Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 240 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Spolupráce učitele a asistenta pedagoga při vzdělávacím procesu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
HEJDUKOVÁ, Adéla
Téma bakalářské práce je orientováno na podpůrné opatření asistenta pedagoga s profilací na spolupráci učitele a asistenta pedagoga při edukaci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Cílem práce je zpracovat aktuální poznání související s výše uvedeným tématem práce a následně popsat pohledem účastníků účinné a funkční způsoby spolupráce. Práce je členěna na dvě hlavní části. Část teoretickou a část praktickou. V první části je zpracovaný teoretický základ uvedené problematiky do 3 kapitol. První kapitola se zabývá profesí asistenta pedagoga a návrhu změn v návaznosti na novelu školského zákona. Druhá kapitola je zaměřená na systém vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a poslední kapitola se věnuje spolupráci mezi asistentem pedagoga a učitelem. Druhá část práce zahrnuje samotné dotazníkové šetření doplněné kvalitativním šetřením v podobě polostrukturovaných rozhovorů. Celkem se dotazníkového šetření zúčastnilo 873 respondentů. Následně byl veden rozhovor s jedním asistentem pedagoga a s jedním učitelem. Z výzkumného šetření vyplývá, že funkční spolupráce vzniká především, když funguje vzájemná komunikace, učitel i asistent si spolu rozumí a jsou naladěni na stejnou vlnu, když jsou vytyčeny pravidla a určeny kompetence účastníků spolupráce, dále když je mezi nimi dostatečná důvěra a vzájemný respekt. Pro efektivní spolupráci jsou důležité společné přípravy a konzultace, pozornost by měla být věnována i rovnocennému a partnerskému vztahu. Podstatou toho všeho je chuť a zájem spolupracovat. Výsledky dotazníkového šetření se následně potvrdily v rozhovorech s paní učitelkou a paní asistentkou.
Osobnost asistenta pedagoga na základní škole pro žáky s tělesným postižením
Vintr Bolardtová, Markéta ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Němec, Zbyněk (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na osobnost asistenta pedagoga na základní škole pro žáky s tělesným postižením. V teoretické části je uvedena historie profese, osobnostní a kvalifikační předpoklady asistenta pedagoga, jeho pracovní náplň. Dále se teoretická část věnuje psychohygieně, syndromu vyhoření a v poslední části je zaměřena na typologie osobnosti. V praktické části autorka zjišťuje pomocí smíšeného výzkumu, s jakými osobnostmi se setkáváme na pozici asistenta pedagoga na základní škole pro žáky s tělesným postižením, jak tato profese ovlivňuje jejich osobní život a jak pečují o své zdraví vzhledem k náročnosti povolání. Výzkum probíhal na Základní škole Jedličkova ústavu v Praze.
Postavení asistenta pedagoga při distanční výuce u žáků se SVP v základním vzdělávání
Keketiová, Dominika ; Bartoňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se věnuje popisu role asistenta pedagoga při distanční výuce u žáků se speciálně vzdělávacími potřebami na základní škole. Cílem diplomové práce a výzkumného projektu je zaměřit se na postavení asistenta pedagoga u žáků se speciálně vzdělávacími potřebami při distanční výuce. Teoretická část je složena ze tří hlavních kapitol. První kapitola se věnuje podpoře žáků se speciálně vzdělávacími potřebami ve vzdělávání. V rámci této kapitoly je popsána legislativa a inkluzivní podpora, poradenské služby, podpůrná opatření a možnosti vzdělávání žáků se speciálně vzdělávacími potřebami. Druhá kapitola s názvem Asistent pedagoga a jeho úloha v edukaci má čtyři podkapitoly, ve kterých je vymezen pojem asistenta pedagoga, jeho kvalifikace, didaktické metody a formy a spolupráce asistenta pedagoga s žákem, zákonnými zástupci a pedagogem. Poslední teoretická kapitola se zaměřuje na vzdělávání žáků se speciálně vzdělávacími potřebami v době pandemie COVID-19. Praktická část se věnuje naplnění dílčích cílů diplomové práce. Potřebná data k výzkumnému projektu byly získávány na třech základních školách v Karlovarském kraji. Polostrukturovaného rozhovoru se účastnili asistenti pedagoga. Získaná data byla analyzována na základě axiálního kódování. KLÍČOVÁ SLOVA distanční výuka, žáci se speciálně...
