Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 59 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Nové slitiny hliníku v konstrukci letadel
Przeczek, Jan ; Šplíchal, Jan (oponent) ; Klement, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá nově vyvinutými tvářenými slitinami hliníku určenými pro aplikace v leteckém průmyslu. Úkolem práce je porovnat v současnosti používané letecké hliníkové slitiny s klasickými a naznačit směr vývoje v této oblasti. Porovnání je zaměřeno především na vylepšení mechanických popřípadě technologických vlastností slitin.
Zvyšování životnosti střižníků povlakováním
Šplíchal, Jan ; Lidmila, Zdeněk (oponent) ; Podaný, Kamil (vedoucí práce)
Práce předkládá možné metody vedoucí ke zvýšení životnosti střižných nožů vyrobených z oceli 19 436 určených ke stříhání statorových a rotorových plechů z křemíkové oceli. Tyto plechy se vyznačují vysokou tvrdostí, což negativně působí na ostří střižníků. Experimentálním měřením tvrdosti na dodaných vzorcích bylo ověřeno stávající tepelné zpracování na povrchu a uvnitř střižníku. Naměřená hodnota 62 HRC odpovídá vstupním požadavkům. Na základě literární studie byla jako nejvhodnější metoda zvolena kombinace chemicko – tepelného zpracování a povlakování. Z důvodu zachování mikrostruktury střižníku vzniklé po tepelném zpracování bylo nutné povlak nanést pomocí fyzikálního napařování, které se vyznačuje nízkými teplotami depozice. Povlak s označením FeinAl se bude aplikovat pomocí katodového obloukového napařování a je primárně určen k ochraně tvářecích a střižných nástrojů.
Simulation of ultrasonic wave in the composite aircraft structures
Cimrhanzl, Jan ; Koštial, Rostislav (oponent) ; Šplíchal, Jan (vedoucí práce)
In the present thesis, SHM methods used in aviation are described, and series of FEM simulations of UGW propagation in the thin-walled composite aircraft structure have been performed. For the simulation, pitch-catch SHM method is used. Experimental simulations are performed on two panels from a different material, and each of those two materials is tested with three configurations of crack and one configuration without a crack. For the simulation preprocessor MSC.Patran and two post processors MSC.Nastran and MSC.Dytran are used for comparison of results. Simulations showed that cracks in the panel are affecting velocity and amplitude of waves. In configurations with crack, velocity and amplitude are lower than in the case without a crack. In FEM simulations, post processor MSC.Nastran showed more accurate and easier data for reading for further study of UGW propagation.
Konstrukce řízení ultralehkých letounů
Marek, Ondřej ; Šplíchal, Jan (oponent) ; Juračka, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá soustavou řízení ultralehkého kluzáku D-14. Na základě rešerše používaných konstrukčních řešení na ULL je navrženo vlastní konstrukční provedení jednotlivých prvků a uzlů. Dále je v souladu s předpisem UL-2 určeno zatížení tras hlavního řízení. Součástí je i 3D model trupu letounu s prvky jednotlivých soustav.
Návrh uzlu křídlo-trup kompozitního letounu
Sadovský, Hynek ; Šplíchal, Jan (oponent) ; Juračka, Jaroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konstrukčním, pevnostním a technologickým návrhem uzlu křídlo-trup celokompozitového čtyřmístného letounu certifikovaného dle předpisu CS-23. Návrh je zaměřen na optimální využití prostoru, nízkou hmotnost a jednoduchou výrobu a montáž. Hlavním výstupem práce je výkresová dokumentace a technologické ložné plány. Rozborem řešení a hmotnostním odhadem byla zvolena koncepční varianta a následně byly použity analytické pevnostní výpočty s modifikací pro kompozitové materiály. Dle výsledků výpočtů byly detailně navrženy skladby a popsána výroba jednotlivých dílců. Zadání se podařilo vyřešit neobvyklou koncepcí, která klade vyšší nároky na přesnost výroby, ale je hmotnostně velice úsporná.
