Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 99 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vytvoření kompetenčního modelu pro hodnocení přírodovědného uvažování absolventů přírodovědných oborů
Pyskatá Rathouská, Lubomíra
Současná společnost stojí na prahu významné proměny trhu práce přináší průmysl Předpokladem je, že do popředí zájmu se postupně pracovní vyšší kvalifikací aměstnanci schopní zastávat specializované pozice vyžadující hlubší znalosti a dovednosti ovníci se schopností řešit komplexní problémy. Systém těchto znalostí, dovedností, ale do určité míry i systém hodnot a postojů je nazýván kompetencemi pro 21. století. Tyto kompetence se musí promítat i do vzdělávání, včetně vzdělání přírodovědného. V rámci vzdělávání v přírodovědných oborech má být ohledem na shora uvedené kladen důraz nejen na přírodovědné znalosti, také jakými jsou kritické a analytické myšlení, schopnost bádat, schopnost řešení problémů či rozhodování. Systém takových znalostí, schopností a dovedností je zahrnut konceptu vědeckého myšlení a uvažování. Na kurikula škol, včetně škol vysokých, tohoto důvodu kladen požadavek na rozvoj vědeckého myšlení a uvažování studentů, které by jim umožnil uplatnit se dobře na pracovním trhu. Postupně se také budují vztahy vysokými školami a zaměstnavateli, které umožňují přizpůsobovat kurikula škol potřebám trhu práce. Vzniká také potřeba komunikovat, jaké obecnější dovednosti a vědomosti studentů vysokých škol měly být rozvíjeny, a jazykem, kterému by rozuměly obě zainteresované strany (jak učitelé a studenti...
Návrh a realizace kompetenčního přístupu při práci s dětmi mladšího školního věku v organizaci Junák - český skaut, z. s.
Čížková, Barbora ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Vondřičková, Klára (oponent)
Cílem práce je vytvořit a zavést kompetenční model v organizaci Junák - český skaut, z. s. pro děti mladšího školního věku. Následně se zaměřit na analýzu jeho možností a mezí. Teoretická část práce se věnuje rozvoji klíčových kompetencí prostřednictvím skautské výchovy a vzdělávání. Pozornost je věnována především proměně výchovného programu v dětské organizaci Junák - český skaut, z. s. na začátku 21. století. Zároveň se zabývá samotným pojmem kompetence a klíčová kompetence. Praktická část byla realizována formou akčního výzkumu ve 3. oddílu Holubov. Nejprve se zaměřuje pomocí dotazníkového šetření na reflexi skautských stezek, tedy současného skautského nástroje kompetenčního přístupu. Následně na vytvoření nového kompetenčního modelu, který ověřuje v praxi a opět reflektuje. V závěrečné části jsou analyzovány možnosti a meze tohoto nového modelu a navrženy další postupy práce s ním. Klíčová slova klíčové kompetence, kompetenční model, skauting, Junák, skautská stezka, výchovná metoda, Nový program (výchovný skautský program), výchovné nástroje, osobní rozvoj, kompetenční přístup.
Kompetenční model ředitelky mateřské školy
Hlásecká, Zuzana ; Svobodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Hubert, Vlastimil (oponent)
Bakalářská práce se zabývá kompetencemi ředitelky mateřské školy. Cílem práce je vytvoření návrhu kompetenčního modelu ředitelky mateřské školy. V teoretické části se pomocí odborné literatury vymezuje pojem kompetence a označuje kompetence potřebné pro vedoucí zaměstnance. Ve třetí kapitole popisuje druhy kompetencí a vznik, druhy a využití kompetenčních modelů. Kompetence, které se v teoretické části dále rozvádí na základě vybraného modelu jsou lídrovské, manažerské, odborné, osobnostní a sociální kompetence. Dále řízení a hodnocení edukačního procesu. Všechny kompetence jsou pozorovatelné na chování člověka. Třetí kapitola se také částečně opírá o historický kontext učitelství a následně funkci ředitele a specifického prostředí mateřské školy. V empirické části je na základě analýzy čtyř rozhovorů a dvou myšlenkových map dotazovaných ředitelek mateřských škol vytvořen návrh kompetenčního modelu pro ředitelku mateřské školy. Kompetenční model má podobu puzzle, jednotlivé dílky tvoří celek - obraz. Jednotlivé kompetence ředitelky mateřské školy vytvářejí celek - kompetenční model, tedy konkrétní podobu osobnosti ředitelky mateřské školy. Práce je určena pro budoucí ředitelky mateřské školy, které se chystají ke konkurznímu řízení, ale také ji lze využít pro identifikaci oblastí, které by mohli či...