Předpoklady asistenta pedagoga a jeho role při výchově a vzdělávání romských žáků
POLÁKOVÁ, Andrea
Práce se zabývá předpoklady asistenta pedagoga, které jsou potřebné pro výkon této profese. Teoretická část představuje základní pojmy spojené se zkoumanou problematikou. Nejprve charakterizuje výchovu a vzdělávání. Následně představuje nejčastější poruchy, které se objevují u romských dětí jako je mentální retardace nebo ADHD. Důležitou kapitolou je Romský žák. Zde je představena historie vzdělávání Romů, jejich specifické postoje k získávání znalostí a samotný romský jazyk. Nechybí ani kapitola věnující se asistentovi pedagoga. Praktická část je založena na rozhovorech s asistenty pedagoga a kazuistikách romských žáků, které blíže specifikují potřebu asistenta a jeho činnost ve vzdělávacím procesu. Z vyhodnocení rozhovorů je zřejmé, že kromě kvalifikačních předpokladů hrají důležitou roli také předpoklady osobnostní.
Spolupráce učitele mateřské školy s dalšími odborníky
BAKALÁŘOVÁ, Tereza
Bakalářská práce se zaměřuje na specifika spolupráce učitele mateřské školy s dalšími pedagogickými pracovníky či odborníky. Cílem bakalářské práce je zjistit, jak obě strany vnímají svoji vzájemnou spolupráci, jaké faktory mohou tuto spolupráci ovlivňovat, ať už zásadním způsobem či nepatrně, a jaká jsou identifikovaná pozitiva a negativa jejich spolupráce. Teoretická část se zabývá poznatky o profesi učitele mateřské školy a o dalších pedagogických pracovnících a odbornících, kteří s ním mohou spolupracovat. Vymezuje kompetence, náplň práce a hlavní požadavky na všechny tyto pozice. Empirická část přibližuje spolupráci učitele mateřské školy a dalších pedagogických pracovníků či odborníků prostřednictvím kvalitativního výzkumu. Rozhovory poukazují na zkušenosti učitelek mateřských škol a dalších pedagogických pracovníků či odborníků se vzájemnou spoluprací a v neposlední řadě to, jak tuto spolupráci obě strany vnímají.
Děti s poruchou autistického spektra v inkluzivním vzdělávání na prvním stupni základní školy
KOSTKOVÁ, Hana
Bakalářská práce se zabývá žáky s poruchou autistického spektra na prvním stupni základní školy. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část má dvě kapitoly. První kapitola definuje poruchy autistického spektra a jejich druhy. Dále popisuje charakteristické projevy dětí s autismem. Druhá kapitola popisuje inkluzi dětí s PAS na základní škole, úlohu asistenta pedagoga a vztahy mezi spolužáky a žákem s autismem. Zmíněné jsou zde zařízení a organizace, které mohou při vzdělávání dětí s PAS pomáhat školám a rodinám. Hlavním cílem této práce bylo vyhledat dostupné informace o inkluzi dětí s PAS a zjistit zkušenosti asistentů pedagoga, kteří se jim věnují. Dále pak zjistit aktuální údaje o dětech s PAS v Jihočeském kraji. Praktická část byla provedena formou kvalitativního výzkumu. Nejprve pomocí polostrukturovaného dotazníku a posléze rozhovorem. Práce obsahuje vyhodnocení deseti dotazníků se zkušenostmi asistentek pedagoga, které pracují s žákem s poruchou autistického spektra a jejich zkušenosti s procesem inkluze. Dále z interpretace rozhovoru s pracovnicí Speciálně pedagogického centra v Českých Budějovicích byly získány aktuální údaje týkající se počtů dětí s poruchami autistického spektra v Jihočeském kraji a informace o inkluzi žáků s PAS do běžných základních škol. V souhrnu lze říci, že díky inkluzi mají žáci s PAS stejné vzdělávací možnosti jako ostatní žáci na běžné základní škole.
