Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 118 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kyberšikana na základních školách
Plešr, Dominik ; Kohoutek, Jan (vedoucí práce) ; Mouralová, Magdalena (oponent)
Tato práce se zaměřuje na téma kyberšikany na vybraných základních školách v České republice. Konceptuální základ je složen z teorie morálního vývoje Lawrence Kohlberga a teorie konfliktu uvnitř skupiny. Skrze desk research relevantních českých a mezinárodních výzkumů, a skrze expertní interview, jsou cíle práce především průzkumné, tzn. prozkoumat dnešní situaci (zahrnujíce efekty a prevenci) kyberšikany na vybraných základních školách v České republice.
Investigativní novináři v ohrožení v českém mediálním prostředí
Zlatohlávková, Barbora ; Soukup, Martin (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
V loňském roce při výkonu svého povolání celosvětově zemřelo 50 novinářů. Spousta dalších je vězněna nebo čelí výhrůžkám smrtí a dalším hrozbám. S rozmachem internetu a sociálních sítích se většina komunikace přesunula do kyberprostoru, a tak se mnoho výhrůžek a útoků proti žurnalistům přesunulo právě sem. Předmětem zkoumání diplomové práce s názvem Investigativní novináři v ohrožení v českém mediálním prostředí jsou hrozby, kterým investigativní novináři čelí. Zároveň tato práce zkoumá, jakým způsobem se novináři a novinářky při práci chrání. Pro lepší porozumění investigativní žurnalistiky, tato práce čtenáři také předkládá historii, vývoj a roli investigativní žurnalistiky v České republice. Provedený výzkum předkládá rozhovor se dvanácti etablovanými českými investigativními novináři a novinářkami, kteří sdíleli své zkušenosti a názory na téma bezpečnosti v České republice, výhrůžky a ochrana při práci. Respondenti ve svých odpovědích potvrdili názor, že investigativní žurnalistika je často nebezpečné povolání, při kterém žurnalisté čelí různým typům výhrůžek a nátlaku.
Problematika šikany na vybrané základní škole a speciální škole
Kůrková, Petra ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
(česky) Téma pro svojí bakalářskou práci jsem zvolila proto, že mě zajímá. Sama jsem matkou tří dětí v různém věkovém odstupu a domnívám se, že téma šikana je velice zajímavé. Jednou hypotézou mé práce bude zjistit, zda a jak rodiče dětí, které zažily šikanu, vnímali tuto situaci a zda ji jsou schopni vůbec správně pojmenovat. Dalším cílem bude zjistit jakým konkrétním způsobem řešili rodiče dětí, které zažily šikanu, tuto situaci. V praktické části se budu zaměřovat na základě dotazníkového šetření na zjištění důsledků šikany na běžné základní škole a základní škole speciální. Na základě položených otázek se jevilo, že rodiče zaznamenali šikanu jen jednorázově, což nenaplňuje definici šikany. Mnoho rodičů není informováno o jevu šikana a nepovažují známky šikany za šikanu. Z uváděných projevů rodiče zmiňovali nejčastější projevy jako natržené nebo poničené oblečení, či ztracené věci než třeba fyzické ubližování. I nějaké pomluvy rodiče uváděli, ale spíše jednorázově. Z pravidelných projevů pak rodiče zmiňovali obavy dětí při odchodu do školy a že dítě hledá důvody, proč do školy nechodit. Z provedeného dotazníkového šetření vyplynulo, že přílišné rozdíly, co se týče projevů či důsledků šikany, nebyly mezi žáky speciální a běžné základní školy zaznamenány. Šikanu potvrdilo jen velmi málo dotázaných...