Design procesu změny - aplikace kompetenčního modelu do organizace sociálních služeb pro seniory - inspirace australským modelem.
Riabtceva, Anastasiia ; Lejsal, Matěj (vedoucí práce) ; Procházková, Martina (oponent)
Ve své diplomové práci se věnuji tématu kompetencí sociálních pracovníků a pracovníků v sociálních službách. Za základní východisko byl využit australský kompetenční model a jeho následné obsahové přizpůsobení a naplnění kompetenci sociálních pracovníků a pracovníků v sociálních službách. Návrh kompetenčního modelu byl sestaven pro pilíř Asistence neziskové organizace ŽIVOT 90, která se zaměřuje na pomoc seniorům. Může být využit pro výběr personálu, nastavení nebo zlepšení adaptačního procesu nových zaměstnanců, hodnocení a rozvoj stávajících zaměstnanců v týmu i pro případné kariérní změny. Klíčová slova: Kompetence, kompetenční model, australský kompetenční model, kompetence sociálních pracovníků, kompetence pracovníků v sociálních službách, sociální služby.
Kompetenční profil trenérky (trenéra) moderní gymnastiky
Šebková, Anna ; Ruda, Tomáš (vedoucí práce) ; Pecinová, Markéta (oponent)
Název: Kompetenční profil trenérky (trenéra) moderní gymnastiky Cíl: Hlavním cílem této diplomové práce je sestavit kompetenční profil trenérky moderní gymnastiky na základě identifikace důležitých kompetencí, které z pohledu moderních gymnastek postrádají české trenérky. Metody: Práce používá metody kvalitativního i kvantitativního charakteru. Podle studia odborné literatury, výzkumných studií a rozhovorů s kvalifikovanými trenérkami moderní gymnastiky byl zhotoven seznam se čtyřmi skupinami kompetencí, které by měly být potřebné pro kvalitní práci trenérky moderní gymnastiky. Současné a bývalé moderní gymnastky kategorie seniorek poté zhodnotily prostřednictvím elektronického dotazování důležitost jednotlivých kompetencí a posoudily existenci těchto kompetencí u svých trenérek moderní gymnastiky. Výsledky: V práci jsou sestavené dva teoretické kompetenční profily trenérky moderní gymnastiky zahrnující kompetence ze všech kompetenčních skupin: osobnostní charakteristiky, schopnosti a dovednosti, vzdělání a znalost v oboru, jiné specifické kompetence. První kompetenční profil je sestaven z 23 kompetencí, které podle většiny moderních gymnastek české trenérky postrádají, ale pokládají je u trenérek za důležité. Druhý kompetenční profil je složený z 21 nejdůležitějších kompetencí zaměřených na...
Návrh rozvoje systému hodnocení a odměňování zaměstnanců ve vybrané společnosti
Vávra, Radovan ; Fojtů, Kateřina (oponent) ; Kruntorádová, Markéta (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou hodnocení a odměňování zaměstnanců ve vybrané společnosti. Práce je rozdělena na čtyři části. První část obsahuje teoretické poznatky týkající se dané problematiky. V další části je analyzován současný stav společnosti, kde je zahrnuta analýza systému hodnocení a odměňování zaměstnanců. Třetí část je věnována zaměstnaneckému průzkumu a řízenému rozhovoru s vedoucím výrobního segmentu. V poslední části práce jsou návrhy na další rozvoj systému hodnocení a odměňování zaměstnanců.
