Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2,746 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.11 vteřin. 

Seniorský marketing
Vojtová, Markéta ; Hesková, Marie (vedoucí práce) ; Cabová, Františka (oponent)
Diplomová práce "Seniorský marketing" se zabývá problematikou marketingu zaměřeného na generaci ve věku nad padesát let. Popisuje specifika této generace v souvislosti s jejím spotřebním chováním. V praktické části diplomové práce je proveden marketingový výzkum věnující se spotřebnímu chování seniorů ve vztahu k internetovému obchodování. Pro marketingový výzkum bylo využito dotazníkové šetření. Analýza získaných výsledků informuje o vztahu seniorů k internetovému obchodování, které je z velké části doménou mladší již internetové generace.

Vysvědčení formou slovního hodnocení a jeho výpovědní hodnota
Müllerová, Šimona ; Kasíková, Hana (oponent) ; Dvořáková, Markéta (vedoucí práce)
Práce se zabývá tématem slovního hodnocení ve škole. Cílem této práce je analyzovat, jakou výpovědní hodnotu a má vysvědčení formou slovního hodnocení pro žáka, rodiče i učitele.V teoretické části pojednává o obecných teoriích školního hodnocení a jeho vlivu na žákovu úspěšnost a motivaci k dalšímu studiu, dále pak konkrétně o vysvědčení formou slovního hodnocení. Na základě dostupné literatury srovnává oba způsoby hodnocení ve školy, tedy známky i slovní hodnocení. V části empirické stanovuje několik hlavních kriterií pro analýzu konkrétních vysvědčení formou slovního hodnocení, na základě kterých je proveden rozbor 26 autentických dokumentů. Jedná se o dokumenty z let 1994-2008, kromě sledování vývoje jednotlivých žáků je tedy kladen důraz i na rozdíl mezi podmínkami, ve kterých vysvědčení vznikala vzhledem ke změnám, které v tomto časovém období nastaly. Práce dále obsahuje diskusi nad tématy, jež se v dané problematice objevují a to na základě dlouhodobého pozorování výzkumného vzorku, či rozhovorů s rodiči, dětmi a učiteli.


Britové v Porýní. Příspěvek ke studiu britské okupace Kolínské zóny v letech 1918-1926
Soukup, Jaromír ; Kovář, Martin (vedoucí práce) ; Skřivan, Aleš (oponent) ; Moravcová, Dagmar (oponent)
Britská okupace Porýní v letech 1918-1929/30 je vzhledem k politice, již do té doby Londýn zastával, v řadě ohledů překvapivá. Odpovědí na otázku, proč Britové v této oblasti zůstávali tak dlouho, je skutečnost, že aktivní účastí v různých mezispojeneckých komisích chtěli dosáhnout změny Versailleského mírového systému. V očích Britů to byli především Francouzi, kteří způsobovali Němcům těžkosti tím, že ohrožovali jednotu Německa a bránili jeho hospodářské obnově. Podoba okupace se v průběhu první poloviny dvacátých let měnila. Od prosince 1918 až do evakuace Kolínské zóny na přelomu let 1925 a 1926 lze vysledovat čtyři důležité etapy. V období od obsazení Kolína nad Rýnem do ratifikace Versailleské mírové smlouvy se Porýní ocitlo pouze pod vojenskou správou. V praxi to znamenalo, že velitelé jednotlivých okupačních armád se ve svých zónách těšili velké míře nezávislosti. V lednu 1920 se nejvyšším reprezentantem okupačních sil stala civilní Mezispojenecká rýnská vysoká komise (Vysoká komise) se sídlem v Koblenci, jež měla především chránit vojáky, vydávat nařízení pro jejich bezpečí; v obsazených oblastech mohla také vetovat německé zákony. V lednu 1920 ale Kongres Spojených států amerických odmítl ratifikovat Versailleskou mírovou smlouvu, čímž "odsoudil" americké představitele v různých mezispojeneckých...

