nabízení SKIPCP fondů hranice EU a fondy jsou distribuovány na mimoevropských trzích (Asie, Latinská Amerika). Jelikož v rámci přezkumu...

Komparace ochrany spotřebitele v České republice a Velké Británii
Kadavá, Eva ; Zeman, Jiří (vedoucí práce) ; Filipová, Alena (oponent)
Díky neustále se zvyšujícímu objemu mezinárodního obchodu, sílící globalizaci, rychlému technickému pokroku a rozvoji moderních komunikačních prostředků se ochrana spotřebitele stala jedním z klíčových témat současné společnosti. Cílem této bakalářské práce je porovnat systém ochrany spotřebitele v České republice a Velké Británii. K dosažení tohoto cíle jsem rozdělila práci do dvou částí. První část se týká ochrany spotřebitele v České republice. Zde je čtenář nejprve seznámen se základními pojmy, které se nějak ochrany spotřebitele dotýkají. Poté je uveden stručný vývoj ochrany spotřebitele na území České republiky, který je zachycen od 16. století do 90. let 20. století. V další části je tedy nastíněna současná právní úprava ochrany spotřebitele na území České republiky s uvedením nejdůležitějších zákonů, které se ochrany spotřebitele určitým způsobem dotýkají. Na konci první části jsou na straně jedné vyjmenovány vládní organizace, které se ochranou spotřebitele zabývají a které mají dohlížet na dodržování zákonů, na straně druhé pak nezávislé spotřebitelské organizace, jejichž úkolem je hájit zájmy spotřebitelů. Ve druhé části se zabývám ochranou spotřebitele ve Velké Británii, která je rozdělena do těch samých částí, jako část první. Na závěr je provedeno vlastní srovnání obou zemí.

Vstup nového odborného periodika na trh
Šplíchal, Jan ; Pálka, Peter (vedoucí práce) ; Pokorný, Jan (oponent)
Cílem této práce je komplexní náhled na postupy a úkony nutné při nově vznikajícím odborném časopisu se zaměřením na skladbu obsahové části časopisu a multimediální přílohy. Pozornost je také věnována webové prezentaci titulu, která má velkou šanci do budoucna poskytnout, díky svým technologickým možnostem, papírové podobě časopisu zajímavé rozšíření a doplnění. Úvod obsahuje přehled současných vydavatelství působících v České republice a uveden je také přehled odborných počítačových periodik. Zmíněn je rovněž legislativní rámec a právní zabezpečení vydavatelské činnosti. Obsahem práce je také krátký historický pohled na distribuci v ČR a možnosti kompletace výtisků. Jádrem práce je zamyšlení nad obsahovou náplní časopisu, jeho rozdělení na tematické bloky a jednotlivé části. Neméně důležité multimediální příloze je věnována druhá polovina této stěžejní části, kde jsou popsány možnosti vkládání multimediálních příloh, jejich základní skladba a výhody. Závěrečná část se zaobírá možností webové prezentace časopisu. Webové stránky poskytují do budoucna vhodný způsob doplnění tištěného časopisu zejména svými technologickými možnostmi, které papírová forma nemůže poskytnout.

Parlamentní kontrola nejvyšších kontrolních institucí ve vybraných zemích EU: Srovnávací studie č. 1.202
Cupalová, Marcela
Studie obsahuje srovnávací a ústavněprávní analýzu právní úpravy odpovědnosti nejvyšší kontrolní instituce vůči parlamentu. Materiál srovnává právní úpravu ve vybraných státech EU a v České republice nejen z hlediska uplatňovaných kontrolních mechanismů, ale i z hlediska základního principu konstitucionalismu a souvisejících zásad odpovědnosti a dobré správy. Práce dovozuje, že je-li zvažováno přijetí podrobnější zákonné úpravy v ČR, která by upravovala výkon kontroly NKÚ ze strany Poslanecké sněmovny, není nezbytné vycházet z toho, že tato kontrola musí být i v budoucnu pojata jako výkon veřejné správy v materiálním smyslu (tedy jako kontrola podle zákona č. 552/1991 Sb., o státní kontrole): kontrola NKÚ ze strany Poslanecké sněmovny implicitně plní i jiné neméně důležité cíle (kromě zajištění odborné kontroly hospodaření), které vycházejí ze zásad parlamentního práva a které mohou být lépe zajištěny při užití specifických parlamentních kontrolních mechanismů.
Plný text: Stáhnout plný textPDF