Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 112 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti vzdělávání žáků s tělesným a kombinovaným postižením
Chroboková, Kamila ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
název práce: Možnosti vzdělávání žáků s tělesným a kombinovaným postižením autor práce: Bc. Kamila Chroboková vedoucí práce: Doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. Abstrakt Práce se věnuje problematice dětí s tělesným a kombinovaným postižením a možnostem jejich vzdělávání. Shrnuje stručně problematiku tělesného a kombinovaného postižení a vysvětluje úskalí, se kterými se tyto děti v průběhu vzdělávání mohou setkat a se kterými se ve vzdělávacím procesu musí počítat. Druhá část práce nastiňuje formy základního vzdělávání, které se těmto dětem nabízí. Dále popisuje systém rámcových a školních vzdělávacích programů, kterými se dnešní základní školství řídí. V rámci speciálního školství je stručně představena instituce Jedličkova ústavu v Praze (JÚŠ). V závěru práce je představen průzkum mapující pokroky žáků základní školy speciální při JÚŠ a záznamy z dokumentace těchto žáků. Klíčová slova tělesné postižení, kombinované postižení, hlavní vzdělávací proud, speciální vzdělávání, rámcový vzdělávací program, individuální vzdělávací plán, Jedličkův ústav a školy
Rozvoj čtení u dětí s kombinovaným postižením na základní škole
Horynová, Petra ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
NÁZEV: Rozvoj čtení u dětí s kombinovaným postižením na základní škole AUTOR: Mgr. Petra Horynová KATEDRA speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Pavlína Šumníková, Ph.D. Abstrakt Bakalářská práce pojednává o uplatnění významu kombinace různých metod výuky čtení pro žáky s kombinovaným postižením na základní škole. První část vymezuje pojem kombinované postižení, seznamuje s podmínkami integrace žáků s kombinovaným postižením do základní školy. Druhá část seznamuje s metodami výuky čtení, vymezuje vnitřní podmínky, které jsou důležité pro osvojení si dovednosti čtení za běžných podmínek a determinanty, které ovlivňující proces výuky čtení u dětí s kombinovaným postižením. Cílem empirického šetření je analýza metod a podmínek výuky čtení u dětí s kombinovaným postižením na základní škole, zmapování vývoje čtenářských dovedností u skupiny žáků s kombinovaným postižením a ověření významu kombinace prvků různých výukových metod čtení. Klíčová slova: kombinované postižení, žák s kombinovaným postižením na základní škole, čtení, metody výuky čtení
Využití motomedu jako součást rehabilitace u dětských neurologických pacientů
Kovandová, Zuzana ; Holubcová, Zuzana (vedoucí práce) ; Zounková, Irena (oponent)
MOTOmed je rehabilitační léčebný přístroj, který slouží k aktivnímu i pasivnímu procvičování dolních, popřípadě i horních končetin. Pravidelné cvičení na tomto přístroji je vhodným doplňkem k celkové individuální rehabilitaci u široké škály pacientů. Lze jej využít téměř ve všech medicínských oborech. Rehabilitaci pomocí přístroje MOTOmed lze využít také v rámci péče o děti s těžkým neurologickým postižením - a to i u dětí ležících, či u dětí s kombinovaným postižením. Ukázalo se, že i u těchto pacientů je možné dosáhnout pozitivního léčebného efektu v poměrně krátkém časovém úseku. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Rekreační pobyty pro klienty s kombinovaným postižením v rámci základní školy speciální
Smolová, Daniela ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Šiška, Jan (oponent)
NÁZEV: Rekreační pobyty pro klienty s kombinovaným postižením v rámci základní školy speciální AUTOR: Daniela Smolová KATEDRA: Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. ABSTRAKT: Práce je zaměřena na problematiku komunikace, chování a přizpůsobování se novému prostředí jedinců s kombinovaným postižením, primárně autismem a to v kombinaci s mentálním či jiným postižením. Využitím neškolního prostředí, v rámci rekreačních pobytů jsou jedinci směřováni k rozvoji komunikace sebeobsluhy a orientace v novém prostředí. Cílem bakalářské práce je porovnání chování v domácím, školním a neškolním prostředí. Využitím a působením odlišného prostředí docházíme k rozhodnutí, mají-li rekreační pobyty v tuzemsku a zahraničí pro osoby s kombinovaným postižením smysl. V první části je vymezena problematika kombinovaného postižení a mentální retardace, pozornost je zaměřena na problematiku jedinců s poruchou autistického spektra společně s členěním pojmu rekreačních pobytů. V druhé části se práce zabývá konkrétními metodami řešení, formami a postupy k plnění vymezených cílů. Vše je uvedeno na základě dlouhodobého pozorování a osobní účasti na mnoha mimoškolních aktivitách v rámci Základní školy speciální NONA o. p. s.. V závěru bakalářské práce jsou uvedeny účinky vlivu neškolního prostředí...