Uplatnění koncepce leadershipu v oblasti řízení lidských zdrojů
Mazánek, Lukáš ; Cagáňová, Dagmar (oponent) ; Korytárová, Jana (oponent) ; Novaková, Renáta (oponent) ; Konečná, Zdeňka (vedoucí práce)
Dizertační práce je zaměřena na specifikaci širšího teoretického rámce uplatnění koncepce leadershipu v rámci řízení lidských zdrojů a na empirickou identifikaci a popis přístupů, které umožňují personálním pracovníkům rozpoznávat a rozvíjet žádoucí osobnostní charakteristiky úspěšného leadera. Ve zkoumané oblasti bylo realizováno pilotní šetření na vzorku 22 personálních pracovníků. Následný primární výzkum byl realizován kombinací kvalitativního a kvantitativního výzkumného přístupu. Kvalitativní šetření proběhlo mezi 75 leadery, kvantitativní šetření proběhlo na vzorku 75 leaderů a 128 následovníků, ze středně velkých průmyslových podniků na území JMK, v období 3-6/2018 prostřednictvím modifikovaného dotazníku GLOBE. Kvalitativní data byla zpracována obsahovou analýzou. Zpracování kvantitativních dat prostřednictvím faktorové analýzy umožnilo identifikovat faktory, jejichž složky podporují úspěšné/neúspěšné působení leadera v podniku. Prostřednictvím testování statistických hypotéz byla ověřena závislost vnímaného chování leadera na spokojenosti jeho následovníků. Hlavním vědeckým cílem je návrh modelu rozvoje leaderů v průmyslových podnicích pomocí nástrojů využívaných v rámci konceptu ŘLZ. Pro naplnění cíle byla provedena identifikace žádoucího konceptu leadershipu v průmyslových podnicích etablovaných v České republice. Na základě analyzovaných skutečností byly identifikovány významné složky osobnosti leadera a žádoucí styly vedení středně velkých průmyslových podniků. Nejvíce žádoucí je týmově orientovaný styl vedení, formální styl a charismatický styl vedení. Chování, u kterého byl potvrzen pozitivní vliv na meziroční spokojenost podřízených je stimulující, týmově orientované, leader je efektivní vyjednavač, dynamický, perfekcionista, nadšenec, integrující, koordinátor a v určité míře také byrokratický. Následovníci zmiňují, že jejich leader by měl být důvěryhodný, spravedlivý, týmově orientovaný, diplomatický a kooperativní. Oproti současné situaci by následovníci především uvítali, pokud by chování leaderů bylo více zaměřené na utváření týmu. Seskupení statisticky významných složek osobnosti leadera umožnilo vytvořit jednotlivé kompetenční oblasti, jejichž popisem byl definován osobnostní profil úspěšného leadera středně velkého průmyslového podniku. Současně byly identifikovány metody v rámci řízení lidských zdrojů, jejichž působením je možno adekvátně ovlivňovat a rozvíjet definované kompetenční oblasti. Přínos dizertační práce spočívá zejména v identifikaci jednotlivých složek kompetencí, které je možno rozvíjet prostřednictvím nástrojů řízení lidských zdrojů a tím rozvíjet osobnost a styl vedení leadera středně velkého průmyslového podniku. Přínos navrženého modelu je také možno spatřovat v ohledu na jeho využití v rámci identifikace, zda je osobnostní profil leadera v souladu s očekáváním jeho podřízených a v souladu se stylem vedení, který je v prostředí středně velkých průmyslových podniků identifikován jako vhodný.
Kompetenčný model vybranej manažérskej funkcie v hoteli
Liptáková, Michaela
Liptáková, M., Kompetenční model vybrané manažerské funkce v hotelu. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2018. Tato diplomová práce se zabývá tvorbou kompetenčního modelu vybrané manažerské funkce v hotelu. Teoretická část se věnuje popisu problematiky z oblasti managementu, kompetencí či kompetenčního modelu. Obsahem praktické části je analýza dotazníkového výzkumu, hloubkových rozhovorů, vyhodnocení hypotéz a následně tvorba kompetenčního modelu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 99 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.