Trestněprávní aspekty kyberšikany
Vištalová, Anastasja ; Gřivna, Tomáš (vedoucí práce) ; Bohuslav, Lukáš (oponent)
Název práce, klíčová slova a resumé Trestněprávní aspekty kyberšikany Klíčová slova: kyberkriminalita, kyberšikana, trestní právo Tato diplomová práce se zabývá vymezením klíčových trestněprávních aspektů protiprávního jednání označovaného jako kyberšikana. Diplomová práce je rozdělena do pěti samostatných kapitol. První kapitola pojednává o obecném vymezení kyberšikany jako nového tradiční formou šikany, definuje některé klíčové pojmy a vymezuje oběť i pachatele tohoto jednání, a to včetně jejich druhů a typologie. druhé kapitole je představen kyberstalking, který je po vzoru první kapitoly porovnáván e stalkingem, opět jsou zde vymezeny a definovány základní pojmy, které jsou pro tuto problematiku příznačné, stejně jako pachatel i oběť, s přihlédnutím k jejich vzorcům chování, typologii i motivům, které vedou agresora ke spáchání protiprávního jednání. Třetí kapitola se zaměřuje na nedovolené nakládání s osobními údaji, které může sloužit usnadnění páchání kyberšikany, zároveň je zde všem zmíněn i institut "zamražení dat", jež naproti tomu slouží orgánům činným v trestním řízení jako prostředek vystopování a odhalení pachatele kyberšikany. Čtvrtá kapitola pojednává o nejrychleji se rozvíjející a pro společnost zároveň nejpalčivější dětskou pornografií. Důraz je kladen zejména y tohoto jednání, které lze...
Informovanost žáků 2. stupně vybrané základní školy o šikaně a kyberšikaně
Švárová, Michaela ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Práce se zabývá šikanou a kyberšikanou. Ukazuje její formy a druhy, koho všeho se může šikana týkat a přímé aktéry. Popsána je zde i prevence a organizace, které se jí zabývají a mohou tak dětem s problémem pomoci. Nastíněná jsou zde i legislativní opatření v případě závažného problému. V praktické části jsou dotazovaní žáci 2. stupně ZŠ, kteří odpovídali na to, jaká je jejich zkušenost se šikanou a kyberšikanou, jak vše řešili a na koho se v případě problému obrátili. Praktickou část ještě doplňuje rozhovor s metodičkou prevence na škole, kde byl žáků podáván dotazník. Vyhodnocení dotazníku ukázalo, že se žáci se šikanou i kyberšikanou setkali. Jako oběť šikany se ukázalo 28% dotazovaných, kyberšikany 5%. Také se zjistilo, že v případě problému by se šli nejčastěji svěřit rodičům, uvedlo to 46% dotazovaných, protože v nich mají důvěru. KLÍČOVÁ SLOVA agresor, kyberšikana, oběť, šikana
Děti a internet - bezpečnost a vliv virtuálního světa
Uhlíř, Lukáš ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Jansa, Petra (oponent)
Bakalářská práce "Dětia internet - bezpečnosta vliv virtuálního světa"se zaměřuje na vztah menších dětí,přesnějižáku prvního stupně základníškoly,s internetem a také na názorya výchovné postupy jejich rodičů. Práce zkoumá vliv virtuálního světa na jejich psychické i fyzické zdraví, tj. dopad na hmotnost, zrak a držení těla. U psychických vlivů se orientuje na depresi, agresi a nedostatek spánku. Cílem práce je přiblížit chování dětí na internetu a poukázat na možné hrozby, které tento virtuální prostor skýtá. Práce čtenáře provede hrozbami, na které děti mohou narazit od setkávání se s cizími lidmi, přes kyberšikanu, kybergrooming, kyberstalking, únik soukromých informací až po jakékoliv formy zneužití. V praktické části je cílem zjistit jak děti a rodiče přistupujík digitálním technologiím,zdalije rodiče vnímajíjako nutné zlo,čijako pozitivní zdroj pro vývoj svých dětí. Dále práce poukazuje na dostatečný, či nedostatečný přehled rodičů o tom, co jejich děti na internetu dělají. Zdali rodiče své děti kontrolují, případně je doprovází na jejich cestě poznáním, či naopak nechávají děti internetu na pospas. Práce odhaluje průměrný denní čas strávený u internetu dětmi, který však často bývá regulovaný rodiči. Následně se zabývá otázkou vnímání internetu dětmi jako nenahraditelné aktivity a tím, jak děti...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 118 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.