Asistent pedagoga - teorie a praxe
HUŠEK, Filip
Tématem diplomové práce je zpracování obrazu povolání asistenta pedagoga v systému inkluzivního vzdělávání v ČR, zaměření na vybranou problematiku, přehled dle dostupné literatury, průzkumů apod. V empirické části bude pomocí vhodného výzkumu zjišťována reálná práce asistenta pedagoga a následně budou výsledky tohoto šetření komparovány s teorií. Díky tomu, vznikne v závěru ucelený obraz profese asistenta pedagoga v současnosti, který bude mít ambici sloužit mimo jiné jako určitý manuál k dané profesi, schopný přinést komplexní představu a konkrétní odpovědi týkající se práce asistenta pedagoga. Asistent pedagoga je v současné době bezesporu nedílnou součástí vyučování. Cílem práce bude přinést ucelený přehled o dané profesi všem možným budoucím asistentům, žákům, rodičům a každému z řad laické veřejnosti se zájmem o vzdělávání a školství jako celek.
Role asistenta pedagoga u žáka s diabetem mellitus na prvním stupni základní školy
SILOVSKÁ, Lucie
Bakalářská práce se zaměřuje na roli asistenta pedagoga u žáka na základní škole na 1. stupni. Žáci byli vybráni náhodným systémem. Hlavním cílem práce je zodpovědět výzkumné otázky a vyvodit rady rodičům k efektivnějším postupům/spolupráci, které mohou využít v rámci komunikace s třídním učitelem a přiděleným asistentem pedagoga. Bakalářská práce se skládá ze dvou částí. Teoretická část se opírá o odbornou literaturu. V první části se práce zabývá diabetem mellitus, jeho historie, typy, nejdůležitější potřeby žáka apod. V praktické části se práce zabývá třemi žáky v první, čtvrté a páté třídě. Rozhovor byl proveden se zákonnými zástupci žáků. Následně byla sepsána kazuistika. Dále byl proveden rozhovor s třídním učitelem a asistentem pedagoga. V závěru práce dochází k diskusi rozhovorů. Po zjištění nedostatků je navrženo doporučení zkoumaných jedinců rodinám, které je v poslední části práce.
Role asistenta pedagoga při distanční výuce
REISINGEROVÁ, Alena
Cílem této diplomové práce je zjistit, jaké role zastávali asistenti pedagoga v průběhu distanční výuky. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část je zpracována na základě aktuální literatury a zabývá se dvěma pro ni stěžejními pojmy - asistent pedagoga a distanční výuka. První kapitola se věnuje tématu asistenta pedagoga a zaměřuje se na historický vývoj této profese v ČR, asistenta pedagoga v rámci inkluzivního vzdělávání, předpoklady asistenta pedagoga a jeho náplň práce. Závěr první kapitoly je věnován spolupráci a komunikaci asistenta pedagoga s pedagogy a zákonnými zástupci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Druhá kapitola teoretické části je zaměřena na distanční výuku, její historický vývoj, specifika a e-learning. Závěr této kapitoly i celé teoretické části se zabývá distanční výukou jako fenoménem koronavirové doby. Praktická část je zpracována na základě kvantitativního výzkumného šetření, v rámci nějž je použita metoda dotazování. Cílem praktické části je plošné zjištění rozdílných rolí a činností asistentů pedagoga při distanční výuce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 240 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.