Doplňky stravy a suplementace jódem souboru 11-12letých dětí v České republice
HALÁSZOVÁ, Monika
Bakalářská práce na téma "Doplňky stravy a suplementace jódem souboru 11-12letých dětí v České republice" pojednává o příjmu doplňků stravy s jódem a o příjmu dalších významných dietárních zdrojů jódu, ve vztahu k nadměrné saturaci jódem u sledovaného souboru 11-12letých dětí z ČR. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce se zabývá současným stavem dané problematiky a využívá poznatků odborné literatury. Věnuje se jódu a jeho dietárním zdrojům, vlivu deficitního nebo nadměrného příjmu jódu na štítnou žlázu a její funkci, řešením jódového deficitu v České republice. Dále suplementací a doplňky stravy a také výživou školních dětí. Praktická část práce je zaměřena na kvantitativní výzkum u vybrané skupiny dětí, u které pracoviště Státního zdravotního ústavu stanovila hladinu jodurie (jódu v moči). Výzkumný soubor představoval 300 dětí různého pohlaví ve věku 11-12 let z České republiky. Důvodem pro výběr právě této věkové kategorie je důležitost dostatečného, optimálního přísunu jódu v období tělesného a pohlavního vývoje. Jednu skupinu tedy tvořily děti s jodurií do 300?u/l a druhou skupinou byly děti s jourií nad 300?u/l. Data v rámci mé práce byla získána dotazníkovou metodou. Vzhledem k věku respondentů, dotazník společně s dítětem vyplňoval i jeho rodič. Dotazník měl také sloužit jako informace rodičům o významu jódu pro zdraví jejich dítěte. Rodiče, kteří projevili zájem, obdrželi individuální vyhodnocení jodurie a dotazníku. Získaná data byla zpracována pomocí počítačového programu Microsoft Excel a vyhodnocena. V praktické části jsou stanoveny dva cíle práce a dvě výzkumné otázky, jejichž úkolem bylo zjistit míru užívání doplňků stravy s jódem a zjistit, jaké významné zdroje jódu konzumují děti s nadměrným přísunem jódu, tedy s jodurií nad 300ug/l. Jako hlavní zdroje jódu byly sledovány mléko a mléčné výroky, sůl s jódem, slané pochoutky, dosolování pokrmů, mořské ryby a pokrmy z nich a doplňky stravy s obsahem jódu. Prvním cílem bylo zjištění přísunu jódu doplňky stravy a suplementy u souboru 11-12letých dětí v České republice. Druhým cílem bylo zjistit, zda sledovaní jedinci s jodurií nad 300ug/l užívají doplňky stravy s obsahem jódu, respektive v kombinaci s jinými potravinami s vyšším obsahem jódu nebo bohatými na jód. Výsledky výzkumu ukazují, zda respondenti užívají doplňky stravy, které potraviny s vyšším obsahem jódu nejčastěji konzumují a zda to má vliv na hladinu jodurie. Vlastní výzkum prokázal u celého sledovaného souboru poměrně časté, i když nepravidelné užívání doplňků stravy s jódem. Užívání doplňku stravy s jódem však nejspíše nesouvisí s používáním kuchyňské soli bez jódu nebo s výskytem onemocnění štítné žlázy u samotného respondenta nebo v jeho rodině. Jako hlavní zdroje jódu se potvrdily mléko a mléčné výrobky, ale také sůl s jódem. Ukázalo se, že zdroje jódu konzumují děti s nadměrnou jodurií téměř stejně často, jako ostatní děti. Při hlubším prozkoumání výsledků vyplynulo, že důvodem nadměrné saturace může být současná konzumace doplňku stravy a několika dalších významných potravních zdrojů jódu, především mléka a mléčných výrobků. U některých respondentů, také může být příčinou vyšší jodurie konzumace významných zdrojů jódu jako je pokrm z mořských ryb nebo užití doplňku stravy s jódem v předchozích dvou dnech. Výsledky tedy mimo jiné poukazují na potřebu zlepšit informovanost o vhodnosti míry užívání doplňků stravy s jódem, o zdravotním významu snížení množství soli ve stravě, byť soli s jódem. Spolu s usměrněním obsahu jódu v mléce by tak mohlo být dosaženo optimálního zásobení jódem u vyššího procenta sledované populační skupiny, než tomu bylo doposud.

"Osobní a rodinné finanční plánování"
Steklý, Ondřej ; Smrčka, Luboš (vedoucí práce) ; Zámečník, Petr (oponent)
Prvním cílem práce je představit momentálně nejčastěji prodávané finanční produkty a popsat jejich vhodné využití. Druhým cílem je popsat způsoby distribuce těchto finančních produktů a poukázat na problémy v distribuci z pohledu "dobra" pro zákazníka. Třetím cílem je představit osobní a rodinné finanční plánování a zasadit do tohoto kontextu jednotlivé finanční produkty. Zvolenou problematiku jsem popsal z praktického pohledu finančního poradce majícího zhruba dvouletou zkušenost v oboru. Díky tomu v této práci popisuji nejen, jak by finanční plánování "mělo probíhat", ale také, jak v některých případech ve skutečnosti probíhá. Mimo jiné zde popisuji nejčastější způsoby, jakými prodejci na českém trhu šidí své zákazníky.