Péče o dívku s Rettovým syndromem v rodině
Pěnková, Michaela ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá péčí o dívku s Rettovým syndromem (RTT) v rodině. V šesti hlavních kapitolách a jednotlivých podkapitolách je představena problematika Rettova syndromu, rodiny dívky s RTT a oblasti péče o dívku. První kapitola diplomové práce předkládá základní problematiku týkající se Rettova syndromu s nastíněním historie, definice, příčin vzniku a jeho projevů. Je uvedena prevalence a incidence, diagnostika a projevy RTT. Následující podkapitoly jsou věnovány jednotlivým stádiím Rettova syndromu, jejich průběhu a problematice RTT u chlapců. Druhá kapitola se zaměřuje na problematiku rodiny, která pečuje o dítě s postižením, předkládá definici rodiny a fáze přijetí dítěte s postižením. Následující podkapitoly uvádí náročnost péče o dítě s postižením a je představen přehled možných forem podpory pro rodiny dětí s postižením. Třetí kapitola se zaobírá vybranými oblastmi péče, které rodiče dívek s RTT musí často obstarávat. Mezi jednotlivé podkapitoly spadají následující oblasti jako hygiena, spánek, stravování, pohyb, komunikace a péče o zdraví. Čtvrtou kapitolou je samotné výzkumné šetření, vedené kvalitativně. Výzkumné šetření si kladlo za cíl zjistit, jak rodiče dívek s RTT vnímají komplexní péči o dceru, a jaká je jim poskytována podpora, případně jaká navrhují zlepšení podpory. Ke...
Možnosti péče o osoby s kombinovaným postižením v domovech pro seniory
Kantorová, Alexandra ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Diplomová práce s názvem "Možnosti péče o osoby s kombinovaným postižením v domovech pro seniory" se věnuje eventualitě přijetí těchto osob do domovů pro seniory v České republice. Cílem práce je zjistit, zda a za jakých podmínek jsou přijímáni senioři s kombinovaným postižením do domovů pro seniory běžného typu. Empirická část se věnuje legislativnímu ukotvení domovů pro seniory v České republice. Dále také zraku, sluchu, pohybu a kognitivním funkcím ve stáří. V každé z těchto sledovaných oblastí jsou popsány největší funkční změny v každodenním životě osoby v seniorském věku. Výzkumná část je postavena na výpovědích jednotlivých domovů pro seniory. Šestnácti náhodně vybraným domovům byla rozeslána žádost s dotazem na přijetí babičky s diagnostikovanou hluchoslepotou. Z jednotlivých odpovědí můžeme pozorovat, jakým způsobem se jednotlivá zařízení k problému vyjadřují, a jaké podmínky pro přijetí uvádějí. KLÍČOVÁ SLOVA Domov pro seniory, kombinované postižení, senior, registr poskytovatelů sociálních služeb, stáří
Zavedení týdenních témat do výuky na základní škole speciální
Megyešiová, Lucia ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Bartoňová, Miroslava (oponent)
Práce pojednává o možnostech vzdělávání žáků se středně těžkým a těžkým mentálním postižením, souběžným postižením více vadami a s autismem. Teoretická část popisuje systém vzdělávání této skupiny žáků a představuje vyučování v praktické části předkládá návrh výukového projektu formou týdenních tematických bloků pro žáky základní školy speciální, který je přizpůsoben specifikům vzdělávacích potřeb těchto žáků. Cíl trvání jednoho měsíce do podmínek konkrétní základní školy speciální a akčním zjistit, jaké výsledky učení přinásí integrované tematické výuky na základní ško KLÍČOVÁ SLOVA Žáci s mentálním postižením, integrované tematické vyučování (ITV), speciální školy, kombinované postižení, rámcový vzdělávací program (RVP)
Syndrom vyhoření u pedagogů v základních školách speciálních, pracujících s žáky s kombinovaným postižením
Ježková, Klára ; Kučírek, Jiří (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou syndromu vyhoření u speciálních pedagogů pracujících v základních školách speciálních s žaky s kombinovaným postižením. V teoretické části práce jsou vymezené základní pojmy - syndrom vyhoření, jeho příznaky, příčiny a stádia vzniku. Samostatné kapitoly jsou věnovány diagnostice syndromu vyhoření a prevenci. Dále je v teoretické části vysvětlen pojem speciální pedagog a kombinované postižení a je zde popsána základní škola speciální. Praktická část je zaměřena na kvantitativní výzkum syndromu vyhoření u dvou vybraných skupin - speciálních pedagogů v základních školách speciálních a učitelů na běžných základních školách. Výsledky šetření jsou pak mezi sebou porovnávány.
Biblický pohled na člověka a jeho přínos pro sociální a pastorační práci.
Fausová, Petra ; Heryán, Ladislav (vedoucí práce) ; Fischer, Ondřej (oponent)
1 Abstrakt Bakalářská práce se zabývá biblickou antropologií, tedy biblickým pohledem na člověka, jak je zachycen ve Starém a v Novém zákoně. Věnuje se stvoření světa, stvoření člověka a vztahu mezi člověkem a Bohem. V základních bodech také seznamuje s důsledky prvotního hříchu. Představuje i biblické celostní pojetí člověka a zabývá se vybranými pojmy z biblické antropologie, kterými jsou: tělo, duše, duch a srdce. Tyto pojmy vysvětluje v kontextu Starého i Nového zákona. Následně nastíněný biblický pohled na člověka shrnuje do čtyř principů zaměřených na lidskou důstojnost, ucelený pohled na člověka, vztah člověka k člověku a vztah člověka k práci. Zmíněné principy se poté pokouší uplatnit v prostředí sociální a pastorační práce - nejdříve jsou oba koncepty krátce představeny a následně bakalářská práce sleduje možné vlivy biblické antropologie na teoretickou rovinu sociální a pastorační práce. Praktickou využitelnost biblického pohledu na člověka a jeho možný přínos pro každodenní činnost pracovníků přibližuje příklad konkrétní sociální služby denního stacionáře pro osoby s kombinovaným postižením.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 112 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.