Stanovení modálních charakteristik celokompozitového křídla s využitím MKP metod
Churý, Tomáš ; Cejpek, Jakub (oponent) ; Šplíchal, Jan (vedoucí práce)
Práce se zabývá vypracováním podrobného MKP modelu celokompozitního křídla kluzáku a následně provedení redukce vytvořeného MKP modelu na nosníkový model. U vytvořených modelů jsou vypočítány vlastní frekvence, tvary kmitání křídla a následně porovnány získané výsledky analýz obou modelů.
Návrh modelu křídla pro zkoušení flutteru
Zíka, Jakub ; Šplíchal, Jan (oponent) ; Navrátil, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá konstrukčním návrhem modelu křídla pro zkoušení dynamického aeroelastického jevu flutteru. První dvě teoreticky zaměřené kapitoly vysvětlují problematiku aeroelastických jevů a teorii modelových měřítek. Třetí, praktická část, podává konstrukční návrh modelu křídla na základě podobnosti s vybraným skutečným (referenčním) křídlem. Nejdůležitějšími modelovanými vlastnostmi křídla jsou jeho ohybová a torzní tuhost společně s rozložením hmoty.
Optimalizace konstrukce bezpilotního prostředku vyráběného technologií Fused Deposition Modelling (FDM)
Sladký, Martin ; Šplíchal, Jan (oponent) ; Löffelmann, František (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem vnitřní struktury křídla bezpilotního 3D tištěného letounu VUT 714. V rámci této práce byl proveden výpočet zatížení, statická pevnostní zkouška, kontrolní MKP výpočet a následně byla provedena topologická optimalizace. Výsledkem této diplomové práce je racionální návrh vnitřní struktury křídla založený na výpočtu zatížení a znalosti působení tohoto zatížení na konstrukci.
Koncepce lehkého skládacího koše horkovzdušného balónu
Zatloukal, Tomáš ; Löffelmann, František (oponent) ; Šplíchal, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem malého skládacího koše horkovzdušného balónu, určeného až pro 3 osoby. Zaměřuje se zejména na koncepční a konstrukční řešení, a jejich pevnostní kontrolu. Po úvodním seznámení s terminologií, používanou u horkovzdušných balónů, se práce věnuje rešerši skládacích lehkých košů vyráběných v současnosti. Počínaje kladenými požadavky začíná úsek řešící koncepční návrh koše. Po výběru způsobu skládání koše se práce zaobírá konkrétními konstrukčními uzly koše a mluví také o návrhu rámu hořáku. Předposlední kapitola ověřuje vybrané konstrukční návrhy z pevnostního hlediska. V závěru je proveden hmotnostní rozbor.
Výběr systému solárního ohřevu vody pro zahradní skleník
Šplíchal, Jan ; Babička Fialová, Dominika (oponent) ; Jegla, Zdeněk (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá výběrem vhodného systému solárního ohřevu vody pro zahradní skleník v konkrétní lokalitě České republiky. Vlastní výběr vhodného systému je v práci proveden na základě zpracovaného přehledu a seznámení s dostupnými systémy solárního ohřevu vody a na základě porovnání vlastností uplatnitelných konkurenčních systémů pro dotyčný zahradní skleník s ohledem na jeho provedení a umístění. Součástí práce je také provedení měření reálného chování zahradního skleníku v různou roční dobu pro potřeby teoretického výpočtového určení zásadních parametrů potřebných pro orientační výpočtové stanovení potřebné kolektorové plochy potřebné pro vybraný systém ohřevu vody. Jsou sumarizovány dosažené poznatky a parametry a s jejich pomocí je identifikován reálný potenciál vybraného systému solárního ohřevu pro předmětný zahradní skleník ve smyslu jeho přínosu pro prodloužení doby využívání skleníku pro pěstování rostlin v chladných jarních a podzimních měsících roku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 59 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 ŠPLÍCHAL, Jonáš
6 Šplíchal, Jakub
4 Šplíchal, Josef
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.