Změny v oblasti mezinárodních standardů managementu informační bezpečnosti a jejich vliv na oblast řízení
Janíček, Kryštof ; Čermák, Igor (vedoucí práce) ; Čelikovská, Martina (oponent)
Management informační bezpečnosti je obor, který s časem informační doby nabývá stále na větší a větší důležitosti. V této práci se managementu informační bezpečnosti věnuji a zpracovávám téma mezinárodních standardů informační bezpečnosti s důrazem na změny v mezinárodních normách ISO/IEC 27001 a ISO/IEC 27002. V úvodu jsem zpracoval his-torický kontext a úvod do problematiky, abych se v dalších kapitolách mohl věnovat po-drobnější analýze změn v mezinárodních normách a jejich možným přínosům, rizikům a dopadům do oblasti řízení. V závěru práce je zpracováno, jaký je možný další vývoj v oblasti managementu informační bezpečnosti. Hlavním cílem této práce je srovnání staré a nové verze norem a analýza změn, které mezi nimi nastaly. Dalším cílem je zhodnocení přínosů a rizik těchto změn a v neposlední řadě zamyšlení nad možným budoucím vývojem.

Procedures proposal for the implementation of the CRM system in the selected segment
Štofan, Dávid ; Fortinová, Jana (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Cílem této práce je popsat postup při customizaci a implementaci SEM CRM systému do konktrétní automobilky. Ozřejmit specifika pro CRM v automobilovém průmyslu, poukázat na možné komplikace a rizika které se mohou vyskytnout během tohoto procesu a navrhnout postup jak tato rizika minimalizovat při dalších implementacích v budoucnu. K tomu abychom byli schopni pochopit tuto problematiku je nutno vyjasnit a popsat oblast CRM (Customer relatioship Management). To bude obsaženo v teoretické části, která taktéž obsahuje vývoj, architekturu, návrh řešení a metodiky implementace CRM. Praktická část popisuje postupy při implementaci a customizaci CRM do konkrétní automobilky. V této části budou rovněž obsaženy všechna rizika a problémy které se při provádění vyskytly a doporučení jak tato rizika eliminovat.

Nová nábřeží - urbanistická studie přestavby vybraného území podél řeky Svitavy v Brně
Pišová, Linda ; Sátora, Josef (oponent) ; Kopáčik, Gabriel (vedoucí práce)
Tato práce navazuje na dva předešlé semestry, kdy jsem se s kolegyněmi Bc. Lenkou Gulačovou a Bc. Zdeňkou Sedlákovou zabývala analýzou řeky Svitavy v Brně, jejími hodnotami a problémy a následným potenciálem využití. Je důležité zmínit, že tato diplomová práce nemá tradiční formát urbanistické studie. Práce přesahuje do teoretické roviny, kde se věnuje problematice nábřeží, řece v městském prostředí a zejména řešení brownfieldů, které jsou pro Posvitavskou zónu velmi typické. Pro tuto práci jsem zvolila nejsevernější část řeky Svitavy v Brně. Jedná se o tři lokality, jejichž ústředním motivem jsou ostrovy a brownfieldy. Oba tyto fenomény mají své hodnoty, problémy, ale zároveň velký potenciál. Na vytipovaných lokalitách (Obřany, Maloměřice, Husovice) se snažím ilustrovat možnosti, které jsou zobrazeny v podobě zásahů. Zvolené lokality na sebe kontinuálně navazují a jsou protkány sérií zásahů, které zlepšují kvalitu území.

Výchova k demokracii ve výuce na 1. stupni ZŠ
Svobodová, Lucie ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Cílem diplomové práce bylo popsat možnosti vymezení a zařazování témat výchovy k demokratickému občanství v rámci vyučovacích předmětů prvouka, vlastivěda, přírodověda a literární výchova na 1. stupni základních škol. Práce vychází z vymezení cílů a obsahu výchovy k demokratickému občanství a z uvedení možnosti volby vyučovacích metod a forem vhodných k rozvíjení a naplnění těchto cílů. Samostatnou kapitolu tvoří rozbor Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Kapitola sleduje zejména vzdělávací oblast Člověk a jeho svět, ale také hodnotí průřezová témata vzhledem k naplnění cílů výchovy k demokratickému občanství. V rámci akčního výzkumu ve čtvrté třídě základní školy popisuje tato práce přípravu a realizaci projektu na téma "Obec a její problémy". Výzkum je podpořen zkoumáním vědomostí žáků před a po realizaci projektu. Součástí práce jsou také dotazníky pro učitele této základní školy sledující oblast pojetí vyučovacích hodin prvouky a vlastivědy a také oblast výchovy k demokratickému občanství a její zařazování do výuky. Z výsledků akčního výzkumu je patrné, že potřeba zahrnout výchovu k demokratickému občanství je žáky i učiteli vnímána jako nedílná součást výchovy pro aktivní, kompetentní a zodpovědný život. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)